Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Moderátor: Lukashil
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
my na všechno dáváme ty nižší rovnou a nákupčí říká že jsou turbácký
malej traktorista v malým traktoru
-
- Příspěvky: 1791
- Registrován: stř črc 11, 2007 6:23 pm
- Bydliště: zlín
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
já to jednou měřil, dle příručky, jsou tam nějaké tolerance,kdy se dává 1,2 a kdy 1,5 tak jsem dal tedy tech 1,2mm a světe div se jeden válec špatně- klepal mi píst do jednoho z ventilů, myslím že do sacího,, tak sborka, rozborka a použít těsnění 1,5mm.
no a poučení- od té doby dávám vždy těsnění 1,5mm.
no a poučení- od té doby dávám vždy těsnění 1,5mm.
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Ok ja som pod hlavu ako som robil dával 1,2 tesnenie-je to originál na motory s 95vrtaním -1,5 ani nie sú na 95 vrtanie-aspoň tak mi tvrdili v predajni....aj staré bolo 1,2...tak som to neriešil
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Ak by nietko chcel dostal som sa ku guferám ventilov na zetor major, ktoré pasujú na vodítka ventilov 8 a 10mm bez akýchkoľvek úprav vodítok,a vojde sa priemerovo aj do vnútornej pružiny .
Pre 8mm sací ventil je to: ELRING 187666
https://www.autodielygafa.sk/products/t ... ilu-211970
Pre 10mm výfukový ventil je to:CORTECO 49327251
https://www.autodielygafa.sk/products/n ... ce=heureka
Pre 8mm sací ventil je to: ELRING 187666
https://www.autodielygafa.sk/products/t ... ilu-211970
Pre 10mm výfukový ventil je to:CORTECO 49327251
https://www.autodielygafa.sk/products/n ... ce=heureka
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Chcem sa spýtať skúsenejších.... mám hlavy čisto nové-socialistická výroba ešte (hlavy s mrazovkou pre 55xx a 67xx), čo som vyššie popisoval v príspevku že som našiel na nich guferá na ventile čo pasujú na vodítka bez úprav, hlavy boli totiž bez ventilov a ked som k nim pozháňal tiež čisto nové nepoužité vodítka sacie 8mm a výfukové 10mm driek (takisto socialistická výroba) tak keď som ich brusil hrubou pastou zistil som že po obvode je pásik čo je v styku so sedlom široký iba 1mm vidno na foto v strede taký šedý pásik ...pritom ventil má úkos 2,5-3mm široký....stačí to aby tesnili iba na tom 1mm???
Nebude to časom podfukovať? Či to treba frézovať ?
Nebude to časom podfukovať? Či to treba frézovať ?
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Tie hlavy su obrobene len na hrubo. Sedla treba urcite najprv prejst frezkov a az potom zabrusovat (lapovat).
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Pokud to nikdy nedělal jako, že určitě ne, tak ty sedla akorát zničí... když všechny budou vypadat jako tenhle ani bych to frezkou nebral...
ventil nikdy nesmí dosedat celou plochou, pak špatně těsní, sedlo má být široký právě něco kolem 1mm v chytrých knížkách najdeš víc...
ventil nikdy nesmí dosedat celou plochou, pak špatně těsní, sedlo má být široký právě něco kolem 1mm v chytrých knížkách najdeš víc...
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Lapovat ventily je nesmysl a zabroušený ho máš dobře, pokud jsi při zabrušování netočil s ventilem kolem dokola. Ventilem se při zabrušování otáčí 1/3 - 1/2 otáčky, pak přizvednout, potočit a znovu. Nejprve hrubou brusnou pastou a na závěr jemnou.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Byl jsem zvědavý, zda má někdo nastudovánu šířku těsnící plochy a dočkal jsem se.
Frézka se používá, pokud je sedlo nějak díravé, aby se ubralo několik desetin materiálu. Jinak se jen zabrousí pastou, aby vznikla souvislá sametová stopa. Brousí se levopravým "šmrdláním" centimetr doleva, centimetr doprava a pak se pootočí asi o čtvrt otáčky a šmrdlá se dál. Jak je plocha souvisle matná, pak je hotovo.
Frézka se používá, pokud je sedlo nějak díravé, aby se ubralo několik desetin materiálu. Jinak se jen zabrousí pastou, aby vznikla souvislá sametová stopa. Brousí se levopravým "šmrdláním" centimetr doleva, centimetr doprava a pak se pootočí asi o čtvrt otáčky a šmrdlá se dál. Jak je plocha souvisle matná, pak je hotovo.
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Práve ze podľa foto a korozie tie hlavy niekde dlho stáli. Ručnou frezkou sme ich vždy jemne prešli a až potom sa zabrusovalo lapovaním. Nikdy na ničom s tým nebol problém. Tá činná plocha ktorá má tesnit zalezi od uhlov sediel. Normálne môže mať kludne2-3mm.
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Všetky hlavy a aj sedlá na nich vyzerajú úplne rovnako, a na hlavách nie je ani štipka korózie, to čo vidno na foto je iba hrdzavo červená socialistická základná farba-zrejme ešte od výroby,ventil som brúsil kývavým spôsobom vyššie popísaným, mne išlo hlavne o to či stačí pre nový ventil a novú hlavu aby tesnili na sedle iba ten 1mm ale ked to stačí tak OK, Ja som si myslel že sedlo je potrebné cca široké 2-3mm....ale zase ak by som ich zafrezoval na tú šírku tak by už neboli ventile zarovno s hlavou ale mierne utopené. Skúsim ich len zabrúsiť hrubou a jemnou pastou, osadiť nové pružiny , na vodítka nalisujem tie guferá a snad to bude dobré no...
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Na ty gufera bych se vyprd, kdo ví kolik oleje pustí abys to nakonec na ventilech nezadrbal... když nejsou vyběhaný vodítka tak to olej nežere...
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
1 mm na sedlo je veľmi málo. Okrem toho, že je to tesniaca plocha, tak sa ou zároveň chladí dotykom tanierik ventilu, teda výfukového.
Treba pohľadať servisnom manuálu ako presne ma vyzerať v reze ventilove sedlo
Treba pohľadať servisnom manuálu ako presne ma vyzerať v reze ventilove sedlo
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
hmmm...tak teraz kto ma pravdu ...pozeral som príručku -Opravy traktoru zetor a aj dielenskú príručku nikde nič o šírke styčnej plochy ventilu do sedla...len že skúska farbou má vytvoriť tenký súviský rovnomerný pásik otlačený na sedle v hlave.
Prístup k frézkam veľmi nemám - a aj keby že som pásik frézkami urobil na cca 1,5-2mm tak už ventile by boli mierne utopené pod úrovňou hlavy si myslím....a majú byť zerovno (nové )
Prístup k frézkam veľmi nemám - a aj keby že som pásik frézkami urobil na cca 1,5-2mm tak už ventile by boli mierne utopené pod úrovňou hlavy si myslím....a majú byť zerovno (nové )
Re: Kdo poradí jak se správně zabrušují ventily
Ventily môžu byť utopené max. 1,2mm. Uhol sediel ventilov by si mal mať 91stupnov. To isté platí aj pre hlavy. Máš určite správne ventily? Lebo napr. preplňovaný motor má iné uhly sediel ventilov.