Prepláchnutie motora 6911
Moderátor: Lukashil
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prepláchnutie motora 6911
Ono to zase netreba prehanat, co je v bloku a kade tade max zalepi sitko cerpadla mas tam tlakomer? , kusy pochyta filter, pruser nastane az sa to uvolni priamo v mazacom kanale. Tak ze ocistic co sa da, a potom uz led dufat ze to bude ok.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Prepláchnutie motora 6911
budik mam a aj kontrolku, chcel som vedieť len či dať dole prsia ešte k tomu všetkemu ...ale je to vela roboty no...
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Prepláchnutie motora 6911
Tak po dlhšej dobe znova sa vraciam k téme....motor pomaly už prechádza z A na AD, komplet som ho vyčistil spodok motora + bočné veká , všetko pracne + prekontroloval vyčisatil samostane rúrky+sací kôš+filtre + zistil som že olejové čerpadlo má značnú vôľu na ozubení -zbehol do obchodu-porovnal a zistil že nové má tu vôľu len minimálnu...., tak som ho vymenil ,nalial nový olej M6AD ale sae 40 nie 30-mal by byť trocha hustejší za tepla, po naštartovaní sa tlak oleja oveľa viac zdvihol hore v otáčkach keď je zohriaty maže na 4,5 až 5 atm, filtre +stav oleja kontrolujem a takisto aj tlak na budíku.....ide mi však o to že cca ked je 12 až 15 stupňov +, tak hned po naštartovaní mám na budíku cca 9-10atm-čo už je dosť veľa asi....pripomínam že v telesa čističa nemám pod pružinkou čo tlačí na guličku žiadnu podložku, a 4011 poistovací ventilna čerpadle nemali....takže bude nikde problém?
Pred výmenou čerpadla som mal tlak za tepla cca 2 atm až 2,2atm v otáčkach za tepla a na voľnobeh okolo 0,8-1 atm. Dá sa nejako tlak znížiť za studeného motora- mám strach aby pri tých 10atm dačo neprasklo....
Pred výmenou čerpadla som mal tlak za tepla cca 2 atm až 2,2atm v otáčkach za tepla a na voľnobeh okolo 0,8-1 atm. Dá sa nejako tlak znížiť za studeného motora- mám strach aby pri tých 10atm dačo neprasklo....
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Prepláchnutie motora 6911
Si ho teda vyluxoval Ako dlho trva ta vyska tlaku 9-10 po nastartovani. Po akom case klesne?
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Prepláchnutie motora 6911
Cistil som ho kadečím až hore pod vložky ako som sa len dostal -najhoršie že ten maglajz mi čiastočne padal aj na mna-hnusná práca.....no a ten tlak ked startnem je na 9-10 a pomaly padá kým sa zohreje na tých cca 60 stupnov už je to okolo 6atm tak dobre ale za studena(niekde som čítal že to by malo byť max skrtené na 5,5-6atm hraničné 7atm pre diesel motory).A ked je ako teraz +10 +15 stupňov je to dosť no. Najhoršie že je že sem tam idem aj ku koncu jesene a tam to niekedy je aj okolo 0 vonku a bojím sa aby to nevytlačilo nejaké tesnenie alebo čo....trebalo by to nejako priškrtiť....len neviem ako na to .Ako keby v tom telese filtrov nefungoval ten poistný ventil.....
Re: Prepláchnutie motora 6911
A ten ventil s pružinkou a guličkou si nečistil? Tiež tam môže byť bordel.
Re: Prepláchnutie motora 6911
Velky tlak by tam prakticky nemal velmi co vytlacit, ale neni to OK. Vysoky tlak môze spôsosobovat trhanie olejoveho filmu a tym opotrebovanie trecich plôch. Tiez by som sa zameral na ten ventil, a v tom telese skontroloval gulicku, pruzinku a sedlo do ktoreho ta gulicka v telese filtra zapada.
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Prepláchnutie motora 6911
Nečistil som ,asi ho budem musieť demontovať a nejako skúsiť prepláchnuť....hmmm
Re: Prepláchnutie motora 6911
Druhá vec môže byť tá, že keď bol v motore A olej, tak je kluka riadne zanesená, tým pádom zmenšený prietok oleja.
Na Zetoroch 25 sa kanáliky v kľuke dokonca prevrtávali, lebo v nich bol usadené akokeby zlisované sadze z komína.
Potom daj vedieť ako to bolo s tým filtrom.
Na Zetoroch 25 sa kanáliky v kľuke dokonca prevrtávali, lebo v nich bol usadené akokeby zlisované sadze z komína.
Potom daj vedieť ako to bolo s tým filtrom.
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Prepláchnutie motora 6911
Ano ale s kľukou by to veľmi mať spoločné nemalo(aspoň dúfam) pôvodne som mal tlak 2-2,2 atm a hned po výmene čerpadla by za cca 2-3 sekundy chodu motora sa olejový kanál v kľuke upchal????To sa mi nezdá, casí kôš +nasávacia rúra bola komplet vyvarená v hydroxide sodnom aby sa vyčistil z vnútra .....tlak oleja sa zdvihol po výmene čerpadla za nové hned po 1.naštartovaní od výmeny čerpadla+ vyčistení na naliatí M6AD, za taký krátky čas sa upchať kanáliky nemohli, a ked som pozeral na tie tenké kanaliky čo sú na vahadlách tak tie boli celkom čisté aj ked motor bol zasvinený od karbonu-to som pozeral ešte pred čistením.....Po pár litrov nafty prejazdených som čistil znova olejové filtre a boli celkom čisté....skusim to teleso rozobrať no a uvidím....či vôbec niečo zistím.
Re: Prepláchnutie motora 6911
Bez ohľadu na filter, guličku a strunku...nehovorím, že kanál v kľuke by sa upchal! Hovorím to, že prietok oleja v tých kanáloch zmenšuje tým, že tam bol použitý olej "A" a je tam trvalý nános na stenách kanálov. Tento nános neodstráni ani olej AD! To ako 25kári máme vyskúšané! Ak by si chcel mať čisté kanály, tak by si ten nános musel odvrtať.
Myslím si, že to bude robiť gulička so strunkou vo filtri.
Myslím si, že to bude robiť gulička so strunkou vo filtri.
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Prepláchnutie motora 6911
pre: peter768: Plne súhlasím-možno niečo rokami užívania A oleja na stenách tých mazacích kanalov bude to je jasné ale-veľa nemôže byť lebo tam olej rýchlo prúdi.Ako píšeš asi zrada bude v tom telese filtry.....len ako ho vyčistiť -čím ??? hydroxid sodný žerie hliník to použiť nemôžem -skúsiť benzín-naftu??? Poprípade skúsim iný budík či sa ten čo mam aktuálne v motori nepomiatol od karbonu ale neviem no.....
Re: Prepláchnutie motora 6911
ja teda nevim jak 6911, ale na 4011 funguje regulace přetlaku v tělese filtru tak, že vysoký tlak přetlačí přes kuličku sílu pružiny a olej začne obtékat tímto otvorem do bloku. Připadá tedy v úvahu pouze to že je kulička zaseklá, nebo obtokový kanál do bloku nějak přicpaný nebo zůžený. Logicky kdyby pružina časem zeslábla nebo kulička netěsnila tak bys měl malý tlak pořád. Takže prostě vyndej pružinu a kuličku , zašroubuj šroub a nastartuj a máš to ve stavu plně otevřeného pojistného ventilu.
Taky můžeš sundat filtry a zdemontovat těleso filtru a prohlédnout a pročistit všechny cesty včetně otvoru do bloku.
V dílenské příručce je to krásně popsané i namalované v řezech.
Podle mě je problém v té vyšší viskozitě oleje co si tam dal.
Taky můžeš sundat filtry a zdemontovat těleso filtru a prohlédnout a pročistit všechny cesty včetně otvoru do bloku.
V dílenské příručce je to krásně popsané i namalované v řezech.
Podle mě je problém v té vyšší viskozitě oleje co si tam dal.
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Prepláchnutie motora 6911
Problém v oleji??? Ved tam je M6AD , a že viskozita sae 40 , keby tam bola 15W-50 (M8AD)sae 50 tak nepoviem....ale tlak skoro 10bary ???? pri +12 stupnoch celzia+, keby boli aspon 0C tak to ešte ako tak chápem....no neviem skúsim to tak či tak rozobrat a vyčistiť nejako....čerpadlo.
Pravda však je že ked som mal predtým olej viskozity SAE 30 (M6A) tak som tiež mal po naštartovaní cca 5-6 bary a potom po zohriatí 2-max 2,2bar, žeby sa tá viskozita sa zýšila o 3-3,5bara zmenou oleja??? Trochu priveľa si myslím.....
Pravda však je že ked som mal predtým olej viskozity SAE 30 (M6A) tak som tiež mal po naštartovaní cca 5-6 bary a potom po zohriatí 2-max 2,2bar, žeby sa tá viskozita sa zýšila o 3-3,5bara zmenou oleja??? Trochu priveľa si myslím.....