Ruční brzda 7211

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Blaf
Příspěvky: 65
Registrován: pát dub 02, 2010 3:34 pm
Bydliště: Brno

Re: Ruční brzda 7211

#16 Nový příspěvek od Blaf »

Věděl by někdo v jaké poloze má být tato páka ruční brzdy když je táhlo zatlačeno dozadu na doraz (oba čepy v trojúhelníku sedí ve výřezech držáku a zadní strana trojúhelníku je ve svislé poloze)?
Bohužel se nemůžu se spolehnout na délku svých táhel a dát to "jak to bylo", proto se ptám, potřebuji nastavit výchozí stav jak to má být.

Díky

Obrázek
Zetor 6245 + Třeboňská nástavba

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Ruční brzda 7211

#17 Nový příspěvek od pavel sk »

Ked povolis paku rucnej brzdy nadoraz, tak by ti tu dvojamennu paku a takisto paku na druhom konci mali vratit do zakladne polohy, teda odbrzdenej pruziny. Na tvojej foto vydno s casti vratnu pruzinu na lavej strane. Na druhej (pravej) strane by tomu lama pomahat tiez pruzina tiahla a samotny vzduchovy brzdic pre prives (ovladanie vzducovych brzd privesu parkovacej brzdy). Ak ti ide o nastavenie tych (pravdepodobne rozladenych) tiahel pre pasy rucnej brzdy, tak odporucam na obydcoch strana tieto tiahla odpojit od tychto pak, paku dat do odbrzdenej polohy ako som vyssie spomenul, Tiahla zatlacit nadoraz v smere dozadu aby boli čapy pasov nadoraz v konzole pasov. A podla tychto rozdielov doladit dlzky tiahej tak aby sa dali zapojit spät. Toto tu popisujem asi po 4 krat.

red.bill
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Ruční brzda 7211

#18 Nový příspěvek od red.bill »

Neřeší dýlku táhel ale dýlku bowdenu...

Ty páky by měly svírat vůči táhlům/lanku max. 90°(při utažený ručce) pokud to přesáhneš začne se páka zkracovat... je to stejný princip jako u nastavení "klíčů" u vzduchových brzd.

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Ruční brzda 7211

#19 Nový příspěvek od pavel sk »

Ja vychadzam s toho co vidim na obrazku. Tiahla ma zapojene a lanko je furt volne. Na tom lanku sa nastavuje len vysrobovanim bowdenu volny chod paky. Aj to sa steluje väcsinou len pri vymene samotneho lanka. Ak odpoji tie tiahla, tak uvidi ci tie paky este pojdu viac a lanko sa mierne dosponuje. V robote na horale mam po odbrzdeni tuto dvojramennu paku na lavej strane este mierne dopredu od kolmej osi. Ta rucna brzda my brzdi a hlavne drzi paradne 8) Ani auto doma mi tak nebrzdi na rucnej.

Blaf
Příspěvky: 65
Registrován: pát dub 02, 2010 3:34 pm
Bydliště: Brno

Re: Ruční brzda 7211

#20 Nový příspěvek od Blaf »

Chlapi díky, za odpovědi, ještě to upřesním aby bylo úplně jasné o co mi jde. Fotka je původní stav, momentálně je vše vyčištěné a nalakované a o víkendu to budu skládat dohromady. Vypadá to, že někdo v minulosti šteloval ruční brzdu na pravém táhlu u pružného členu a ne tou dlouhou štelovací maticí. Výsledkem byl vyřazený pravý pružný člen (úplně na tvrdo, bez pružení), na levé straně to vypadá, že je pružný člen OK, takže jsem ten pravý nastavil podle levého a teď potřebuji doladit obě táhla na stejnou délku (dlouhou štelovací maticí).
A teď přichází to co řeším. Důležité info je, že momentálně vůbec neřeším bowden a páku v kabině, ale pouze základní polohu mechanismu táhel. V příručce se píše o základní poloze, což je jasné v rozvodovce, kde je zadní hrana trojúhelníku ve svislé poloze, což je dáno ztlačením táhla dozadu na doraz (oba čepy na trojúhelníku jsou zapadlé ve svých drážkách v držáku pásu. Ale už není nikde napsané v jaké poloze má být ta přední otočná páka. Jasně ono to vždy bude nějak fungovat, ale jsou tu určité závislosti, které budou tuto funkci ovlivňovat. Právě třeba jak píše red.bill o nastavení klíčů.

Když se budu bavit o spodním delším ramenu páky, kam je připojeno lano, tak když vezmeme extrémy, že by byla páka moc vpředu nebo vzadu až by osa lana procházela osou otáčení páky, nebylo by možné pákou lanem otočit. Tím pádem optimum bude někde uprostřed této oblasti.

Podobně to bude u vrchního kratšího ramena pro táhlo. Tady ještě navíc dochází k pohybu táhla nahoru a dolů a kdyby ty páky byly přetočeny blbě, tak by táhlo mohlo škrtat při průchodu obalem rozvodovky.

Na druhé straně převodovky je připojeno ještě další táhlo ke vzduchovým brzdám, i tady to může mít vliv. Při různé výchozí poloze těchto pák se bude měnit i délka dráhy na táhlech (k ruční i vzduchové brzdě) a taky krok na páce v kabině. Z toho všeho předpokládám, že existuje optimální poloha této páky s ohledem na vše co to ovlivňuje. Nejjednodušší by bylo se podívat na novém traktoru, kde se v tom ještě nikdo nehrabal. :)

Abych to shrnul, potřebuju nastavit správnou délku táhel ruční brzdy, lano nastavím až pak. Pružné členy mám nastaveny oba stejně a snad i dobře a teď když táhla zatlačím dozadu na doraz do základní polohy a budu znát optimální natočení té páky, tak potom mohu nastavit délku táhel. :)

Díky všem co to dočetli až sem. :D
Zetor 6245 + Třeboňská nástavba

red.bill
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Ruční brzda 7211

#21 Nový příspěvek od red.bill »

Vždyť ti to píšu, lanko/táhlo by mělo s pákou při zatažení svírat max. 90°(to se páka prodlužuje, pokud to přejde přes tak se páka začne zkracovat...) nevím jak přesně to tu půjde naladit ale ladil bych asi tu páku k lanku

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Ruční brzda 7211

#22 Nový příspěvek od pavel sk »

Dalej to ani tahat nemôze lebo paka pride s lankom k tomu drziaku vzduchojemu. Aj ked v tom drziaku je urobene vybratie, ale paka pri zatiahnutej rucnej brzde nikdy nedosiahne ten dziak vzduchojemu. Ono pri zatahovali tie tiahla od pasu nemaju velky chod. Vtiahnu sa max. tak cca 30mm a aj to sa uz zacnu stlacat prutne clanky tiahej. Nasiel som foto ako to mam v robote na Horale. Vid. foto: Obrázek Ta paka s lankom je vlastne kolmo k hriadeli. Dnes som to pozrel v robote aj na 7045 tam ta dolna paka stoji v odbrzdenom stave mierne dopredu od kolmej polohy ale nie vela a aj tam ta rucna brzdi paradne.

Blaf
Příspěvky: 65
Registrován: pát dub 02, 2010 3:34 pm
Bydliště: Brno

Re: Ruční brzda 7211

#23 Nový příspěvek od Blaf »

Super, díky. Na té fotce to máš stejně jako to bylo původně u mě, takže levé táhlo pravděpodobně nebylo napadeno kutilem a můžu podle toho nastavit to pravé. 8) Ono to vypadá jinak, když jsou všechny mechanismy a držáky na místě, ale já mám momentálně celý bok převodovky holý a jen mi tam kouká ta hřídel, takže se hůř představují ty souvislosti. Ještě jednou díky za pomoc. :)
Zetor 6245 + Třeboňská nástavba

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Ruční brzda 7211

#24 Nový příspěvek od pavel sk »

Pred zmontovanim si na tej hriadeli vymen gufera a na brzdicke predlohy aj dva O-kruzky. Teda ak si to uz neurobil. A klinky do tych paciek daj nove + skontroluj stav draziek v packach a tej hriadeli. Ono to casom byva obcas dost vytlacene a tam potom vznikaju vole.

Blaf
Příspěvky: 65
Registrován: pát dub 02, 2010 3:34 pm
Bydliště: Brno

Re: Ruční brzda 7211

#25 Nový příspěvek od Blaf »

Gufera ani o-kroužky jsem zatím neměnil, spojkové mechanismy zůstaly zatím netknuté (na jaře je v plánu půlení a spojka i s mechanismy), takže i páka zůstala na hřídeli. Mám v převodovce olej, jen jsem trochu odpustil abych mohl shodit portály, takže gufera i o-kroužky jsem zatím nechal až do kontroly převodovky, která taky časem nastane. Gufera netečou, traktor má 2400mth takže to tak nehoří. Klínky jsem taky mohl nechat, byly jak nové, stejně tak drážky v pákách ruční brzdy, vše bez vůle, musel jsem naklepávat. Bohužel si s tím hraji jen o víkendech nebo dovolených a pod širým nebem, už mě dost tlačí čas abych to dorazil než začne být počasí pod psa. O víkendu jsem konečně nahodil zpět portály, táhla brzd, uzávěrku, poskládal repasované brzdové pedály, natahal nové brzdové hadice s novou nádobkou, odrezil vzduchojem a nalakoval pár dílů. Teď o víkendu musím dát nový vyrovnávač tlaku, brzdové trubičky a konečně dát brzdy pod kapalinu, dořešit uchycení vzduchové sedačky abych mohl upravit podlahu kolem ní a potom teprve dodělat páku ruční brzdy s bowdenem. A až budu mít nalakovaný vzduchojem, tak dodělat vzduch. To jsou takové hlavní věci + spousta drobností a rád bych to do konce listopadu měl hotové, snad počasí dovolí. :D

Ty páky ruční brzdy co jsme tu řešili, mám nakonec nastavené takto, ale obě táhla se dotýkají na spodní straně otvoru při průchodu z rozvodovky. Bylo to tak i před tím, líbilo by se mi víc, kdyby chodily středem těch otvorů, ale pouze nastavením bez zásahu do konstrukce toho nelze dosáhnout, takže na to kašlu. :nos:
Obrázek
Zetor 6245 + Třeboňská nástavba

Tomas6
Příspěvky: 5307
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Ruční brzda 7211

#26 Nový příspěvek od Tomas6 »

Když jsem teď dával dohromady pravou stranu brzd, jsem si všimnul že ta páka vzadu na pásu má jednu velkou díru níž. A teď si nejsem jistý jak jsem ji na levé straně dal, tam jsem ji měl odpojenou od táhla a vyndanou ven. Jestli jsem ji nemohl otočit. Zdálo se mi že táhlo co jde dírou v obalu diferáku je moc na spodním kraji díry, ale nějak jsem tomu nevěnoval pozornost, tady na pravé straně je sice taky na spodním kraji ale asi ne tak moc. Seřídit to šlo v pohodě, brzda brzdí skvěle, tak nevím jestli to ještě jednou rozdělat nebo to neřešit. Nesetkal se prosím někdo s podobným problémem?
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Ruční brzda 7211

#27 Nový příspěvek od pavel sk »

Mas na mysli toto? Takto to ma byt zlozene Obrázek Obrázek Obrázek

Tomas6
Příspěvky: 5307
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Ruční brzda 7211

#28 Nový příspěvek od Tomas6 »

No ale nevím jestli ji na jedné straně nemám obráceně. Myslím tu červenou páku. Ale když se tak na to dívám, tak kdyby byla obráceně, tak to bude mít asi za následek jen to že bych musel zkrátit táhlo. A to jsem nemusel. Jinak by to nemělo mít na nic jiného vliv. Jen na úhel tahu toho táhla od ruční brzdy.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Ruční brzda 7211

#29 Nový příspěvek od pavel sk »

Starsie traktory ako napr 3011, 4011 mali tu paku rovnomernu a tiez to brzdilo. Ale aj si dlzku tiahla nemusel riesit tak ju mas asi dobre :)

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 6541
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Ruční brzda 7211

#30 Nový příspěvek od Lukashil »

Zdravim jen se zeptam, delam ted 5211, a uz ma novejsi rucni brzdu. Tzn ze uz nema tu trubku nad pasem prichycenou pruzinkou k obalu, ale zaroven jeste nema zadni cepy pasu s drazkama pro pojistku.
Muze to fungovat, nebo mi budou cepy vypadavat? Na leve strane dnes nesla brzda seridit a cep uz vypadl, ale za to jsem si mohl sam jak jsem se vsim lomcoval, zitra budu laborovat, zda to tam dostanu jen sundanim toho haku a hybani s tahlem.....
Stydím se za tuto zem

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“