Zetor 5245 - seřízení ventilů

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
McPeci
Příspěvky: 3788
Registrován: pát dub 06, 2012 2:15 pm
Bydliště: Juřinka
Kontaktovat uživatele:

Re: seřízení ventilů

#16 Nový příspěvek od McPeci »

takže tento způsob jde i u dvouválce ju? musí to být přesně o 360° ?? přemýšlím jak trefit přesnou pozici kromě udělání rysky na řemenici
Robert ;)

každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis

https://www.facebook.com/robert.peciva


http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr

Uživatelský avatar
rado1010
Příspěvky: 54
Registrován: ned říj 21, 2012 1:20 pm
Bydliště: michalovce

Re: seřízení ventilů

#17 Nový příspěvek od rado1010 »

Ja som si urobil na dvojvalec risky na zotrvačník a mam istotu lepšie mať značky ako sledovať sací ventil a otáčať o 135 tak či tak to musíš oznacit

Uživatelský avatar
sferos
Příspěvky: 1635
Registrován: stř říj 22, 2008 11:54 am
Bydliště: H.Srnie

Re: seřízení ventilů

#18 Nový příspěvek od sferos »

Viťa1 píše:Já nevím ale klepat nějaké rysky je celkem zbytečné jak jde první válec do střihu ( výfukový se zavírá a otevírá sací) tak je čtvrtý v kompresi a šteluje se... Pak šroubovákem zespod mezi motorem a převodovkou pootáčíš jde do střihu třetí a šteluješ druhý pak jde do střihu čtvrtý šteluješ první pak jde do střihu druhý a šteluješ třetí jde to po sobě vůli dávám 0,30 na oba ventily otáčet pokaždé dokola tak se půjdu radši oběsit :)
Presne tak ako píše "Viťa1"
Na presnej pozícií až tak nezáleží, vačková hriadeľ je presne brúsená a na par stupňoch nezáleží. Robil som motory GO škodováckych motorov, garantov a roburov a určitý čas som robil v dielni na družstve, síce už mechanika nerobím od 1982 ale na doprave som stále. Tak isto ma pravdu aj hajney
hajney píše:já jsem to udělal tak že když byly hlavy dole, tak jsem si na setrvák okýnkem ke spojce klepnul tolik teček který válec byl zrovna nahoře. A potom už to bylo snadné. Primitivní ale funkční.
Pokiaľ si spravil značky "v hornej úvrati" na hoci akom štvortaktnom motore, vždy ma hornú úvrat na týchto značkách. Piest je v hornej úvrati v tom istom mieste aj pri strihu ventilov ( končí výfuk - začína sanie ), ako aj pri kompresií v okamihu zážihu. Akurát sleduje konkretný valec pri otáčaní či nie je pootvorený výfukový ventíl a nejde do strihu. Myslím si že pre neho je to ideálna pomoc a nie až tak primitívna. Ukuráť pri demontáži zotrvačníka musí označiť polohu zotrvačníka voči kľukovej hriadeli pokiaľ je možne osadiť zotrvačník inak.

Štvorvalec sa dá nastaviť na dva krát, Takto sme nastavovali ventíle keď som bol na výpomoci v TAZ Trnava na repasáži motorov po skúške na brzde. Pri strihu štvrtého valca, čiže keď sa nastavujú ventíle na prvom valci. nastavovali sa ventíle sací a výfukovi na prvom valci, na drhom valci sací ventíl a na tretom valcí výfukový ventíl. Po otočení o 360 stupňov sa nastavovali ventíle sací a výfukový na štvrtom valci, sací na tretom valci a výfukový na druhom valci. Bolo to kvôli rýchlosti, pretože za smenu jeden mechanik repasoval 12 motorov. ( dotiahnutie hlavy, zoradenie ventílov, dotiahnutie hlavných a ojničných ložísk, dorazenie tesnenia (korkov na zadnom hlavnom ložisku), pritiahnutie zotrvačníka, nastavenie spojky a naplnenie oleja.) Tie motory sa takto museli skontrolovať, pretože zišli s pásu. Niekedy neboli ani poriadne pritiahnuté šálky na ojniciach alebo hlavných ložiskách. Až po dotiahnutí sa zaisťovali plechové poistky. Samozrejmosťou v tom čase bola elektrická 24 V uťahovačka na M8 skrutky s nastaveným momentom na kartér. Ostatné skrutky sa doťahovali ručne, bez mometového kľúča ( rok 1975 ).
Takto sa dá nastaviť každý štvorvalec, ale istota je tak ako to robí "Viťa1", alebo "hajney"

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: seřízení ventilů

#19 Nový příspěvek od Atlan »

Ale spravne sa to ma stelovat tak ako uvedie vyrobca, on ma odskusane ako to nastavovat by to neklepalo.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
sferos
Příspěvky: 1635
Registrován: stř říj 22, 2008 11:54 am
Bydliště: H.Srnie

Re: seřízení ventilů

#20 Nový příspěvek od sferos »

Svoj príspevok som napísal jedine preto, že nespochybňujem správnosť ani jedného tu uvedeného postupu. Záleží len na každom jednom čo mu vyhovuje. Napr. to čo píše „exot“ je pre každý motor a má pravdu. Prakticky skoro na pol otáčke ( v závislosti na časovaní ventilov pre konkrétny motor ) vačkového hriadeľa pre konkrétny valec je každý ventil uzavretý. Vačkový hriadeľ je presná strojárska výroba a na uzatvorenej dráhe vačky ( nezodratej ) je polomer rovnaký a preto aj vôľa ventilov rovnaká. Preto pri zoraďovaní ventilov nejaký stupeň od hornej úvrati v pracovnom takte nehrá rolu. Toto neodporuje ani dielenskej príručke výrobcu. http://www.pedros.cz/Misc/Zetor_2011_30 ... lenska.pdf strana 47. a strana 182, obr. 56 a 57.

Uživatelský avatar
pasa444
Příspěvky: 1730
Registrován: pát srp 07, 2009 11:23 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Zetor 5245 - seřízení ventilů

#21 Nový příspěvek od pasa444 »

a co shodit z čerpadla vstřikovací trubky a dát plný plyn a tam kde vylítne hladina ve šroubení tak seřizovat , takhle jsem to dělal na Deutzu starém ,ale funguje to , předvstřik je tam 20 stupnu a ventily se už po vstřiku nehýbají

Odpovědět

Zpět na „Motory Zetor“