Prepláchnutie motora 6911
Moderátor: Lukashil
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: ned pro 01, 2019 10:47 pm
- Bydliště: Trenčín
Re: Prepláchnutie motora 6911
keď tak zajtra lepšie pozri ale kompresor šlape jak hodinky jedine čo trošku klepe je za studena ale to je zvuk ako keby plieskalo do výfuku ale príde na rad aj kontrola ventilov a to červené je jak keby zaschnutá farba dá sa v rukách zlomiť ale moc som nekukal čo to je na tom červenom zajtra pozriem dôkladne
Re: Prepláchnutie motora 6911
Motor máš čistý. Pokial všetko na nom funguje tak to len podekluj naspäť, nalej olej a užívaj v zdravy
Re: Prepláchnutie motora 6911
Teraz som to nejak záhadné v mobile zväčšil . Vypadá to na odlupenu vrstvu farby s ktorou sú vystriekane bloky s vnútra. Najprv mi to ukázalo ak pokrcenu výstrelku ohnivé kompresora, lebo už som sa aj s tým stretol.
Re: Prepláchnutie motora 6911
Během léta chci vyměnit motorový olej M6A za M7ADX v Z25K a řeším výplach. Probíral jsem to s mechanikem co mi dělá auta. Podle něj by možná nebylo marné dvojí čištění. Při prvním by se rozebralo boční víko + vana a celý motorový prostor včetně hlavy. Vše bych dal zpět a nalil tam už nový olej+ výplach od TEC 2000. Trochu bych ho projel a znova vypustil a znovu vše vyčistil. Pak už bych tam nalil olej M7..a hotovo. Co vy na tento postup?
http://www.youtube.com/watch?v=Abh1j5Wmy5M Z25K štípač
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
Re: Prepláchnutie motora 6911
PS: taky jsem chtel cistit chemicky ( nejdriv mechanicko chemicky benzin + stetec ) pomoci BG 09. Ale necham to az na zarok na prvni vymenu oleje. U me traktor nenadela tolik motohodin. Takze me to prislo zbytecny.
Re: Prepláchnutie motora 6911
Nevím jak to vypadá na 25, ale já bych postupoval tak, že bych za čerpadlo připojil tlak a čerpadlo jiné a motor propláchnul nejdříve takto aniž by se musel motor točit. Poté po vymytí i vany teprve nalít olej a projet. Mě tedy kdysi luxusně propláchnul motor na 72 olej hydraulicky po poruše posilovače. Netušil jsem jaké je to účinné na očištění od karbonu.
Je to jen úvaha nemám to nijak odzkoušené při čištění. Jen jsem takto zkoušel, kde mám únik tlaku a poruchu. Napojil jsem se za filtrem.
Je to jen úvaha nemám to nijak odzkoušené při čištění. Jen jsem takto zkoušel, kde mám únik tlaku a poruchu. Napojil jsem se za filtrem.
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Prepláchnutie motora 6911
Ale tým externým čerpadlom to má nejaký zmysel? Lebo tým sa motor neohreje na prevádzkovú teplotu a tým pádom karbon asi tolko nepovolí ako ked motor normálne beží, a tým mám chápať že servo olej dobre čistí motor od karbónu?
Re: Prepláchnutie motora 6911
V první ředě si chce vyzkoušet co a při jaké teplotě rozpouští karbon.
Za druhé. Je mi milejší den honit bokem čerpadlo a mít jistotu že se neucpou kanálky. Viděl jsem již dva motory ( 25 a 50 supra) kde se to stalo právě při čištění za běhu motoru. V obou se ucpal kanálek ke klikovce a hezky se přidřela.
Při napojeném čerpadýlku bokem jde použít na rozpouštění i ředidlo a není v tom problém.
Mě se to stalo při poruše, kde byl hydraulický olej do strojů co pracují i při nízkých teplotách. Nevím jaké jsou specifikace servo oleje. Do motoru se natlačilo asi 6l. Očištění bylo tak intenzivní že se lehce máznul i jeden píst. Proto nemám důvěru v to, vyměnit olej a nechat to proběhnout a myslet si, že se nic nestane. Vždy když někdo čistil motor od karbonu prováděl kompletní generálku. Poté byla naprostá jistota že se nic nepřidře.
Za druhé. Je mi milejší den honit bokem čerpadlo a mít jistotu že se neucpou kanálky. Viděl jsem již dva motory ( 25 a 50 supra) kde se to stalo právě při čištění za běhu motoru. V obou se ucpal kanálek ke klikovce a hezky se přidřela.
Při napojeném čerpadýlku bokem jde použít na rozpouštění i ředidlo a není v tom problém.
Mě se to stalo při poruše, kde byl hydraulický olej do strojů co pracují i při nízkých teplotách. Nevím jaké jsou specifikace servo oleje. Do motoru se natlačilo asi 6l. Očištění bylo tak intenzivní že se lehce máznul i jeden píst. Proto nemám důvěru v to, vyměnit olej a nechat to proběhnout a myslet si, že se nic nestane. Vždy když někdo čistil motor od karbonu prováděl kompletní generálku. Poté byla naprostá jistota že se nic nepřidře.
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Prepláchnutie motora 6911
Aké presne čerpadlo máš namysli???Niečo aby odpovedalo tlaku ako olejové čerpadlo u zetora niečo okolo 3 atm???
Re: Prepláchnutie motora 6911
Použil bych čerpadlo podle toho čím se bude motor proplachovat a s max tlakem do 6 atm. Něco ve smyslu co dům dá. Výhoda je že jde většinou sledovat kde co teče a zda se něco neucpalo.
Re: Prepláchnutie motora 6911
Ma tak napadlo: Na tento vaš plán by sa dalo pouzit cerpadlo ako je v motore, ale bolo by mimo motora. Vyrobit si koncovku podla origo rurky na hadicu ktora sa napoji do bloku a odstredivky tak, ako ide origo rurka. Druhu rurku saciu takisto pouzit kludne aj tu s motora +na nu namiesto sacieho koša natiahnut kus hadice aby sa dal ponorit koniec do nadoby s kvapalinov. Hnacie ozubene koliesko by som s cerpadla stiahol dole a cerpadlo by som tocil aku-srobovačkov, alebo elektrickou rucnov vrtackov. Akurat pod motor treba nejaku vanicku a tu kvapalinu chytat, lebo to potecie kudy-tudy
Re: Prepláchnutie motora 6911
Právě že mě něco takového, napadlo když jsem hledal sám závadu a takto se tam napojil. Jak jsem již psal sám bych do vymytí karbonu v motoru za chodu nešel, respektive viděl jsem následek tohoto rozhodnutí. Takové toto řešení mě osobně přijde bezpečné na vymytí kanálků a teprve potom když vím že se nemůže nic ucpat v distribuci oleje pak se muže použít olej co rozpustí karbon i jinde a tam to nepustí již do kanálků filtr.
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Prepláchnutie motora 6911
Pre Pavel SK: celkom v pohode nápad, len či to bude mať zmysel, lebo podľa všetkého to hlavne vyčistí len mazacie kanály+miesta v bloku kadial bude stekať kvapalina dole,ale samotný blok a onice atd....asi nie nakolko vaňa bude odobratá....
A akú kvapalinu skúsiť na ten preplach ???benzín? naftu? petrolej na svietenie? alebo čo Arvu???,potom to rovnakým spôsobom prehnať pár litrami olejom ???A potom počisitiť podeklovať a naliať M6AD a bežať na volno a vymeniť???
A akú kvapalinu skúsiť na ten preplach ???benzín? naftu? petrolej na svietenie? alebo čo Arvu???,potom to rovnakým spôsobom prehnať pár litrami olejom ???A potom počisitiť podeklovať a naliať M6AD a bežať na volno a vymeniť???
Re: Prepláchnutie motora 6911
Ja som tu napisal len tu mechanicku cast co ma napadla. Co sa tyka pouzitia cistiacich chemikalii, olejov tak to necham tu na Vas zdatnych chemikov.
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Prepláchnutie motora 6911
No...asi ako píše Pavel SK to je možno dobré si nechať poradiť už od niekoho kto takú vec už praktizoval....čo naviac zabralo...ak to vôbec niekto už robil.Tak či tak bude treba dať dole filtre+ vanu+sací kôš+krycý plech ,bočné veká a hlavy niesu zakarbonované lebo boli pred rokom dole z trakotra -brusili sa ventily.
Skor ma zaujíma či treba pri tom mechanickom čistení dávať dole aj prsia motora aby aj stade sa ako tak ručne kde sa dá dostať karbón von, najhoršie je to že treba oddeliť prednú nápravu ...no skoro komplet celý predok traktora. Je to teda tak nevyhnutné...všade kde tu na fore čitam o prsiach nikto nič nespomínal ,ale je pravda že vela ludi tu prechádzalo na Z25 a 50Super z A alebo proste zo zakarbonovaného motora na AD na vyššie.
Skor ma zaujíma či treba pri tom mechanickom čistení dávať dole aj prsia motora aby aj stade sa ako tak ručne kde sa dá dostať karbón von, najhoršie je to že treba oddeliť prednú nápravu ...no skoro komplet celý predok traktora. Je to teda tak nevyhnutné...všade kde tu na fore čitam o prsiach nikto nič nespomínal ,ale je pravda že vela ludi tu prechádzalo na Z25 a 50Super z A alebo proste zo zakarbonovaného motora na AD na vyššie.