problém po výměně čerpadla 6911
Moderátor: Lukashil
problém po výměně čerpadla 6911
Nechal jsem si teď před STK kompletně zrepasovat a seřídit vstřikovací čerpadlo na mé 6911,po nasazení motor startuje bez problémů okamžitě,a chod motoru se sklidnil v nízkých otáčkách na volnoběh,má celkově "lepší zvuk" na volnoběh a drží otáčky(před opravou byl volnoběh jakoby nepravidelný nevyrovnaný,nebylo to ono) Problém je ale v tom,že po přidávání plynu má motor jakoby "tvrdý,hrubý" zvuk,je to cítit i v sedaččce a kabině takové jakoby vibrace,jakoby byl motor bez oleje na sucho a sem tam je slyšet i jakési poklepkání od motoru,když jsem se rozjížděl.Dnes jsem s tim poprvé vyjel do pole od montáže čerpadla a hned mě ten zvuk zarazil když před opravou čerpadla to nic takového nedělalo. Nevíte někdo kde může být problém? Napadlo mě ještě seřídit vůle ventilů
--Zetor 6911 r.v.1/1979--
Re: problém po výměně čerpadla 6911
nezabudol si na olej v cerpadle? lebo mne ked repasovali cerpadlo chlap povedal nezabudni si naliat olej
- Michal(zetor)
- Příspěvky: 4197
- Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém po výměně čerpadla 6911
To bude pravděpodobně si myslím nastavením čerpadla Máš asi velkýho fora a tak motor je tvrdší a proto ten zvuk. Zkus s ním kdyžtak hnout ještě někam ale pokad řikáš že startuje dobře a jak motor jde v tahu?
Zetor 6911 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =35&t=6675
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Re: problém po výměně čerpadla 6911
A seřídil jsi naklonění čerpadla (předvstřik) kapilárou nebo stroboskopem? Nebo jsi to dal do stejné polohy jako před tím? Mám dojem že hřídel ve vtř. čerpadle se časem skroutí. Jestli ti tam dali novou , tak to nebude na tu starou polohu pasovat. Ale každopádně seřídit předvstřik.
Re: problém po výměně čerpadla 6911
Cerpadlo jsem dal do puvodni polohy,udelal jsem si pred sundanim sekacem znacku.Tah to ma a vykon taky,vcera jsem oral u domu pole,delsi cestu jsem s tim jeste nejel pod vetsi zatezi do kopceatd.Co mi cerpadlar rikal tak vevnitr menil snad vse,ale jestli i tu hridel...to bych se ho musel zeptat.
--Zetor 6911 r.v.1/1979--
Re: problém po výměně čerpadla 6911
Takze ikdyz jsem dal to cerpadlo do puvodni polohy tak bych mel zkontrolovat predvstrik? V domacich podminkach to nejspis neudelam ze?
--Zetor 6911 r.v.1/1979--
Re: problém po výměně čerpadla 6911
jestli maš udělaný značky,tak povol čerpadlo a odklon ho od motoru tak milimetr nebo dva,poznaš na značkách kolik si stim hnul,tim trochu zvětšiš předvstřik a motor se stiší,čim je menší předvstřik tim je motor hlučnější ale je pěkně živej akdyž by si ho odklonil od bloku moc tak je línější do otáček ale to uvidiš
Re: problém po výměně čerpadla 6911
děkuji,tak to vyzkouším hned asi zítra po práci nebo v sobotu,a dám vědět
--Zetor 6911 r.v.1/1979--
Re: problém po výměně čerpadla 6911
Předvstřik se dá nastavit i doma. Tady je návod s knížky Opravy traktorů Zetor 2011-6945. Ta kapilára se dá taky udělat doma. Stačí na to tlaková trubka , která jde od vstř. čerpadla ke vstřikovači. Tu uřízneš. A potom nějaké plastové trubičky , které nasuneš na tu uřízlou tlakovou trubku a uděláš tím kapiláru. První válec je ten první od chladiče.
Až po tomto seřízení bych když tak jemně pootočil čerpadlem , aby neměl motor tvrdý chod. To je můj názor.
Re: problém po výměně čerpadla 6911
Tak jsem zkousel cerpadlo odklonit od motoru o nejake ty milimetry a tak nejak je to furt stejne,jeste si s tim zkusim pohrat..jinak to necham tak jak to je,nejspis je to tim novym nastavenim cerpadla
--Zetor 6911 r.v.1/1979--
-
- Příspěvky: 1743
- Registrován: ned pro 27, 2009 4:40 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: problém po výměně čerpadla 6911
Pokud se ti zdá ,že máš tvrdý chod tak to co tvrdí Vendelín je nesmysl !
Potřebuješ předvstřik zvětšit tedy tlačit čerpadlo směrem k bloku motoru.Upozorniji,že to jde těžko,bez páky to neuděláš a podmínkou je mít uvolněny připevňovací matice M10 čerpadla.Pokud to tak uděláš,stále bude nastavení většinou nepřesné.
Správné nastavení lze dosáhnout pouze pomocí stroboskopu- silně doporučuji - předvstřik se během provozu v podstatě nemění a také se seřizuje jednou za několik let a proto je potřeba to udělat pořádně a ne jezdit několik let se špatně nastaveným předvstřikem.Při výměně čerpadla je třeba rovněž zkontrolovat,popřípadě vyměnit vstřikovací trysky a filtry paliva.
Potřebuješ předvstřik zvětšit tedy tlačit čerpadlo směrem k bloku motoru.Upozorniji,že to jde těžko,bez páky to neuděláš a podmínkou je mít uvolněny připevňovací matice M10 čerpadla.Pokud to tak uděláš,stále bude nastavení většinou nepřesné.
Správné nastavení lze dosáhnout pouze pomocí stroboskopu- silně doporučuji - předvstřik se během provozu v podstatě nemění a také se seřizuje jednou za několik let a proto je potřeba to udělat pořádně a ne jezdit několik let se špatně nastaveným předvstřikem.Při výměně čerpadla je třeba rovněž zkontrolovat,popřípadě vyměnit vstřikovací trysky a filtry paliva.
Re: problém po výměně čerpadla 6911
omlouvám se,napsal jsem to pootoceni asi obracene,ale když jsem nastavil předvstřik u 7011 na 21 stupnu tak byl tvrdej a hlučnej a potom jsem mu ubral na 18,startuje stejně a je při jízdě o dost tiší.to je moje zkušenost,ještě jednou se omlouvam
Re: problém po výměně čerpadla 6911
no pri oprave čerpadla s výmenou ložísk a elementov a zvyšku ti už pôvodne značky nepomôžu ....odporúčam skontrolovať tlak vstrekovacích trysiek na 165 a nastaviť prezápal , ten motor bude tvrdší lebo sú tam nové veci v čerpadle záleži či je rovnomerne tvrdý alebo poklepuje jeden dva valce odporúčam použiť stroboskop ako vravel kolega
Zetor 7340(7245 T), 2 x 6911, 5011 V prípade otázok môžete písať aj na mail: lukasbratko@gmail.com
Re: problém po výměně čerpadla 6911
Dobře,tzn. ikdyž jsem nasadil čerpadlo zpět na rysku tak mi je to defakto k prdu a stejně je potřeba to celé nastavit a překontrolovat znovu pokud to dobře chápu.Dají se vstřikovací trysky snadno vytáhnout nebo je k tomu potřeba nějaký zvláštní vercajk? Sice čerpadlář mi říkal,že pokud to startuje a funguje tak do trysek nerejpat a nechat tak jak jsou.Ale pokud budu chtít tak mi je seřídí popř.nové za 200,-/ks .Traktor mám asi 5let nemám s tím ještě tolik zkušeností,ani nevím co a jak s tím předchozí majitel dělal nebo nedělal a jak se o to staral,tak se nezlobte za ty otázky
Ten otevírací tlak trysky když se jednou nastaví tak je možné že se za x let za chodu motoru ta nastavená hodnota změní? Tzn.je potřeba ty trysky a jejich otev.tlak po určité době kontrolovat? Případně musí se pak vždy dát nové trysky nebo se dají použít ty staré které se znovu nastaví? Dle knížky opravy traktorů zetor bych ještě zkusil zkoušku trysek, vyzkoušet při nízkém volnoběhu povolovat jednotlivé vstřik.trubky zda poklesnou otáčky a tedy trysky jsou dobré.Pokud nepoklesnou je zkoušený ventil špatný. Kdybych si sehnal stroboskop,je to přesnější než to nastavení tou kapilárou?
Ten otevírací tlak trysky když se jednou nastaví tak je možné že se za x let za chodu motoru ta nastavená hodnota změní? Tzn.je potřeba ty trysky a jejich otev.tlak po určité době kontrolovat? Případně musí se pak vždy dát nové trysky nebo se dají použít ty staré které se znovu nastaví? Dle knížky opravy traktorů zetor bych ještě zkusil zkoušku trysek, vyzkoušet při nízkém volnoběhu povolovat jednotlivé vstřik.trubky zda poklesnou otáčky a tedy trysky jsou dobré.Pokud nepoklesnou je zkoušený ventil špatný. Kdybych si sehnal stroboskop,je to přesnější než to nastavení tou kapilárou?
--Zetor 6911 r.v.1/1979--