Jednonapravova vlecka 3S

vleky, káry, vozíky, návěsy, cisterny, vyvážečky, hnojáky, ...

Moderátoři: rezis, Malboro, Leo

Zpráva
Autor
martyn
Příspěvky: 508
Registrován: úte led 06, 2015 7:29 pm
Bydliště: Senica

Jednonapravova vlecka 3S

#1 Nový příspěvek od martyn »

Prva myslenka bola tandemova vlecka, z ktorej padlo.

Teraz som sa uz pustil do stavby jednonapravovej 3S vlecky na drevo. Naprava bude pouzita zo starej vlecky, ktoru teraz prerabam na brzdenu.
Kotuc a strmen je pouzity z fabie I. Naboje na naprave su z liatiny.
Kotuc je pripevneny k naboju srubama 3xM10.
Otazka je, ci to teraz ten naboj udrzi. Povodne sa tam nachadzali 6xM6 sruby, ktore drzia kryt loziska. Zanechal som 3(ktore drzia kryt) a 3(ktore drzia kryt plus kutuc) som prevrtal a nerezal zavit na tu M10.
Jedna strana hotova a druha snad cez tento vikend. Panty pre vyklapanie uz mam hotove.
V marci aebo Aprili uz by som sa chcel dostat k samotnej konstrukcii vlecky.

Na vlecku budu pouzite:

Konštrukcia nad nápravou - 90x90x4mm
Konštrukcia vyklopnej casti - 80x80x4mm a 70x70x4mm
Klajnice - budu odnimatelne, material 70x70x4mm, mozne zadne na miesto odnimatelnych vlozim hydraulicky pist, aby sa sklapali.

Hydraulika
Majler avia

Brzdy
Hydraulicke

Naprava

Obrázek

Obrázek

Obrázek

panty

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Kazdy sme nejako zacinali.....

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7889
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Jednonapravova vlecka 3S

#2 Nový příspěvek od Chose11 »

Princip držení na kotouče na náboji kola není v tom že přes něj procházejí šrouby, ale tření, jak je přitažen broušenou plochou k náboji, stáhnou ho natvrdo šrouby kol, myslím si že tohle nebude mít dlouhou životnost.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Slávek55
Příspěvky: 463
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Jednonapravova vlecka 3S

#3 Nový příspěvek od Slávek55 »

To je dobrá poznámka,ale při rychlosti auta 130 km/hod jsou ty síly mnohonásobně větší než brzdění v rychlosti 5-10 km.U Š 100,120 byly brzdové kotouče přichyceny čtyřmi šrouby M8.Tedy,pokud si to ještě pamatuji.

red.bill
Příspěvky: 2071
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Jednonapravova vlecka 3S

#4 Nový příspěvek od red.bill »

To sice byly ale zase tam bylo tření náboj kotouč. Takže šrouby v podstatě nebyly(správně ani nesmí být) namáhaný na střih. Což ve tvém provedení je pouze na střih, mezi kotoučem a nábojem nemáš žádnou styčnou plochu... Navíc kotouč je asi opřenej o hlavy šroubů, takže ho pořádně nedotáhneš aniž by prasknul. Až zabrzdíš(možná ne hned), se ten kotouč rozletí...

martyn
Příspěvky: 508
Registrován: úte led 06, 2015 7:29 pm
Bydliště: Senica

Re: Jednonapravova vlecka 3S

#5 Nový příspěvek od martyn »

Je mi jasne, ze sruby by nemali byt namahane na strih. Sticna plocha medzi nabojom (teda krytom loziska) tam nieje, ale ani sa neda nijako dosiahnut bez sustruhu. Je to cele odliatok. Je to podlozene 3podlozkami na jednom srube.
Mne sa jedna ci mi to udrzi ten naboj pri zabrzdeni o ty sruby mi nejde. Jasne ze nebude brzdit jak hovado. To len ked by islo naozaj o zivot. Tu to budu drzat 3xM10 nemyslim, zeby povolili.

Na traktore mam zavareny diferak, reducnu prevodovku z nivy a medzi reduckou a zadnou napravou v3s poloos na unasaci nivy a spojene len 2mi M8 srubami. Este som ich nemenil. Neustrihol som ich. A niesu vobec povnostne. Motor 1.7d
Kazdy sme nejako zacinali.....

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7889
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Jednonapravova vlecka 3S

#6 Nový příspěvek od Chose11 »

Nezlob se, mě připadá že si chceš jen potvrdit že jsi si to vymyslel dobře a bude to fungovat a kritiku nebereš, takovým lidem se všeobecně zbytečně radí. Takže až se na vlek navalí nějaký metráky, nebo tuny nákladu a bude potřeba brzdit, myslím si že to půjde do věčných lovišť. Ale je třeba to otestovat a uvidí se.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

martyn
Příspěvky: 508
Registrován: úte led 06, 2015 7:29 pm
Bydliště: Senica

Re: Jednonapravova vlecka 3S

#7 Nový příspěvek od martyn »

Vubec sa nehnevam. Kritiku primam a aj ju znesiem. Nechcem sa tu hadat a ani nechcem tvrdit ze som to vymyslel dobre a ze to bude fungovat.
Od toho je tu toto forum.
Porad mi ako to urobit tak aby to fungovalo, alebo sa na to vykaslat? Rad sa priucim a budem vdacny.
Len este podotykam ze aj traktor je brzdeny tez.

Nechcel som tym co som napisal byt nejaky arogantny. Len sem napisal z praxe
:friends:
Kazdy sme nejako zacinali.....

Slávek55
Příspěvky: 463
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Jednonapravova vlecka 3S

#8 Nový příspěvek od Slávek55 »

Styčná plocha na kterou dosedá kotouč by se měla orovnat na soustruhu a ne tam vkládat podložky.Tím by mohl kotouč mít menší házivost-výchylku do stran.Kotouč by se mohl přišroubovat na všech šesti šroubech,ale i tři M10 by mohli stačit.Ale na káru bych kotoučové brzdy raději nedával.Používají se málo a snadno kotouče oreznou,takže to nemá tu účinost či se pístky budou zablokovávat. Na kárách jsou dlouhodobě vyzkoušeny bubnové brzdy.Jsou schované v bubnu,neteče do nich,nepráší se.Ujasni si,jakou váhou budeš káru zatěžovat,kolik toho dřeva vlastně bude a šel bych cestou nápravy z Ducata či podobně.

chobotek
Příspěvky: 10557
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Jednonapravova vlecka 3S

#9 Nový příspěvek od chobotek »

Nejvyšší brzdná síla na kotouči je daná zatížením nápravy a průměrem kola, tlak bude i tak dostatečný k zablokování. A u vleku, kde je na nápravě několik tun a kola patrně budou 20" nebo 24" se najednou dostaneme k úplně jiným silám než na Fabii. Autor patrně hmotnost a průměr zná, tedy ví všechno k přepočtu, po němž by mělo následovat krátké zamyšlení ;-)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
Veteranista!
Příspěvky: 2416
Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Jednonapravova vlecka 3S

#10 Nový příspěvek od Veteranista! »

Máš to dobré za mě, jen jak píší kluci, dostaň plochu kotouče (tam kde původně je kolo) na plochu náboje
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!

Slávek55
Příspěvky: 463
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Jednonapravova vlecka 3S

#11 Nový příspěvek od Slávek55 »

Já myslím,že není nutné dostat kotouč mezi disk kola a náboj.Asi by to ani rozměrově nevyšlo.Š 100-120 měla kotouče také z druhé strany náboje a fungovalo to při dvacetinásobné rychlosti.Tady by asi bylo nejjednoduší vyhodit ty litěné příruby za ložiskem a nechat udělat nové na soustruhu z ocele.Ta příruba drží ložisko a funguje jako prachovka.Jednoduchá výroba.No a tři závity již předělal na M10 a zbylé tři bych předělal na M8.A to musí na šesti šroubech držet.Ale raději bych volil bubnové brzdy.

chobotek
Příspěvky: 10557
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Jednonapravova vlecka 3S

#12 Nový příspěvek od chobotek »

Tady ale nejde o rychlost, ta určuje pouze množství zmařené energie. Síla je daná zatížením nápravy, součinitelem tření a průměrem kola. Jinak ano, ty příruby to řeší elegantně, možná by to šlo malinko vylepšit a najít takový tvar příruby, aby ten kotouč mohl být sevřený mezi ní a nábojem. Akorát se obávám, že autor tohle řešení nezvolil, protože nemá soustruh / nechce to nikam zadávat.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

martyn
Příspěvky: 508
Registrován: úte led 06, 2015 7:29 pm
Bydliště: Senica

Re: Jednonapravova vlecka 3S

#13 Nový příspěvek od martyn »

Medzi disk a naboj mi ten kotuc nevojde. Kotuc je maly. Kolesa tam su 16´´. jj sustruh doma nemam.
Diky za vase nazori a rady. Teraz som na vaskach ci nechat ty kotuce alebo kupit inu napravu, napr z toho Ducata. S tou hrdzou mi to netrklo :pohlavek:
Dost ma to odradilo od toho. Nebudem to kazdykrat rozlepovat, to radsej ziadne brzdy mat nebudem. Necham to len na traktore. Takze uvidime ako budem dalej postupovat. Musim ale uz zacat, lebo ten vlek nedokoncim :smich:
Kazdy sme nejako zacinali.....

chobotek
Příspěvky: 10557
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Jednonapravova vlecka 3S

#14 Nový příspěvek od chobotek »

Nikoliv mezi disk (pro pneu) a náboj, ale tam kde to máš. Jen to "víčko", co to na něm drží teď bys musel vytočit jiné, abys jím mohl sevřít ten kotouč. Jenže to chce soustruh...
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
Veteranista!
Příspěvky: 2416
Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Jednonapravova vlecka 3S

#15 Nový příspěvek od Veteranista! »

Chce to soustruh nutně? Tady by stacil i vyrezany plech z laseru, nějaká hazivost je putna.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!

Odpovědět

Zpět na „Dopravní technika“