Porovnání motorů Zetor x Cummins x Yanmar

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
FandaP
Příspěvky: 3469
Registrován: ned bře 15, 2009 4:15 pm
Bydliště: Chrudim

Porovnání motorů Zetor x Cummins x Yanmar

#1 Nový příspěvek od FandaP »

Chystám se koupit smykový nakladač (Bobek, UNC) a přemýšlím, jaký motor zvolit, který bude nejvýhodnější.

Už jeden smyskáč mám s motorem Zetor a nevýhody jsou - moc žere a je nespolehlivý, prý by potřeboval GO a to má jen 3tis mth. Samozřejmě levné ND atd....

Díky za názory.

Krcaka1
Příspěvky: 1202
Registrován: sob črc 07, 2007 8:46 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Porovnání motorů Zetor x Cummins x Yanmar

#2 Nový příspěvek od Krcaka1 »

FandaP píše:Chystám se koupit smykový nakladač (Bobek, UNC) a přemýšlím, jaký motor zvolit, který bude nejvýhodnější.

Už jeden smyskáč mám s motorem Zetor a nevýhody jsou - moc žere a je nespolehlivý, prý by potřeboval GO a to má jen 3tis mth. Samozřejmě levné ND atd....

Díky za názory.
To, že je žravější bych pochopil, ale že po 3000Mh je zralej na GO to nechápu, My jsme měli v práci Destu DV35A s motorem Z7701 a bylo tam přes 10.000Mh a jela. Jen se olej měnil po 130Mh.

Uživatelský avatar
FandaP
Příspěvky: 3469
Registrován: ned bře 15, 2009 4:15 pm
Bydliště: Chrudim

Re: Porovnání motorů Zetor x Cummins x Yanmar

#3 Nový příspěvek od FandaP »

Prý jsou hluboko vložky a tím odchází těsnění pod hlavou....

Krcaka1
Příspěvky: 1202
Registrován: sob črc 07, 2007 8:46 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Porovnání motorů Zetor x Cummins x Yanmar

#4 Nový příspěvek od Krcaka1 »

FandaP píše:Prý jsou hluboko vložky a tím odchází těsnění pod hlavou....
Jak to myslíš hluboko vložky??? To, že odchází těsnění pod hlavou má spoustu příčin, - prohlá hlava, nesprávná tloušťka těsnění, přehřátí motoru, nedotaženo momentovým klíčem, špinavé dosedací plochy před montáží těsnění, zanesený zápich proti průpalu ve vložce..............

toyotatoyotatoyota
Příspěvky: 711
Registrován: čtv led 19, 2012 12:06 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Porovnání motorů Zetor x Cummins x Yanmar

#5 Nový příspěvek od toyotatoyotatoyota »

Asi myslel,že jsou "utopené" :)

Uživatelský avatar
FandaP
Příspěvky: 3469
Registrován: ned bře 15, 2009 4:15 pm
Bydliště: Chrudim

Re: Porovnání motorů Zetor x Cummins x Yanmar

#6 Nový příspěvek od FandaP »

toyotatoyotatoyota píše:Asi myslel,že jsou "utopené" :)
Přesně tak....

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Porovnání motorů Zetor x Cummins x Yanmar

#7 Nový příspěvek od DYK »

Fando, čoveče, to potom každá značka s tímto "defektem" bude poruchová, ne?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Tomas6
Příspěvky: 5385
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Porovnání motorů Zetor x Cummins x Yanmar

#8 Nový příspěvek od Tomas6 »

Mám spoustu zkušeností s motorama zetor v UNC.Jak 060 tak 061 a 750.Pak se koupily nějaké jeté 752 853 a 903 s Yanmarama a od tý doby se nikdy na motorech nic nedělalo.
Ta 5601(?) byla hodně slabá.Tím se odvíjela i životnost.Navíc tydle motory chtějí svoje.V zimě hůř startují,pokud někdo nenapumpuje tak nenastartuje od toho se odvíjela spotřeba startérů a baterek,vibrace podtočenýho(stačí volnoběh a čerpadla naprázdno)tříválce dokážou udělat taky svý na popraskaných výfucích a držácích,utřepaných chladičích a prošoupaných hadicích od vody a pak zapečených válcích.Jako pokud to chce někdo domů na občasné použití tak jako dobrý.Máme taky a nedám dopustit,ale dělat s tím denně na stavbě si nedokážu už moc dobře představit.A nedej bože na pronájem.Nekonečný příběh.Já cosik oddělal s všelijakýma nakladačema a nejlepší byl Locust 853 s 16V Yanmarem.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
FandaP
Příspěvky: 3469
Registrován: ned bře 15, 2009 4:15 pm
Bydliště: Chrudim

Re: Porovnání motorů Zetor x Cummins x Yanmar

#9 Nový příspěvek od FandaP »

Díky za postřehy. 8)

Dyk - máš pravdu...

majkl.fiat
Příspěvky: 276
Registrován: úte led 14, 2014 12:25 am
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání motorů Zetor x Cummins x Yanmar

#10 Nový příspěvek od majkl.fiat »

Taky můžu přidat názor, 4 roky jsem dělal na UNC 060 s motorem Zetor 4901 (někdo to tam dal místo původní 52..) Startování, obzvlášť pokud je pod 1/2 nadrže nafty a člověk nenapumpuje katastrofa, při teplotě okolo nuly ani nemluvím. Jinak celkem držák, spotřeba mi vycházela okolo 5 l/na hodinu. Výkon nic moc, pokud člověk potřeboval dělat v kopci v měkkém terénu, a nedej bože ještě zvedat plnou lžici, tak toho měl až až. Ale oproti Yanmaru v Locustu má lepší krouťák, když se do něčeho opře, hned nezdechne. Jinak se neustále řešily věci jako někde kapající olej, uklepané svody, tlumiče výfuku, hadice, občas odešel nějaký vstřik, a ve výsledku se každý týden minimálně den opravovalo.
Potom jsem chvíli jezdil v práci s Locustem 752, to bylo super. Motor yannmar TNV98 16V, tichý, klidný, bez vibrací, startování na půl otáčky a to i v zimě při -15, pokud nechytl, bylo tam žhavení v sání. Úžasná spotřeba!!! Jezdilo to za cca 2 - 3 litry na hodinu, jen tomu krapet chyběly koně. Pokud člověk kutal do hlíny, motor neustále zdechá, jinak při běžné práci na pevném povrchu naprosto dostačující ( vesměs se dělalo s balíkama sena a slámy, nakládal hnůj, chystalo krmení) Nyní má motor cca 12000 Mth, jednou se dělalo těsnění pod hlavou protože zacpali chladič slámou a uvařili to, a jinak jen v 6000 mth nové vstřiky a okolo 9000 mth kapající gufero na klice u řemenice.
A teď jsem koupil JCB 2CX s motorem perkins. Motor mě neustále překvapuje, svižný, výkonný, tichý, spotřeba nula nula prd. Trochu horší starty v zimě, ale to jsou myslím obecně problémy perkinsů. Nicméně má taky žhavení v sání, a s dobrou baterií není problém. Na to že má 65 koní, tak spotřeba je nižší jak u UNC 060, práce to nadělá 2x tolik. Paradoxně celý 4V motor o obsahu 4,4 litru je menší jak 3V Zetor. Na stavby to vozím na kontejneru za Zetorem 7340 (bagr má pomalé převody a kopce té hydrodynamice moc nevoní), a to co si vezme Zetor na cestu tam a zpátky, to má JCB na celý den práce :D Už přemýšlím jak dostat Perkinsa do Zetoru :)
Obecně, Zetor má dobré motory, při troše udržby i spolehlivé, hraje jim do karet levné ND, ale v porovnání se zahraničím jsou to takové těžkopádné buchary které dost žerou.
Zetor 6718 - motor 7701, portály Proxima 40 kmh :-)
JCB 2CX - takové malé kopátko
Case JXU 95 a Mercedes Unimog U2100 Agrar

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3795
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání motorů Zetor x Cummins x Yanmar

#11 Nový příspěvek od exot »

Ono kdyz se to vezme tak motory zetor jsou materiálově i konstukčně hodně v minulosti (což je někdy výhoda jindy nevýhoda).Proti tomu jsou jiné motory někde jinde.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

majkl.fiat
Příspěvky: 276
Registrován: úte led 14, 2014 12:25 am
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání motorů Zetor x Cummins x Yanmar

#12 Nový příspěvek od majkl.fiat »

Když na to přijde, tak ten Perkins vypadá konstrukčně zastaralejší jak Zetor, 5 kanálová hlava jak u shadewerke, všecko takové neotesané železo, ale prostě vevnitř jsou o kus dál, co se týče vývoje spalovacích prostorů, kanálů, vstřikování. Neříkám že Motorpal je špatný, ale když to porovnám s Boschem, je to jinde. Vemte jen starý motor z Avie, vrtáním a zdvihem se rovná motoru Z7201, ale výkonově uplně jinde, instalací Intercooleru a vstřikování Bosch jsou na 80 kW jak nic. A Zetor se crcá s Motorpalem, vyvíjejí vymyšlené, teď teprve začali vyvíjet s motorpalem nějaký systém commonrail pro novou generaci motorů, přitom už klidně 10 let mohli montovat mechanické rotační čerpadla Bosch, popř. dneska montovat hotové systémy CR od Bosche, které jsou odzkoušené, zaběhlé, mj. mech. rotační čerpadla používal i Case a NewHolland pro řadu traktorů JXU resp. T5000 a jsou to jedny z nejpovedenějších motorů, jak spotřebou tak výkonem.... Jinak např. řešení každé hlavy zvlášť u zetoru se mi líbí, je to nenáročné, vpodstatě nezničitelné, jen trochu zapracovat na těch detailech, doladit spalováky, vstřikování, a musely by to být konkurence schopné motory. Dneska dělají pouze podle mě nešťasně přebrané motory z UŘ II., které na tom nikdy nebyly nic moc, a staré UŘ I jsou uloženy v propadlišti dějin.
Zetor 6718 - motor 7701, portály Proxima 40 kmh :-)
JCB 2CX - takové malé kopátko
Case JXU 95 a Mercedes Unimog U2100 Agrar

Odpovědět

Zpět na „Motory Zetor“