Zetor 5245 - seřízení ventilů
Moderátor: Lukashil
- McPeci
- Příspěvky: 3788
- Registrován: pát dub 06, 2012 2:15 pm
- Bydliště: Juřinka
- Kontaktovat uživatele:
Re: seřízení ventilů
takže tento způsob jde i u dvouválce ju? musí to být přesně o 360° ?? přemýšlím jak trefit přesnou pozici kromě udělání rysky na řemenici
Robert ;)
každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis
https://www.facebook.com/robert.peciva
http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr
každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis
https://www.facebook.com/robert.peciva
http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr
Re: seřízení ventilů
Ja som si urobil na dvojvalec risky na zotrvačník a mam istotu lepšie mať značky ako sledovať sací ventil a otáčať o 135 tak či tak to musíš oznacit
Re: seřízení ventilů
Presne tak ako píše "Viťa1"Viťa1 píše:Já nevím ale klepat nějaké rysky je celkem zbytečné jak jde první válec do střihu ( výfukový se zavírá a otevírá sací) tak je čtvrtý v kompresi a šteluje se... Pak šroubovákem zespod mezi motorem a převodovkou pootáčíš jde do střihu třetí a šteluješ druhý pak jde do střihu čtvrtý šteluješ první pak jde do střihu druhý a šteluješ třetí jde to po sobě vůli dávám 0,30 na oba ventily otáčet pokaždé dokola tak se půjdu radši oběsit
Na presnej pozícií až tak nezáleží, vačková hriadeľ je presne brúsená a na par stupňoch nezáleží. Robil som motory GO škodováckych motorov, garantov a roburov a určitý čas som robil v dielni na družstve, síce už mechanika nerobím od 1982 ale na doprave som stále. Tak isto ma pravdu aj hajney
Pokiaľ si spravil značky "v hornej úvrati" na hoci akom štvortaktnom motore, vždy ma hornú úvrat na týchto značkách. Piest je v hornej úvrati v tom istom mieste aj pri strihu ventilov ( končí výfuk - začína sanie ), ako aj pri kompresií v okamihu zážihu. Akurát sleduje konkretný valec pri otáčaní či nie je pootvorený výfukový ventíl a nejde do strihu. Myslím si že pre neho je to ideálna pomoc a nie až tak primitívna. Ukuráť pri demontáži zotrvačníka musí označiť polohu zotrvačníka voči kľukovej hriadeli pokiaľ je možne osadiť zotrvačník inak.hajney píše:já jsem to udělal tak že když byly hlavy dole, tak jsem si na setrvák okýnkem ke spojce klepnul tolik teček který válec byl zrovna nahoře. A potom už to bylo snadné. Primitivní ale funkční.
Štvorvalec sa dá nastaviť na dva krát, Takto sme nastavovali ventíle keď som bol na výpomoci v TAZ Trnava na repasáži motorov po skúške na brzde. Pri strihu štvrtého valca, čiže keď sa nastavujú ventíle na prvom valci. nastavovali sa ventíle sací a výfukovi na prvom valci, na drhom valci sací ventíl a na tretom valcí výfukový ventíl. Po otočení o 360 stupňov sa nastavovali ventíle sací a výfukový na štvrtom valci, sací na tretom valci a výfukový na druhom valci. Bolo to kvôli rýchlosti, pretože za smenu jeden mechanik repasoval 12 motorov. ( dotiahnutie hlavy, zoradenie ventílov, dotiahnutie hlavných a ojničných ložísk, dorazenie tesnenia (korkov na zadnom hlavnom ložisku), pritiahnutie zotrvačníka, nastavenie spojky a naplnenie oleja.) Tie motory sa takto museli skontrolovať, pretože zišli s pásu. Niekedy neboli ani poriadne pritiahnuté šálky na ojniciach alebo hlavných ložiskách. Až po dotiahnutí sa zaisťovali plechové poistky. Samozrejmosťou v tom čase bola elektrická 24 V uťahovačka na M8 skrutky s nastaveným momentom na kartér. Ostatné skrutky sa doťahovali ručne, bez mometového kľúča ( rok 1975 ).
Takto sa dá nastaviť každý štvorvalec, ale istota je tak ako to robí "Viťa1", alebo "hajney"
- Atlan
- Příspěvky: 9506
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: seřízení ventilů
Ale spravne sa to ma stelovat tak ako uvedie vyrobca, on ma odskusane ako to nastavovat by to neklepalo.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: seřízení ventilů
Svoj príspevok som napísal jedine preto, že nespochybňujem správnosť ani jedného tu uvedeného postupu. Záleží len na každom jednom čo mu vyhovuje. Napr. to čo píše „exot“ je pre každý motor a má pravdu. Prakticky skoro na pol otáčke ( v závislosti na časovaní ventilov pre konkrétny motor ) vačkového hriadeľa pre konkrétny valec je každý ventil uzavretý. Vačkový hriadeľ je presná strojárska výroba a na uzatvorenej dráhe vačky ( nezodratej ) je polomer rovnaký a preto aj vôľa ventilov rovnaká. Preto pri zoraďovaní ventilov nejaký stupeň od hornej úvrati v pracovnom takte nehrá rolu. Toto neodporuje ani dielenskej príručke výrobcu. http://www.pedros.cz/Misc/Zetor_2011_30 ... lenska.pdf strana 47. a strana 182, obr. 56 a 57.
- pasa444
- Příspěvky: 1730
- Registrován: pát srp 07, 2009 11:23 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Zetor 5245 - seřízení ventilů
a co shodit z čerpadla vstřikovací trubky a dát plný plyn a tam kde vylítne hladina ve šroubení tak seřizovat , takhle jsem to dělal na Deutzu starém ,ale funguje to , předvstřik je tam 20 stupnu a ventily se už po vstřiku nehýbají