Zdravím.
Kúpil som štiepkovač na podvozku s vlastným motorom a čakajú ho isté zmeny . Je to taký hybrid nejakého lacného diskového štiepkovača do trojbodu, 30-tkového motoru, a podvozku z maringotky . Znie to čudne ale vyzerá to celkom schopne. Pre predstavu:
Prvú zmenu úž má za sebou tou je zmena otáčok výmenou remeníc. Druhú a to otočný komín už mam v procese montáže
Štiepkovač má taký primitívny mechanizmus podávania kde od zotrvačníka ide remeň a ten poháňa šnekovú prevodovku ktorá je zubovou spojkou a kardanovým kĺbom spojená s ozubeným valcom. Problémom je že valec je len jeden a je pritláčaný o dno vstupného otvoru len pružinami, takže podávať to podáva dokonca lepšie než som čakal ale akonáhle sa zachytí niekde nejaká vetvička o vstupný lievik tak to začne šmýkať.
Tento problém by som chcel odstrániť použitím 2 valcov s hydromotormi ako je štandardne na štiepkovačoch. A tu začínajú byť problémy lebo hydraulika ako taká nie je zrovna oblasť ktorá mi niečo hovorí aspoň čo sa týka konštrukčného smeru. Tak by som sa chcel spýtať či táto schéma je použiteľná pre ovládanie posuvu hydromotorov.
Ako som písal nie som zrovna preborník v hydraulike. tak sa ospravedlňujem ak je to úplne mimo.
Idea bola taká že na 30 tkový motor by som namontoval čerpadlo ,zrejme oproti remenici na kľuke, a z neho by som naháňal hydromotory. Medzi cerpadlom a hydromotorom by bol rozvadzač s aretáciou a reverzom. Na reguláciu otáčok hydromotora by som chcel použiť škrtiaci ventil na odbočnej vetve spať do nádrže ešte pred rozvádzačom. Teoreticky mi to vychádza ale viem že prakticky nemusí tak sa vás tu chcem spýtať či to bude reálne.
Ďalšie otázky až neskôr ale vopred ďakujem
Štiepkovací vozík
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
Štiepkovací vozík
UKT 7045
___________________________________________
"Aj boh má silu, ale hydraulika je hydraulika"
___________________________________________
"Aj boh má silu, ale hydraulika je hydraulika"
Re: Štiepkovací vozík
Nikdo ti neodpověděl, tak ještě dodatečně.
Je to nakreslené pěkně. Pojistný ventil bude asi součástí rozvaděče a ten bude mít, jak je to nejběžnější, otevřený střed, aby v nule ( válce v klidu) olej nebzučel přes pojišťovák. Paralelní zapojení motorů je správně, ale rozhodně může být problém s rozdílným zatížením a tím i rozdílnou rychlostí. Jeden válec se může zahryznout ( stačí trošku) a druhý se bude točit a nic s tím nepůjde udělat. Asi by to chtělo dělič oleje půl na půl. Funguje i v opačném směru. Regulace rychlosti je podobný problém. Škrcením bez stabilizace bude docházet k velkému kolísání otáček, které bude záviset na zatížení válců, což nesouvisí se zatížením nožů, a to by mohlo vadit. Takže ten škrťák musí být se stabilizací průtoku.
Na stránce 32 tohoto katalogu https://www.hydrocom.cz/images/ke_staze ... g_2016.pdf
je ventil MTKA, který má pěkně ovladatelnou a masivní hlavici a také má možnost ( třetí varianta), abys přebytečný, stále proudící olej, olej mohl využít na něco dalšího. Pokud ne, tak jen druhá varianta - do odpadu. Jsou i jednodušší ventily, ale předpokládám, že bude muset být po ruce, abys ty otáčky mohl často korigovat a nemusel přitom sahat někde za roh a točit nějakým čudlíkem, který není stvořen na časté použití.
Obousměrné hydromotory mají odtok průsaku, takže na něj nezapomenout a pěkně samostatně jej natáhnout do nádrže. Nejlépe každý zvlášť.
Je to nakreslené pěkně. Pojistný ventil bude asi součástí rozvaděče a ten bude mít, jak je to nejběžnější, otevřený střed, aby v nule ( válce v klidu) olej nebzučel přes pojišťovák. Paralelní zapojení motorů je správně, ale rozhodně může být problém s rozdílným zatížením a tím i rozdílnou rychlostí. Jeden válec se může zahryznout ( stačí trošku) a druhý se bude točit a nic s tím nepůjde udělat. Asi by to chtělo dělič oleje půl na půl. Funguje i v opačném směru. Regulace rychlosti je podobný problém. Škrcením bez stabilizace bude docházet k velkému kolísání otáček, které bude záviset na zatížení válců, což nesouvisí se zatížením nožů, a to by mohlo vadit. Takže ten škrťák musí být se stabilizací průtoku.
Na stránce 32 tohoto katalogu https://www.hydrocom.cz/images/ke_staze ... g_2016.pdf
je ventil MTKA, který má pěkně ovladatelnou a masivní hlavici a také má možnost ( třetí varianta), abys přebytečný, stále proudící olej, olej mohl využít na něco dalšího. Pokud ne, tak jen druhá varianta - do odpadu. Jsou i jednodušší ventily, ale předpokládám, že bude muset být po ruce, abys ty otáčky mohl často korigovat a nemusel přitom sahat někde za roh a točit nějakým čudlíkem, který není stvořen na časté použití.
Obousměrné hydromotory mají odtok průsaku, takže na něj nezapomenout a pěkně samostatně jej natáhnout do nádrže. Nejlépe každý zvlášť.
Re: Štiepkovací vozík
Ďakujem za odbornú a priamu odpoveď.
Al som to spravne pochopil tak pri použití toho ventilu MTKA je vlastne moja paralélna vetva škrtenia tlaku zbytočná, a stačilo by len pred rozvádzač dať ten škrtiaci ventil a za rozvádzač na obe vetvy delič oleja. Ak som zle pochopil prosím opraviť
Al som to spravne pochopil tak pri použití toho ventilu MTKA je vlastne moja paralélna vetva škrtenia tlaku zbytočná, a stačilo by len pred rozvádzač dať ten škrtiaci ventil a za rozvádzač na obe vetvy delič oleja. Ak som zle pochopil prosím opraviť
UKT 7045
___________________________________________
"Aj boh má silu, ale hydraulika je hydraulika"
___________________________________________
"Aj boh má silu, ale hydraulika je hydraulika"
Re: Štiepkovací vozík
Ano. Ten MTKA bude přímo tím T-kusem. Regulovaný proud do rozvaděče a odpad do nádrže.
Dělič je třeba tady https://www.hydrocom.cz/images/Sortimen ... F/VDF-.pdf
Funguje tam i zpět.
Dělič je třeba tady https://www.hydrocom.cz/images/Sortimen ... F/VDF-.pdf
Funguje tam i zpět.