Prepláchnutie motora 6911
Moderátor: Lukashil
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: ned pro 01, 2019 10:47 pm
- Bydliště: Trenčín
Re: Prepláchnutie motora 6911
takže môžem prejsť z M6AD na M7ADSIII bez ublíženia ? aj keď to má inú API
Re: Prepláchnutie motora 6911
Daj dole niektore bocne veko s motora pozri sa na stav a sily znecistenia motora. Pokial mas okolie zdvyhacich tyciek ciste a vidno vnutorne farbenie motora, tak kludne tam nalej aj te M7AD- SIII. Pripadne odfot a posli foto na posudenie. Nas doma caka tento rok vymena oleja na obydvoch traktoroch. Este sa rozhodujem co tam nalejeme, lebo motory su s vnutra obydva ciste. Najviac ma prekvapil ten druhy traktor co brat dotiahol s RD. Tam som na nom nastavoval ventyly a po otvoreni hornych viek hlav ma stav milo stav prekvapil. Hlava cista, vahadla neobalene bordelom, veko s vnutra na podiv ciste hlinikove
Re: Prepláchnutie motora 6911
Vůbec se toho neboj - oba oleje se mohou bez problémů zaměnit.
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."
Re: Prepláchnutie motora 6911
Jinak všechny oleje s vyjímkou pouze těch "A" by měly být mísitelné (samozřejmě dojde k adekvátnímu vyrovnání vlastností). Takže pokud jsou obavy s případných vyšších detergentních vlastností toho M7 oproti M6AD tak možno na první výměnu smísit.
Re: Prepláchnutie motora 6911
Máme doma bývalej krmivářskej traktor původně Z 4011. Kdysi jsem tu dával fotky přestavby. Z lehké vymlácené přední nápravy, posilovače řízení, větší kola vzadu, komplet nové brzdy, taková menší střední oprava. Výměna rozvodů i kvuli těžkejm prsoum, když to bylo rozdělaný. Pod víkem rozvodů se dalo špachtlí loupat humus. Při sundání víček nad ventylama nebyly vubec znatelné matky a červy na seřizení vůle ventylů. Traktor chodil u krmivářů a ti jen dolívali jakýsi olej. Klidně prej i vyjetej, hlavně aby bylo něco na měrce. Traktor pak kvůli přední nápravě která byla uplně rozhašená stál pár roků v kopřivách a pak ho pantatík odkoupil. Jinak jel do hutí. Sítka ve filtru jsme museli oškrábat nožem, jak byly nalepený. Vana motoru plná marastu. Co se dalo očistit se očistilo. Pár sítek se sehnalo novejch, tak se poměnilo co jsme měli. Pak klasika M6AD olej. Po pár hodinách výměna. Několikrát. Vždy sítka plná marastu. Pak jednou v zimě mráz a natočili jsme traktor a vytlačilo nám těsnění pod baňkama. Olej byl jak guma tuhej. Venku dobře k -16°C. Vše se očistilo, dalo dohromady a znovu. Tedy jsme to nechali a traktor nechali až se oteplí. Pak jsme to ohřáli když se oteplilo a vypustili olej ven. Vyčistili sítka a naskládali dohromady. Nalili M7ADS 3. Od té doby jedeme na něj. Výměny pravidelné. Čistota motoru se o maloučko zlepšila. Když jsem dělal nedávno ventyly, marast tam stále ten původní v místech kam se nelze dostat je. Nerospustilo ho to. Ale novej se nedělá. Ty šrouby co se tenkrát očistily tak jsou stále stejně čisté. Máme tenhle olej ve všech třech traktorech. Kupujeme sudovej stáčenej. Všude výměny pravidelně. Syn to má v evidenci a dělá. Do ještěrky jsem teď taky vzal tenhle olej. Protože nevím co tam teď je. Nikdo ho neměnil asi leta. Až bude počasí ohřeju a vyměním. Právě ta M6AD se zdá při chladnu hodně hustá a taklčí ji to huř po traktoru. A nám jak u 4011 tak i u Supra vytlačilo těsnění ve velkém chladnu.
Re: Prepláchnutie motora 6911
M6AD je letny olej. Preto v zime lepí a vo velkych mrazoch doslova tuhne. Uz sa nam v minulosti doma stalo ze ked bolo -15 a viac (uz sme ho startovali aj pri -20) a nam bolo treba ist traktorom (vtej dobe sa pouzival celorocne), tak to bol pôrod ho roztocit aj ked bola baterka nova plne nabyta 180Ah vybrata s tepla s kotolne. Motor sa akoze okamzite chytal a zacal palit ale tie otacky a cerpadlo nechcelo olej ani nasat. Budik tlaku nereagoval. Ked som vytiahol mierku tak olej bol v tych mrazoch ako kvalitny husty med a to bol ten olej len rok stary. Preto sme furt horakom pred starom nahriali olejovu vanu aby sa ohrial olej. Po ohreve vane uz nebolo treba motoru nic a ten tocil a chytal ako v lete pri +30stupnoch. Poslednych 14 rokov uz traktor vlastne v zime nepouzivame, tak nam v nom staci aj to M6AD-čko. Ked sa pouziva traktor aj v zime, tak tam treba olej urcite lepsi celorocny ako napr. M7AD S-III. Silne nad tym olejom aj ja uvazujem ked budeme menit.
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: ned pro 01, 2019 10:47 pm
- Bydliště: Trenčín
Re: Prepláchnutie motora 6911
Kludne tam daj to co tam chces naliat. Mas to pekne ciste
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: ned pro 01, 2019 10:47 pm
- Bydliště: Trenčín
Re: Prepláchnutie motora 6911
a tie čierne zárezy to je načo ?
Re: Prepláchnutie motora 6911
Mas na mysli tie vybratia v stenach bloku za tyckami?? To su len stopy po opracovani otvorov zdvihatiek frezou.
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: ned pro 01, 2019 10:47 pm
- Bydliště: Trenčín
Re: Prepláchnutie motora 6911
posledná otázka M7ADSIII našlo mi že 20w40 a 15w40 API je rovnaká ktorý dať
Re: Prepláchnutie motora 6911
V robote kupuju a aj v horale mam 15W-40.
Re: Prepláchnutie motora 6911
M7ADSIII 20w40 je lepší v tom že hustší je pro tropická léta, zima zaručená startovatelnost -10°C.
Píst , kliková hřídel plave na olejovém film, čím víc drží tím lépe maže, díly se méně se opotřebovávají. Teplota co ovlivňuje tření.
Analogie aquaplaning, náledí hustotou vody ovlivňuje teplota.
Píst , kliková hřídel plave na olejovém film, čím víc drží tím lépe maže, díly se méně se opotřebovávají. Teplota co ovlivňuje tření.
Analogie aquaplaning, náledí hustotou vody ovlivňuje teplota.
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: ned pro 01, 2019 10:47 pm
- Bydliště: Trenčín
Re: Prepláchnutie motora 6911
Dnes som dal dole vaňu a takto vyzerá okolie kluky,akurát to čo je na druhej fotke to mi dnes ležalo v strede vane a neviem čo to je,akurát som kukal vôle a ojnica má vôlu do strán čo je pre mňa pochopitelne,akurát mi je divné že som malým šrobovákom potočil zotrvák úplne lahúčko,ako keby to kompresiu nemalo,pri otáčaní je počuť syčanie takže kompresia tam je,akurát neviem aká,nemal by ten zotrvák ísť otáčať ťažšie ?
Re: Prepláchnutie motora 6911
Som tu cez mobil lebo som v robote v nočnej. Neviem si zväčšiť obrázok ale ak je to bronz alebo niečo podobné tak to môže byť s kompresora. Kompresor ti nebucha? Neklepe? To že pretočis odlepený motor bez oleja aj šrobovákom, je normálne.