Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Lukas7745_SK
Příspěvky: 229
Registrován: stř zář 01, 2010 9:56 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#16 Nový příspěvek od Lukas7745_SK »

@Peny: keď nahodím veko ventilov, tak ten nápis neuvidím :vysmech: NIE, bolo tu spomenuté, že hlavy s nápisom pod ventilovým vekom majú menší prierez kanálov. To je dosť podstatné pre prúdenie, hlavne pre sací kanál. Skús málinko priškrtiť sanie a pri plnom výkone si traktor pekne zadymí. Buco písal, že hlavy s nápisom Korurs vedľa vstrekovača by mali byť OK.
@Matúš: dík za radu, sú dosť drahé . . . ale čo som sa rozprával s jedným predajcom, tak je väčší dopyt po českých.

Uživatelský avatar
buco
Příspěvky: 546
Registrován: pát srp 14, 2009 9:45 pm
Bydliště: Vranov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#17 Nový příspěvek od buco »

Po pár motoroch čo mi prešlo rukami je moja skúsenosť taká že radšej opravujem staré hlavy ak nemá zákazník peniaze na nové a dávam z nich brúsiť tak aby bol ventil utopený max. 1mm, sedlo frézujem tak aby jeho plocha bola široká max 1-2mm inak po čase podpáli ventily. Samozrejme nové pružiny niekedy aj podložky pod pružiny aby nedymil vo vysokých otáčkach motor. Výsledok je krásna kompresia po poskladaní motora. Od začiatku motor nedymí a krásne štartuje. Poľské hlavy nebrať. Je to bordel dobrý tak do zetora 3011 a 4011 ale nie do výkonnejších strojov. :friends:
Zetor 7340(7245 T), 2 x 6911, 5011 V prípade otázok môžete písať aj na mail: lukasbratko@gmail.com

faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#18 Nový příspěvek od faustt »

No pridám ďalšiu skúsenosť s poľskými hlavami (korurs)... Robil som komplet GO na zetore 3011, kľuka brúsená, nové valce piesty atď. a tiež nové hlavy, po 10 Mth spálené tesnenia pod hlavami a to tak, že z nich ostal priškvarený materiál na hlavách aj bloku... pritom motor som neprehrial normálne som to zabiehal... nakoniec som opravil staré hlavy a spoko hoc niektoré ventily sú utopené aj viac ako 2mm, takže poľské hlavy jednoznačne nebrať ! Pritom pred GO som ten agregát x-krát prehrial až tak že voda vyvrela z chladiča a pritom tesnenia pod halvami som menil cca 12 rokov pred GO a keď som to rozoberal tak boli v pohode...

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#19 Nový příspěvek od pavel sk »

To "spalenie" tesneni by som skôr pripisal kvalite samotnych tesneni, pripadne spravnej montazi. Hlavy si mal dotiahnute ako maju byt? Uz som tie hlavy s PL aj ja montoval a nic s toho sa nedialo a behaju v traktoroch normalne.

faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#20 Nový příspěvek od faustt »

No boli normálne utiahnuté momentovým kľúčom na predpísaný moment

faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#21 Nový příspěvek od faustt »

Po pravde, tiež tomu nerozumiem, tie poľské hlavy vyzerali byť na pohľad úplne rovnaké ako staré,opracovanie sa mi zdalo byť OK, ešte keď som ich vybral tak sa zmeralo či nie su krivé a neboli

Uživatelský avatar
Ursus 73
Příspěvky: 3096
Registrován: ned úno 22, 2009 10:18 pm
Bydliště: Hlohovec

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#22 Nový příspěvek od Ursus 73 »

faustt:
Nepíšeš, prečo si tie hlavy po 10 Mth demontoval. To "spálené" tesnenie netesnilo, podfukovalo alebo bol iný problém? Tesnenia si montoval nasucho alebo si ho trochu namazal olejom, vazelínou?
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)

faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#23 Nový příspěvek od faustt »

demontoval som ich po 10Mth lebo to začalo tlačiť spaliny do chladiča, tesnenia boli montovane "nasucho"

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#24 Nový příspěvek od koprkam »

Já osobně pokud kupuju díly, tak upřednostním český, i když jsou dražší. Pokud budem podporovat poláky, tak se může stát, že už jednou nebudou v čechách dělat nic a budem si rvát vlasy, že tam nemáme co namontovat, bo sou tu jen samý polský, čínský, turecký a indický šmejdy. Takže ať je kvalita polské hlavy jakákoliv, já bych vždycky koupil prvně tu českou, pokud by tu teda ta možnost byla. Faktem je, že máme na krystalu polský chladiče, celý vnitřky zadních reduktorů, orstu a kupodivu to drži a funguje, ale jsem skálopevně rozhodnutej, že chladiče i ozubený kola si nechám vyrobit, pokud se to vytentuje. Ale říkám, zatím polský věci drží, ale u nás to není totálně nasazený, jako někde v družstvu.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#25 Nový příspěvek od faustt »

a na koľko Nm sa vlastne majú utiahnuť hlavy na zetore 3011 ?? poľske aj potom staré originál som utiahol na 175Nm podľa informácie ćo som našiel v nejakej príručke k UR1, či to nie je moc a zato tie poľské pokaralo...

Uživatelský avatar
Tonci
Příspěvky: 562
Registrován: úte říj 21, 2008 3:09 pm
Bydliště: PU

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#26 Nový příspěvek od Tonci »

S odstupom času sa chcem spýtať ako ste spokojný s tými korurs hlavami na 102 vrtani. Vaham medzi origo a nimi a je tam značný cenový rozdiel
Zetor 6748

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#27 Nový příspěvek od koprkam »

No já mám v UNC hlavy Korurs s nápisem pod víkendu ventilů (už tam byly a zatím ujdou), jako takhle: žádná hitparáda, protože už jsou hodně ojetý. Teď jsem do nich dal nový ventily a vodítka, ale motor furt hrozně modře kouří a trochu hůř to startuje, prostě není to to, co to bývalo. Ale budu dělat go motoru, tak dám i nový hlavy, teď už Český. Toto je pro mně stěžejní stroj, takže na tom nebudu šetřit.
Ale asi mě čekají hlavy u DHčka, to mi najede pár hodin ročně, není to pro mě tak stěžejní stroj, tak tam dám klidně ty Polský.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Tomas6
Příspěvky: 5309
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#28 Nový příspěvek od Tomas6 »

Co říkáte na toto.
https://www.nekvinda-obchod.cz/produkt/ ... egorie=109
Hlavy na bobíku všechny rozpraskané mezi ventilem a tryskou. Zajímavé že to vody to netlačilo, nepřehřívalo se to, sundával jsem jen kvůli tomu,že na jednom válci bylo vytlačené tesnění pod hlavou.
Ventilů mám doma kýbl,tak tři a tři určitě vyberu.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

faustt
Příspěvky: 145
Registrován: pát bře 03, 2017 1:09 pm
Bydliště: Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#29 Nový příspěvek od faustt »

Ahojte,

trochu ozivim tuto temu. Ako vidno na mojich prispevkoch vyssie, cca pred 4 rokmi som robil GO motora a mal som problem s polskymi hlavami. Dal som stare ale motor nemal vykon lebo boli utopene ventyli, tak nakoniec sa zrovnali polske a traktor na nich 3 roky behal az doteraz. Vcera som ho poriadne na cely den zapriahol a na konci dna zacalo tlakovat chladiacu sustavu + bolo vidno bublinky v chladici, traktor ani nijako nestandardne nedymil. Ked som ho vypol na pol hodiny a zas nastartoval tak uz bolo vidno dym s cervenym nadychom - do valca uz asi natieklo trochu G12. Takze diagnoza jasna. Nechcelo sa mi ale rozoberat vsetky hlavy tak som dumal ako identifikovat ktora, alebo na ktorych je zavada, postupne som siel od zado do predu a povyberal som vstrekovace. Prve dva od nadrze suche, taktiez cez tu malu dierku v hlavach bolo vidno ze aj vrch piestu je suchy na tych dvoch hlavach. Na hlave pri chladici mokry vstrekovac aj samotna tryska, taktiez vrch piestu na pohlad mokry.
Tato jedna hlava bola ina ako tie zvysne dve - ako tuna bolo spominane, ze su dva druhy tych polskych hlav tak to potvrdzujem. Tato na ktorej sa vyskytla zavada mala omnoho mensi prierez sacieho kanala.
Zajtra to snad rozhodim tak tuna napisem co s nou vlastne je, ci len fuklo tesnenie, ci je prasknuta, alebo ci tlaci spaliny do chladica cez vlozku vstrekovaca.

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#30 Nový příspěvek od pavel sk »

Tu G12 by som do tychto starych motorov rozhodne nedaval. Je prilis agresivna na tieto oceloliatiny. Bodaj by bola KO len ta hlava.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“