BSS PS 701H Bellian
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
BSS PS 701H Bellian
Zvažoval jsem zda založit vlastní téma, ale ano. Před cca rokem jsme koupily 7t z družstva, má papíry, cena no taková normální. Stav nic moc, kola mizerný korba taky, docela pohnilá, elektrika spíše zalátovaná. Protože jsem stavěl dílnu, tak jsem vlek postavil na zahradu a vůbec nad ní nepřemýšlel. Můj původní plán byl zrenovovat ji jak má Jaryn82, pořád to mám v plánu, jen ji teď potřebuji do provozu na vožení dřeva z lesa z důvodů větší ložné plochy. Časem půjde určitě celá do laku.
Tak takhle rok stála:
O víkendu jsem ji dovezl domů zaparkoval vedle rázu napravo je vidět dílna:
Každému kdo přispěje radou, nebo ponaučením budu vděčný, nejsem žádný mechanik, spíše se do všeho cpu a občas to pěkně zbabrám, ale občas se i něco povede jako třeba Srdcová 25-ka. Chtěl bych se snažit o co největší originalitu, což někteří lidé moc nechápou a tak se budu ptát na detaily, jestli náhodou někdo nebude vědět co s tím.
Času málo tudíž mi zbyla jen neděle na práci, dopoledne trénink se psem na cvičáku, který ho odrovnal pes usnul i při puštěné s28, u které mám špunty i sluchátka:
No nic pustil jsem se do vleku, nejdříve šli ven brzdové válce:
Po rozdělání byl dost zamaštěný vazelínou, což je asi dobře.
Vyčištěný válec, manžeta je tam nýtována venek válce porezlý, vnitřek pěkný. když se dívám na novou manžetu na fotce, tak do ní budu muset udělat díry a znovu snýtovat, nebo to stačí zešroubovat?
https://img.bvm.cz/images/orig/VZDUCH/d ... tid=21&r=A
Brzdový přepouštěč na vzduchojemu po cestě fungoval, ale že bych mu věřil to se říci nedá. Když jsem pročital fórum, tak někdo čistí, jiný nechává repasovat.
Brzdové trubky mi donesl známý, buďto je použiji, nebo podle nich nechám udělat nové. Vzduchojem, porezlý, vevnitř bordel, ale nic kritického, nejvíce rzi pod štítkem. Zvažuji, ho doma natlakovat vodou na cca 10atm, pro jistotu. Přes zimu jsem tak tlakoval Orlíka na 16atm.
Majlery, no prázdná vlečka se zvedá, jsou samozřejmě pochcané, ale co je horší, zadní válec nejde až dolů, nic pod tím není, při zatlačení rukou to propružuje. Nevít kde by mohla být chyba? Rám ideálně rovný není, ale zase tk moc pokřivený taky ne.
No tak pro úvod asi vše, ti co občas mrknou k 25 ví, že sem tam píšu slohy, tak snad to tady nebude vadit .
Tak takhle rok stála:
O víkendu jsem ji dovezl domů zaparkoval vedle rázu napravo je vidět dílna:
Každému kdo přispěje radou, nebo ponaučením budu vděčný, nejsem žádný mechanik, spíše se do všeho cpu a občas to pěkně zbabrám, ale občas se i něco povede jako třeba Srdcová 25-ka. Chtěl bych se snažit o co největší originalitu, což někteří lidé moc nechápou a tak se budu ptát na detaily, jestli náhodou někdo nebude vědět co s tím.
Času málo tudíž mi zbyla jen neděle na práci, dopoledne trénink se psem na cvičáku, který ho odrovnal pes usnul i při puštěné s28, u které mám špunty i sluchátka:
No nic pustil jsem se do vleku, nejdříve šli ven brzdové válce:
Po rozdělání byl dost zamaštěný vazelínou, což je asi dobře.
Vyčištěný válec, manžeta je tam nýtována venek válce porezlý, vnitřek pěkný. když se dívám na novou manžetu na fotce, tak do ní budu muset udělat díry a znovu snýtovat, nebo to stačí zešroubovat?
https://img.bvm.cz/images/orig/VZDUCH/d ... tid=21&r=A
Brzdový přepouštěč na vzduchojemu po cestě fungoval, ale že bych mu věřil to se říci nedá. Když jsem pročital fórum, tak někdo čistí, jiný nechává repasovat.
Brzdové trubky mi donesl známý, buďto je použiji, nebo podle nich nechám udělat nové. Vzduchojem, porezlý, vevnitř bordel, ale nic kritického, nejvíce rzi pod štítkem. Zvažuji, ho doma natlakovat vodou na cca 10atm, pro jistotu. Přes zimu jsem tak tlakoval Orlíka na 16atm.
Majlery, no prázdná vlečka se zvedá, jsou samozřejmě pochcané, ale co je horší, zadní válec nejde až dolů, nic pod tím není, při zatlačení rukou to propružuje. Nevít kde by mohla být chyba? Rám ideálně rovný není, ale zase tk moc pokřivený taky ne.
No tak pro úvod asi vše, ti co občas mrknou k 25 ví, že sem tam píšu slohy, tak snad to tady nebude vadit .
Srdcová 25-ka; Járova 25-A; Školníkova 25-A; Stodolová uloženka 25-ka
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Re: BSS PS 701H Bellian
Budu sledovat
Re: BSS PS 701H Bellian
Nevím, jestli to máš přizvedlé kvůli fotce, ale na druhé straně nemáš mezi rámem a korbou žádnou mezeru a tady asi tři centimetry. Řekl bych tedy, že bude prohlá korba nebo rám. Většinou je ta horní nebo spodní výztuha, co drží majler ohnutá a to dělá, že píst nejde úplně dolů. Alespoň já jsem to na všech vlekách měl.
Zetor 4011, Zetor 7341, JCB 3C III
Re: BSS PS 701H Bellian
Dvordy mrknu po těch výztuhách, díky .
Franta: no vidíš já nad ní včera večer stál a říkám si sakra je kožená a ne guma to je asi lepší. Zatím jsem kuchnul jen jeden válec vnitřek vyrezlý není, manžeta viz foto, ještě udělám fotku z boku, je vidět že je ošoupaná, ale trhlá ani tvrdá není. Do válce jde ztuha.
CHuck: Mám doma kýbl A00 použivám to na čepy, takže mám jít tam natřít? Je to takovej hnus s ní něco dělat . Nahoře na fotkách je vidět jak to vypadalo po rozdělání.
Rozvody vzduchu (trubky) mě donesl kamarád, takže ty mám taky, uvidím zda je použiju nebo podle nich udělám nové.
Včera jsem se pustil do kol a začal dělat stahovák na bubny.
U předního kola jsou ohnuté držáky, nevíte co to je?
Pak jsem v manuálu objevil takové uši ve předu:
Nevíte z čeho to je a k čemu? Napadá mě snad tam dát odrazky.
Kontroloval jsem rozměry vleku dle manuálu a vśe sedí až na výšky. Ložná plocha dle manuálu je 1320mm já mám 1200mm.
Mechanizmus na zvedání rezervy je taky celý zarezlý, jak je ta západka, tak ta je přinýtována, ale je tak vyrezlá, že rozchodit nepůjde. Funguje na principu, že při natočení kola se pak zažponuje a drží?
Fotka nic moc, blbě se to pod vlekem fotí
Franta: no vidíš já nad ní včera večer stál a říkám si sakra je kožená a ne guma to je asi lepší. Zatím jsem kuchnul jen jeden válec vnitřek vyrezlý není, manžeta viz foto, ještě udělám fotku z boku, je vidět že je ošoupaná, ale trhlá ani tvrdá není. Do válce jde ztuha.
CHuck: Mám doma kýbl A00 použivám to na čepy, takže mám jít tam natřít? Je to takovej hnus s ní něco dělat . Nahoře na fotkách je vidět jak to vypadalo po rozdělání.
Rozvody vzduchu (trubky) mě donesl kamarád, takže ty mám taky, uvidím zda je použiju nebo podle nich udělám nové.
Včera jsem se pustil do kol a začal dělat stahovák na bubny.
U předního kola jsou ohnuté držáky, nevíte co to je?
Pak jsem v manuálu objevil takové uši ve předu:
Nevíte z čeho to je a k čemu? Napadá mě snad tam dát odrazky.
Kontroloval jsem rozměry vleku dle manuálu a vśe sedí až na výšky. Ložná plocha dle manuálu je 1320mm já mám 1200mm.
Mechanizmus na zvedání rezervy je taky celý zarezlý, jak je ta západka, tak ta je přinýtována, ale je tak vyrezlá, že rozchodit nepůjde. Funguje na principu, že při natočení kola se pak zažponuje a drží?
Fotka nic moc, blbě se to pod vlekem fotí
Srdcová 25-ka; Járova 25-A; Školníkova 25-A; Stodolová uloženka 25-ka
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Re: BSS PS 701H Bellian
Ty uši vepředu jsou na pozičky a odrazky. Už jsem takhle pár vleků viděl. Výhoda je, že nemusíš tahat elektriku na korbu a nechávat vůli kabelům při sklápění.
Je to vidět třeba tady https://www.agrics.cz/obrazky-soubory/ps-93-6ee73.jpg
Je to vidět třeba tady https://www.agrics.cz/obrazky-soubory/ps-93-6ee73.jpg
Zetor 4011, Zetor 7341, JCB 3C III
Re: BSS PS 701H Bellian
Kde u předního kola? Myslíš na té fotce jak je na rámu plocháč s dírou ohnutej? Tím lankem pneu vytáhneš nahoru a ta západka ti to drží aby ti to nesjelo dolú než ji přišroubuješ přes svorníky pak lanko můžeš uvolnit.
Naposledy upravil(a) Jaryn82 dne úte črc 10, 2018 12:57 pm, celkem upraveno 1 x.
- v2000m
- Příspěvky: 507
- Registrován: čtv lis 06, 2008 8:27 am
- Bydliště: Pelhřimovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: BSS PS 701H Bellian
Ten rozdíl výšky bude asi v unavenosti per.... Ty brzdový bubny by snad měly jít bez stahováku nebo je dej dolů i s nábojem a pak by to mělo jít rozdělat... Ty uši ve předu jsem si na vlek taky dodělal, mám na nich bílou pozičku, ale při sklápění a mírném zatočení do nich naráží korba, proto asi byly upadlé, už bych je tam nedával... nebo měly být o kus kratší...
Re: BSS PS 701H Bellian
Uff to je tady rychlost ani kafe jsem nestihl vypít .
No kdybych tam dal pozičky, tak by to tu elektriku ušetřilo, že by se nesklápěla na korbě .
Ale jak píše v2000m mohlo by tam dojít ke kolizi a je fakt, že když sklápím tak i zatáčím a bočnicu mi rvou kola a tady by mohlo dojít k uražení. Jenže když to zakrátím, tak potom tam dát pozičku už nemůžu.
No ty pružiny vím že tady někdo i doma napružoval, ale do toho se asi pouštět nebudu.
Jaryn jo ten ten plocháč s dírou ohnutej.
Ono je tam pod tou západkou vidět, že tam je ještě druhej plech, zkusím to lépe nafotit.
A ještě ty máš pod korbou takovej rozdělovač na hydrauliku, předpokládám, že to je přepnutí na sklápění pro druhý vlek a já to tam tudíž nepotřenuji.
Ty držáky na světla a zástěrky máš olemované aby ten plech byl pevnější?
No kdybych tam dal pozičky, tak by to tu elektriku ušetřilo, že by se nesklápěla na korbě .
Ale jak píše v2000m mohlo by tam dojít ke kolizi a je fakt, že když sklápím tak i zatáčím a bočnicu mi rvou kola a tady by mohlo dojít k uražení. Jenže když to zakrátím, tak potom tam dát pozičku už nemůžu.
No ty pružiny vím že tady někdo i doma napružoval, ale do toho se asi pouštět nebudu.
Jaryn jo ten ten plocháč s dírou ohnutej.
Ono je tam pod tou západkou vidět, že tam je ještě druhej plech, zkusím to lépe nafotit.
A ještě ty máš pod korbou takovej rozdělovač na hydrauliku, předpokládám, že to je přepnutí na sklápění pro druhý vlek a já to tam tudíž nepotřenuji.
Ty držáky na světla a zástěrky máš olemované aby ten plech byl pevnější?
Srdcová 25-ka; Járova 25-A; Školníkova 25-A; Stodolová uloženka 25-ka
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Re: BSS PS 701H Bellian
Ty bubny by mělo držet to přední ložsko přeci nebo se pletu? Včera jsem povolil matku u ložiska, trochu zabral nešlo, tak jsem si řekl, musím to stáhnout ať na to nemlátím na buben kladivem, zezadu je krycí plech.v2000m píše: Ty brzdový bubny by snad měly jít bez stahováku nebo je dej dolů i s nábojem a pak by to mělo jít rozdělat...
Srdcová 25-ka; Járova 25-A; Školníkova 25-A; Stodolová uloženka 25-ka
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
- v2000m
- Příspěvky: 507
- Registrován: čtv lis 06, 2008 8:27 am
- Bydliště: Pelhřimovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: BSS PS 701H Bellian
Matici přední ložisko vyndej a musí jít dolu, případně přes dřevo otlouct buben ...
Re: BSS PS 701H Bellian
Koukám že máš můj vlek dobře nastudovanej . Jestli je to ten plocháč co myslím, tak ty by jsi měl mít v předu i v zadu a je to když odjistíš korbu, tak ten kulík tam zastrčíš aby ti neplandal jen na řetízku,když se pořádně podíváš na téhle fotce tak je to tam vidět kde jsou kolíky na zajištění.
Já tam druhej plech žádný nemám, ale připadá mi že ti tam chybý ty dlouhý svorníky co pak drží tu rezervu. Jo ten rozvaděč je na druhý vlek. Ten plech na světla jsem olemoval hlavně na horní straně tím širším plechem ,aby když jedeš nepadalo bláto na světla ,takhle to zůstane na plechu nebo přepadne přes a světla jsou čistý a z toho to jen ometu.
Tady máš fotku sundaného bubnu taky jsem stahovák nepotřeboval
Já tam druhej plech žádný nemám, ale připadá mi že ti tam chybý ty dlouhý svorníky co pak drží tu rezervu. Jo ten rozvaděč je na druhý vlek. Ten plech na světla jsem olemoval hlavně na horní straně tím širším plechem ,aby když jedeš nepadalo bláto na světla ,takhle to zůstane na plechu nebo přepadne přes a světla jsou čistý a z toho to jen ometu.
Tady máš fotku sundaného bubnu taky jsem stahovák nepotřeboval
Re: BSS PS 701H Bellian
Aha, tak já to zkusím přes dřevo poťukávat .
Jo docela to prohlížím, pak je na rajčeti ještě jedna 701, ale ta má přední nápravu naopak, brzdové válce má před nápravou:
http://zemedelskavidea.rajce.idnes.cz/G ... C_1063.jpg
No já džák na kulík mám hned vedle jak se zajišťuje korba.
Svorníky tam mám, ale závit na nich není, to budu muset uříznout a dát nové.
Co tam máš za gumy na konci válců?
Jo docela to prohlížím, pak je na rajčeti ještě jedna 701, ale ta má přední nápravu naopak, brzdové válce má před nápravou:
http://zemedelskavidea.rajce.idnes.cz/G ... C_1063.jpg
No já džák na kulík mám hned vedle jak se zajišťuje korba.
Svorníky tam mám, ale závit na nich není, to budu muset uříznout a dát nové.
Co tam máš za gumy na konci válců?
Srdcová 25-ka; Járova 25-A; Školníkova 25-A; Stodolová uloženka 25-ka
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Re: BSS PS 701H Bellian
To tam je, aby to středilo a ta tyčka se tam nevaklala jak nudle v bandě
Re: BSS PS 701H Bellian
No hele vyčisti vnitřek, pokud bude v pohodě a válec není prohnilej tak ho vevnitř potři slabou vrstvou - přiměřeně, přiměřeně - a davaj píst zpět. No ta manžeta nevím - osobně bych ji vyměnil, abych měl na dlouho pokoj......přijde mi dost jetá. Ale cena kožený je dost vysoká, tak zkus ji dát do oleje a snad to na pár let ještě dá.....hlavně to celý vevnitř nezapatlej megavrstvou vazelínou.už sem na svých vlekách rozdělával dost válců plnejch starý tvrdý vazelíny, co tam nějaká dilina narvala místo toho, aby válec rozebrala a vyčistila...oderval hadici, narval tam hafo šmíru a měl hotovo........pak to čištíš jak magor a hlavně to nešlape, páč vazelina jek jak kolomaz a plná bordelu a píst zadrhává......
Teď, teď, teď tu byl. Museli jste se potkat.
Re: BSS PS 701H Bellian
Jaryn: Tak ty moje držáky na kulík jsou jen přivařené matky z kol jo a ten druhý plíšek u zajišťování zvedání rezervy je jen plech s dírkou a asi se tím pojišťuje ten zubatý plech aby nevyskočil. (co říkáš na tu fotku, kde má ty drzdové válce na přední nápravě naopak?)
chuck77: Včera jsem kuchnul zbytek válců, druhá D100mm je lepší než první, vazelina tam byla, ale nic enormě ztvrdlého. Pak jsem rozdělal ty zadní, ty jsou o fous horší, je tam už guma, takže tu koupím, vnitřek válce je lehce chycený tzí, ale jemným ani ne šmirglem, ale takovým umělým vláknem jsem to přejel a je to OK, dám pár fotek před čištěním.
Chtěl bych ty válce vyzkoušet mimo vlek. Jen nevím, jestli tam můžu pustit tlak, zda by to víčko to mělo udržet a nebo to mám třeba nechat vysunout do třičtvrtě a pak něčím zapřít.
Jinak válce jsem komplet vyčistil z venku od bordela až na plech, po venku jsou celkem porezlý, ale plech je relativně silnej, tak to snad bude v pohodě.
No pustil jsem se do bubnů, zadní rukama opravdu nešel ani poklepáváním, tak jsem na něj použil stahovák co jsem vytvořil. Táhlo to celou dobu, dokud nesjel kroužek z venkovního ložiska. Což je podle mě dobře, horší to je s předním ten šel rukou a kroužek je podle mě natolik volný, že se točí na náboji, proto je tak lesklý.
Zadní kolo pakny mají 4 a 5mm, nejsou zamaštěný a i buben vypadá dobře.
Nedává se sem nějaký těsnění z filcu do tý drážky co je zbořená? Předpokládám že se tam zasouvá to osazení z krytu zadního ložiska.
Stahovák na předku pro ukázku:
Předek horší ten mám 4 a 3mm. Nechám nalepit obě kola. Tady je vidět jak se hřídel leskne, podle mě se kroužek z ložiska protáčí na ní. Napadá ě vzít dulčík a celou plochu naťukat, zvažoval jsem i přilepit, ale pak při případném dotahování ložiska bych to stejně utrhl. Nebo jak jinak se s tím vypořádat? Zkusím mikrometrem poměřit jak moc je to vymleté a šišaté.
Nakonec jsem prohlížel uložení heveru, a trochu no hodně mě zarazilo jak to je udělané, vůbec jsem si nevšim, že to není v kolíbce ale takto ze spodu. Je to normální?
chuck77: Včera jsem kuchnul zbytek válců, druhá D100mm je lepší než první, vazelina tam byla, ale nic enormě ztvrdlého. Pak jsem rozdělal ty zadní, ty jsou o fous horší, je tam už guma, takže tu koupím, vnitřek válce je lehce chycený tzí, ale jemným ani ne šmirglem, ale takovým umělým vláknem jsem to přejel a je to OK, dám pár fotek před čištěním.
Chtěl bych ty válce vyzkoušet mimo vlek. Jen nevím, jestli tam můžu pustit tlak, zda by to víčko to mělo udržet a nebo to mám třeba nechat vysunout do třičtvrtě a pak něčím zapřít.
Jinak válce jsem komplet vyčistil z venku od bordela až na plech, po venku jsou celkem porezlý, ale plech je relativně silnej, tak to snad bude v pohodě.
No pustil jsem se do bubnů, zadní rukama opravdu nešel ani poklepáváním, tak jsem na něj použil stahovák co jsem vytvořil. Táhlo to celou dobu, dokud nesjel kroužek z venkovního ložiska. Což je podle mě dobře, horší to je s předním ten šel rukou a kroužek je podle mě natolik volný, že se točí na náboji, proto je tak lesklý.
Zadní kolo pakny mají 4 a 5mm, nejsou zamaštěný a i buben vypadá dobře.
Nedává se sem nějaký těsnění z filcu do tý drážky co je zbořená? Předpokládám že se tam zasouvá to osazení z krytu zadního ložiska.
Stahovák na předku pro ukázku:
Předek horší ten mám 4 a 3mm. Nechám nalepit obě kola. Tady je vidět jak se hřídel leskne, podle mě se kroužek z ložiska protáčí na ní. Napadá ě vzít dulčík a celou plochu naťukat, zvažoval jsem i přilepit, ale pak při případném dotahování ložiska bych to stejně utrhl. Nebo jak jinak se s tím vypořádat? Zkusím mikrometrem poměřit jak moc je to vymleté a šišaté.
Nakonec jsem prohlížel uložení heveru, a trochu no hodně mě zarazilo jak to je udělané, vůbec jsem si nevšim, že to není v kolíbce ale takto ze spodu. Je to normální?
Srdcová 25-ka; Járova 25-A; Školníkova 25-A; Stodolová uloženka 25-ka
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W