Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#46 Nový příspěvek od faustt »

Ta hlava je zasraty zmetok, ta dosadacia plocha pre puzdro je zle vyfrezovana, puzdro sa oprie o kuzel na jednom mieste a potom v mieste kam ide ta tenka podlozka je medzeira asi 1mm, takze tak. Pôvodne tam bola dost hruba hlinikova podlozka + nejake lepidlo, asi to tak zakamuflovali v prevadzke kde tie hlavy vyrabaju.

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#47 Nový příspěvek od pavel sk »

Porovnaj vysku starej vlozky co tam bola a novej. Su dva typy. Zmetkove idu do zmetkovej hlavy a la Poland. Este sa mi nestalo zeby ta tenka podlozka (0,25mm) tam pod puzdrom nedotesnila po narazeni. Ak tam das hrubu podlozku, tak bude uz vysoko cele puzdro a tak aj vstrekovat. Triska nebude rozprasovat do komôrky piesta, ale na nu a to ten motor nepojde tak ako by mal.

faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#48 Nový příspěvek od faustt »

Naozaj je tam medzera viac ako milimeter - konkretne cca 1,2 podla sparomierok a to som puzdro naozaj narazil uplne nadoraz - na puzdre aj vidno na kuzeli otlacene miesto. Stare puzdro je celkovo trochu vyssie, ale spodna cast s tym kuzelom je na starom aj novom rovnaka. Skusal som aj stare puzdro narazit bez podlozky a to iste. Takze tak, asi zato tam dali nejake lepidlo co islo dat dole len s drôtenym kartacom na vrtacke. A ano, moze byt aj to s tym vstrekovacom prilis vysoko - spalovaci priestor je akosi nadmerne zakarbonovany na tejto hlave. ked do puzdra dam vstrekovac tak ta "gulka" na tryske ledva precnieva. Dumem, ze kupim celu hlavu druhu, len kde mam zaruku ze nekupim zase rovnaky zmetok ??

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#49 Nový příspěvek od Atlan »

Nwslo by to zafrezovat do rovna?
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#50 Nový příspěvek od faustt »

Ako schodnejsiu cestu vidim upravu puzdra na sustruhu tak aby doliehalo na dosadaciu plochu v hlave. akorat v tom mieste kde to treba sustruzit, tak to puzdro vyzera ze ma malo materialu tak uvidim. Druha moznost co ma napadla je pouzit rucnu frezku co je na sedla ventilov a zobrat z toho kuzela co je vyfrezovany vo vnutri v hlave prave ten cca milimeter. Pokusim sa nieco vyspekulovat, traktor mi bude treba az tak o mesiac, tak mam cas.

Uživatelský avatar
Ursus 73
Příspěvky: 3096
Registrován: ned úno 22, 2009 10:18 pm
Bydliště: Hlohovec

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#51 Nový příspěvek od Ursus 73 »

Alebo skúsiť v obchode kúpiť nové puzdro... samozrejme si zobrať zo sebou to staré a v predajni to porovnať. Potrebuješ puzdro trochu "dlhšie". To by tvoj problém mohlo vyriešiť :zapomel:
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#52 Nový příspěvek od pavel sk »

Pokial tej hlave inak nic neni, tak by som sa tiez priklonil k tomu to sedlo kus odfrezovat alebo kludne aj vhodnym vrtakom liznut. Urobit taky ferzenk.

faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#53 Nový příspěvek od faustt »

Inak, ta spicka trysky ma kolko precnievat von z hlavy ? mam doma este stare hlavy a tam ked vlozim vstrekovac tak tiez ta spicka precniava ako na polskej (merane so sublerou - cca 3mm nad). Mam dojem, ze tymi hrubsimi podlozkami sa na tych korurs hlavach kompenzuje chybovost pri strojnom obrabani. Ak zrazim ten kuzel a dam tam tu tenku tesniacu podlozku tak spicka trysky by trcala von viac ako na starych hlavach.

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#54 Nový příspěvek od pavel sk »

Koniec trisky byva cca 3.4mm. Hlavne by nemal byt menej.

faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#55 Nový příspěvek od faustt »

Po zvazeni vsetkyh moznosti napokon vystruzim special vodiaci trn pre frezku na ventile a skusim to nejako stiahnut, teraz mi to vychadza tak, ze tam musi ist az 1.5mm hruba podlozka aby to tesnilo. 1mm hruba podlozku tam nestlaci, asi preto to zacalo prepustat - podlozka realne nemala ziaden tesniaci efekt a drzalo to len lepidlo. Este som nepocul o tom aby cez toto miesto tlacilo spaliny do chladiaceho okruhu, vecsinou to zvykne prehnit a tecie nemrznuca zmes okolo vstrekovaca.

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#56 Nový příspěvek od pavel sk »

To mas pravdu. 99% to prehrdzavie a tecie to okolo vstreku. Dole to väcsinou drzi a tesni dobre pokial je to riadne v sedle osadene a dotlacena podlozka. Kedze tebe to tam dotesnovalo len niejake lepidlo, tak to bola otazka casu kedy to povoli. Navise to miesto je tam dost aj tepelne zatazovane a aj tlakovo.

faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#57 Nový příspěvek od faustt »

Zajtra sa mi snad v robote podari vystruzlikat ten trn tak potom dam aj foto aby tu bol aj dôkazny material. Tiez sa mi nepaci opracovanie toho sedla - mam chut vytocit pripravok, ktory by som pouzil na orovnanie dosadacej plochy kedy by sa medzi pripravok a sedlo aplikovala brusna pasta na vyhladenie sedla. Uz ked sa s tym dlabem tak nech to je poriadne a mam aspon s toutu hlavou pokoj. Inak hlava z vnutra vyzera odliata rovnako ako stara komunisticka, len to strojne opracovanie... napada ma len slovo ODJEBANE. Vsak uz ked som ich kupil tak pod nimi zhoreli tesnenia lebo boli od novoty krive...

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#58 Nový příspěvek od pavel sk »

Zialbohu je to s dnesnymi nahradami severnych susedov ktory si to davaju vyrabat niekde v indii alebo čine tak. A este keby si videl tie diely na traktory UR2 (Kristal)? Niekedy mam chut to priamo v dielni poliat benzinom a zapalit aj s dielnou :vztek: :pistol: .

faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#59 Nový příspěvek od faustt »

Tak to verim, pocul som nieco od fachmanov od nas z druzstva... uz mali aj take pripady ked radsej nechali diel zhotovit na zakazku v nejakej miestnej strojarskej firme(nejake hriadele - vyslo to udajne 5x drahsie, ale drzi to) ako kupovat diel ala poland alebo india. Konkretne tieto polske hlavy trpia zjavne na to biedne strojne obrabanie. Verim, ze ked konretne tuto zalezitost urobim podla seba tak to podrzi. Zase naozaj to z vnutra vyzera uplne rovnako ako stara, aj ked ktovie co za liatina je na to pouzita. Len to opracovanie... ked sa clovek trochu pohybuje v tej strojarskej sfere tak potom vidi, ze to vyzera akoby to bolo robene niekde v garazi a este k tomu na strojoch s rozjebanymi vretenami a tupimi nastrojmi + akoby to robil cerstvy ucen. Ale zase ludia chcu na tieto stare stroje co najlacnejsie diely a ono presna vyroba nieco stoji akoze.

faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#60 Nový příspěvek od faustt »

Takze to puzdro sa podarilo pretesnit - orovnal som sedlo v hlave a dal vyzihanu medenu podlozku, drzi to. Akurat vyvstal dalsi problem, hlavu som dal preventivne zrovnat, blok som ocistil a odmastnil (nie je krivy) hlavu dotiahol do kriza na 150 Nm a s traktorom jazdil, akurat asi po 3 Mh som si vsimol z pod tesnenia akoby cosi trosicku penilo, tak som dosiel domov a skontroloval utiahnutie hlavy - vsetky skrutky mali na horucom motore asi len 80Nm - je to normalne ?
Mam podozrenie ze su uz natiahnute tie svorniky co drzia hlavu. Hlavu som pre istotu zhodil, ale tesnenie nevyzeralo byt podfuknute, ani netlakovalo chladic. Predtym som hlavy tahal na 175 Nm ale kdesi som sa docital ze ked su svorniky M14 tak sa maju tahat len na 150.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“