Termostat
Moderátor: Lukashil
Re: Termostat
Úctyhodný věk, motohodiny asi nemáš?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
Re: Termostat
Kdysi (v minulém století) jsme měli v kravíně majorka - třicítku. Chudák, co neznal údržbu, jen se lila nafta a někdy voda a olej. Ráno nastartoval (na brnk i v zimě), pak "plný kotel" s krmným vozem. Odvoz hnoje - pořád na plno. Sloužil hromadu let, pak ho někdo zprivatizoval... Chci tím říct, že některé motory vydrží i "hrubší" zacházení.
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."
Re: Termostat
Netuším, když jsem ho kupoval nešly motohodiny.koprkam píše: Úctyhodný věk, motohodiny asi nemáš?
- brigadnik
- Příspěvky: 1070
- Registrován: stř říj 17, 2007 10:20 am
- Bydliště: Žatecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat
Motor 5201 v bobku, původně byl termostat v tom plastovým pouzdře, motor se hřál. Teď je termostat vyndanej a motor se ohřeje na 80 bez termostatu. Celý to zapojení je nějaký divný. Dle mě když termostat otevřel, tak šla voda zespod skrz pumpu zase zpět a zadek motoru vařil. Nebo je to jinak? Jak to má být správně?
Re: Termostat
Je to tam zalozene opacne. Ustie ktore je napojene do pumy by malo smerovat do chladice. Mas to dole hlavou.
Re: Termostat
Ono to je celý blbě zapojený a je mi divný, že by to takhle vůbec ohřál na 80, vždyť mu jde všechna voda přes chladič jako by tam termostat vůbec nebyl a kdyby náhodou otevřel tak mu zavře přívod do chladiče. Jestli on není ještě termostat zapomenutej v tom potrubí.
- brigadnik
- Příspěvky: 1070
- Registrován: stř říj 17, 2007 10:20 am
- Bydliště: Žatecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat
abych líp pochopil princip, jak funguje vodní pumpa? Tahá vodu ze spod z chladiče a tlačí do bloku zespodu?
Re: Termostat
Všechny vstupy na vodní pumpě sajou vodu.
Re: Termostat
Ternostat je v podstatě třícestný ventil.
- studený motor termostat je otevřen do čerpadla a do chladiče je uzavřen,kapalina proudí :výstup z hlav(potrubí)-termostat-čerpadlo-blok motoru.
zahřátý motor: termostat je otevřen do chladiče a do čerpadla je uzavřen,průtok kapaliny: výstup z hlav(potrubí)-termostat-chladič-čerpadlo-blok motoru.
- studený motor termostat je otevřen do čerpadla a do chladiče je uzavřen,kapalina proudí :výstup z hlav(potrubí)-termostat-čerpadlo-blok motoru.
zahřátý motor: termostat je otevřen do chladiče a do čerpadla je uzavřen,průtok kapaliny: výstup z hlav(potrubí)-termostat-chladič-čerpadlo-blok motoru.
- zetorak jirka
- Příspěvky: 4525
- Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
- Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov
Re: Termostat
jednoduše řečeno, výstup z termostatu , který je přišroubovanej čtyřma šrubkama na termostat musí jít na vrch chladiče, pak už to ani jinák dát nejde, ty dva na pevný části termostatu točej vodu jen přez pumpu v motoru.
Re: Termostat
Potrebujem čo najlepšie utesniť termostat v telese. Motor nie a nie sa ohriať na viac ako 60 C. Pri teplote 60 C, vrchná hadica čo ide z hrdla termostatu je teplá, čiže obteká termostat. Ta odvzdušňovacia štrbina na termostate hádam nemôže ovplyvniť teplotu motora.
Teleso mám hliník, termostat v ňom sedí pekne, wahler 79 C, budík a čídlo ok (kontrola prstom v chladiči a na motore).
Akurát skladám teleso termostatu. V katalógu som si všimol, že to má ísť takto:
1. hrdlo termostatu, 2. termostat., 3. tesnenie, 4. teleso termostatu
takto som to nikdy neskladal, veď v telese termostatu je po obvode vybranie do ktorého pekne zapadne termostat nato
pekne tesnenie a na tesnenie hrdlo.
Silikón tam moc nechcem dávať, žeby aspoň trocha po obvode natrieť termostat a pricapiť ho na teleso a nato tesnenie, aj trochu tesnenie natrieť silikónom.
Teleso mám hliník, termostat v ňom sedí pekne, wahler 79 C, budík a čídlo ok (kontrola prstom v chladiči a na motore).
Akurát skladám teleso termostatu. V katalógu som si všimol, že to má ísť takto:
1. hrdlo termostatu, 2. termostat., 3. tesnenie, 4. teleso termostatu
takto som to nikdy neskladal, veď v telese termostatu je po obvode vybranie do ktorého pekne zapadne termostat nato
pekne tesnenie a na tesnenie hrdlo.
Silikón tam moc nechcem dávať, žeby aspoň trocha po obvode natrieť termostat a pricapiť ho na teleso a nato tesnenie, aj trochu tesnenie natrieť silikónom.
Re: Termostat
Mají to obráceně namalovaný. Dáváš to dobře. Jestli máš oba hliníky venku, tak je zabrus na smirku 80.
Pak už dávám jenom vazelínou na ten černý papír.
Co to máš za traktor? Nemáš zavřený nebo ucpaný topení?
Pak už dávám jenom vazelínou na ten černý papír.
Co to máš za traktor? Nemáš zavřený nebo ucpaný topení?
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem
Re: Termostat
Zetor má 78°C, těch 79 je překlik nebo v tom máš jinej termostat? Dá se v tom provozovat i z liazky 83°C. Zkoušel jsi termostat ohřát v hrnku kdy skutečně otevře? Ale tenhle termostat většinou přestane otevírat úplně než, že by otevíral brzo. Co vrtule a průměr řemenice na vodní pumpě? Mně v bejvalý práci motor 7303 v 72(velký turbácký chladič) se v zimě neohřál na víc než 60°C(v tahu asi jo to už si nepamatuju) ikdyž vše bylo ok(v létě problém nebyl s termostatem z liazky to drželo mezi 80-90°C) tak to nakonec vyřešil karton před chladičem.
Re: Termostat
Z6211. pardon, termostat je 78 C. Ani v lete sa pri bežných prácach neohreje nad 60 C. Kúrenie mám zavreté. Vodná pumpa je nová origo; chladič remenica a vrtuľa vyzerajú origo. Ja potrebujem ohriať malý okruh na 78 C, aby sa mi otvoril termostat, a ono sa to nechce ohriať. Jediná možná závada je: voda z malého okruhu uniká do chladiča alebo to môže byť niečo iné ?
Do tohto leta 6211 fungovala na 80 C, sem tam išla na 100, keď som zabudol vyfúkať chladič. Dal som ho vyčistiť a zrepasovať (voľaký majster tam nalial tu tekutinu na zalepenie chladiča), odvtedy už ide len na 60 stC.
a najväčšia sranda je, že toto isté mi robí aj moja 8011 (pri orbe 70 C), ale to zatiaľ neriešim.
Do tohto leta 6211 fungovala na 80 C, sem tam išla na 100, keď som zabudol vyfúkať chladič. Dal som ho vyčistiť a zrepasovať (voľaký majster tam nalial tu tekutinu na zalepenie chladiča), odvtedy už ide len na 60 stC.
a najväčšia sranda je, že toto isté mi robí aj moja 8011 (pri orbe 70 C), ale to zatiaľ neriešim.
Re: Termostat
Jestli v tý 80 je ještě starej motor(pumpa a skříň termostatu), tak nemá obtok a pumpa to prostě procpe i přes zavřenej termostat, proto tam byla dečka na chladiči...
Zkoušel jsi ten termostat povařit kdy skutečně otvírá aby to nebyl nějaký zmetek? Není nějaký bordel v dosedací ploše aby byl pootevřený? Zkoušel jsi i jiný termostat?
Zkoušel jsi ten termostat povařit kdy skutečně otvírá aby to nebyl nějaký zmetek? Není nějaký bordel v dosedací ploše aby byl pootevřený? Zkoušel jsi i jiný termostat?