Termostat

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Termostat

#241 Nový příspěvek od koprkam »

8) Úctyhodný věk, motohodiny asi nemáš?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

hobr
Příspěvky: 3891
Registrován: pát říj 11, 2013 5:52 pm
Bydliště: jižně od Brna

Re: Termostat

#242 Nový příspěvek od hobr »

Kdysi (v minulém století) jsme měli v kravíně majorka - třicítku. Chudák, co neznal údržbu, jen se lila nafta a někdy voda a olej. Ráno nastartoval (na brnk i v zimě), pak "plný kotel" s krmným vozem. Odvoz hnoje - pořád na plno. Sloužil hromadu let, pak ho někdo zprivatizoval... Chci tím říct, že některé motory vydrží i "hrubší" zacházení.
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."

Uživatelský avatar
Franta.cz
Příspěvky: 8746
Registrován: úte říj 21, 2008 4:10 pm
Bydliště: Příbram na Mor.

Re: Termostat

#243 Nový příspěvek od Franta.cz »

koprkam píše:8) Úctyhodný věk, motohodiny asi nemáš?
Netuším, když jsem ho kupoval nešly motohodiny.

Uživatelský avatar
brigadnik
Příspěvky: 1070
Registrován: stř říj 17, 2007 10:20 am
Bydliště: Žatecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat

#244 Nový příspěvek od brigadnik »

Motor 5201 v bobku, původně byl termostat v tom plastovým pouzdře, motor se hřál. Teď je termostat vyndanej a motor se ohřeje na 80 bez termostatu. Celý to zapojení je nějaký divný. Dle mě když termostat otevřel, tak šla voda zespod skrz pumpu zase zpět a zadek motoru vařil. Nebo je to jinak? Jak to má být správně?

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

pavel sk
Příspěvky: 12829
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Termostat

#245 Nový příspěvek od pavel sk »

Je to tam zalozene opacne. Ustie ktore je napojene do pumy by malo smerovat do chladice. Mas to dole hlavou.

red.bill
Příspěvky: 2076
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Termostat

#246 Nový příspěvek od red.bill »

Ono to je celý blbě zapojený a je mi divný, že by to takhle vůbec ohřál na 80, vždyť mu jde všechna voda přes chladič jako by tam termostat vůbec nebyl a kdyby náhodou otevřel tak mu zavře přívod do chladiče. Jestli on není ještě termostat zapomenutej v tom potrubí.

Uživatelský avatar
brigadnik
Příspěvky: 1070
Registrován: stř říj 17, 2007 10:20 am
Bydliště: Žatecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat

#247 Nový příspěvek od brigadnik »

abych líp pochopil princip, jak funguje vodní pumpa? Tahá vodu ze spod z chladiče a tlačí do bloku zespodu?

red.bill
Příspěvky: 2076
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Termostat

#248 Nový příspěvek od red.bill »

Všechny vstupy na vodní pumpě sajou vodu.

jiriSBS
Příspěvky: 1771
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Termostat

#249 Nový příspěvek od jiriSBS »

Ternostat je v podstatě třícestný ventil.
- studený motor termostat je otevřen do čerpadla a do chladiče je uzavřen,kapalina proudí :výstup z hlav(potrubí)-termostat-čerpadlo-blok motoru.
zahřátý motor: termostat je otevřen do chladiče a do čerpadla je uzavřen,průtok kapaliny: výstup z hlav(potrubí)-termostat-chladič-čerpadlo-blok motoru.

Uživatelský avatar
zetorak jirka
Příspěvky: 4525
Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov

Re: Termostat

#250 Nový příspěvek od zetorak jirka »

jednoduše řečeno, výstup z termostatu , který je přišroubovanej čtyřma šrubkama na termostat musí jít na vrch chladiče, pak už to ani jinák dát nejde, ty dva na pevný části termostatu točej vodu jen přez pumpu v motoru.

Uživatelský avatar
gorannic
Příspěvky: 61
Registrován: úte srp 25, 2015 11:57 am
Bydliště: Partizánske

Re: Termostat

#251 Nový příspěvek od gorannic »

Potrebujem čo najlepšie utesniť termostat v telese. Motor nie a nie sa ohriať na viac ako 60 C. Pri teplote 60 C, vrchná hadica čo ide z hrdla termostatu je teplá, čiže obteká termostat. Ta odvzdušňovacia štrbina na termostate hádam nemôže ovplyvniť teplotu motora.

Teleso mám hliník, termostat v ňom sedí pekne, wahler 79 C, budík a čídlo ok (kontrola prstom v chladiči a na motore).

Akurát skladám teleso termostatu. V katalógu som si všimol, že to má ísť takto:
1. hrdlo termostatu, 2. termostat., 3. tesnenie, 4. teleso termostatu
takto som to nikdy neskladal, veď v telese termostatu je po obvode vybranie do ktorého pekne zapadne termostat nato
pekne tesnenie a na tesnenie hrdlo.

Silikón tam moc nechcem dávať, žeby aspoň trocha po obvode natrieť termostat a pricapiť ho na teleso a nato tesnenie, aj trochu tesnenie natrieť silikónom.

Obrázek

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 4661
Registrován: úte led 11, 2011 9:35 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Termostat

#252 Nový příspěvek od pawka »

Mají to obráceně namalovaný. Dáváš to dobře. Jestli máš oba hliníky venku, tak je zabrus na smirku 80.
Pak už dávám jenom vazelínou na ten černý papír.
Co to máš za traktor? Nemáš zavřený nebo ucpaný topení?
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem

red.bill
Příspěvky: 2076
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Termostat

#253 Nový příspěvek od red.bill »

Zetor má 78°C, těch 79 je překlik nebo v tom máš jinej termostat? Dá se v tom provozovat i z liazky 83°C. Zkoušel jsi termostat ohřát v hrnku kdy skutečně otevře? Ale tenhle termostat většinou přestane otevírat úplně než, že by otevíral brzo. Co vrtule a průměr řemenice na vodní pumpě? Mně v bejvalý práci motor 7303 v 72(velký turbácký chladič) se v zimě neohřál na víc než 60°C(v tahu asi jo to už si nepamatuju) ikdyž vše bylo ok(v létě problém nebyl s termostatem z liazky to drželo mezi 80-90°C) tak to nakonec vyřešil karton před chladičem.

Uživatelský avatar
gorannic
Příspěvky: 61
Registrován: úte srp 25, 2015 11:57 am
Bydliště: Partizánske

Re: Termostat

#254 Nový příspěvek od gorannic »

Z6211. pardon, termostat je 78 C. Ani v lete sa pri bežných prácach neohreje nad 60 C. Kúrenie mám zavreté. Vodná pumpa je nová origo; chladič remenica a vrtuľa vyzerajú origo. Ja potrebujem ohriať malý okruh na 78 C, aby sa mi otvoril termostat, a ono sa to nechce ohriať. Jediná možná závada je: voda z malého okruhu uniká do chladiča alebo to môže byť niečo iné ?
Do tohto leta 6211 fungovala na 80 C, sem tam išla na 100, keď som zabudol vyfúkať chladič. Dal som ho vyčistiť a zrepasovať (voľaký majster tam nalial tu tekutinu na zalepenie chladiča), odvtedy už ide len na 60 stC.

a najväčšia sranda je, že toto isté mi robí aj moja 8011 (pri orbe 70 C), ale to zatiaľ neriešim.

red.bill
Příspěvky: 2076
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Termostat

#255 Nový příspěvek od red.bill »

Jestli v tý 80 je ještě starej motor(pumpa a skříň termostatu), tak nemá obtok a pumpa to prostě procpe i přes zavřenej termostat, proto tam byla dečka na chladiči...

Zkoušel jsi ten termostat povařit kdy skutečně otvírá aby to nebyl nějaký zmetek? Není nějaký bordel v dosedací ploše aby byl pootevřený? Zkoušel jsi i jiný termostat?

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“