manžetová náprava

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jimmy 4011
Příspěvky: 3369
Registrován: úte říj 21, 2008 6:35 pm
Bydliště: čr

Re: manžetová náprava

#91 Nový příspěvek od jimmy 4011 »

Obrázek
Obrázek
Ono je lepší mluvit s chytrým člověkem o něčem hloupém než s hlupákem o něčem chytrém.
Werich

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2374
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: manžetová náprava

#92 Nový příspěvek od pavolmakys »

Obrázek
fikers diki - budes sa rehotat,ale urobit to starym sposobom ma vobec nenapadlo.
Tu su vsetky prevody, aj s tabulkami pneumatik, este je jeden prevod C ale ten nemam overeny tak tam nie je. Ak bol, tak bol len pre 55-kovu napravu a tych je menej, zatial sa mi to nepodarilo overit.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

fikejz
Příspěvky: 6102
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: manžetová náprava

#93 Nový příspěvek od fikejz »

Já děkuju za ty převody a pneu! 8)
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: manžetová náprava

#94 Nový příspěvek od pavel sk »

Chlapy DAKUJEM Vam velmi pekne 8) 8) 8) . Presne toto som potreboval vediet 8) 8) 8) . Takze tie 14z kolesa budu rozdielne aby nemenili rozteč v skriniach prevodu.

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2374
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: manžetová náprava

#95 Nový příspěvek od pavolmakys »

Ano, teraz neviem ci si to dobre pamatam, ale ten rozdiel v napravach je aj v tom, ze to male koleso ma iny priemer vnutorny. Samozrejme v ramci rovnakech cisel AII a BII ten priemer bude rovnaky.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2374
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: manžetová náprava

#96 Nový příspěvek od pavolmakys »

Chalani, nemate niekto fotku toho krycieho plechu cez doraz aby netrhalo manzety? Dik
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: manžetová náprava

#97 Nový příspěvek od pavel sk »

Škoda že si sa neozval skôr. Akurát včera som menil manžetu na náprave. Teraz neviem aký krici plech myslíš. My tam máme len dole tu plechovu clonu pre olej aby držala olej u dvojkríža. Pri doraze neni nič a manzetu netrha.

špalek
Příspěvky: 314
Registrován: pon srp 19, 2013 9:33 pm
Bydliště: Slaný

Re: manžetová náprava

#98 Nový příspěvek od špalek »

Někde jsem viděl že se tam dá pásek plechu který brání manžetě vlezt k dorazu. Já dřív měnil manžety i čtyřikrát do roka. a furt díra od dorazu. Tak jsem ten omačkanej doraz obrousil a navařil jsem tam trochu materiálu. Malinko se zmenšil rejd ale manžety už asi čtyři roky a zatím drží. Jak je doraz vymačkanej tak pustí kolo do většího rejdu a manžeta se víc zmáčkne a doraz ji trhá. L

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: manžetová náprava

#99 Nový příspěvek od pavel sk »

V nasom pripade su na tej naprave dorazy OK lebo ani pri plnom rejde sa spojovačka nedotyka nabojov ako tu uz v minulosti vyssie bolo riesene. V pondelok sme s bratom menili manzetu na pravej strane, ale tam sme museli menit aj gufero. Pri tom sme dali rovno aj nove loziska (20213, 20214) na naboji kolesa. Olej nam uz puštal cez to gufero 90x110x13. Vcera som stihol po robote vymenit manzetu na lavej strane. Manzety boli uz stare vzprete a na par miestach popraskane kde uz mierne presakoval olej hlavne po jazde, ale nie na miestach kde su dorazi. Tam boli manzety OK nedotknute. Teraz v zime ked traktor stal, tak sme manzety mali zabalene v kusoch igelitu pre istotu aby sa nahodou s vrchu do nich nedostala voda. Pred zimou sme ich uz menit nechceli kedze v zime to aj tak nejazdil.

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2374
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: manžetová náprava

#100 Nový příspěvek od pavolmakys »

Hej , bol to kusok plechu ktory branil aby sa manzeta priblizila k dorazu. Bola to taka vychytavka, mal som to tiez. Predtym mi ich primacklo len par krat, ale toto tomu uplne zabranovalo.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: manžetová náprava

#101 Nový příspěvek od pavel sk »

Ja som to u nás nevidel. Inak opravujem sa v tých ložiskách čo som vyššie písal. Sú to 30213 a 30214. Nejak som sa preklepol :) :-/

bastlir
Příspěvky: 418
Registrován: úte bře 10, 2009 11:18 am
Bydliště: Sedlčany-Benešov

Re: manžetová náprava

#102 Nový příspěvek od bastlir »

trochu sem si myslel, že to bylo v duplicitním tematu, ale nevidim.. viewtopic.php?f=44&t=11319
jinak je to plechove kolecko, rozpulit+přiohnout + zavařit na venkovni kouli (těhlice) aby to překrývalo při maximálním zatočení doraz (ani blízko,ani daleko)a je to..taky sem to při opravě nápravy daval (včetně chybějících dorazů)..

fikejz
Příspěvky: 6102
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: manžetová náprava

#103 Nový příspěvek od fikejz »

Je to tady: viewtopic.php?p=203622#p203622 (druhý obrázek ..)

Já bych se chtěl zeptat (zejména Pavolmakys by mohl vědět), kolik do manžetové nápravy je různých poloos a jak se liší.
Vím, že existovali staré české s dvojitým kloubem a pak že jsou nové. Proč se ptám - museli jsme na mém traktoru kvůli vůli ve svislém uložení na levém kloubu nápravu rozebrat a ukázalo se, že nejde až na dorazy, protože někdo měnil poloosy za nějaké nové (asi polské) a ty se zlámou než dojde ke kolizi v kloubu jen o úhel 30°. Takže to docela hodně omezuje rejd.
Zajímalo, by mě jaké nové poloosy jdou dnes sehnat. Jak jsou na tom s úhlem ohybu a samozřejmě s cenou. Nebo jestli má cenu shánět staré a repasovat je.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: manžetová náprava

#104 Nový příspěvek od pavel sk »

Ja čo som sa pozeral po tých náhradách, tak som sa stretol s prevedením s klasickým jedným krížom a potom som našiel nejakú s dvojitým kĺbom (dva kríze).

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2374
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: manžetová náprava

#105 Nový příspěvek od pavolmakys »

No, poloosi ak uvazujem novu vyrobu, tak jednokrizove su zaklad. Ten uhol vytocenia je diskutabilny, pretoze uhol vytocenia novej poloosi zvlada to na co bola nastavena od vyroby naprava. Mal som moznost to vidiet na uplne funglovkach nohaviciach, kde boli dorazi origo. To ze si clovek zvykne na vasci rejd ked dorazy vytlcenie, a stara dvojklbova poloos sa dala natocit aj viac, je vec druha, a pravdepodobne aj ked to poloos dala tak jej to uplne nerobilo dobre, kedze tie dorazi boli origo dlhsie. Takze podla originalu boli navrhnute ja nove jednoklbove poloosi.
Nova dvojklbova poloos vznikla len ako poziadavka zakaznika, krize su mensie prenesie mesni moment, pritomnost funkcnej preklzovej spojky je nutnost + jej nastavenei na nizsiu hodnoty. Rejd je cca rovnaky pretoze aj ked su dva krize, tak su mensie maju medzi sebou zas to hacko, ako je to aj na tazkek naprave. Moze sa ale stat, ze je problem osadit jednoklbovu, pretoze je naprava ohnuta a potom nie je v osi stred nohavice a stred naboja. Pokial je to vyskovy rozdiel , to sa da doladit vymedzenim pod kuzelikova loziska, pokial je ale nesuovost vo vodorovnom smere je problem. Tu pomoze len dvojkrizove prevedenie, bud nove alebo stare. Hovorim ze sa to moze stat, za cely cas co sa tym zaoberal to prave teraz riesim prvy krat (pravdepodobnost cca 1:500).
Stare poloosi maju hlavny problem s krycimi plechmi , co drzia pokope ihlicky. Je to len kus prelisovaneho plechu, ktori ked odpadne, ihlicky sa vysypu a uz sa to potom vsetko melie. Samozrejme ak je funkcna preklzova spojka, ak nie, poloosi casom odstrihne, a to aj tie nove, aj ked su pevnejsie ako tie stare. len to trva viac cyklov, dlhsi cas.
Momentalne je cena problem, uz sa to vysplhalo pri jednoklbovej az na 190 eur, a stale je problem s vykovkami. Dvojkrizova , presne neviem, a bude to aj o 80-100 eur viac. Za posledne tri roky su uz treti druh krizov, vsetku produkciu vykovkov zamestanava automotive svet (dodacie doby sa natahovali na 6-8 mesiacov) a preto sa hladaju dostupne riesenia. Konflikt na UK to este zhorsil.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“