Ohřívač chladící kapaliny

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
matisx
Příspěvky: 1211
Registrován: pon pro 15, 2008 7:53 pm
Bydliště: Moravska Trebova

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#286 Nový příspěvek od matisx »

Chtelo by to do vany dat co nejvice topneho dratu(jak se dava do zlabu na strechu aby nezamrzli) s malou teplotou aby olej netrpel pripecenim a byla by to spica.vyuzilo by se veskere predane teplo.
U 4011 by se dalo udelat dvojite dno.ma to plechovou vanu a dat tam oddelenou napln oleje a to by musela byt paradak
Zavarit tam spiralu s trouby a musi to jit.treba to zkusim u me 4011 ale v zime s ni nejezdim .na to mam 6718

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#287 Nový příspěvek od DYK »

Já to pořád nechápu. Když ohřeju deset litrů oleje v ocelové nebo hliníkové vaně zbytek motoru je pořád studenej, ne? Mezi klikovou hřídelí, kde je sací trubka s košem do té vany je plech, který celkem slušně asi brání prostupování tepla vzhůru. Proč teda každej napojuje vodu na ohřívač, ohřívá so sběrného potrubí na hlavách? No aby motor co nejdřív odpálil a běžel sám, ne? Nebo je to jinak? Jo kdyby byla olejová vana bez nějakého překrytí a klika se vrtěla těsně nad hladinou je to jiná situace. Vojenský PV3S, pokud vím, měla pro nahřívání motoru plechovej cosi, do kteráho se strčila let lampa a funěla na vzduchem chlazené válce. Oddělená olejová vana nikoho nezajímala. Šlo přeci o to, aby se při startu stlačený vzduch ve válci natolik ohřál, aby chytla vtříknutá nafta a motor běžel. Co nejdřív.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#288 Nový příspěvek od pavel sk »

Ono sa to hreje hlavne kvoli tomu aby sa odlepili pohyblive casti od pevnych. Ten plech potopeny hlboko v oleji nebrani nicomu. Motor aby zapalil tak si kompresiou dokaze urobit teplotu aby sa vznietila nafta. Dôlezite je pre vytvorenie tej teploty je piestova rychlost (otacky kluky). Ked sme doma nahrievali olejovu vanu tak to vzdy laksie tocilo motorom a motor chytil furt. Ked sme to prelievali horucov vodov (nemame ohrev) tak to tocilo tazsie a motor tazko chytal. Pri starte ze zaklad dobra baterka+ starter+ dostatocne otacky kluky. U V3S to bol nestastny sposob ohrevu. Tie letlampy stali za hovno. Jedna zima na vojne v Martine ako startovacia hotovost mi stacila :pistol: :smich:

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#289 Nový příspěvek od DYK »

Je pravda, že jsem se ještě s ohřevem oleje u traktoru nesetkal. Jen pamatuju, ještě když se teda voda z traktorů vypouštěla a každý ráno, ten co měl vyjet, se naléval horkou vodou. Voda se nalila, vrátila se konev do umývárky a šlo se startovat. Chytal jak v létě. Prostě bylo třeba, nechat ať si železo nasaje teplo. Taky teda pamatuju, jak ty motory vypadali vevnitř po těch letech a po té vodě. Dostat ven vložku - pěkná práce. Jo a za čtvrtou vložkou a je jedno jestli motory s vyboulením nebo jen s malým vrtáním blátíčko a humus. Nejhůř chlazený místo když je čistý, natož s tím bordelem.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

jarda avsop
Příspěvky: 1141
Registrován: pon dub 01, 2013 10:13 am
Bydliště: jaroměř

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#290 Nový příspěvek od jarda avsop »

psal jsem vam jen muj poznatek.Když se ohříva olej teplo jde nahoru do valcu a pak je opravdu menší tření lepe to točí.Ja měl na Z 3011 na plechové vaně přidělané těleso z el. trouby na pečení, bylo to venku a né v oleji a překryté dalším plechem s izolací.Mohu vam potvrdit, že to opravdu funguje lepe jak ohřívaček vody ,také jsem j několik ohřívaču vody namontoval, ale ničím mě to neoslovilo, chtěl to vždy zakazník.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#291 Nový příspěvek od DYK »

Vůbec nechci pochybovat o tvých poznatcích. Jasně, i od oleje se postupně prohřeje motor, ale přeci jen - to všechno co popisuješ - není to od teplé vody dřív?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Libor Z25
Příspěvky: 3486
Registrován: úte bře 19, 2013 3:05 pm
Bydliště: Kůšček od Vsetína

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#292 Nový příspěvek od Libor Z25 »

Že sa do teho montuju ogaři - vyhřev oleja měly Zetory 25 ale bylo to na zvláštní přání a taky asi hodně drahé....na živo sem to ještě neviděl.V olej.vaně byl drát na pertinaxové desce a přes stěnu vedl drát k trafu,keré bylo na pravém boku pod startérem... Raritka :)
Libor :-)

Uživatelský avatar
matisx
Příspěvky: 1211
Registrován: pon pro 15, 2008 7:53 pm
Bydliště: Moravska Trebova

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#293 Nový příspěvek od matisx »

V te dobe se do traktoru musel ten olej nakrajet rikali chlapi :vysmech:

sustodp
Příspěvky: 363
Registrován: stř pro 10, 2014 7:55 pm
Bydliště: velky krtis

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#294 Nový příspěvek od sustodp »

nazdar chlapi, citam to to a napadlo ma ze ked otec este v sedemdesiatych rokoch robil na druzstve na dt75 a na stalinci tak im na druzstvo chodili brigadovat ruski vojaci ktori vtedy boli vo vojenskom priestore lešť. v civile ti vojaci pracovali na kolchoze a vraveli ze na tom ich kolchoze mali az 40 kusovdt75 a zaujimave bolo co vraveli o zimnych startoch u nich doma v rusku. na kolchoze mal vzdy jeden chlap sluzbu ktory nonstop hrial v jednom velkom kotli motorovy olej a v druhom vodu. z traktorov kazdy den vypustali olej aj vodu a rano si kazdy nalial teply olej aj vodu do motora a starty boli samozrejme v poho. olej ani nemuseli menit vzdy sa nieco porozlievalo po zemi :smich: tak sa tam stale dolieval aj novy aby ho bolo vzdy dost.

Uživatelský avatar
vladman
Příspěvky: 1542
Registrován: čtv úno 07, 2013 8:48 pm
Bydliště: Topoľčany-okolie

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#295 Nový příspěvek od vladman »

Keď to tu tak čítam, najlepšie by bolo urobiť jedno aj druhé.....aj ohrev vody,aj oleja.Alebo najať toho Rusa. :prace:
,,Pilní hospodár má pamatovať, abi rozeznal dobru zem od zléj..." Juraj Fándly

Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/

sustodp
Příspěvky: 363
Registrován: stř pro 10, 2014 7:55 pm
Bydliště: velky krtis

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#296 Nový příspěvek od sustodp »

v praci som daval do 7745 origo 1000w spiralu namiesto mrazovej poistky do bloku. mam tam casovacu zasuvku nastavenu na 2 hodiny a odvtedy problemy so startovanim nemam. a doma som dal taku istu spiralu, mimochodom do avie sa davali tie iste, dal do 6911 akurat ten blok tam mrazovu poistku nema tak som tam tu dieru spravil :typek: a je to v poho. trochu som mal strach ci sa ten blok nezacne praskat na tom mieste ale nic sa nestalo. 8) v obidvoch je olej M6AD. a ked som nemal tu casovu zasuvku a zabudol som nato aj dva dni tak sa nic nedialo, motor sa zohrial na 50 stupnov, takze nehrozi aby to vyvrelo.

jarda avsop
Příspěvky: 1141
Registrován: pon dub 01, 2013 10:13 am
Bydliště: jaroměř

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#297 Nový příspěvek od jarda avsop »

ja neříkam, že ohřátí vody nepomuže při startu, ale ohřívat to 2 hodiny před starten je opravdu dlouho.Ohřatí oleje pomuže výrazně zmenšít tření všech součastí a tím i lepší start a to už při 15minutach ohřívaní.U ohřatí vodou se zmenší tření jen na valcích, ohřeje se tam olejový film.

Pavel.T
Příspěvky: 1183
Registrován: sob led 19, 2013 5:19 pm
Bydliště: Náchod venkov

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#298 Nový příspěvek od Pavel.T »

U crystala je trochu výhoda že dole pod vanou je výměník na vodu takže i ta voda ten olej trochu prohřeje.

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#299 Nový příspěvek od pavel sk »

Ale len u tych starsich.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#300 Nový příspěvek od DYK »

Vodní ohřev na dvě hodiny? Možná by bylo dobrý, se vrátit na začátek tématu a přečíst si, co kdo píše. Třeba metrix ohřívá půl hodiny a je - byl spokojený. A nejen on. Vodní předehřev to bylo furt dobrý a dobrý a najednou olej. Jenže jak toho docílit? To nakonec může někdo přijít s tvrzením, že je nejlepší parkovat v teple a bude mít jistě taky pravdu.
matisx píše:nevim ja kdyz jsem pred caa 10lety(mozna vic) na to prisel tak to pro me byla revoluce ten predehrev a horkovzduch bych pozil snad jen v nouzi-motor mi chytne i -15 ale ten chod motoru je jako flasinet-musel by tam byt o dost ridci olej jako v osobaku ale to zase 6718 neda.
takze ja kdyz rano vstal ve 3h na prohrnovani tak jsem to hned zapojil a sel se nasnidat(natankovat naftu) a za tech cca 30-45 minut jsem vyjizdel s plnym nasazeni s pluhem do snehu.
myslim si ze horkovzduskou bych ten motor za sezonu prohrnovani tema startama odrovnal. :-/
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“