Svítí kontrolka spojky vývodového hřídele

Moderátor: Lukashil

Odpovědět
Zpráva
Autor
dava.vit
Příspěvky: 86
Registrován: úte úno 06, 2018 9:53 pm
Bydliště: Rosice

Re: Svítí kontrolka spojky vývodového hřídele

#121 Nový příspěvek od dava.vit »

S vůlí na pedálech jsem už laboroval a na jednom pedále mám větší vůli. Zkusím si pohrát s tím táhlem u vyrovnávače a případně zkusím promazat pístek jestli to nepomůže. Brzdové válce i vyrovnávač tlaku mám nový tak si myslím že by v tom problém být neměl....

Uživatelský avatar
JakubG
Příspěvky: 94
Registrován: stř črc 19, 2017 10:53 pm
Bydliště: Biskupová

Re: Svítí kontrolka spojky vývodového hřídele

#122 Nový příspěvek od JakubG »

Obrázek

Obrázek

dava.vit
Příspěvky: 86
Registrován: úte úno 06, 2018 9:53 pm
Bydliště: Rosice

Re: Svítí kontrolka spojky vývodového hřídele

#123 Nový příspěvek od dava.vit »

Jo, podle tohoto jsem to seřizoval, ještě zkusím poladit táhlo mezi brzdičem a vyrovnávačem a případně je zkusím odpojit a mrknout jak daleko bude pístek chodit, aby tam nějaká pružina neměla moc velké přepětí jinak už nevím kde by mohl být problém....

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Svítí kontrolka spojky vývodového hřídele

#124 Nový příspěvek od pavolmakys »

JakubG: Rad by som vedel na co to je dobre. Myslim ze rozumiem celkom dobre ako ten system funguje a nevidim vobec dovod robit to co tam popisuju. Fakt neviem co sa tym dosiahne. Chapal by som keby si aktivovali brzdy vleku iba jednym tlakom, iba jednym pedalom, ale vyrovnavac je urobeny tak ze ho ten piestik vytlaci spolocny tlak oboch systemov, aj pravy aj lavy. Teda aby som to upresnil, vyrovnavac vyrovna tlaky a az potom tento jednotny tlak zacne vytlacat piestik ktory ovlada brzdic.
To neskore odbrzdovanie je celkom dost bezny problem. Bud je vada na strane vlecky, a treba urobi tto co pisal PavelSk, inak dobry figel, alebo je na strane traktora. Moja skusenost je, ze staci aby zacal trochu tazsie chodit vzduchovy brzdic vlecky a ten piestik vyrovnavaca ho este ako tak vytiahne, ale uz ho pruzina nevie vytlacit spat. Treba to odsledovat, pripadne ako radil PAvel dat si budik na hadicu vlecky a sledovat ci traktor vzduch napusti plnym tlakom. To tiahlo co je medzi brzdicom a vyrovnavacom, musi byt celkom dost nasponovane, inak to nezabrzdi. Ak ho nasponujes moc, tak zas neodbrzdis.
Ja som mal podobny problem, skusal som streknut aj nejako mazadlo pod prachovku vyrovnavaca, lebo som mal odsledovane ze brzdic nevedel zatlacit piestik vyrovnavaca spat. To pomahallo, nakniec som ale viac predsponoval pruzinu v brzdici aby brzdic kladol vasci odpor a teda aj viac tlacil na piestik pri odbrzdeni a zatlacal ho spat. PO dvoch rokoch funkcnosti mi teraz zas uplne nezabrzdi, zostane v hadici cas tlaku, mozno je cas tu pruzinu zas trochu povolit neviem. Tie veci kde si hlinikove piestiky, na tom gumicky a obal zelezo budu vzdu asi casom blbnut.
Cez leto som jednemu dorabal vzduch na traktor, teda a musim povedat ze aj ked bolo vsetko nove, tak pol otacky toho tiahla robilo sarapatu, je to celkom citlive. Ten stary mechanicky system ovladanie vzduchoveho brzdica sa mi zdal spolahlivejsi.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

pavel sk
Příspěvky: 12735
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Svítí kontrolka spojky vývodového hřídele

#125 Nový příspěvek od pavel sk »

JakubG. To co si tu hodil je pekne, ale na ovladanie brzd vleku stym nema nic. Su tam popisane rozdiely nastavia len medzi traktormy S a Bez vdzuchotlakej supravy pre vlek. Kvoli tomu su aj tie vyrovnavace brzdneho ucinku dva druhy. Iny je pre traktor so "vzducharinov" a druhy je bez nej. Inak co sa tyka funkcie vyrovnavaca a pôsobenia oboch pedalov nan a brzdenie vleku, tak to tu Pavolmakys popisal presne 8)

red.bill
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Svítí kontrolka spojky vývodového hřídele

#126 Nový příspěvek od red.bill »

Když ty pedály ovládájí brzdy vleku tak to nastavení pedálů s tím asi bude mít společnýho víc než dost nemyslíš? Zkuste si někdy až budete mít zapojenej vlek rozpojit pedály a zabrzdit jen jedním ve většině případů bude vlek brzdit dřív než traktor, brždění bude mnohem plynulejší atd... proto ta rozdílná vůle pedálů... Problém je v tom, že ve většině případů pak zase hůř brzdí samotný traktor...
K těm vyrovnávačům rozdíl je pouze v tom, že ty bez vzd. brzd nemají pístek pro jejich ovládání ale tělo a ten pístek mezi L a P stranou je úplně stejnej.
Další problém je, že skoro nikde už není původní brzdič přívěsu a jsou nahrazený "pochybným" repasem. Takže záleží jak moc je v brzdiči předepnutá pružina(je to na to sakra háklivý). Tím, že je to ovládáno přes hydraulický převod nemáš možnost ovlivnit tlak na pedál při kterým začne brzdit vlek(to je dáno konstrukčně), částečně to jde řešit přehozením táhla do jiný díry v páce ale pokud je pružina v brzdiči předepnutá až moc bude vždy traktor brzdit dřív než vlek ikdyby ses na hlavu stavěl...

dava.vit
Příspěvky: 86
Registrován: úte úno 06, 2018 9:53 pm
Bydliště: Rosice

Re: Svítí kontrolka spojky vývodového hřídele

#127 Nový příspěvek od dava.vit »

A da se sestelovat predepnuti te pruziny na tom brzdici? Ono to je mozna celej problem kdyz to ten pistek nemuze vytlacit...

red.bill
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Svítí kontrolka spojky vývodového hřídele

#128 Nový příspěvek od red.bill »

Mělo by to jít ale nevím, jestli se kvůli tomu nemusí brzdič rozebrat. Pokud ho povolíš moc nebude zase odbržďovat. Než se v tom začneš vrtat zkus máznout WDčkem nebo něčím podobným ten pístek ve vyrovnávači i samotný brzdič. Mně doma u traktoru když začnou blbnout vzd. brzdy tak to stačí namáznout a zase to chodí jak za mlada. Jestli tam je přidaná nějaká pružina tak vyházet, na okruhu nožních brzd žádná nemá být, Jediná pružina je na táhle od ruční brzdy jako pružný člen...

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2367
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Svítí kontrolka spojky vývodového hřídele

#129 Nový příspěvek od pavolmakys »

Neviem ci pri rozpojeni pedalov brzdi vlek skor, s fyzikalneho hladiska by tak ani nemalo byt, pretoze tlak ktory vznikne v brzdovom systeme vytlaca ten piestik a ak je tlak rovnaky, tak brzdy ucinok musi byt rovnaky. Stlacas vsak iba jeden pedal co ide lahsie preto mozno ten pocit.
K tomu nastavovaniu, aj ja som premazaval, ale po urcitom case to uz nic nemenilo, tak som rozobral ten brzdic a zmenil predpnutie tej pruziny, samozrejme na prvy pokus moc, tak som rozobral znova a trochu pozmenil. Tym prehadzovanim do inych dierok to nemalo takmer ziadny efekt, aspon teda u mna.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

red.bill
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Svítí kontrolka spojky vývodového hřídele

#130 Nový příspěvek od red.bill »

Absolutně nejde o žádný pocit ale o to, že když jsem brzdil spojenými pedály tak hořely brzdy na traktoru a bylo to takový divoký a něšlo pořádně dávkovat. spíš to fungovalo stylem on/off. Když jsem brzdil jen jedním tak to bylo mnohem lepší, jednak plynulejší, hned to odbržďovalo atd... Byl tam nějaký fungl nový brzdič(s repasem to pořádně nefungovalo), výrobce netuším. Jen byl problém, že pravá strana na traktoru brzdila víc než levá(i tak ta levá strana zablokovala kolo i na asfaltu) pokud se naladila vůle pedálů podle knížky, levá strana skoro nebrzdila proti pravý straně...

Pokud se nad tím zamyslíš, když nastavíš pedály podle knížky tak do určitý míry brzdíš právě jen jedním pedálem, druhý se připojí později ale to už by měl začínat brzdit vlek. Co se přesně v tu dobu děje ve vyrovnávači nevím ale tu rozdílnou vůli pedálů u vzd. brzd nezavedli jen tak z dlouhý chvíle...

Jak jsem psal předtím, na to předpětí pružiny je to strašně citlivý. To přehození táhla pomůže jen málo kdy. Pokud je to utažený moc tak ta změna páky je strašně malá na to aby to nějak výrazněji ovlivnila(zkoušel jsem udělat tu páku jinou a navrtat další díru nad ty tři, to už bylo znát ale zase byl už strašně malý krok). Při repasu to asi nikdo neřeší a nějak to složí, s mechanickým ovládáním to funguje, tam to prostě ušlápneš a jsi schopen seřídit počátek brždění vleku vzhledem k brzdám traktoru(u krystalů jsme to měli seřízený tak, že dalo brzdit jen vlekem. Traktor začínal brzdit až dost pozdě. U prázdnýho jsi musel opatrně jinak jsi jen gumoval). U hydro ovládání je počátek brždění dán konstrukčně a nejsi schopen ho nijak ovlivnit. Leda bys dal menší prasátka nebo zvětšil vyrovnavač/pístek který ovládá páku brzdiče...

Doma na traktoru mi to funguje tak jak by mělo(jediný z x traktorů co jsem sedlal), jenže tam je podle barvy brzdič ještě původní z výroby a vyrovnavač asi taky. Jak mám nastavený pedály nevím ale i se spojenými pedály brzdí vlek před traktorem, okamžitě obdržďuje i při nepatrným zabrždění... ale jsme ve špatným vlákně

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“