oprava kostka go
Moderátor: Lukashil
- Michal(zetor)
- Příspěvky: 4190
- Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: oprava kostka go
Sory za blbej dotaz né k tématu... Ale máš to nějak moc suchý a čisty kolem víka hydrauliky. To je po GO ne že nikde neteče olej
Zetor 6911 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =35&t=6675
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
- -sheppard-
- Příspěvky: 312
- Registrován: sob úno 20, 2016 5:39 pm
- Bydliště: Opava
Re: oprava kostka go
Hydraulika byla na GO, a na celém zbytku traktoru jsme s otcem dělali GO sami, teda krom motoru. Ale je to už tři roky nazpět.
Zetor 7211 Tunis
- -sheppard-
- Příspěvky: 312
- Registrován: sob úno 20, 2016 5:39 pm
- Bydliště: Opava
Re: oprava kostka go
Tak jsem se dnes zase s tou hydrauliko trocho pohrál. Otec byl v shopu kde kupujem náhradní díly na traktor zeptat se mechaniků na dílně co by mohlo být jeeště špatně a ti mu řekli v podstatě to sámé co jste psali, ale hlavně se nesmí vrchní ramena opírat o pomocný píst, což mě se opírali.
To je prý první znamení že je něco špatně, pomocný píst by měl být správně trochu povyjetý, a až pak se má něco začít seřizovat, což já jsem dělal naopak . Tak jsem zapátral do fotek před GO hydrauliky a ejhle, na fotce je vidět že před GO byl trochu povyjetý.
Což nejspíš pokazil pán "opravář" když dělal GO a neudělal si rysky na ramena a nedal je stejně jak byly a já si toho nevšiml a už se to vezlo.... No tak jsem pomocný píst odpojil a ramena klesla o 2cm dolů. První dobré znamení, takže zvednou o jednu drážku výš, tak jak jste psali. Seřídíl jsem si ramena aby byla stejně od země jak jsem měl před tím a tím pádem už ramena chodí o ty 2cm výš.(na konci táhel) Což ještě není ono ale alespoň nějaké zlepšení. Seřidíl jsem silovou regulaci ale ramena ještě stále mají do horního dorazu asi 0,5-0,8 mm do horního dorazu což na konci táhel je pořád dost hodně. Takže až budu mít zase trochu času tak musím znovu rozebrat podlahu a pohrát se s natočením kulisy a pak uvidím, sand se už podaří. Teď když jsem přizvednul ramena na drážce tak se mi zdá že teď líp reagujou na pohyb páky.
To je prý první znamení že je něco špatně, pomocný píst by měl být správně trochu povyjetý, a až pak se má něco začít seřizovat, což já jsem dělal naopak . Tak jsem zapátral do fotek před GO hydrauliky a ejhle, na fotce je vidět že před GO byl trochu povyjetý.
Což nejspíš pokazil pán "opravář" když dělal GO a neudělal si rysky na ramena a nedal je stejně jak byly a já si toho nevšiml a už se to vezlo.... No tak jsem pomocný píst odpojil a ramena klesla o 2cm dolů. První dobré znamení, takže zvednou o jednu drážku výš, tak jak jste psali. Seřídíl jsem si ramena aby byla stejně od země jak jsem měl před tím a tím pádem už ramena chodí o ty 2cm výš.(na konci táhel) Což ještě není ono ale alespoň nějaké zlepšení. Seřidíl jsem silovou regulaci ale ramena ještě stále mají do horního dorazu asi 0,5-0,8 mm do horního dorazu což na konci táhel je pořád dost hodně. Takže až budu mít zase trochu času tak musím znovu rozebrat podlahu a pohrát se s natočením kulisy a pak uvidím, sand se už podaří. Teď když jsem přizvednul ramena na drážce tak se mi zdá že teď líp reagujou na pohyb páky.
Zetor 7211 Tunis
- -sheppard-
- Příspěvky: 312
- Registrován: sob úno 20, 2016 5:39 pm
- Bydliště: Opava
Re: oprava kostka go
A ještě jedna věc, může mít na to nějaký vliv tohle? viz obrázek, dočetl jsem se to v dílenské příručce ale o tom nic nevím tak se ptám.
Bod 2
a tady tohle
Bod 2
a tady tohle
Zetor 7211 Tunis
Re: oprava kostka go
Akurat som sa dnes pozeral v robote na sluzobny Horal a vsimol som si ze pri ramenach max. dole my piestnica na pomocnom valci vycnieva dobre 2cm nad valec. Takze neni nadoraz dole stlacena. Co sa tyka toho srobu dorazu v hydraulike, tak tym sa nastavuje v polohovom rezime doraz. Je to ta srobka M6 zaistena kontra matkou. Ja som to nastavoval listovimy mierkami ked som riesil rozvadzac . Pokial ti pri max zdvihu netlaci cerpadlo tak ze zatazuje motor, tak by som sa na tvojom mieste do toho nestaral.
- pavolmakys
- Příspěvky: 2367
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: oprava kostka go
Ja mam tiez zaujimavy problem. Zapol so pluh a traktor ma problem ho zdvihnut. Musim pridat a aj tak je pocut ze ho nezdvihne do pozadovanej polohy, lebo po zastaveni pluhu huci cerpadlo, musim paku trochu vratit aby to prestalo. Robi to pri hociakej polohe v polohovej reglacii. Hovorim si je v cudu cerpadlo, hodim tlakomer, na volnobeh 100 atm, po miernom pridani 140 atm. To zaz az tak zle nie je, na tych 140 by ten pluh malo zdvihnut. Kedze mam dole na viku pripojeny rozvadzac na nakladac, skusim este zajtra zmerat tlak pri dvihani ramien. Myslim si, ze bude mensi, ze akoby pri dvihani ramien ten olej niekde unikal. Napojil som ho aj na nakladac, tam boli tlaky rovnake, 100 volnobeh a 140 po pridani. Hydraulika po zastaveni nepada, valej som menil , to drzi aj cely den v tej istej polohe.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: oprava kostka go
Aj tych 140 je v plyne malo. Cerpadlo by to malo dat tlak 16 MPa uz pri 800 otackach motora. Poistny ventil byva nastaveny na 16,5 MPa.
- pavolmakys
- Příspěvky: 2367
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: oprava kostka go
Tak som dnes napojil manometer na vystup z cerpadla, tam uplne tie iste hodnoty, ako na vystupe z rychlospojky alebo na vystupe na nakladac. Z toho usudzujem ze chyba nebude niekde v kocke, ale bude to fakt iba v tom cerpadle. No polsky Hylmet vydrzal tak tri roky. Neviem, samozrejme ze nakladac naukladal par stoviek balikov rocne, to idem takmer vzdy na 1000 ot na kardane, co cerpadlu samozrejme asi neprospieva. Rozmyslam, ze skusim kupit ceske, ci vydrzi viac.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
- pavolmakys
- Příspěvky: 2367
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: oprava kostka go
PavelSK:
Je pravda ze hlavne hydraulika a po case aj cerpadlo pri rezime 1000 ot/min. PTO dostava dost zabrat a na zivotnosti sa to podpisuje znacne. Ale skor by som sa v tvojom pripade zameral na tesnost poistneho ventilu a celkovej tesnosti prechodov smerom od samotneho cerpadla az po hydrauliku. Az potom by som riesil cerpadlo. V minulosti som montoval niekolko cerpadiel znacky Hylmet co je vlastne obalom Poliak vyrobeny v Indii a suroviny ma s Činy (namieso zeleznej rudy pouzivaju spekany rákos). U kristalov (UR2) tie cerpadla na moje počudovanie drzia, a aj u par Horalov 7245 (UR1). Ale tie su posledne pouzivane len v klasickom rezime 540 PTO.
No praveze kvoli tomu som meral pred vsetkym co si spomenul, meral som na vystupe z vika, odkial mi ide hadica do rozvadzaca pre nakladac. Odtial sa olej vracia do vika ide hore. Mwral som v torch boodch, v prvom rade na rychlospojkach, potom na vystupe do nakladaca. Nameral som rovnako. Potom som pre istotu meral este na tom viku, prave preto ci sa niekde tlak netrati na nejakej netesnosti ventylov v kocke.
Samozrejme , tesnost ventylu moze hrat rolu, to neotestujem pokial ho nevyberiem.
Teda neviem, lebo je pravda, ze priebeh tlaku v zavisloti od otacok sa klasicky meni s teplotou oleja. Cim studensi, tym to zacina na vyssom tlaku. Pri studenom oleji to zacne pri 12 MPa, pri teplom to klesa pod 10 Mpa. Ale vzdy to skonci na 14MPa, co by mohlo byt aj ventylom. Pretoze keby ventyl prepustal spravne pri 16 MPa, asi by sa hodnota maximalneho ,ktoru nameram menila s hustotou, teda teplotou oleja. Ci?
PAvelSk, teda tie Ceske vydrzia viac?
Je pravda ze hlavne hydraulika a po case aj cerpadlo pri rezime 1000 ot/min. PTO dostava dost zabrat a na zivotnosti sa to podpisuje znacne. Ale skor by som sa v tvojom pripade zameral na tesnost poistneho ventilu a celkovej tesnosti prechodov smerom od samotneho cerpadla az po hydrauliku. Az potom by som riesil cerpadlo. V minulosti som montoval niekolko cerpadiel znacky Hylmet co je vlastne obalom Poliak vyrobeny v Indii a suroviny ma s Činy (namieso zeleznej rudy pouzivaju spekany rákos). U kristalov (UR2) tie cerpadla na moje počudovanie drzia, a aj u par Horalov 7245 (UR1). Ale tie su posledne pouzivane len v klasickom rezime 540 PTO.
No praveze kvoli tomu som meral pred vsetkym co si spomenul, meral som na vystupe z vika, odkial mi ide hadica do rozvadzaca pre nakladac. Odtial sa olej vracia do vika ide hore. Mwral som v torch boodch, v prvom rade na rychlospojkach, potom na vystupe do nakladaca. Nameral som rovnako. Potom som pre istotu meral este na tom viku, prave preto ci sa niekde tlak netrati na nejakej netesnosti ventylov v kocke.
Samozrejme , tesnost ventylu moze hrat rolu, to neotestujem pokial ho nevyberiem.
Teda neviem, lebo je pravda, ze priebeh tlaku v zavisloti od otacok sa klasicky meni s teplotou oleja. Cim studensi, tym to zacina na vyssom tlaku. Pri studenom oleji to zacne pri 12 MPa, pri teplom to klesa pod 10 Mpa. Ale vzdy to skonci na 14MPa, co by mohlo byt aj ventylom. Pretoze keby ventyl prepustal spravne pri 16 MPa, asi by sa hodnota maximalneho ,ktoru nameram menila s hustotou, teda teplotou oleja. Ci?
PAvelSk, teda tie Ceske vydrzia viac?
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: oprava kostka go
Zameral by som a na veko s cerpadlom. Skontrolovat ventil, tesnost tlakovej rurky od cerpadla po veko (to kolienko). Tesnost spojov ako holendre, potrubia. Netesne mozu byt prechodky a O-kruzky na nich medzi vekom cerpadla a skrinou rozvodovky a takisto prechod medzi rozvodovkov a rozvadzacom hydrauliky. Takisto moze bt prasknuta rurka v rozvodovej skrini. Pokial sa ti podari zohnat ceske cerpadlo tak nic tym nepokazis. Ak sa traktor pouziva len sviatočne, tak by stacilo aj to "polske".
- pavolmakys
- Příspěvky: 2367
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: oprava kostka go
PavelSk , prepac, ale ak zmeram tlak na vystupe z vika (meral som tak AJ TAK ze olej dalej nepokracoval do hydrauliky, ale isiel do nakladaca) a potom tlak v rychlospojkach na hydraulike a je to to iste, tak vsetky netesnosti v trubkach, prechodoch atd. moze vylucit , ci nie? Samozrejme ten ventyl na cerpadle zostava stale otazny, ale to je posledna vec, bud cerpaldo alebo ventyl, uz by to nemalo byt nic ine.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: oprava kostka go
Ked si to meral tak s vystupu dole kde uz olej dalej do hydrauliky traktora nepokracoval, tak v tom pripade to vylucit mozes Okrem cepradla a ventilu je od cepradla po kanal spojovacia rurka s holendrami. Skontroloval by som aj tu rurku, holendre CU-podlozky.
Re: oprava kostka go
Pani poraďte, kde by mi opravili hydrauliku na 6711. Nefunguje mi vonkajší okruh. Už 2x bola opravovana kocka - rozdelovac a zase nefunguje vonkajší okruh. Vôbec netlačí olej. Ramená dvíhajú, zdržia. Veko som už zhodil a hľadám kto by mi to dal do poriadku. Výhodné by bolo okolie Namestova
Re: oprava kostka go
Na Slovensku to uz asi nerobi nikto. Ja som vedel len o jednom panovy pri Nitre, ale ci este robi neviem. Ten co ti opravoval tu kocku, zjavne na nej toho vela neopravil. Max., tak opral v nafte a vyfukal vzduchom. A to nestaci.
Re: oprava kostka go
Ďakujem Pavol, dohľadať na googli ako repas sa dá asi iba v Čechách a v Poľsku a Slovensko ako zaspate. Niečo som zachytil, že niekde v Prešove repasuju. No nemám kontakt tak mi zostáva iba hľadať.