Zapojenie cidla na olej a zaroven budika na tlak oleja
Moderátor: Lukashil
Re: Zapojenie cidla na olej a zaroven budika na tlak oleja
Jasně, budík je jistota ale proč tam tedy zachovávat i tu kontrolku?
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Zapojenie cidla na olej a zaroven budika na tlak oleja
To je fakt. Napadlo me snad jedinej duvod, jestli by nemeli na stk reci ze tam melo bejt cidlo. Jinej rozumnej duvod snad ani bejt nemuze. Zalohovat funkci budiku to uz by byla velka paranoia
Re: Zapojenie cidla na olej a zaroven budika na tlak oleja
Tak druhý pokus, snad se foto zobrazí. Ručička na budíku je stále na nule, zatím jsem do toho nehrabal a rád bych se dozvěděl na jakém principu to funguje, jak to případně opravit nebo demontovat, díky....
http://imgbank.cz/image/98hB
http://imgbank.cz/image/98hp
http://imgbank.cz/image/98hM
http://imgbank.cz/image/98hB
http://imgbank.cz/image/98hp
http://imgbank.cz/image/98hM
Re: Zapojenie cidla na olej a zaroven budika na tlak oleja
Máš tu hadici naplněnou olejem?
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Zapojenie cidla na olej a zaroven budika na tlak oleja
Popravdě netuším jestli je v hadici olej. Jsem zatím teprve v týhle fázy http://imgbank.cz/image/98hX a http://imgbank.cz/image/98hj A po zkušenostech, že se podivám jak vypadá tohle, a tamto (vim, že to bude na hovno), tak to prostě řešim po pořádku, protože když to rozdělám dřív než dodělám to před tím, tak se zblázním. Čas je proti mě, dneska jsem chtěl něco dělat, ale navozil jsem stromky na sázení, o víkendu beton.. Dělám to po chvilkách, kterých je malinko a jsem na to sám a s nulovýma zkušenostma, ale neodrazuje mě to naopak. Jen se připravuju, co mě zase čeká...
Re: Zapojenie cidla na olej a zaroven budika na tlak oleja
Koukam ze nejsem sam amater
Asi nejrychlejsi budes mit kdyz za behu motoru budes opatrne povolovat sroubeni na budiku. Jakmile zacne saknout olej tak vis ze olej tam jde. Jestli tam nepoleze, tak bych chcip motor, sundal trubku jak z budiku tak z rozdvojky a profouknul, kdyz trubka OK tak jeste muze bejt zaslepena ta rozdvojka.
Asi nejrychlejsi budes mit kdyz za behu motoru budes opatrne povolovat sroubeni na budiku. Jakmile zacne saknout olej tak vis ze olej tam jde. Jestli tam nepoleze, tak bych chcip motor, sundal trubku jak z budiku tak z rozdvojky a profouknul, kdyz trubka OK tak jeste muze bejt zaslepena ta rozdvojka.
- mape
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojenie cidla na olej a zaroven budika na tlak oleja
Já to teď řešil u unc protože se to pořád někam naklání tak jsem dal taky budik a připojil ho do jedné ze zaslepky.
To banjo stalo asi 150 korun.... Přišlo mi to dost jednoduchý. Záslepku hodim do nářadí kdyby praskla hadička tak se to snadno vysroubuje a zaslepí.
To banjo stalo asi 150 korun.... Přišlo mi to dost jednoduchý. Záslepku hodim do nářadí kdyby praskla hadička tak se to snadno vysroubuje a zaslepí.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Zapojenie cidla na olej a zaroven budika na tlak oleja
Zdravím asi jdu s příspěvkem dost pozdě ale myslím že kontrolka mazání motoru má své opodstatnění. Kdo chce hlídat tlakoměr na přístrojovce pořád sledovat rafičku. Beru to prostě tak že každeho spíš zarazí červená kontrolka. Ještě trocha k provedení té redukce. Myslim že průtokový šroub má závit 10x1,5 (nejsem si jist) prostě stejnej jako to čidlo. Koupí se matka se stejnym závitem jako má to čidlo a navaří se na hlavu toho průtokáče kterej se pak provrtá durch. Šroubem pak utáhnete trubku k budíku a do matky zašroubujete čidlo zapojíte kablík a je hotovo.
- lukisek 099
- Příspěvky: 3127
- Registrován: čtv kvě 05, 2011 1:20 am
- Bydliště: Oderské Vrchy
Re: Zapojenie cidla na olej a zaroven budika na tlak oleja
ahoj dával jsem teď do traktoru taky budíka na mazání, po montáži a startu se mi to ovzdušnilo samo.zachoval jsem i nakonec kontrolku když tam původně byla.měl jsem tady na opravu traktor a klukovi nešel taky budík ten sme vyměnily a pořád nic nakonec se ukázala ucpaná přívodní trubka od motoru k budíku bylo to zarvané karbonem... vyměnily sme za hadici a zatím mu to fungujeDEF110 píše:Tak druhý pokus, snad se foto zobrazí. Ručička na budíku je stále na nule, zatím jsem do toho nehrabal a rád bych se dozvěděl na jakém principu to funguje, jak to případně opravit nebo demontovat, diky
- lukisek 099
- Příspěvky: 3127
- Registrován: čtv kvě 05, 2011 1:20 am
- Bydliště: Oderské Vrchy
Re: Zapojenie cidla na olej a zaroven budika na tlak oleja
ja ji zachoval už z principu... kablik tam byl čidlo,kontrolka.... jen jsem dopojil budík řešil jsem to proto bo sem přesedlal na jiný traktor než jsem jezdíval původně a v lese v hicech po pul dne začla na volnoběh problikávat kontrolka co ted řešit to neřešit ono ty zetory snesou dost dal jsem budík ať teda mám jistotu kolik to teda maže když začne problikávat a ukazalo se že maže sice ne moc neni to hold motor po go ale na takový tlak tady ve vsi jezdi několik starých traktoru. jasný že po čase se to bude muset řešit ale nebudu teď v sezonu kuchat motor kvuli mazáni které nakonec relativně funguje sice na hraně ale nejezdí to deně.Britt píše:Jasně, budík je jistota ale proč tam tedy zachovávat i tu kontrolku?
- Atlan
- Příspěvky: 9537
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojenie cidla na olej a zaroven budika na tlak oleja
Lebo ked je malo oleja, zacne rucicka na budiku behat hore dole, ale kontrolka este nesvieti. A treba doliat olej.
Ked svieti kontrolka je uz neskoro.
Ked svieti kontrolka je uz neskoro.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Zapojenie cidla na olej a zaroven budika na tlak oleja
Od toho tam je měrka, když jsi líný ji jednou za týden vytáhnout a zkontrolovat kolik oleje tam je, je to těžký...
Re: Zapojenie cidla na olej a zaroven budika na tlak oleja
Treba si uvedomit, ze v 90% pripadoch sa stava to, ze ked uz zasvieti kontrolka mazania ( policajt prikostruje pri cca. 0,6 - 0,7 bar), tak uz je po vsetkom. Predstav si ze motor tocis v kuse na 2000 ot./min. napr. hodinu pri tlaku 0,8 Bar a ty o tom ani netusis, kedze policajt este stale naspat nezopol na kostru. Motor proste zadries. Ked mas budik, tak hned vidis, ze pri danych pracovnych otackach a teplote motora je akysi maly tlak oleja. Ked si uvedomely, tak okamzite vypnes motor a zacnes skumat kde je problem. Ked si debil tak ho tocis dalej az kym ho nezadres.
Naposledy upravil(a) jojo7011 dne ned črc 14, 2019 3:04 pm, celkem upraveno 1 x.
- lukisek 099
- Příspěvky: 3127
- Registrován: čtv kvě 05, 2011 1:20 am
- Bydliště: Oderské Vrchy
Re: Zapojenie cidla na olej a zaroven budika na tlak oleja
do motora se dívám tři krát do roka... a to ještě z hecu.... louži pod traktorem poznají snad všeci.
je pravda že olej se mi neztrácí a asi ho ani ty ,motory nežerou co naleju většinou vypustím při výměně.
horší to je u převodovky to musím mít pod jedním traktorem vaničku. ale ten se bude chystat na opravu tak snad i tam ty uniky zmizí
něco jiného toje v podniku kde občas střídám stroje tam už se člověk raděj podívá naty měrky nebo do chladiče tam některé ty stroje udržbu neznají a pro klid duše at není pruser si to raděj projdeš.něco jiného je stroj doma který znáš a jezdíš sním sám
je pravda že olej se mi neztrácí a asi ho ani ty ,motory nežerou co naleju většinou vypustím při výměně.
horší to je u převodovky to musím mít pod jedním traktorem vaničku. ale ten se bude chystat na opravu tak snad i tam ty uniky zmizí
něco jiného toje v podniku kde občas střídám stroje tam už se člověk raděj podívá naty měrky nebo do chladiče tam některé ty stroje udržbu neznají a pro klid duše at není pruser si to raděj projdeš.něco jiného je stroj doma který znáš a jezdíš sním sám
- lukisek 099
- Příspěvky: 3127
- Registrován: čtv kvě 05, 2011 1:20 am
- Bydliště: Oderské Vrchy
Re: Zapojenie cidla na olej a zaroven budika na tlak oleja
ted sem přesedlal na jiný traktor který sem oprášil po letech udělal výměnu oleje a začal jezdit a oběvily se potíže s problikáváním kontrolky ale bylo to na volnoběh při zahřátem motoru po puli dne práce. když sem nechával volnoběh vyšší kontrolka zhasla.jojo7011 píše:Treba si uvedomit, ze v 90% pripadoch sa stava to, ze ked uz zasvieti kontrolka mazania ( policajt prikostruje pri cca. 0,6 - 0,7 bar), tak uz je po vsetkom. Predstav si ze motor tocis v kuse na 2000 ot./min. napr. hodinu pri tlaku 0,8 Bar a ty o tom ani netusis, kedze policajt este stale naspat nezopol na kostru. Motor proste zadries. Ked mas budik, tak hned vidis, ze pri danych pracovnych otackach a teplote motora je akysi maly tlak oleja. Ked si uvedomely, tak okamzite vypnes motor a zacnes skumat kde je problem. Ked si debil tak ho tocis dalej az kym ho nezadres.
dal jsem tam budíka a opravdu na volnoběh ohřáté ukázal necelou 1. když jsem vytočil motor rafika lezla přes 2. takže maže. problém by byl kdyby po přidání se rafika nezvedla...
pokud se to nebude zhoršovat do zimy to přežije a pak se bude řešit co stím dál