Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#31 Nový příspěvek od faustt »

Aku nemrzku tam teda dat ? Nejaky najobycajnejsi fridex, alebo zelenu ? No uz vcera som urobil taky experiment - nechal som traktor trochu ochladnut, odmontoval zberne vodne potrubie z hlav a tak nasucho som na skusku nastartoval na par sekund - z otvoru na vodu na tej hlave sla hend akasi para, dym zmiesany s vodou, tak verim, ze to bude len tato.

pavel sk
Příspěvky: 12729
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#32 Nový příspěvek od pavel sk »

Da sa kupit zlty fridex G10, pripadne modrozelena G11.

faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#33 Nový příspěvek od faustt »

Nakoniec mi to nedalo a zhodil som tu jednu hlavu.
Nie som expert, ale takto fuknute tesnenie asi nevyzera:

https://postimg.cc/QVb1QkRb
https://postimg.cc/GTsK2BmN

Hlava:
https://postimg.cc/DmKPdzm2

No nic, ostava uz len urobit tlakovu skusku hlavy a zistit kde to netesni. V komôrke piestu som nasiel cosi ako nemrzku zmiesanu s naftou.

pavel sk
Příspěvky: 12729
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#34 Nový příspěvek od pavel sk »

Tesneniu podla foto neni nic. Hlavu daj jednoznacne odskusat. Motor si pretoc tak aby ti piest zisiel do DU a zalej blok vodou. Ci nemas prezratu aj vlozku alebo riadne svetlom si osvetli steny valca ci nevidno nejake poskodenie ako ryha, jamka sfarbena do tmava. Olej mas v motore cisty???

faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#35 Nový příspěvek od faustt »

Vlozku som pozeral, nevidno nic, ziadne ryhy, len vzor po honovani, aj tak sa mi nechce verit aby 4 roky stara vlozka praskla... a este ked bola v traktre nemrzka. Olej je uplne cistucky, ale skusim naliat vodu tak aby zalialo vlozky.
Piest je suchy akurat v komôrke je cosi natecene. Hlava pôjde urcite na tlakovu skusku, mam podozrenie na puzdro vstrekovaca, po vybrati bol vstrek cely mokry a nesmrdelo to ako nafta.

faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#36 Nový příspěvek od faustt »

Takze samozrejme mi to nedalo, zhovovil som si pripravok na otlakovanie, hlavu odstrojil, natlakoval, ponoril do vody a sledoval. Pri 1 bare sa nic nedialo, ani pri dvoch. Tak som dal hlavu do horucej vody (chladic sa tlakoval az pri teplote cca 60°) a skusil to iste - pri 2 baroch sa ukazala netesnost sedla vstreku. S tym si uz hadam proadim, tu na fore je okolo toho plno popisaneho.

pavel sk
Příspěvky: 12729
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#37 Nový příspěvek od pavel sk »

Ono sa vzdy skusa tlakovanie v horucej vode. Tlak som pustal aj 4 bari. Puzdro vstreku vymenis. Hlavne dole v tom sedle v hlave nenechaj staru hlinikovu podlozku a vsetko riadne ocisti.

faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#38 Nový příspěvek od faustt »

Oplati sa na to potom dat aj nejaky tmel ? V robote na podobne veci davam taku bielu gebuzinu (aj ked je to mozno len placebo) co je original na utesnovanie zavitov na spojoch z kovu. Osvedcilo sa mi to aj na miesta kde nie je zavit ale len dosada zelezo na zelezo, udajne to odolava po zatvrdnuti az tlaku 200 bar.

pavel sk
Příspěvky: 12729
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#39 Nový příspěvek od pavel sk »

To puzdro by som takymto lepmi do hlavy nelepil, lebo ked ti to puzdro znovu prehrdzavie, (a to tieto nove diely rady prehrdzaveju) tak ho budes mat problem s hlavy vybrat. Pri montazi si dole do sedla v hlave po tenkom dlhom srobovaku alebo zvaracom drôte pustim navazelinovanu tu tenucku podlozku. Tam ju do sedla tym srobovakom ustavym do spravnej plohy a aby sa prilepila pomocou tej vazeliny. Samotne puzdro v jeho hornej valcovej ploche primerane natriem silikonom na motory a pomocou pripravku to puzdro do hlavy narazim. Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek ObrázekPri narazani a hlavne doklepnuti opatrne. Ked pocujes ze to meni zvuk tak dalej do toho nemlatit. Potom to samo puzdro dotlaca samotny vstrekovac po jeho zamontovani.

faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#40 Nový příspěvek od faustt »

Aha, super fotky, asi si tiez taky pripravok vytocim na sustruhu. Tak ta pasta nie je lepidlo - spoje sa daju potom normalne povolit, aspon co mam doteraz skusenosti. Ved aj na vstrekovacoch som tymto pred 4 rokmi natrel ten kuzel, lebo to netesnilo a ziadne podlozky som tam davat nechcel lebo s tym nemam dobre skusenosti.
Puzdro neviem ci je prehrdzavene, ono to vyzeralo ze to bublinkuje na tom dolnom kuzeli takze ked vo valci je tlak aj 2-3 MPa(pri tazkom zaprahu urcite aj viac) tak jasne ze to potom cez tu vlozku tlakuje do chladenia. Ale cakal som ze to vydrzi viac. Vcera som traktor za posledne 4 roky asi najviac zapriahol (najprv 3h tazka orba a tak este kuzelova stiepacka) a hned takato nestastna vec...
Jedina vec ma tesi, ze ja som pri GO neurobil pri montazi ziadnu chybu ale zavada je na strane vyrobcu dielu.

jojo7011
Příspěvky: 1065
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#41 Nový příspěvek od jojo7011 »

No hlavne si vysustruz pripravok s vodiecim trnom. Lisovanie je neporovnatelne rychlejsie a pohodlnejsie.

pavel sk
Příspěvky: 12729
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#42 Nový příspěvek od pavel sk »

Ja toto roky riesim len tym trnom a kladivom. Ono to ani velmi mlatit do toho netreba. Bezne tieto puzdra menim priamo na traktore bez demontaze hlavy s motora. Neviem ako by som cely traktor pod lis dostal :smich: :smich: :smich: Na poslednych foto som to menil na nakladaci UN-053.

Tomas6
Příspěvky: 5306
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#43 Nový příspěvek od Tomas6 »

Já ho kdysi měnil na bobíkovi na náměstí v Místku.Večer v 10hod. Tma jak v pytli a taky to šlo... Lis jsem neměl. :zapomel:
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

jojo7011
Příspěvky: 1065
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#44 Nový příspěvek od jojo7011 »

Jasne tiez to tam " nalisujem " kladivom. Len ten vodiaci trn mi zaruci, ze zo zaciatku mi tam to puzdro nezacne vliezat pod zlym uhlom bo potom ho tam sprajcne a zdeformuje a nemusi uz dobre tesnit.

faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#45 Nový příspěvek od faustt »

Takze, ta tenucka hlinikova podlozka, ktora sa tam podla katalogoveho cisla ma dat je az prilis tenka a po narazeni puzdra tam dost lieta. pôvodna podlozka bola riadne hruba - mala snad aj viac ako 1mm, ta nova ma mozno desatinu - dve. Puzdro po zalisovani s takouto podlozkou samozrejme netesnilo. Idem to riesit inak - da sa vyzihana medena podlozka rovnakej hrubky ako bola stara hlinikova + ten tmel co som spominal. Tak snad to uz bude OK.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“