ZETOR 5201TURBO

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
buco
Příspěvky: 546
Registrován: pát srp 14, 2009 9:45 pm
Bydliště: Vranov
Kontaktovat uživatele:

Re: ZETOR 5201TURBO

#91 Nový příspěvek od buco »

Do 7201 musiš dať sady pre motor 5201T. Su drahšie ale difuzor je identicky s 72 piestom. Myslim že objed. Čislo je 5213 0099 cena okolo 70e jedna sada. Kupoval som AGS original od predajcu marting.sk mali skladom zabalene od vyrobcu nie skladane na predajni.
Zetor 7340(7245 T), 2 x 6911, 5011 V prípade otázok môžete písať aj na mail: lukasbratko@gmail.com

jarek 2
Příspěvky: 337
Registrován: ned říj 03, 2010 8:53 pm
Bydliště: Kežmarok

Re: ZETOR 5201TURBO

#92 Nový příspěvek od jarek 2 »

Tak som kúpil piesty 5202-0305,sú to piesty pre 5201 turbo.
Spaľovaciu komôrku majú menšiu jej priemer je 54 mm,komôrka pre 7701 turbo má 55,5 mm.
Motor som už zložil ale ide stále rovnako dymí na bielo zle spaluje môže to byť v utopených ventiloch?
Ventili mám utopené 2,5 až 3 mm

jajda1984
Příspěvky: 309
Registrován: pon úno 09, 2015 5:34 pm
Bydliště: klatovy

Re: ZETOR 5201TURBO

#93 Nový příspěvek od jajda1984 »

vyndej z hlavy ventily a koukni na ně,minulý týden jsme dělali 7201,převložkovali´,čerpadlo a vstřiky na stolici,motor se složil.a strašně dymil.a smrděl nespalenou naftou.tak měřak komprese a na jednom válci byla slaba,tak hlavu dolu,a normalně chyběl kousek dosedací plochy na ventilu.

jarek 2
Příspěvky: 337
Registrován: ned říj 03, 2010 8:53 pm
Bydliště: Kežmarok

Re: ZETOR 5201TURBO

#94 Nový příspěvek od jarek 2 »

zo všetkými hlavami som bol u chlapa čo repasuje hlavy a tam meral každý ventil na vakuovej pumpe a všetko OK

jakubTN
Příspěvky: 141
Registrován: pát říj 07, 2011 8:34 am
Bydliště: Trenčín

Re: ZETOR 5201TURBO

#95 Nový příspěvek od jakubTN »

Tak cerstvy motor vzdy podimuje aj tah sa zlepsi az po zabehu ci nie?

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: ZETOR 5201TURBO

#96 Nový příspěvek od koprkam »

Já bych se chtěl taky zeptat. Je teda ten ostřik dna pístu nutnej? Mám doma katalog na 7340 a 5243 (nebo jak byly ty 3V traktory s turbem), je z roku 93 a nic tam není. Přemýšlím, že bych si oturbil motor v UNC, ale furt nevím, jestli do toho jít, nebo ne, protože pokud by to mělo kvůli ostřiku dna odejít velice rychle do háje, tak je to samozřejmě, vzhledem k ceně, dost na pendrek.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

red.bill
Příspěvky: 2069
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: ZETOR 5201TURBO

#97 Nový příspěvek od red.bill »

Mrkni v katalogu na stranu 19, pozice 22. To je ta tryska na ostřik pístů. Bohužel nic z toho pořádně nevykoukáš.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: ZETOR 5201TURBO

#98 Nový příspěvek od koprkam »

Takže jestli je to to, co si myslím, tak v mém katalogu (katalog od 3320 - 7340 Turbo, rok nevím, dle Kubíka je to ten starší). Strana 16, Klikové ústrojí 2 - pozice 3a tryska obj. č. 10.002.022. Když to porovnám s tím, co jsi mi řekl, tak to sedí, v tom novějším je to na str. 19 poz. 22 - opět tryska č. 10.002.022. Jenom mi jde o to, kde vlastně a jak je to chycený? V katalogu je to nakreslený, ale ne tak, že by z toho měl být někdo moudrej. Zkoušel jste to někdo dodělat?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

red.bill
Příspěvky: 2069
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: ZETOR 5201TURBO

#99 Nový příspěvek od red.bill »

Je to někde zvrchu na lágru kliky. Jak jsem psal ve zprávě, když jsem měl sundanou vanu, nijak jsem to nezkoumal takže ti víc neporadím. Zkus když tak zavolat do AGM, Rasošek atd. kde dělají motory, jestli jsou schopný to udělat. Doma to podle mě do bloku nenavrtáš. Myslím si, že to není úplně nutný a bude to chodit i bez chlazení pístů.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: ZETOR 5201TURBO

#100 Nový příspěvek od koprkam »

To by mohlo být, zkusím se s někým poradit, uvidíme. Já třeba i přemýšlel, jestli to nemohlo být i v ojnici, ale ta je kovaná, to je asi blbost. Jinak jsem se díval, že chladič, velký olejový čerpadlo, vlastně všechno by se dalo sehnat, ale co jsem to tak baj voko sečetl, tak by mě ten motor mohl vyjít cca na 65 tis (bavím se o 7201, 5201 jsem ještě nepočítal, byla by o něco málo levnější). Zase ten výsledek si myslím, že by stál za to, ale chce to udělat tak, jak v Zetoru. Zkusím na to trochu našetřit a uvidím, co s tím dobudoucna udělám (hlavně jestli mi kiksne dřív motor v UNC, nebo v DH - kterej budu montovat do 67)
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: ZETOR 5201TURBO

#101 Nový příspěvek od mape »

Zaujalo mi toto téma....
Já to chci taky udělat.... Dokonce mám chuť to udělat na zkoušku....mám turbo z Avie c13-20.... Tak bych udělal meziprirubu na původní výfukové potrubí.... Mazání bych připojil na vývod z filtrů oleje ,odpad oleje někam zpět do motoru třeba v místě původního kompresoru,
.... Dilema je se sacím potrubím.....
Že zkušenosti z Avie vím že pokud zvetsim turbo tak to nestačí..teprve po výměně sacího potrubí za objemnější se teprve objevil výsledek... To sací potrubí musí být jakýsi vzduchojem kde se bude vzduch shromažďovat aby plnění motoru bylo plynulé.... Zase ale nesmí být moc objemné jinak bude velká prodleva záběru.....
Takže vyrobit sací potrubí s nějakým objemem a vyzkoušet to.
K tomu výkonu..... Můj názor je že výkon je veličina se kterou se nesprávné zachází.....
Pokud totiž oturbite motor 5201 zvedne se výkon v 1800 otáčkách asi o 6 kW..... To není nic...... Tam je ale podstatné co udělá kroutak..... Ten vám teprve přináší pocit lepšího tahu..... A ten teda u toho oturbeni jednak stoupne celkem znatelně a v celkem velkém rozsahu otáček se tam jeho hodnota drží.... A to je to podstatné..... Dělá to podle charakteristiky nějakých 50-60 Nm což je skoro o třetinu více.
U toho unc by zrovna tento efekt byl celkem potrebnej.
Jinak už to tu někdo zmiňoval a i já jsem byl svědkem oturbeni v unc a je to neskutečně poznat..... Dle slov provozovatele údajně i na spotřebě.
Co jsem koukal na parametry vstřikování tak tlak i tryska jsou u 5201 stejné a dle slov jednoho servisáka čerpadel se ani nastavení čerpadla příliš neliší..... Problém je v tom že tam není turbokorektor a tak se nemůže to rerpadlo moc řídit nafouknutím a ta dávka je pak vlastně stejne plynulá jako u atmosfér .
Chtělo by sehnat rotačku na tříválec s korektorem a to by pak byla jiná......
Ale ten pokus mě láká a co jsem koukal 5ak by to nedalo moc práce.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

red.bill
Příspěvky: 2069
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: ZETOR 5201TURBO

#102 Nový příspěvek od red.bill »

Nevím s čím chceš laborovat když obě potrubí se dají sehnat origo. K čemu ti bude přetlakový korektor? Z toho jak o tom píšeš ti uniká jeho funkce. Ona je totiž přesně opačná, v nízkých otáčkách omezuje naftu a tím snižuje kouřivost. Po dosažení určitýho tlaku dá čerpadlo plnou dávku... Takže od určitých otáček není rozdíl mezi čerpadlem s a bez přetlakového korektoru(na stejným motoru). Max. dávka bude u obou stejná, je zbytečný cpát do motoru naftu kterou nejsi schopen spálit. Nehledě na to, že jsou korektory i mechanický. Jestli jsou použitý i u traktorů těžko říct, do čerpadel nedělám. Dá se ale předpokládat, že ne. U traktorů se používá jiný rozsah otáček než u NA.

O oturbeným UNCáku jsme se před lety bavili s kolegu z bejvalý práce ale z jinýho střediska, že si to někdo udělal (já měl v plánu turbit UNO180). Povídal že nic moc. Přejezdy kdy je motor v otáčkách ok, ale nakládání docela trága, jestli si to pamatuju správně tak snad nakonec šlo turbo ven... Může to být ale kus od kusu jiný. Jestli ho potkám zkusím zjistit víc.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: ZETOR 5201TURBO

#103 Nový příspěvek od mape »

Já vím že se to dá sehnat origo....
Ale proč kupovat sadu za 20 tisíc když to můžu na vyzkoušení udělat z domácích zdrojů......
S tím korektorem máš dá se říct pravdu jen podle cerpadlare je tam jakési rozhraní..... Malá a velká dávka.... Je fakt že když jsem měl čerpadlo rozebrané tak ten korektor vlastně blokuje plnou dávku .... S tím souhlasím..... Ale ta plná dávka je zase trochu větší u turba než je u atmosféry....takže to ten korektor trochu odliší..... Jenže Zetor v unc to nemá a tak to není třeba řešit.
Co se týká toho užití.... Já jsem viděl jeden kus a dotyční opravdu chválili......
Navíc ten motor je v tom provozován prakticky na stabilních otáčkách tak si myslím že by to přínos byl..... Jediný na co si stěžoval být právě ten problém co popisuju..... Zvětšoval objem sacího potrubí neboť ta reakce byla prej taková nerozhodná.... Poté co to mělo objem tak už to bylo v pohodě.....
Jinak nevím jak kdo s tím pracuje ale já Sednu dám 0lyn a tak je to celý den maximálně mu prislapmu když nabira zvedá a přitom tlačí do haldy..... To ten motor umírá....

Jinak se samozřejmě i přez moje zkušenosti s laborovanim s turbama nechám poučit...... Motory Zetor úplně neznám .
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: ZETOR 5201TURBO

#104 Nový příspěvek od koprkam »

Minimálně odlitek sacího potrubí bych koupil origo. Ono má to i svůj smysl, výrobce to nějak napočítal, aby to s tím fungovalo, ty motory se používaly ve viničních 5243, kde turbo bylo. To je AD A; AD B, původní sací potrubí jsou dva slisovaný plechy, de-facto stejnej systém sacího potrubí měla i V3Ska, kde jsem někde na truck-foru četl, že to prej v kombinaci s turbem (vesměs na truck trial) hodně často praskalo.
Co se týká vstřikovacího čerpadla, tak ten korektor dávky tam až tak třeba není. Uvedu příklad na motoru 8601 a 8602 - motor ze sto dvácy a sto šediny krystala. Ta 8602 ten korektor měla, je to dobrý, jenom ten motor nemám moc velkej zátah dole, zato navrchu to tahá jako prase. Kdežto, když někdo oturbil tu 8601 a nedal nový čerpadlo z krystalu, tak ten motor jel dole, jako pila, ale pod plným knedlíkem už byl o trochu horší, jako 8602. Můj názor je ten, že v případě UNC to není až tak nutný, tam ten korektor mít, nevím jak kdo, ale já osobně nakládám vesměs okolo 1500-1600ot, víc skoro nikdy. Kdyby mi to v tomdle úseku otáček přidalo krouťáku, to by byla věc.

Přemýšlím, jak dlouho to ale může snést už ojetej motor, bez úprav hlav,... možná to zkusím.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

red.bill
Příspěvky: 2069
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: ZETOR 5201TURBO

#105 Nový příspěvek od red.bill »

Znovu píšu u stejnýho motoru, nemůžeš porovnávat dávku u turbo a atmosférického motoru, už z principu musí být jiná. Musíš porovnávat turbo motory a tam bude max. dávka stejná ať tam přetlakový korektor je nebo není. Jediný rozdíl je ten, že max. dávku u čerpadla s přetlakovým korektorem dáš až když jí tlak turba "oblokuje"(ono se to děje postupně, ne stylem on/off). Tím se jen omezuje kouřivost v momentě kdy turbo nemá dostatečný plnící tlak. Pokud bys za takové situace dal max. dávku bude to hulit jak lokomotiva. Žádný jiný účel ten přetlakový korektor nemá. Z toho vyplývá, že u atmosféry je přetlakový korektor k ničemu. Jak jsem psal jsou i korektory mechanický buď přímo v regulátoru otáček, nebo přidavači paliva...

Odpovědět

Zpět na „Motory Zetor“