oprava převodovky 4011 - vyskakování kvaltů
Moderátor: Lukashil
oprava převodovky 4011 - vyskakování kvaltů
prosím o radu. vyskakují kvalty. když to vyskočí, tak se musí znovu zařadit pravou páčkou na víku převodovky. pojistky jsou po výměně. nepomohlo. vyskakují dál. mám takové tušení, že to bude velká zrada. můžete mně někdo popsat co mě čeká? a co je příčinou?
předem všem děkuji za rady
předem všem děkuji za rady
vsechno jde poskladat nejak dohromady tak, aby to fungovalo. i muj traktor s 4011kovym zadkem, 5201kovym motorem a 5745kovou predni napravou.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =55&t=3778
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =55&t=3778
Re: oprava převodovky 4011 - vyskakování kvaltů
nebude to těma drážkama co jsou na vidličkách do které zapadají ty pojistky ?
Za stálého míchání, nalejeme do hajzlu :D
- Laslou
- Příspěvky: 389
- Registrován: sob říj 23, 2010 11:40 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: oprava převodovky 4011 - vyskakování kvaltů
vypadá to na opotřebená kola v převodovce v části redukčního převodu. V lepším případě může být přihnutá vidlička řazení - to by znamenalo sundat víko převodovky a možná i víko diferenciálu (víko s horními rameny hydrauliky pod sedačkou).Každopádně po sundání víka převodovky bude vidět co je v háji.V horším případě je to rozpůlit traktor mezi převodovkou a rozvodovkou - difereciálem což je rozdělat pomalu celý traktor. No hodně štěstí!
Re: oprava převodovky 4011 - vyskakování kvaltů
no z převodovky je slyšet v záběru valivé hučení. když nám vyskočil kvalt poprvé v minulém roce a sundali víko převodovky vypadali kola v převodovce v pořádku.a co ložiska mohli by mít na to vliv - myslím v souvislosti s tím valivým hučením v záběru?
vsechno jde poskladat nejak dohromady tak, aby to fungovalo. i muj traktor s 4011kovym zadkem, 5201kovym motorem a 5745kovou predni napravou.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =55&t=3778
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =55&t=3778
Re: oprava převodovky 4011 - vyskakování kvaltů
to huceni je pri vsech rychlostech stejnavi? muze bejt spatny lozisko to jednak huci a zroven muze umoznovat pohyb hrideli nebo kol a tim vyskakovani ty redukce
Re: oprava převodovky 4011 - vyskakování kvaltů
A já myslím,že je vidlička upadena v místě zaletování mosazí,tím pádem posunutá a vytláčí kolo ze záběru.
Re: oprava převodovky 4011 - vyskakování kvaltů
nejpozději o víkendu se znovu demontuje víko převodovky a podíváme se dovnitř jak to tam vypadá. zatím děkuji za inspiraci. kdyby ještě někoho něco napadlo, prosím pište.
vsechno jde poskladat nejak dohromady tak, aby to fungovalo. i muj traktor s 4011kovym zadkem, 5201kovym motorem a 5745kovou predni napravou.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =55&t=3778
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =55&t=3778
Re: oprava převodovky 4011 - vyskakování kvaltů
Spousta uživatelů při vyskakování rychlostí označuje jako příčinu řadící vidličku Poškozená vidlička je větčinou následek násilného držení zařazeného rychlostního stupně, který má snahu vyskočit. Pak se stane, že vidlička, ohne, vydře, praskne.....
V případě redukce, to bývá problém v uložení jehlových ložisek mezi drážkovým hřídelem a hřídelem pastorku.
Zetoráci to udělali trochu nešťastně, počítali, že ty traktory budou sloužit cca 10 let, tudíš na hřídel pastorku použili ocel 12060 a indukčně zakalili čep pro jehlové ložisko, ta to ocel má po zakalení 54-56HRC což je relativně vyhovující, bohužel co do životnosti už tak ne.(SKF pro svoje jehlová ložiska požaduje minimální tvrdost čepu 58HRC) Mohli použít jiné oceli (14220,16220,16420,16520), bohužel na výrobu by to bylo pracnější a nákladnější, ale tvrdost čepu by byla 62HRC což běžné valivé ložisko má 63HRC.
Při renovacích se to dříve řešilo výměnou jehlového ložika za bronzové pouzdro, osobně nedoporučuji, pač, čep je zakalen jen do hloubky 1-1,5mm a v s hloubkou klesá i tvrdost.
Ideální je použít tvz. IR kroužky, jedná se o opravné kroužky jehlových ložisek v daném případě se použije kroužek na hřídel pastorku IR35x40x40 kroužek je broušený na přesné rozměry a kalen na 63HRC, čep hřídele pastorku se podsoustruží a dobrousí v házivosti 0,01mm na průměr 35,01mm a IR kroužek se nalisuje a hřídel pastorku je 100% renovovaná, to samé se musí provést s otvorem v drážkovém hřídeli.
oprava je 100% co do kvality a životnosti, náklady jsou bez obrábění cca 400kč a mohu zpětně použít jehlová originální ložiska.
Podívej se zda nemáš poškozené ozubení na spojení kola redukce a drážkového hřídele, pokud je opotřebení i 0,5 stupňů, dej nové kolo i drážkovou hřídel.
Vůle v jehlovém ložisku pro nové uložení je 0,03mm, přípustná montážní vůle se předepisuje 0,07mm.Jehly na klecích jsou broušeny -0,01mm což už je vůle 0,02mm v uložení otvor je broušen v toleranci H6 a čep v toleranci h5
http://www.elotechnik.cz/lozisko-ir-35x40x40-ntn.html
V případě redukce, to bývá problém v uložení jehlových ložisek mezi drážkovým hřídelem a hřídelem pastorku.
Zetoráci to udělali trochu nešťastně, počítali, že ty traktory budou sloužit cca 10 let, tudíš na hřídel pastorku použili ocel 12060 a indukčně zakalili čep pro jehlové ložisko, ta to ocel má po zakalení 54-56HRC což je relativně vyhovující, bohužel co do životnosti už tak ne.(SKF pro svoje jehlová ložiska požaduje minimální tvrdost čepu 58HRC) Mohli použít jiné oceli (14220,16220,16420,16520), bohužel na výrobu by to bylo pracnější a nákladnější, ale tvrdost čepu by byla 62HRC což běžné valivé ložisko má 63HRC.
Při renovacích se to dříve řešilo výměnou jehlového ložika za bronzové pouzdro, osobně nedoporučuji, pač, čep je zakalen jen do hloubky 1-1,5mm a v s hloubkou klesá i tvrdost.
Ideální je použít tvz. IR kroužky, jedná se o opravné kroužky jehlových ložisek v daném případě se použije kroužek na hřídel pastorku IR35x40x40 kroužek je broušený na přesné rozměry a kalen na 63HRC, čep hřídele pastorku se podsoustruží a dobrousí v házivosti 0,01mm na průměr 35,01mm a IR kroužek se nalisuje a hřídel pastorku je 100% renovovaná, to samé se musí provést s otvorem v drážkovém hřídeli.
oprava je 100% co do kvality a životnosti, náklady jsou bez obrábění cca 400kč a mohu zpětně použít jehlová originální ložiska.
Podívej se zda nemáš poškozené ozubení na spojení kola redukce a drážkového hřídele, pokud je opotřebení i 0,5 stupňů, dej nové kolo i drážkovou hřídel.
Vůle v jehlovém ložisku pro nové uložení je 0,03mm, přípustná montážní vůle se předepisuje 0,07mm.Jehly na klecích jsou broušeny -0,01mm což už je vůle 0,02mm v uložení otvor je broušen v toleranci H6 a čep v toleranci h5
http://www.elotechnik.cz/lozisko-ir-35x40x40-ntn.html
- pavolmakys
- Příspěvky: 2374
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: oprava převodovky 4011 - vyskakování kvaltů
krcaka1 - to je odpoved za
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
- Laslou
- Příspěvky: 389
- Registrován: sob říj 23, 2010 11:40 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: oprava převodovky 4011 - vyskakování kvaltů
Krcaka1 píše:Spousta uživatelů při vyskakování rychlostí označuje jako příčinu řadící vidličku Poškozená vidlička je větčinou následek násilného držení zařazeného rychlostního stupně, který má snahu vyskočit. Pak se stane, že vidlička, ohne, vydře, praskne.....
V případě redukce, to bývá problém v uložení jehlových ložisek mezi drážkovým hřídelem a hřídelem pastorku.
Zetoráci to udělali trochu nešťastně, počítali, že ty traktory budou sloužit cca 10 let, tudíš na hřídel pastorku použili ocel 12060 a indukčně zakalili čep pro jehlové ložisko, ta to ocel má po zakalení 54-56HRC což je relativně vyhovující, bohužel co do životnosti už tak ne.(SKF pro svoje jehlová ložiska požaduje minimální tvrdost čepu 58HRC) Mohli použít jiné oceli (14220,16220,16420,16520), bohužel na výrobu by to bylo pracnější a nákladnější, ale tvrdost čepu by byla 62HRC což běžné valivé ložisko má 63HRC.
Při renovacích se to dříve řešilo výměnou jehlového ložika za bronzové pouzdro, osobně nedoporučuji, pač, čep je zakalen jen do hloubky 1-1,5mm a v s hloubkou klesá i tvrdost.
Ideální je použít tvz. IR kroužky, jedná se o opravné kroužky jehlových ložisek v daném případě se použije kroužek na hřídel pastorku IR35x40x40 kroužek je broušený na přesné rozměry a kalen na 63HRC, čep hřídele pastorku se podsoustruží a dobrousí v házivosti 0,01mm na průměr 35,01mm a IR kroužek se nalisuje a hřídel pastorku je 100% renovovaná, to samé se musí provést s otvorem v drážkovém hřídeli.
oprava je 100% co do kvality a životnosti, náklady jsou bez obrábění cca 400kč a mohu zpětně použít jehlová originální ložiska.
Podívej se zda nemáš poškozené ozubení na spojení kola redukce a drážkového hřídele, pokud je opotřebení i 0,5 stupňů, dej nové kolo i drážkovou hřídel.
Vůle v jehlovém ložisku pro nové uložení je 0,03mm, přípustná montážní vůle se předepisuje 0,07mm.Jehly na klecích jsou broušeny -0,01mm což už je vůle 0,02mm v uložení otvor je broušen v toleranci H6 a čep v toleranci h5
http://www.elotechnik.cz/lozisko-ir-35x40x40-ntn.html
klobouk dolů za vyčerpávající odpověď
Re: oprava převodovky 4011 - vyskakování kvaltů
Odpověděl jsem tak proto, že je udivující kolik uživatelů označuje jako příčinu vyskakující rychlosti řadící vidličku.
Pokud je vidlička poškozená, tak to má svoji příčinu, podotýkám, že poškozená a opotřebená je rozdíl. Opotřebení je signalizováno vyběhanými drážkami v zubech od pojistky a vydřením rádiusu v samotné vidlici, pokud nevykazuje žádné jiné známky abnormality jako ohnutí, prasknutí, tak je převodovka O.K a je to jen vidlička. Kolmost řadící vidlice má být plus. mínus 1 stupeň, pokud je více je to problém v převodovce.
Ty traktory UŘ 1 -0 modernizace byly dělány na 10let provozu nebo 3 GO a pak do šrotu. Koncepce traktoru se osvědčila a tak všechy nedostatky byly postupně odstraňovány v následujících letech postupnou modernizací.
V převodovce- upravena vývodová hřídel, protože se jednotná hřídel ukázala jako nevyhovující z důvodu častého ukroucení, dokonce v průběhu výroby byla u Z3011 3x modernizovaná zvětčováním průměrů.
U 1 modernizace byly použity řadící vidličky již tlakové odlitky na místo původního oc. plechu 14260 (49HRC), též na místo nýtování bylo použito tvrdé pájení (čtyřhran je z mat.12050 skrz zakalení držek a v 60tých letech nebyla technologie svařování ocelí s obsahem uhlíku 0,5% tudíš to bylo pájené)
A tak bych mohl pokračovat dále..........
Pokud je vidlička poškozená, tak to má svoji příčinu, podotýkám, že poškozená a opotřebená je rozdíl. Opotřebení je signalizováno vyběhanými drážkami v zubech od pojistky a vydřením rádiusu v samotné vidlici, pokud nevykazuje žádné jiné známky abnormality jako ohnutí, prasknutí, tak je převodovka O.K a je to jen vidlička. Kolmost řadící vidlice má být plus. mínus 1 stupeň, pokud je více je to problém v převodovce.
Ty traktory UŘ 1 -0 modernizace byly dělány na 10let provozu nebo 3 GO a pak do šrotu. Koncepce traktoru se osvědčila a tak všechy nedostatky byly postupně odstraňovány v následujících letech postupnou modernizací.
V převodovce- upravena vývodová hřídel, protože se jednotná hřídel ukázala jako nevyhovující z důvodu častého ukroucení, dokonce v průběhu výroby byla u Z3011 3x modernizovaná zvětčováním průměrů.
U 1 modernizace byly použity řadící vidličky již tlakové odlitky na místo původního oc. plechu 14260 (49HRC), též na místo nýtování bylo použito tvrdé pájení (čtyřhran je z mat.12050 skrz zakalení držek a v 60tých letech nebyla technologie svařování ocelí s obsahem uhlíku 0,5% tudíš to bylo pájené)
A tak bych mohl pokračovat dále..........
-
- Příspěvky: 1791
- Registrován: stř črc 11, 2007 6:23 pm
- Bydliště: zlín
Re: oprava převodovky 4011 - vyskakování kvaltů
ty jsi dělal ve vývoji zetoru nebo odkud to vše víš??
kolik ti je let borče..máš můj obdiv..
a co že mi na 7045 nejde řadit redukce když mám zařazen předek a traktor je byť je v malém náklonu?něco se tam asi kříží..
kolik ti je let borče..máš můj obdiv..
a co že mi na 7045 nejde řadit redukce když mám zařazen předek a traktor je byť je v malém náklonu?něco se tam asi kříží..
- pavolmakys
- Příspěvky: 2374
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: oprava převodovky 4011 - vyskakování kvaltů
Petr to ti mozem povedat aj ja. Dovodom su parazitne momenty pri zaradenom predku (predok ide rychlejsie ako zadok) a fakt, ze predok berie krutiaci moment z kolesa, ktorym ty tou packou pohybujes. Takze tento moment ti tlaci koleso neustale do zaberu a preto to nejde. Staci dat spiatocku, kedy sa otoci parazitny moment a pocas toho prechodu ti pojde redukcie prehodit, ale myslim ze na to si uz prisiel aj sam. V tomto ohlade to trochu zle vymysleli. Keby sa redukcie radili pred bodom, z ktoreho sa dobera moment pre predny nahon, tak by to bolo v pohode.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: oprava převodovky 4011 - vyskakování kvaltů
takže nouzově se blokla redukce. v pojistce se vyndala pružinka a vložil se kolíček. aby se nemohla přesouvat vydlička. nevím jsetli je to nejšťastnější řešení, ale chvíli vydrží.
vsechno jde poskladat nejak dohromady tak, aby to fungovalo. i muj traktor s 4011kovym zadkem, 5201kovym motorem a 5745kovou predni napravou.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =55&t=3778
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =55&t=3778