manžetová náprava
Moderátor: Lukashil
Re: manžetová náprava
Profrézováno:
Všude jde zlomit přes 40°, jen v jedné části naráží vidlička do prohlubně zhruba na 32°! Ještě zkusím rozdělat a otočit obě části poloosy proti sobě obráceně jestli ten výrobek přibližného strojírenství nebude obráceně pasovat lépe, jinak to tam budu muset trochu přiškrábnout. Nebo vyzkoušet, zda to takhle nestačí.
Všude jde zlomit přes 40°, jen v jedné části naráží vidlička do prohlubně zhruba na 32°! Ještě zkusím rozdělat a otočit obě části poloosy proti sobě obráceně jestli ten výrobek přibližného strojírenství nebude obráceně pasovat lépe, jinak to tam budu muset trochu přiškrábnout. Nebo vyzkoušet, zda to takhle nestačí.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
- pavolmakys
- Příspěvky: 2369
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: manžetová náprava
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: manžetová náprava
Po přetočení dílů poloosy proti sobě jde kloub zlomit na všechny strany stejně, zhruba o 40°. Takže se mi to jen nezdálo, ale opravdu ty vidličky nejsou z výroby plně symetrické. Teď je oproti původnímu výrobnímu provedení deset stupňů k dobru. Tak uvidím jak to bude fungovat v nápravě, jak to bude dosedat na původní dorazy a hlavně jestli nebude kolo při jízdě v plným rejdu kmitat - "pulsovat". Myslím, že by nemělo, ale uvidíme.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: manžetová náprava
Levá poloosa namontována do nápravy, ohyb v kloubu zdá se dostatečný. Jenže po rozborce pravé strany na nás vykouklo tohle:
A kloub už má takovéto vůle:
Opravit to asi nejde? Nebo ano?
A takhle vypadá vnitřek pravé polonápravy:
Dotaz na pavolmakys: máš k poloosám které nabízíš i futra / ložiska nápravy a polonápravy (originál číslo dílu 5545 3138)? A co matici KM 13 ČSN 02 3630 (číslo dílu 970712 na pozici 65 v katalogu ND) s pojistnou podložkou MB 13 ČSN 02 3640 ( číslo dílu 970743 na pozici 66), která drží náboj kola na nápravě?
A kloub už má takovéto vůle:
Opravit to asi nejde? Nebo ano?
A takhle vypadá vnitřek pravé polonápravy:
Dotaz na pavolmakys: máš k poloosám které nabízíš i futra / ložiska nápravy a polonápravy (originál číslo dílu 5545 3138)? A co matici KM 13 ČSN 02 3630 (číslo dílu 970712 na pozici 65 v katalogu ND) s pojistnou podložkou MB 13 ČSN 02 3640 ( číslo dílu 970743 na pozici 66), která drží náboj kola na nápravě?
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: manžetová náprava
Takže matky a podložky jsem už sehnal. Podle označení KM 13 a MB 13 a ČSN to google našel, že jde o koncovou matku M65x2 se čtyřmi zářezy a pojistnou podložku 65mm, najít kde je dobře koupit už bylo hračka.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: manžetová náprava
Konečně došlo na pokus namontovat pravou poloosu na její místo, ale je tu další problém. Po dotažení šroubů hřídelí ložisek svislého čepu se poloosa netočí. Uvolní se po povolení horní strany svislého čepu, když náboj kola poklesne o pár milimetrů dolů. Setkal jste se někdo s tím, že by se náboj kola k tělu nápravy na téhle nápravě výškově nějak ustavoval? Nějakými podložkami, nebo jak?
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: manžetová náprava
Manzetovka sa tiez vymedzuje na zvyslych kuzelovych loziskach. Podkladaju sa horne loziska.
Re: manžetová náprava
Dík! Jen ještě pořád si v hlavě neumím srovnat, představit si, kam dát u toho horního ložiska podložku / podložky abych hnul s nábojem oproti tělu nápravy dolů? Mezi ložisko a tělo nápravy?
Spíš asi pod desku čepu ložiska, za kterou je čep přišroubován k náboji.
Spíš asi pod desku čepu ložiska, za kterou je čep přišroubován k náboji.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: manžetová náprava
Ja som vlani riesil manzetovku doma. Viacmenej to bola taka revizia napravy a hlavne poloosy. Menili sme zvysle kuzelove loziska a podlozku som daval na stredovu salku loziska tak, aby sa po montazi capu na ten cap aj s loziskom dostala. Na horne lozisko som si podlozku prilepil vazelinov aby sa mi nepohla a nevypadla, nasunul som naboj kolesa na poloos a nohavicu a vsunul som zvysle capy. Dobre je to robit vo dvojici. Mne to podrzal brat a ja som to pasoval. Este som mal problem v domacich podmienkach narychlo zohnat taky rozmer podlozky aby mi vyhovoval. Napokon som pouzil medene podlozky ktore som nasiel doma. Na kazdu stranu po jednej. Pred demontazov nabojov a rejdovych lozisk mali u nas obydve strany mierne vôle hore dole. pritom stare loziska neboli rozsypane. Ale rpe istotu sme uz spät dali nove loziska. To ze sa tie rejdove loziska maju vymedzovat len na hornych loziskac som nasiel v jednej prirucke. Cervenou som ti to vyznacil kam prisla podlozka
Re: manžetová náprava
Dneska jsme to zkoušeli nasadit ještě bez poloosy. Když se matkami dotáhnou čepy do ložisek je to úplně bez vůle (zkoušeno páčidlem a i opřením nápravy o náboj - povolením panenky). Když jsem zkusil strčit poloosu skrz náboj dovnitř byla zjevně na horní straně náboje menší mezera než na dolní. Což by ovšem mělo znamenat, že by náboj potřeboval pohnout kousek nahoru Som z teho volaký zmetený!
Jo podložka je na konci čepu, kde čep přiléhá k ložisku a tlačí do vnitřní části ložiska.
Jo podložka je na konci čepu, kde čep přiléhá k ložisku a tlačí do vnitřní části ložiska.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
- pavolmakys
- Příspěvky: 2369
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: manžetová náprava
Mam aj tie puzdra, napis sz. Co sa tyka vymedzovania tych voli, pokial mas povodnu staru poloos dvojitu, tak nemusi byt naboj v osi voci stredovej nohavice, ale nesmie sa hybat hore dole, preto sa to vymedzuje. Akonahle budes mat novu nahradu s jednym krizom, uz to musis mat v strede. Vacsinou zatazenim sa prihne ten spodny drziak polonapravy, preto mas dole vacsiu medzeru, co vsak neznamena ze by mal ist naboj vyssie. Neviem ci ssom to spravne pochopil, ale ak by si nasunol tu vonkajsiu cast na tie kuzelikove loziska, a potom z vonku strc poloos az do nohavice, to ti ukaze kde by ten naboj mal byt (musis mat vsak puzdra nezodrate, aby viedli poloos co si tam strcil), ak by si ho chcel mat v osi s nohavicou, ale pripominam, pre tuto tvoju povodnu poloos to nemusi byt v strede, ale ak bude bude lepsie. Ak potrebujes zdvihnut naboj vyssie, musis podlozit pod vonkajsi kruzok vrchneho loziska. Podkladanim pod capy vymedzujes volu aby ti to nechodilo hore-dole.
Pri tejto dvojitej poloosi po dotiahnuti by nebal byt problem potocit nabojom, nie je na to dovod. Keby ti neslo vytocit koleso, tak si vymedzil volu prilis, to by som chapal.
Pri tejto dvojitej poloosi po dotiahnuti by nebal byt problem potocit nabojom, nie je na to dovod. Keby ti neslo vytocit koleso, tak si vymedzil volu prilis, to by som chapal.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
- pavolmakys
- Příspěvky: 2369
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: manžetová náprava
Jedine co ma este napada je ze poloos zachytavala vo vnutri tej polgule, ze by naboj zdvihol moc momi stred, ale je tam dost miesta tak neviem.
Este k tej poloosi, ta vola voci krizu by mala byt tiez vymedzena, ten stredovy cap je zaistenya chod spolu s poloosou, ak chodio moc vybije tie pliesky co drzia ihlicky vo vnutri a potom uz je len kalamita, poloos na vyhodenie.
Este k tej poloosi, ta vola voci krizu by mala byt tiez vymedzena, ten stredovy cap je zaistenya chod spolu s poloosou, ak chodio moc vybije tie pliesky co drzia ihlicky vo vnutri a potom uz je len kalamita, poloos na vyhodenie.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: manžetová náprava
Je to jak to píšeš. Osa náboje není výškově v ose těla nápravy a musím s ní výškově pohnout. Dokud tam byla dvojitá poloosa ničemu to nevadilo, protože ta takové vyosení zvládne.
Když zvednu ložisko jen na těle nápravy tak změním zároveň vzdálenost obou ložisek od sebe, stejně jako když podložím jen jeden z čepů oproti ložisku. V plánu je podložit ložisko na čepu a na druhé straně podložit desku čepu oproti náboji - aby ložiska zůstaly kde jsou a náboj se výškově posunul. Až to budeme dělat pokusím se to vyfotit.
Když zvednu ložisko jen na těle nápravy tak změním zároveň vzdálenost obou ložisek od sebe, stejně jako když podložím jen jeden z čepů oproti ložisku. V plánu je podložit ložisko na čepu a na druhé straně podložit desku čepu oproti náboji - aby ložiska zůstaly kde jsou a náboj se výškově posunul. Až to budeme dělat pokusím se to vyfotit.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
- pavolmakys
- Příspěvky: 2369
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: manžetová náprava
Prihnutim tej spodnej casti za ti uz vzdialenost lozisk zmenila, a posunula ti naboj vysiie. V spravnej polohe, teda v osi s vnutornou nohavicou to musis nastavit na spodnom lozisku, tam je vsetko namahane na tlak, pretoze ked traktor stoji na kolesach vaha traktora sa prenasa cez spodne lozisko na napravu. Podkladanim horneho loziska vymedzujes volu. Preto je v prirucke napisane ze treba podkladat vrch, lebo pri origo poloose sa vymedzovala iba vola, nesuovost nebolo treba. Pri novej poloose sa tomu vsak uz neda vyhnut. Oprednostnoval by som dole podkladat pod vonkajsi kruzok, myslim ze to je vacsia plocha na pripadne omackanie podlozky, ako vnutorny maly kruzok loziska pod capom. Na vymedzenie vole sa moze hore podkladat aj po capom, je to jednoduchsie, tak ako to urobil PavelSK. Cez tuto vrchnu podlozku sa nic neprenase, jedine tak vaha napravy ked traktor postavis na zadne .
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)