Prepláchnutie motora 6911

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Prepláchnutie motora 6911

#31 Nový příspěvek od DYK »

No já jsem motor z Fendta, dvouválec vodou chlazený M W M proplachoval naftou s olejem. Přeškoloval jsem ho na AD olej a čuměl jsem, jak té náplně přibývá!!! Probíhalo to na místě, otáčky do 1000, nebo zvýšený volnoběh jak kdo chce. Potom vypustit, vyteklo dvojnásobek nalitého, vyčistil jsem lamelák a nalil AD olej. Traktor nasázel brambory a olej ven, zase ho bylo víc než jsem tam dal a další nová náplň. Prostě až přestalo v motoru přibývat na měrce, ponechal jsem olej v motoru. Samozřejmě ty usazeniny zvětšili objem náplně a byl to řádný humus. Na matlání pluhu dobrý!!
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

pavel sk
Příspěvky: 12732
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Prepláchnutie motora 6911

#32 Nový příspěvek od pavel sk »

Preto som pisal ze na preplach staci polovicna max. 3/4 napln 8) :friends: .

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Prepláchnutie motora 6911

#33 Nový příspěvek od DYK »

Já vím proč jsi to psal, protože kdo to dělal a fungovalo to, musí mít stejnou zkušenost :friends:
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

maruten1707
Příspěvky: 768
Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
Bydliště: Prešov

Re: Prepláchnutie motora 6911

#34 Nový příspěvek od maruten1707 »

Aha takže predsa len sa dá prejsť z A oleja na adiktivovaný, takže by stačilo zohnať cca 60l oleja a najprv s naftou 1-2 krat vyčistiť a potom par vymien a adiktivovaným olejom a potom už stála náplň....

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Prepláchnutie motora 6911

#35 Nový příspěvek od DYK »

Popisovaným způsobem se dá přejít z A na AD, není to nic předpisovýho a nese to s sebou rizika. Záleží na každém, jak se s tím popere.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
honzina02
Příspěvky: 53
Registrován: sob pro 19, 2020 1:05 pm
Bydliště: Turnov

Re: Prepláchnutie motora 6911

#36 Nový příspěvek od honzina02 »

Zdravím všechny, taky mám problém s bordelem v motoru. Koupil jsem do 6911 motor 7701, páč 6901 mám před smrtí a tohle se zatím po všech stránkách zdá jako posun dopředu. Ta 7701 je z desty a moc to asi nenalítala.. tlak teplýho oleje v točkách 4.5bar, tlaky ve válcích 2.7 mpa. Když jsme to před koupí dávali do stolice, abych si to mohl vyzkoušet, lili jsme tam novej olej - nevím jakej, co tam bylo předtím asi už taky nikdo nezjistí.. tipnu M6AD nebo M7ADS3. Když jsem ten motor strojil do traktoru, vypustil jsem to a ten olej byl totálně černej jak po x desítkách mth. Přitom v tý stolici to běželo tak max. půl hodiny a pak jsem si to hned odvážel. Teď je to namontovaný v traktoru, je tam novej M7ADS3 a po cca 15 minutách běhu je olej zase úplně černej. Odstředivka je vyčištěná a točí.. takže nejspíš funguje. Sací koš byl trochu olepenej takovym mazlavym sajrajtem.. ale nic hroznýho, vana celkem čistá. Po celým motoru (kliková skříň, rozvody, hlavy, prostor zdvihátek, prostor kompresoru..) jsou ale černý saze, nebo takovej lepkavej sajrajt - úplně všude, né velká vrstva a né hodně, po zkušenostech z práce, kde se někde ani netočila odstředivka a na stěnách bloku i centimetr sra*ek je to ještě cajk.. ale je to tam. Když vidím ten olej po de facto dvou zkrácenejch výměnách - myšleno co na sebe váže.. mám strach že se to někde drbne. Docela s tím doma jezdíme a fakt se to nefláká jen s nějakou kárkou. V jinejch motorech mám zkušenost, že novej olej vydrží pár mth světlej a pak postupně tmavne, určitě ne hned a během chvíle. Takže přemýšlím o proplachovacím oleji, moc se mi do toho ale nechce, páč mám strach že se to někde drbne tím nahromaděným marastem.

Otázka zní.. nechat to bejt, dát zase novej olej a pravidelně provádět údržbu... nebo sebrat odvahu a něčím propláchnout ? Jakej by byl postup ?
Díky za odpověď.

pavel sk
Příspěvky: 12732
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Prepláchnutie motora 6911

#37 Nový příspěvek od pavel sk »

Ked si ten olej spustal s neho tak neobsahoval niejake väcsie necitoty??? V robote mame tiez par kusov co su na tom rovnako ako ten tvoj podla popisu. Po vymene oleja sa olej hned "zaspini" do cierna ale nenachadzaju sa v nom ziadne hrube necistoty. Tam to nikto nejak neriesi. Hlavne ze to ide. Ak si mal dole vanu, mal si riadne s hlavne s vnutra vycistit saci koš,+ aj tu saciu rurku co je na nom. Na kôs dat novy ten tesniaci kruzok. Ten kôš je tam nato aby nejaku tu necistotu aj chytil. Dalej po odstredivku su pomerne dost velke otvory v tlakovom trakte aby ich upchalo. To by musel cerpadlom prejst riadny štopeľ :smich: Potom je samotna odstredivka a pokial funguje ako ma, tak ta toho velmi vela pochyta (ochvilu ti tu budu radit druhy nech tam das plnoprietokovu kartušu) :smich: . Este mozes skontrolovat zanesenost tej tlakovej rurky+ holendrov co ide uz s odstredivky vonkajskom motora po hlavny rozvodny olejovy kanal. Skusil by som zhodit veka hlav a pozrel na vahadlach ventilov a hlavach stav zakarbonovania. To iste aj bocne veka motora. Je to len par tesnení. Pokial ti to beha bez problemov a maze dobre aj na volnobeh, tak by som to s tym vyplachovym olejom kludne skusil a nechal ten motor chvilu bezat na nom. Pri tom preplachu je dôlezite aby sa motor zohrial cely (aj dole) a ten mazut co najviac povolil. Pises ze ho neni nijak vela na stenach motora, tak by ho to mohlo povolit. Az potom dat cisty novy olej + skontrolovat stav odstredivky a dalej to sledovat hlavne pri chode. Predpokladam ze mas na pristrojovke pre tlak oleja budik (ja som na ten druhy traktor doma nainstaloval oboje :smich: ). S toho nespustit jedno oko :)

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Prepláchnutie motora 6911

#38 Nový příspěvek od Atlan »

Neslo to vystriekat naftou ked bola dole vana? Odkryt ventily a vystriekat naftou. Mam kupenu nadobku do ktorej davam benzin s naftou to napojim na kompresor a tlakom vystriekavam.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
honzina02
Příspěvky: 53
Registrován: sob pro 19, 2020 1:05 pm
Bydliště: Turnov

Re: Prepláchnutie motora 6911

#39 Nový příspěvek od honzina02 »

Pavel sk: Něco málo bordelu vyteklo.. ale cca kávová lžička - nic hroznýho. Ty řeči ohledně plnoprůtoku poslouchám ze všech stran a mám několik dobrejch důvodů proč to nechat jak to je (odstředivka). :smich: Jinak ten ,,karbon" je všude, kam se dostal olej. Budik na olej mám a hlídám ho. Takže díky, něco pojezdím.. zvážím to a ten výplach asi zkusím.

Atlan: Proč naftou.. nějaký čisticí schopnosti ? Měl bych strach z těch biosložek.. že se to zalepí.

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Prepláchnutie motora 6911

#40 Nový příspěvek od pavolmakys »

Ja som to tu niekde pisal, stalo sa mi ze mi tiekla nemrznuca zmes do oleja cez gumicky na vlozke jedneho valca, myslim ze tu fora som neni zdaleka sam co sa mu to stalo. Co ale nechapem, bolo to, aky bol ten motor cisty. Prisiel som na to tak ze sa vydatne parilo z oddychovej trubky, ta co ide smerom nadol, pricom ziadna emulzia z oleja. Ked som to vypustil a zlozil vanu, motor ako z vyroby, blok krasne ruzovy, kluka ojnice vsetko krasne zelezo. Ked sa tu bavite o cisteni, cim to bolo? Tou parou z nemrznucej, alebo cim inym?
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

pavel sk
Příspěvky: 12732
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Prepláchnutie motora 6911

#41 Nový příspěvek od pavel sk »

Trafil si. Para čistí a veľmi dobre 8)

SrdcomZETOR
Příspěvky: 58
Registrován: ned pro 01, 2019 10:47 pm
Bydliště: Trenčín

Re: Prepláchnutie motora 6911

#42 Nový příspěvek od SrdcomZETOR »

zdravím,pridám sa aj ja,mám menší problém a naozaj neviem čo urobiť,v mojej 6911 je olej M6AD a čaká má výmena,a keďže ja m6ad nechcem tak chcem ísť do celoročného oleja,rozmýšlam nad M7AD lenže tento olej je určený do benzinových motorov,je to 10w40 a jeho špecifikácia API SD/CB mi príde že naozaj to nepatrí do nafťáku,viskozita oleja ma nezaujíma ja dávam prednosť tej špecifikácii,osobne poznám motor ktorý prešiel z M6AD na M7AD a motor zadrelo na šalkách,bolo mi povedané že moc ťažká kluka na taký slabý olejový film,zdá sa mi to ako blbosť ale OK,už začínam rozmýšlať nad M7ADSIII ale to je na turbácke motory a hlavne rozpustilo by mi karbon a mohlo pridrieť motor,čo včul,díkes

pavel sk
Příspěvky: 12732
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Prepláchnutie motora 6911

#43 Nový příspěvek od pavel sk »

Pokiaľ ten motor jazdil len na M6AD tak nebude nijak extra zakarbonovany. Pretože uz aj samotné AD-cko rozpúšťa karbón pokiaľ tam nejaký je. V robote mi jazdil 7245-horal roky na M6AD S2. Ten olej prestali kupovať a nahradili ho M7AD S3. Tak som ten olej aj ja dal a motor s nim nemá problém. Akurát ten motor kus žere viac oleja, ale to je motorom na ktorého opravu nie sú prachy a ani už nebudú. Čo sa tyka samotného chodu tak s mazanie není problem.

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Prepláchnutie motora 6911

#44 Nový příspěvek od pavolmakys »

MOj motor mal dlhodobo m6ad a odvtedy ako ho mam ja ma m7adsIII a ziadny problem. Otec bol pri servisovani dest, ktore maju zetoracke motory a dlhe roky davali vylucne m6ad. NIe som specialista na oleje, ale myslim ze M6AD asi nie je vylucne urceny pre benziny.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

pavel sk
Příspěvky: 12732
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Prepláchnutie motora 6911

#45 Nový příspěvek od pavel sk »

U nás 95 percent strojov jazdi na M6AD. A nikdy s tým nebol problém okrem silných mrazov v zime, ale ani tie už dnes nie sú čo byvali. Okrem kristalov a toho môjho služobného HS všetko jazdi na M6AD. Doma v traktoroch tiež máme len M6AD ale tie v zime nejazdia. Tá M7AD S3 má u majora tú výhodu že v zime tak nelepí a laksie sa roztáča motor. Keď som teraz jazdil ťahať drevo 7045 tak ten rozdiel pri studenom štarte je citeľný lebo v ňom je M6AD. Čo sa tyka vnútornej čistoty motorov, tak sú narovnako pomerne čisté.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“