MOTORY ZETOR - obecná diskuse

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
honzina02
Příspěvky: 61
Registrován: sob pro 19, 2020 1:05 pm
Bydliště: Turnov

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#601 Nový příspěvek od honzina02 »

Základ je asi projít celou palivovou soustavu, jestli všechno funguje jak má, přívody, přepad, vstřik. čerpadlo, vstřiky.
V práci máme v posledních letech asi 3 motory po GO (vše 7701) a v těch začátcích (do 200mth) to nechtělo po vychladnutí chytat vůbec.. musels točit třeba 10-12 vteřin nez škytnul.. pak se přidaly postupně během pár vteřin všechny válce a už to fičelo.. výkon to ale mělo. Pumpování nafty, štelování předvstřiku nebo předehřev beze změny. Jelo to, tak to nikdo neřesil a ono se to postupně zlepšovalo.. teď ty motory mají určitě přes 1000mth a chytají normalně. PavelSK tady nekdě psal, že se ty kompresní tlaky během zajíždění mění.. a za mě souhlas.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5457
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#602 Nový příspěvek od thovt »

Dlouhé protáčení mají na svědomí bublinky palivové soustavě.
Startovat s plným plynem a ještě s přidavačem paliva.
Časem bublinky se vytlačí.

crazymen11
Příspěvky: 213
Registrován: stř bře 17, 2010 7:33 pm
Bydliště: hlinsko

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#603 Nový příspěvek od crazymen11 »

ZDRAVÍM jak píšou výše, zkusil bych si vzít kanyster do toho kloudnou naftu, mít 2 hadice 1 do přívodu a jedu zpatečku z čerpadla do kanystru a zkusit dat na zem kak to startuje, pak to dát výš třeba na kapotu, pak bych vylil starou naftu z filtru nalil do nich kloudnou drahou naftu, na vstřikovacím bych to řádně ovzdušnil, potom bych povolil vtrřikovací trubky na vstřikách nechal bych to řádně přes starter vycákat a dotáh pak bych to zkoušel startovat - jesště mít řádný přepady ne opravovaný ale nový aby těsnily. Pokud se to zlepší je to závada mezi nadrží a čerpadlem. Pokud to bude stejné tak pak to je buď čerpadlo vstřikovací nebo dopravní a můžete pokračovat dál do motoru. Pokud jste to dával do firmy Agromotor Velké Meziříčí tak tam mají brzdu. Jestli jste to dávál do Stránecké Zhoře tak tam nemají brzdu na výkon.

Nebo zkusit vyměnit ventilek co je na přepadu na vstřikovacím čerpadle.

Nic víc mě nenapadá.


Pak napište jak jste dopadli. Je taky pravda, že motor si sedá a bude se to zlepšovat.

crazymen11
Příspěvky: 213
Registrován: stř bře 17, 2010 7:33 pm
Bydliště: hlinsko

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#604 Nový příspěvek od crazymen11 »

Ještě mě napadlo, když je motor teplý a skončite praci, tak když chcípnete motor, tak pak dejte ruční plyn do max a pak zkuste startovat třeba ráno studený motor. Někdy se stává že za mrazu spatně hýbe regulační hřeben na čerpadle, nebo sundat doraz. zátku na čerpadle je myslím na 19 klíč, je za válcem kompresoru na čerpadle sundat a dát tak plny nebo 3/4 plynu a zkoušet jak se hýbe jestli pěkně vylejzá. Nevim kolik stála oprava čerpadla, ale generálka v Agromotoru je 7 681 Kč včetně dopravního čerpadla. Cena je s DPH.

crazymen11
Příspěvky: 213
Registrován: stř bře 17, 2010 7:33 pm
Bydliště: hlinsko

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#605 Nový příspěvek od crazymen11 »

Zdravím jak jste dopadli s motorem.

Uživatelský avatar
janles
Příspěvky: 104
Registrován: pon pro 13, 2010 4:48 pm

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#606 Nový příspěvek od janles »

Zatím jsme nanic nepřišli necháme ho jezdit

motoráček
Příspěvky: 4
Registrován: úte úno 08, 2022 1:54 pm
Bydliště: Pardubice

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#607 Nový příspěvek od motoráček »

Ahoj všem.
Traktorům nerozumím, ale sháním pro náš železniční motorový vůz vhodnou pohonnou jednotku. Dříve tu byla benzínová škodovka, 6 válců, výkon 75-80 kW, max. otáčky 1600, atmosférický. Rok výroby 1932. Bohužel se do dnešních dnů nedochoval ani vrak, ani výkresy. Proto jsem se rozhodl jít cestou náhrady za 6-válcový motor Zetor/Ursus. Poradí mi někdo znalý vhodný typ motoru?
Děkuji za odpověď. Ta věc, pro kterou hledám pohon, je toto - http://www.pshzd.cz/m130104.html (sorry, nenašel jsem, jak vložit link)

Uživatelský avatar
Sorbus
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 13, 2018 8:14 pm
Bydliště: Hostomicko

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#608 Nový příspěvek od Sorbus »

Ten původní motor byl stojatý? Zetor 6 válec je poměrně dost těžký tak je třeba s tím počítat. Nebylo by lepší dát tam motor Čkd, ty byly určeny i do drážních vozidel, měly je různé posunovací mašinky, dělali se jak 4 tak 6 válce. A nebyl by to až takový slepenec.
Na všechno nám treba špecialistou !

motoráček
Příspěvky: 4
Registrován: úte úno 08, 2022 1:54 pm
Bydliště: Pardubice

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#609 Nový příspěvek od motoráček »

Ta škodovka měla kolem 800kg. Je třeba stojatý motor a a klasická ML 634 v provedení RT je jenom moc vysoká. Potřebuji motor kolem 80-90 cm na výšku a ne 112cm. :)

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#610 Nový příspěvek od pavel sk »

Niektore stare zelezniciarske motorove voziky pre udrzbu mali motor s V3S. Ak tam bol 6 valec motor Skoda 6S110 ako sa pouzival do 60kW elektrocentral, tak to bol slusny macek.

motoráček
Příspěvky: 4
Registrován: úte úno 08, 2022 1:54 pm
Bydliště: Pardubice

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#611 Nový příspěvek od motoráček »

Ne, to si nerozumíme. Škodovka S110 je obrovský a málo výkonný hybrid. Spalovák původně vypadal takhle.
Obrázek
Takže odpovídající 6-válcoový zetor. Co bylo za atmosférický šestiválce. 8011? Já ty typy nikde nemohu najít.

Uživatelský avatar
Sorbus
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 13, 2018 8:14 pm
Bydliště: Hostomicko

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#612 Nový příspěvek od Sorbus »

6v. atmosféra byl v 120, 80 a 100 byly čtyřválce a 100 navíc má turbo. Nemám možnost změřit, ale mám obavu že ten motor bude vyšší než potřebuješ. Takže nejdřív změřit přesně.
Obrázek
Na všechno nám treba špecialistou !

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#613 Nový příspěvek od pavel sk »

Podla velkosti od oka a obrazka pôvodneho motora, by tam velkostne zapasoval motor s Praga RND. Ale tie u vlastne tiez niesu :-/

motoráček
Příspěvky: 4
Registrován: úte úno 08, 2022 1:54 pm
Bydliště: Pardubice

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#614 Nový příspěvek od motoráček »

Musíme najít něco, na co jsou náhradní díly. Takže ta řada 120 je dobrá volba. Výkonem kolem těch 120-140 HP jsme také vyhovující. Teď ještě kdyby byla nějaká literatura, kde by se to dalo podle velikosti tak nějak dopasovat. Centimetr sem nebo tam nevadí. Motor je usazen v rámu, kouká nad podlahu a vršek je kryt dřevěnou lavicí, na které sedí lidi. Bohužel výkresy ani toho rámu neexistují. Jak vyhořelo škodovka, tak se skoro nic nedochovalo.
Jo a kdyby někoho zajímalo obdobné snažení, tak dávám dokupy ještě jeden motoráček. www.vezak.cz. Protože webmaster na mne prdí, dávám aktuality obou motoráků na FB. Je tam link. :vysmech:

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4196
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#615 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Setkal jste se někdo že by na Zetora uř1 bylo na klikovou hřídel dozadu pod setrvák nějaké "origo" gufero černé a že je prý užší o nějaký milimetr než to vitonové červené? Kámoš byl v Agricu a tam mu tohle řikali. Že je to prý origo gufero a stojí 500 kč. Slyším to poprvé odjakživa znám jen to červené vitonové. Setkal jste se s tím někdo? :-/

Odpovědět

Zpět na „Motory Zetor“