MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Moderátor: Lukashil
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Ono je to asi naozaj najlepsie montovat tak, ako boli usadene pred opravou. V priruckach sa clovek spravnosti nedovola. Naposledy ked som robil motor 6701 (2roky spät), tak mal ojnice namontovane zamkami ku vackovej hriadeli. Ten motor bol kedysi (cca 20rokov) dovezeny s generalky formou na vymenny fond za taky isty typ.
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
To je po těch letech trochu problematický, nevíš kdo se v tom vrtal před tebou.
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Ved prave.
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Skoda ze si nepamätam ako su tie ojnice doma v 69tke lebo naposledy som ho mal rozhadzany pred 14 rokmi. Traktor ako celok bol tesne po prevrate este v generalke priamo v Brne.
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Já bych to u těch lehkých ojnic nehrotil. Vyšel bych z toho jak jsou zámky pánví na těžkých a tak namontovat lehký a hotovo posekáno. Dnes už to stejně nikdo nerozsekne jak mají být.
K tý GO stejně byl v nějaký STSce, ČSAO nebo podobným podniku. Pochybuju, že by se přímo Zetor vrtal ve starým traktoru, ale na tom tak nezáleží.
K tý GO stejně byl v nějaký STSce, ČSAO nebo podobným podniku. Pochybuju, že by se přímo Zetor vrtal ve starým traktoru, ale na tom tak nezáleží.
- jimmy 4011
- Příspěvky: 3366
- Registrován: úte říj 21, 2008 6:35 pm
- Bydliště: čr
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Pro udržení trošky chaosu
Katalog 5011-7045/1983
Katalog 52-62-72/1985
Katalog 5211-----------7745Turbo/1995
Katalog 5011-7045/1983
Katalog 52-62-72/1985
Katalog 5211-----------7745Turbo/1995
Ono je lepší mluvit s chytrým člověkem o něčem hloupém než s hlupákem o něčem chytrém.
Werich
Werich
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
V poslednom katalogu je pod tym istym cislom ako predosle uz suciastka zrusena. Je vtom chaos
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Jimmy potvrdil to co jsem psal.
Podle příruček to vypadá, že "těžký" ojnice přišly až mnohem později než s nástupem 2řady. Ani dílenská příručka pro 72 o nich nehovoří. Ty uvozovky jsou schválně, protože dnes internet vydává jako těžký, ojnice s číslem 7101 0309 (poprvé použitý u 77 a později u všech motorů). Všechny ostatní se udávají jako lehký. Jenže motory x901 mají podle katalogů ojnice 6901 0371, x001 a x201 mají ojnice 6901 0389. Je otázkou jaký je mezi nimi rozdíl. Dílenský příručky uvádí jen jiné třídění dle váhy. Já co si vybavuju tak ze všech 72 jsem vytáhnul ojnici s nákovkem. Čímž se dostáváme k otázce jestli nebyly ojnice s nákovkem už u x001, což by potvrzoval ten řez motoru od Jimma a katalogy. Sice je ten řez v rozporu co píše Lupoměch v knížce ale chyb je v ní víc než dost. Ani dílenská příručka pro 3320-6340T nehovoří o směru montáže ojnice nebo jsem to v ní nenašel, pokud to není zašitý někde kde by to člověk nečekal.
Podle příruček to vypadá, že "těžký" ojnice přišly až mnohem později než s nástupem 2řady. Ani dílenská příručka pro 72 o nich nehovoří. Ty uvozovky jsou schválně, protože dnes internet vydává jako těžký, ojnice s číslem 7101 0309 (poprvé použitý u 77 a později u všech motorů). Všechny ostatní se udávají jako lehký. Jenže motory x901 mají podle katalogů ojnice 6901 0371, x001 a x201 mají ojnice 6901 0389. Je otázkou jaký je mezi nimi rozdíl. Dílenský příručky uvádí jen jiné třídění dle váhy. Já co si vybavuju tak ze všech 72 jsem vytáhnul ojnici s nákovkem. Čímž se dostáváme k otázce jestli nebyly ojnice s nákovkem už u x001, což by potvrzoval ten řez motoru od Jimma a katalogy. Sice je ten řez v rozporu co píše Lupoměch v knížce ale chyb je v ní víc než dost. Ani dílenská příručka pro 3320-6340T nehovoří o směru montáže ojnice nebo jsem to v ní nenašel, pokud to není zašitý někde kde by to člověk nečekal.
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Ojnic je celkovo 11. tried hmotnosti. Navise co sa tyka tych rezov motorov od jimmy je rozdiel v tlakovej rurke od cerpadla po odstredivku. Starie modely mali tu rurku celosrobovciu. 7001 ktore mali blok upraveny pre montar spiraly mali rurku tlaku oleja srobovan len u cepradla na poistnom ventile. Do bloku bola len vsunuta a tesnena O-kruzkom ktory byva dost casto miestom netesnosti a poklesu tlaku oleja.
Naposledy upravil(a) pavel sk dne čtv pro 26, 2019 8:20 pm, celkem upraveno 1 x.
- jimmy 4011
- Příspěvky: 3366
- Registrován: úte říj 21, 2008 6:35 pm
- Bydliště: čr
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Se směřováním nákovku bych věřil výkresům.Je mnohem jedodušší napsat blbě dvě slova ve větě,nez nakreslit blbě několik výkresů.
Mohli by sem přispět opraváři s jakou variantou se setkávají nejčastěji.
(taky by mě zajímalo kde má těžká ojnice zámky)
Já se řídil u skládání motoru vyraženejma číslama na boku ojnice a spodního dílu oka.Jak tam bylo,tak sem to dal nazpět.
Ještě jedna malůfka ze zmiňovaný dílenský příručky.
Mohli by sem přispět opraváři s jakou variantou se setkávají nejčastěji.
(taky by mě zajímalo kde má těžká ojnice zámky)
Já se řídil u skládání motoru vyraženejma číslama na boku ojnice a spodního dílu oka.Jak tam bylo,tak sem to dal nazpět.
Ještě jedna malůfka ze zmiňovaný dílenský příručky.
Ono je lepší mluvit s chytrým člověkem o něčem hloupém než s hlupákem o něčem chytrém.
Werich
Werich
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Osobne som si overil ze ojnica s nakovkom ma zamky panvy na protilahlej strane. S toho vypliva ze ked dam ojnicu nakovkom ku vacke podla popisu za obrazkom (ktory je nakresleny presne opacne), zamky panvy vychadzaju na stranu ku vstrekovaciemu cerpadlu.
- jimmy 4011
- Příspěvky: 3366
- Registrován: úte říj 21, 2008 6:35 pm
- Bydliště: čr
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Myslel se to tak,že když se dá nákovek k čerpadlu podle výkresu,zámky teda budou k vačce.
Tak by měli bejt k vačce zámky i u lehký ojnice,ne??
Tak by měli bejt k vačce zámky i u lehký ojnice,ne??
Ono je lepší mluvit s chytrým člověkem o něčem hloupém než s hlupákem o něčem chytrém.
Werich
Werich
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Jimmy a v tomto je ta dilema. Lebo ako som uz spominal predtym, tak som riesil len kruzkovanie motora 6701 kvoli zalepenym kruzkam v pieste karbonom (rozpisavat preco bol tak zasraty karbonom tu nejdem) a tam boli ojnice lahke bez nakovku vsetky namontovane zamkam KU VAčKE. Ja som ich tam tak aj spät vratil. Ten motor bol pred mojim zasahom s vymenneho fondu GO cca. 20rokov spät a makal furt. Po mojom "prekruzkovani" tiez maka dalej uz cez dva roky.
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Ano u x001 je 11tříd hmotnosti, u x201 jsou ojnice vyvažovaný na jednu váhu. To je jedinej rozdíl který uvádí dostupná literatura, podle katalogových čísel jsou ale stejný. Jakým směrem byly ojnice montovaný jsem nikdy nezkoumal, jak se to vyndalo, tak se to složilo. Měl jsem rozdělanou 70, jestli se v ní někdy někdo vrtal tak leda chlapy ve statku v dílně a pochybuju, že by měnili ojnice ale už si nepamatuju jaký ojnice tam byly. Pak jsem měl sundanou vanu u 7303 jak se přivez fungl novej z Brna tak se dal do traktoru. Písty ani ojnice z něho nikdy vyndaný nebyly ale jak jsou namontovaný taky nevím. Jedině až by se v něm chlapy vrtali, na to mrknout jak to tam je naházený. Ono se s ním v zimě protahuje, tak zachvíli začnou chcát prsa(to se dělá cca každý 4roky). Ale už tam nedělám tak nevím jestli se mi to podaří zastihnout.
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Chtěl bych se zeptat. Budu dělat hlavy na 6701, dle slov tady, jsou tam ventily dvou různých tlouštěk dříků ventilů. To je jedno, to se sežene. Uvidím, jak to bude vypadat, až to rozeberu, ale možná už udělám celkovou GO, motor málo maže a jaksi v něm mlátí, ale zatím jede a to je hlavní. Nicméně, díval jsem se, že se dají sehnat 100mm komplety, jak tří, tak i čtyř kroužkový, předpokládám správně, že ty tříkroužkový jsou do 6201 motorů? Čistě teoreticky, pasovaly by?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.