12145 - starter

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
laney
Příspěvky: 77
Registrován: sob lis 01, 2008 6:49 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 12145 - starter

#16 Nový příspěvek od laney »

jo ty stykače nejsou nic moc,ty stary co měly kovovy štelovací šroubky byly v poho ale někdy kolem roku 2000 přišla k nam do kolchozu nová 162 a ta uz mela nejakej polskej šmejd s plastovejma šroubkama ktery se pri ohrati potavili azmenilo se nastaveni, Sem se s tim taky natrapil

Uživatelský avatar
feki
Příspěvky: 2802
Registrován: sob črc 10, 2010 8:35 pm
Bydliště: Košice

Re: 12145 - starter

#17 Nový příspěvek od feki »

ja mam ten prepinac po novom na vetrieske, sice zatial s nim nebol problem, ale nemam z neho dobry pocit, pripada mi to cele potom zbytocne zlozite. ked ma to len raz naserie tak to cele prekopem :jazyk: inak, kam na vetriesku by sa mal namontovat bateriak? myslim na ktory kabel by to bolo najlepsie? na - od baterky smerom k prepinaci? (beriem do uvahy ze je ukostreny + pol) a ospravedlnujem sa, ze som uz uplne mimo temy :red:

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 12145 - starter

#18 Nový příspěvek od hotday »

no, tak berem spat, je mozne pouzit dve baterky, ale treba davat pozor na vytaveny starter, a pod...ale i tak sa tym neriesi problem kupit len jednu baterku a starter na 12V, a taktiez taka instalacia...
co sa tyka poziarov, tak to som uz zazil par kalamit aj ja, ten sprosty odpojovac je ale kravina!!!
ale zatial sa mi najviac osvedcil odpojovac ako je na 512,514, niektorych V3S, tam sa davali tie iste, a potom bol dalsi typ, ten bol pouzity u starsich V3S.
co sa tyka zapojenia na jednu baterku ze vyvedies kable len z jedneho zdroja, ale pritom to mas natrvalo zapojene na 24V, tak pocase ti ta jedna baterka odide...tiez ju az tak dobre nedobije ten altik...lebo on porovnava kapacity oboch bateriek...tiez nieje ziadna vyhra...
to feki:
ja som to osobne riesil tak, ze tam kde su tie tavne 50A poistky, tak som dal zopinacie rele, a ked som zatlacil klucik, tak som zopol tie rele a vlastne zopol aj baterky...natiahnute to mam z jednej baterky a nemam ziaden velky bateriovy odpojovac, lebo ten co bol origo na ZT303 sa mi rozpadol, tak som to riesil takto...a v poho to funguje...

migg7
Příspěvky: 6
Registrován: ned říj 04, 2009 9:33 pm

Re: 12145 - starter

#19 Nový příspěvek od migg7 »

Mozem potvrdit ze takuto prestavby som spravil aj na mojej 12245 kde som dal namiesto 24 V startera 12V magneton (80350911 9142742) s reduktorom (netreba ziadne upravy startera).
Motor chyta na supu a to pouzivam jednu 180 baterku ale pouzitu z nakladiaka ktoru vyhodili nakolko uz nechcelo auto snimi nastartovat.
Na pravu stranu som namontoval kastlik zo 7245 a mam klud.
Ziadny baterkovy prepinac ziadne dve baterky a funguje to super.
Ked si zoberiem ze cca 6litrovy motor startoval s 5,5 kw 24V starterom a pritom nakladiaky s 13 litrovim motorom pouzivaju tiez 5,5 kw starter

nabocklish
Příspěvky: 1891
Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm

Re: 12145 - starter

#20 Nový příspěvek od nabocklish »

No a další věc, která mluví pro změnu, ať už na 12 nebo 24 V je to, že v případě že se baterie vybíjí (zapnutý klíček apod.) Traktor nijak nenastratujete. Buď roztáhnout nebo baterie ven.
K celému problému ještě jeden postřeh:řešil jsem vadný startér v DH112. Jak už to bývá potřeboval jsem to nutně a hned a v žádném skladu opraveny pro vyměný fond nebyl. V DH112 je motor čtyřválec uř 1 ale stroj má soustavu na 24 V. Čili starter na uř 1 motory se použít nedal. Od oka jsem si změřil startér ve stodavacitce šestiválec uř 2 na 24 V. výsledek je ten že ty startéry jsou zaměnitelné. Bohužel nevím jestli všechny nebo jen v tomto konkrétním stroji. Ale žádnou fremu na nálitku vidět není.

acceer
Příspěvky: 1
Registrován: pon úno 22, 2021 8:44 am
Bydliště: Varnsdorf

Re: 12145 - starter

#21 Nový příspěvek od acceer »

Ja mam na 16145 12 v starter a startuje to úplně v pohodě i při-22 mam 2 baterie 70 amper a jede to úplně pervektne

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“