Žhavení v sání
Moderátor: Lukashil
Re: Žhavení v sání
Tak to napojeni: nadobka ,žhavička ,tlačitko to je zde omilane po dvacate,a že ma nadobka maly spad atd.
Ja hledal zde origo napojeni od zetoru,nafta je tlačena od čerpadla na žhavičku, už jsem si to zjistil tak jsem to tu napsal.
Ja hledal zde origo napojeni od zetoru,nafta je tlačena od čerpadla na žhavičku, už jsem si to zjistil tak jsem to tu napsal.
Re: Žhavení v sání
Kde se vezme tlak když traktor bude stát 14 dní.
V zime tedy se bude nejdříve protačet motorem aby se načerpalo čerpadlo tlak pro žhavičku.
Mám to zapojené od přepadu vstřiků do nadobky funguje to dobře, je to druhé schéma, v mém předchozím příspěvku.
V zime tedy se bude nejdříve protačet motorem aby se načerpalo čerpadlo tlak pro žhavičku.
Mám to zapojené od přepadu vstřiků do nadobky funguje to dobře, je to druhé schéma, v mém předchozím příspěvku.
Re: Žhavení v sání
tlak v hadičce zustane, uzavře se přivod jak v elektroventilu tak v žhavičce bimetalem, i když někomu upada nafta tak pro termostart zustane hadice zalita.
Re: Žhavení v sání
Kotis-po čtrnácti dnech,ale i přez noc ti tlak uteče,když tam nebude třista atmosfér a zásobník jak flaška autogenu . Tlak na spád stačí ten kterej je v nádobce a vytváří ho nafta pomocí zemský přitažlivosti. To bohatě stačí, nafta i když je zima teče dostatečne na to ,aby protekla na rozpálenou spirálu a vzňala se.Samozřejmě vím jak by to mělo vypadat.Doplňování přez přepady je fajn,ale zbytečná komplikace. Jak jsem napsal ,za měsíc používání mi ubylo sotva čtvrtka nádobky(mám tam tu na brzdovku). Teď je kolem nuly ,tak startuju bez žhavení a myslím, že zase na podzim kápnu decku a bude vystaráno až do jara.Víc bych to nekomplikoval a neřešil.Ostatní ať si dělají co chtějí.Takhle to mám já a funguje mi to k mé spokojenosti.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
- Michal(zetor)
- Příspěvky: 4190
- Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žhavení v sání
Taky mám nádobku o trochu víš než je svíčka a funguje to samospádem dobře... Akorát si myslím že když tam nechám ted od zimy v nádobce naftu že do další zimy bude nádobka suchá. Ale teď nevím jestli se to za tu dobu vycvrndá kolem víčka po troškách a nebo přez svíčku. A nebo taky to dělala hadička tu sem teď měnil v jednom mistě byla mokrá, tak jesi mě nafta neutekla tudyma.... No uvidím zatím se hladina furt drží.
Zetor 6911 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =35&t=6675
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Re: Žhavení v sání
hlavně aby to fungovalo každemu jak si to představuje
už aby bylo jaro
už aby bylo jaro
Re: Žhavení v sání
Keď to máš zapojené ako to bolo na Avii, teda s trojkomorovou nádobkou aká bola na Š-120 na brzdovú kvapalinu, tak sa nádobka stále dopĺňa a keď je plná preteká späť do nádrže. Tým by mala byť stále plná čerstvej nafty. Moja skúsenosť z Avie bola taká, že sviečka celkom netesnila a nafta cez ňu rýchlejšie vytekala, ako sa stihla dopĺňať. Riešením bola litrová fľaška nafty za sedadlom a pred štartom doliať.Michal(zetor) píše:Taky mám nádobku o trochu víš než je svíčka a funguje to samospádem dobře... Akorát si myslím že když tam nechám ted od zimy v nádobce naftu že do další zimy bude nádobka suchá. Ale teď nevím jestli se to za tu dobu vycvrndá kolem víčka po troškách a nebo přez svíčku. A nebo taky to dělala hadička tu sem teď měnil v jednom mistě byla mokrá, tak jesi mě nafta neutekla tudyma.... No uvidím zatím se hladina furt drží.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Žhavení v sání
na to by podle mě stačil ten origo zetoráckej ventil, ten by tu naftu měl podržet....
Stydím se za tuto zem
Re: Žhavení v sání
Jaro25 to vystihl- trocha bordýlku a teklo to ven rychlejc jak dovnitř.No už je teplo a nežhavím a tak ať si vykape.Na podzim kápnu deci a stačí do jara.Hezkej den všem páni.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
- mojmirmatta
- Příspěvky: 72
- Registrován: sob dub 23, 2011 4:04 pm
- Bydliště: Vranov nad Toplou
Re: Žhavení v sání
ZdravímMíšánek píše:No, tak to je právě ten problém - tohle neni seriové zapojení, nýbrž PARALELNÍ! Proto tady v tom děláte takové zmatky a píšete blbosti.
Kdyby jednotlivé žhavičky byly seriové zapojené, tak je zapojení uděláno tak, že na 1. žhavku jde plus, z jejího mínusu jde vodič na + žhavičky č.2, z jejího mínusu jde + na č.3 atd... V tomhle případě by docházelo na každé žhavičce k úbytku napětí jak jsem popsal výše.
Tohle zapojení, ostatně jako každé zapojení žhaviček je PARALELNÍ. To znamená, že plus mají všechny žhaviče stejné, a mínus mají na závitu, takže jsou ukostřeny přes blok. To znamená, že když to zjednoduším, tak každá žhavička je napojena jakoby přímo na baterku (samozřejmě přes spínač, nebo i přes pojistku). Proto žhavičky musí fungovat vždy na palubní napětí, tj. +12 nebo +24V a ne na nějakých pár volt, jak tu psal někdo nahoře. Kdyby žhavička byla připojena na dva volty, tak se buďto do řervena nerozžhaví vůbec, nebo jí to bude trvat čtvrt hodiny
Kdyžtak se podívejte na google co je seriové zapojení, co paralelní a jaké vlastnosti mají jednotlivé druhy obvodů.
Chlapi, tohle jsou základní věci, které se učí děti ve fyzice na základní škole I v těch padesátých letech věděli jak ty žhavky mají zapojit, tak proto to funguje doteď
To zapojení mi nejde do hlavy pokiaľ zhavic ma len jeden vývod bod napojenia a kostru máju spoločnu .Ak na prvi zhavič napojim plus a z kostri zoberiem co na napojenie druheho žhavica ake plus?
Re: Žhavení v sání
Naozaj nechápem, prečo cituješ práve tú najväčšiu kravinu, aká bola okolo žhavičov napísaná. Ak by si to prečítal o pár príspevkov ďalej, tak sám autor toho príspevku uznal, že to je inak. Skús si poriadne pozorne prečítať nasledujúce príspevky, pozrieť do schémy, prípadne na nejaké obrázky a pochopíš. Mňa už nebaví dookola popisovať a vysvetľovať zapojenie. Každopádne žhavič nie je ukostrený, má dva samostatné vývody.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
-
- Příspěvky: 47
- Registrován: sob bře 14, 2015 6:48 pm
- Bydliště: Hriňová
Re: Žhavení v sání
Zdravím vás, ja som dal zhavic rovno do potrubia, nafta ide samospadom s nádržky a el.som napojil cez gombík, funguje to super
Re: Žhavení v sání
Tohle už měli klucí na údržbě silnic před revolucí.
http://www.youtube.com/watch?v=Abh1j5Wmy5M Z25K štípač
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
Re: Žhavení v sání
Pratele, jen prosim takovou malickost, zkusil nekdo z vas zda jde opravdu nasroubovat svicka do zavitu misto holendru co vede ke kompresoru? Akorat se bojim jestli ho po 36letech vysroubuju a neposlu moc hlinikovych spon do valcu.....
Stydím se za tuto zem
- Michal(zetor)
- Příspěvky: 4190
- Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žhavení v sání
To jsem nezkoušel. Vrtali jsme a dělali druhý vstup do sání pro žhavící svíčku Myslím že s těma pár šponkama hlinikovejma si motor poradí
Zetor 6911 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =35&t=6675
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420