tlak oleja v motore Z 4011

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
StaPo3011
Příspěvky: 2438
Registrován: úte črc 22, 2014 8:54 am
Bydliště: Táborsko a Praha

Re: tlak oleja v motore Z 4011

#16 Nový příspěvek od StaPo3011 »

takže to ti indiáni možná ani vevnitř nezměnili, jen přeznačili potisk...
Ale tím, že místo jedné kontrolky blinkru tam jsou teď dvě (L+P), tak tam bohužel zrušili jednu izolovanou kontrolku (olej) a nahradili ji neizolovanou. Takže případné přebarvení jednoho z blinkrů ze zelené na červenou a přepoužití na kontrolku tlaku oleje jednoduše nejde. Šlo by to, kdyby se moc chtělo, ale muselo by se přidat relátko, které v původní instalaci nemuselo být. To už je možná jednodušší si tam přidat tu kontrolku oleje někam vedle, izolovanou, takže stačí bez relé.

Jozef5252
Příspěvky: 7
Registrován: čtv kvě 14, 2020 5:32 pm
Bydliště: Kežmarok

Re: tlak oleja v motore Z 4011

#17 Nový příspěvek od Jozef5252 »

pepanek píše:Já tenhle budík měl v 57čce a napojil vlevo na tlakoměr klasicky vzduch. Fungoval...
Zdravím aj ja mám tento panel, a chcel by som tam zapojiť v lavo vzduch ide to normálne ako ma ?

maruten1707
Příspěvky: 768
Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
Bydliště: Prešov

Re: tlak oleja v motore Z 4011

#18 Nový příspěvek od maruten1707 »

Zdravím donedávna som mal na zetore 4011 tlak oleja na budíku 3 za studena 2,2-2,5 za tepla v otáčkach kontrolka nesvietila ani na voľnobehu pri zohriatom motore na 90stupňov ,oleja je dosť- je po hornú rysku, poslednú dobu mi budík na za tepla 0,5 a svieti a kontrolka motora tiež svieti.....žeby už opotrebovaná kľuka...a zase nechce sa mi veriť že by kontrolka aj budík ukazovali zle...ked kontrolka spína pri cca 0,5 atm alebo tak nejak...dá sa stým niečo ešte spraviť-zachrániť, sáta sa to už po cca pol hod od naštartovania ak motor pracuje ťahá mulľovač, vlek atd....dakujem za každú radu

sustodp
Příspěvky: 364
Registrován: stř pro 10, 2014 7:55 pm
Bydliště: velky krtis

Re: tlak oleja v motore Z 4011

#19 Nový příspěvek od sustodp »

tak podla mna namiesto cidla zakrutit nejaky dalsi budik a bude to jasne. ak nebude tlak tak dole vanu a vymenit hlavne aj ojnicne loziska za tu istu hrubku, len nove samozrejme :smich: a hlavne novy olej. je mozne ze nieco doskriabalo salku a uteka tam tlak. drahsia moznost bude dat kluku na vybrus. este som zazil aj pripchate sitko sania oleja alebo aj zaseknuty pretlakovy ventil pri cerpadle oleja. a este otazka aky je tam olej? kedy bol meneny?

maruten1707
Příspěvky: 768
Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
Bydliště: Prešov

Re: tlak oleja v motore Z 4011

#20 Nový příspěvek od maruten1707 »

Olej je tam sice ešte tá najhoršia varianta- M6A ,ale bol min roka menený (traktor ročne spáli -cca 150l nafty) sitko od olej čerpadla + sitka vo filtroch vyčistené boli, no asi ano vyskušám iný budík ale že by naraz aj budík aj kontrolka ukazovali že je malý tlak?....asi bude fakt malý.....ale za skúšku nič nedám....na olejovom čerpadle sa dá samostatne vymeniť pretlakový ventil= poišťák????

red.bill
Příspěvky: 2071
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: tlak oleja v motore Z 4011

#21 Nový příspěvek od red.bill »

Nedá, sítka mají pojišťák v sobě. U čerpadla je jen průtokáč.

maruten1707
Příspěvky: 768
Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
Bydliště: Prešov

Re: tlak oleja v motore Z 4011

#22 Nový příspěvek od maruten1707 »

takže ten "průtokáč" sa dá nejako nastaviť -vyčistiť-alebo ako zistím či je OK???

Uživatelský avatar
Vlasatej
Příspěvky: 786
Registrován: stř čer 10, 2009 12:59 pm

Re: tlak oleja v motore Z 4011

#23 Nový příspěvek od Vlasatej »

na čepradle se nic nastavit neda, to je oblibena urban legend. je to obyčejná zubovka hnaná od rozvodu. jestli to chceš opravdu řešit, ráno ti napíšu co mas udelat a kam se podívat. vanu dolů až nakonec.

maruten1707
Příspěvky: 768
Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
Bydliště: Prešov

Re: tlak oleja v motore Z 4011

#24 Nový příspěvek od maruten1707 »

no chcem s tým riešiť niečo určite...ale už som skúšal vkladať aj podložku pod pružinku v olejovom filtry a nepomáha to....

Uživatelský avatar
Vlasatej
Příspěvky: 786
Registrován: stř čer 10, 2009 12:59 pm

Re: tlak oleja v motore Z 4011

#25 Nový příspěvek od Vlasatej »

budeš muset projít celou mazaci soustavu. začni tím že si stáhneš z ulozto knizku opravy traktorů zetor a tam je na par strankach vysvetleny jak to pracuje, včetně obrázků.
pak si sezen velkou strikacku ktere se říka Žaneta (Janette) , pouziva se v nemocnicich na proplachy, bude se ti hodit na proplach kanálků. k tomu je dobrej katetr z nemocnice cca metr dlouhej , je to silikonova hadicka ktera jde nastrkat do hlavního mazaciho kanálu. Jde pouzit i tensi benzinova hadicka ale ta jde špatně za roh , je tvrda.
sundej baňky filtrů a vyper vsechny sítka v naftě a očisti je zubnim kartackem. demontuj z bloku těleso filtru, vem si ho na stůl a rozeber ho a kompletně vyčisti aby bylo jako nové. vyšroubuj z nej šrouby pojistnych ventilů, vytahni pruzinky, kulicky. pružiny vymněň. stojí pár korun . i kuličky zkontroluj jestli nejsou poškozené, taky stojí pár korun. propláchni naftou všechny otvory na odstrojenem tělese filtru a vyčisti všechny sedla kam dosedají kuličky pojistňáků. ta slabší menší pružina a malá kulička je tam proto, kdyby se ucpaly sítka filtru a vzrostl odpor sitek na cca 0,6 Bar , pak kulicka otevre a pousti olej rovnou do hlavniho mazaciho kanalu mimo filtry. Ta velka pruzina a kulicka je pojistnak proti pretlaku a v pripade vysokeho tlaku se otevre a poustí olej zpet do bloku, jinak by ti vystřelily baňky z tělesa filtru. proste to vsechno musi byt ciste a průchozí. propláchnutý. nic se tam neserizuje, vsechno je dano velikostí a silou pruzin.
pak se podívej na blok kde bylo prisroubovane teleso filtru a uvidis tam kudy olej vstupuje do telesa filtru , napravo.
na leve strane na bloku je dirka prepadu oleje do bloku. ta musi byt taky čistá.
dej novy tesneni pod teleso filtru a napravo je o krouzek ktery tesni privod do filtru od cerpadla, ten vymnen a namontuj to a zkus.
pokud nepomuze, vypust olej, vana dolů, oškrabat a vycistit vanu, pod vanou najdes plech , ten sundej, vycisti ho, vyber dole z bloku veskerej usazenej bordel a mazut, poradne, a kdyz uz tam budes, zkontroluj jestli nemas na korunkovych maticich kteryma jsou utazeny objimky ojnic vypadany zavlacky. pokud jo, dej novy.
no a ses u cerpadla. z cerpadla vede saci kos, vypada jak starej telefon. demontuj, je na kuzelu bez tesneni. vycisti a pokud ho jeste nemas zavarenej v miste kde se pripojuje na trubku nech to cočkem zavařit. casem se ten lisovanej spoj vyklechta a ptisava to tam vzduch.demontuj cerpadlo, je na sroubech , zajistenych ohlyma podlozkama. jeste zdemontujes vystupni trubku do bloku a mas to venku komplet. trubky ocistis a prohlidnes jestli nejsou prasklý.
cerpadlo na stole vycistis, netreba rozebirat, nic v nem nepoznas, ale kdyz do nej das olej a ucpes prstama vstup a vystup a otacis kolem musis cejtit na jednom prstu podtlak a na druhym tlak kterej musi pruzit a neunikat.
no a pak sundas vika z koníků a zacnes s proplachem naftou seshora. sundej si na bloku na strane filtru oleje ty dve vika pod kteryma jsou zdvihaci tyčky ventilů a zacni nahore proplachovat naftou kolem vodítek . nafta musí stékat dolů kolem zdvihátek a vykapavat dole z bloku v poloze kde proplachujes. vycisti to u koniku, pak vycisti bordel kolem zdvihatek.
Nakonec vem žanetu s katetrem a nastrkej ho do hlavniho mazaciho kanalu v bloku , bud dirou po odmontovanym čidle, nebo dirou vystupu filtru. pripadne muzes zdemontovat ty 4 blendovaci šrouby co jsou na bloku na hlavnim mazacim kanale a propláchnout to tama. vsechna nafta bude vykapavat dole na ojnici
No a pak to vsechno zase slozis, zatesnis, das novej olej a start. Zkontrolujes jestli nahore na koniky tece olej a jestli je dobrej tlak. pokud ano mas vyhrano. pokud ne...... špatný. olej totiz jde jeste dopredu do rozvodu, ale tam se nefostanes pokud nesundas prsa.....

Uživatelský avatar
Vlasatej
Příspěvky: 786
Registrován: stř čer 10, 2009 12:59 pm

Re: tlak oleja v motore Z 4011

#26 Nový příspěvek od Vlasatej »

tak jak to dopadlo? už to maže? co tomu bylo?

maruten1707
Příspěvky: 768
Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
Bydliště: Prešov

Re: tlak oleja v motore Z 4011

#27 Nový příspěvek od maruten1707 »

Pre Vlasatej:
Ospravedlňujem že až po dlhšej dobe ale predsa:
Išiel som presne podla toho čo si mi písal a stačilo rozobrať teleso čističa a vyčistiť a vymeniť pružinky.Dal som nové a zistil som že pružinka tá väčšia čo sa stará o tlak oleja bola vymačkaná-unavená bola cela nebola ulomená, ale mala dlžku 39mm a nová mala 44mm!!! Po tomto úkone tlak za tepla je v otáčkach sa vrátil na pôvodnú hodnotu 2,2atm a 1,2atm za tepla a za studena 5-6atm a 3 atm na voľnobeh takže díki moc 8) 8) 8)
Obrázek

Obrázek

Možno ešte pod ňu skúsiť podložiť podložku či tlak nestúpne aspon na 2,5atm za tepla???Alebo to už nechať tak ako je?

Uživatelský avatar
Vlasatej
Příspěvky: 786
Registrován: stř čer 10, 2009 12:59 pm

Re: tlak oleja v motore Z 4011

#28 Nový příspěvek od Vlasatej »

tak dobry 8) , hlavně že to maže. v těch pružinách je stejně nejakej bordel v eshopech, mam podezreni ze je zajima jen delka a prumer.....
Je zajimavy jak se puvodni pruzina vymackala, spíš bych čekal že praskne a ne že se zkrátí.
podložit můžeš zkusit , oprace na 5 minut a když máš budík, vidíš hned výskedek. jen počítej že se dřív zase zkrátí když bude podložená, kdyby to fungovalo chtelo by to delší pružinu ...

maruten1707
Příspěvky: 768
Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
Bydliště: Prešov

Re: tlak oleja v motore Z 4011

#29 Nový příspěvek od maruten1707 »

Možno majú v tom bordel ale pružinku som kupoval priamo podľa katalogu mi predajca ukazoval že to presne do telesa olej. čističa a po premeraní je totožná so starou len s tým rozdielom že stará je stľapčená-kratšia....vyskušam ešte podložiť budík samozrejme mám v traktore.

Bohumil Kačena
Příspěvky: 20
Registrován: čtv led 07, 2021 6:21 am
Bydliště: Nebílovy

Re: tlak oleja v motore Z 4011

#30 Nový příspěvek od Bohumil Kačena »

Čau, já jsem si dával budík na tlak oleje a při nastartování studenej motor -3stupně, tak mam tlak po nastartování skoro 16bar a cca po 10sekundach to postupně klesá na 6bar a ustálení při teplejšim oleji je 3bar volnoběh a 4-5bar vyšší otáčky. Jen při těch 16 až 10bar je slyšet takové dunění.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“