Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Moderátor: Lukashil
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Ventily sú správne sú od 2011 po 67xx sacie 8mm a výfukové 10mm -porovnával som v obchode s novými ....
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Pozerám si tie tvoje hlavy s pravá do ľavá, a furt mi tie sedla prídu ako keby nezafrezovane. Máš tam len zrazený vonkajšiu hranu. Ak to ideš zabrusovat takto ako to je, tak do tých ventilov vybrusis skôr drážky. Podľa mňa tie hlavy preto tak dlho vydržali niekde v sklade a každý od nich bocil. Odniesol by som ich niekde kde repasuju hlávy a dal im to na posúdenie. Ja osobne by som sa nebál ich mierne prejsť ručnou frezkou potrebného uhla. Tým ten ventil neutopis.
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Aha , no najhoršie že nemám veľmi prístup k ručným frézkam -skoro vôbec. Na sací aj výfukový ide frezka 45 stupňová- 1 kus pre obe ventily ?
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Ano. Robí sa to 45stupnovou frezkou pre obydva ventily.
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Zdravím měl bych dotaz někde v předchozích komentářích je psáno utopení talířku ventilu maximálně 1,2mm platí to i pro hlavy z motoru 6701? A je to pro oba ventily stejné? Děkuji
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Jak se řeší oprava hlavy když mám talířky utopené už hodně?
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Ono sa to najprv urcuje ci su KO samotne sedla ventylov, alebo aj sedla v hlavach. Väcsinou staci vymenit ventyly za nove, lebo sedla v hlavach su odolnejsie a mnej trpia ako ventyly. Najprv sa vymenia voditka ventylov. Sedla v hlavach sa prefrezuju (zrovnaju) frezkou na to urcenou. Nasledne sa novy ventyl zalapuje so sedlom v hlave (jemne zabrusovanie brusnou pastou). Ak si takouto opravou uz hlava v minulsoti presla, a je to uz velmi utopene, tak jedine vymenit hlavu za novu. Hlavy ktore maju sedlo ventylov vkladane (vymenitelne), tak tam sa menia aj ventyly ale aj samotne sedla ventilov. Stare sedla sa vyberaju tak, ze sa stare ventyly privaria o sedla a vyrazia sa. Nove sedla sa pomocou pripravkou vkladaju za tepla do nahriatej hlavy. Ale to tvoj pripad nebude.
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Neviem akou metodou to repasuju Tym sa zas tak nezaoberam. Pravdepodobne ich vyvaria a nanovo strojne opracuju (vyfrezuju) nove sedla na rozmer a prebrusia to. Aku to ma zivotnost potom netusim
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Nic nevyváří, zbytečná komplikace. Vezmou sedla a zalisují je do hlavy. Ani bych se nedivil kdyby k tomu používali turbácký sedla...
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Nevím ale u zetora uř 1 je už tak hodně zeslabené místo mezi ventily a otvorem pro trysku ještě když se tam vyfrezuje otvor pro nové sedlo tak to musí praskat ještě více.
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
A přece to tak mají "všechny" turbo motory a nepraská to... nejčastěji praskne hlava pokud to je bez vody...
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
To nevím jestli to má třeba Zetor 77 s turbem kde právě jsou ventily blízko u sebe a mezi nima otvor na trysku