Žhavení v sání

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Tomas6
Příspěvky: 5307
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Žhavení v sání

#286 Nový příspěvek od Tomas6 »

Já bych sundal hadici od filtru a vysával vysavačem.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

red.bill
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Žhavení v sání

#287 Nový příspěvek od red.bill »

Závit je menší než na svíčkách, ale hlavně tam je zahloubení... vyšroubovat ten náustek není problém... pokud nemáš, doporučuju sehnat sání který má ten nálitek oválnej. Na něj se vejde i svíčka s tím náustkem. Nemusíš nechávat něco na sání dovářet... Origo svíčka k eko motorům má nějaký atyp palcák závit a nemá na 6hranu ani moc místa na nějaký těsnění...

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Žhavení v sání

#288 Nový příspěvek od pavel sk »

V robote sme mali asi na dvoch traktoroch (jeden 7745, druhy 7245HS) sacie potrubia origo uz s predpripravenym otvorom v sani hned za sacim vstupom pre kompresor. Tie otvory boli od vyroby zaslepene srobovacou zatkou na 17 kluc. Ta zatka aj zavit mi prisli rovnake, ako je aj zatka na vypustacom otvore olejovej vane u motora. Bol tam mierne kuželovy zavit :-/ Niekde asi mam sacie potrubie s takym zväcsenym naliatkom v mieste kde je ustie pre sanie kompresora. Akurat tam neni nic navrtane, ale miesta aj hrubka materialu v tom mieste na sani tam je :-/

sadlicko
Příspěvky: 1417
Registrován: čtv bře 26, 2009 11:52 pm
Bydliště: Mukařov u Úštěka

Re: Žhavení v sání

#289 Nový příspěvek od sadlicko »

nechci být za prudiče, ale žhavení v sání je tak nějak k ničemu. 72 nastaruje i v -20 bez žhavení. Pokud je v pořádku a správně seřízená.
.
A pokud je problém a používá se tohle žhavení v sání, už nejde použít startovací sprej, protože se zapálí už v sání a ne ve válcích.
Druhá věc je, že teoreticky v sání vyhoří kyslík a pak nemá co hořet ve válcích. Mám to u MF a je lepší místo toho používat startovací spray.
72 startuje úplně bez problémů i bez žhavení. Pomůže mít v motoru min. 15W40 a vypnout náhonovou spojku.

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Žhavení v sání

#290 Nový příspěvek od pavel sk »

Preto doma v mrazoch pouzivame teplovzdušnu pistol ktora nespaluje kyslik. Nahrejeme hlinikove sacie potrubie za moment na teplotu ze na nom skoro nezdrzim ruku, a motor zdrapne ako v lete v +35. Ked boli v minulosti silnejsie zimy tak sme este nahriali aj olejovu vanu a olej. Zaklad u zimneho startu je baterka v kondicii+ dobry štarter a neztuhnuta nafta vo filtroch. Pokial nema motor pri studenom starte dostatocnu piestovu rychlost, tak bude furt tazko chytat.

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 6541
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Žhavení v sání

#291 Nový příspěvek od Lukashil »

Panove co rikate ma logiku ovsem
1. Startovaci sprej pokud ho u sebe mas musis nekudy do sani vstriknout, takze bud budu stejne predelavat saci potrubi nebo nekde v lese po tme rano sundavat ze sani hadici a i tak nemuzu v jednom cloveku vstrikovat a startovat

2.horkovzduska stejne jako ohrev vody je na 230v a ty bezne na parezu nebo borovici nejsou :)
Stydím se za tuto zem

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5431
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Žhavení v sání

#292 Nový příspěvek od thovt »

Spíš je to tak že startovací sprej jde použít je to jedno jestli to hoří ve válci nebo v saní, jde oto nasávat teplý vzduch, dříve se používal termostart tedy žhavicí svíčka skrz ní protékala nafta tu zapálila, při startovaní šel do motoru velký plamen.
Přestalo se to používat protože termostart časem přestal těsnit, v nádobce nebyla nafta, dlouho se žhavilo nakonec to nevydržela spirála.
Když má motor vyběhané válce nebo zapečené pístní kroužky, špatné vstřiky, startovací sprej nepomůže. Dále elektrika v nepořádku , když se hřejí kontakty v důsledku oxidace.

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 6541
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Žhavení v sání

#293 Nový příspěvek od Lukashil »

Mozna by bylo resenim jako maji nektere traktory na prani zarizeni pro vstrikovani eteru. Ovsem tam jiz bude cenovka jinde.....
Stydím se za tuto zem

red.bill
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Žhavení v sání

#294 Nový příspěvek od red.bill »

On sice teoreticky ten kyslík vyhoří ale pokud startuješ tak si nasává další... ať chceš nebo nechceš ono to prostě funguje... já si na to nestěžuju, jako Lukáš parkuju tak, že nemám přístup k 230V takže nic jinýho mi nezbývá...

Eter ještě někdo používá? To je slušnej hrob pro motor...

Uživatelský avatar
Sorbus
Příspěvky: 973
Registrován: pát črc 13, 2018 8:14 pm
Bydliště: Hostomicko

Re: Žhavení v sání

#295 Nový příspěvek od Sorbus »

Měli jsme v hadici píchnutou klasickou jehlu a v případě potřeby se stříkačkou stříknul benzín. Fungovalo to jak u liazky tak u krystala.
Na všechno nám treba špecialistou !

jojo7011
Příspěvky: 1065
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Žhavení v sání

#296 Nový příspěvek od jojo7011 »

to sadlicko: Figel je tom, ze to ma zhoriet este v sani aby nedochadzalo k neriadenej detonacii https://youtu.be/2h-0z5QY8r0?t=54 . Stare Ducata co mali motor Iveco Sofim, tak mali tiez jeden zhavic v sani na ktory pocas startu striekala nafta cez trysku. Ono je pravda, ze tie motori boli velmi vydarene a vinikajuco startovali aj bez toho kedze to rozprasovanie nafty po rokoch nefungovalo ani na jednom. Potom tie trochu novsie JTD mali v prvedeni microbus ( Panorama ) tzv. termostarter, co bola asi 500W el. spirala v nasavacom potrubi. Nova generacia motorov Iveco uz ma normalne 4 zhavice priamo vo valcoch.

Vedra
Příspěvky: 1368
Registrován: pát čer 26, 2015 6:06 pm
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Žhavení v sání

#297 Nový příspěvek od Vedra »

Éter dost ničí motory, ČSLA testovala studené starty na V3S a zjistili že start na éter způsobí opotřebení ekvivalentní 1000km jízdy, studený start bez éteru ekvivalent 100km jízdy.

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Žhavení v sání

#298 Nový příspěvek od pavel sk »

Lukashil píše: sob led 15, 2022 9:58 am Panove co rikate ma logiku ovsem
1. Startovaci sprej pokud ho u sebe mas musis nekudy do sani vstriknout, takze bud budu stejne predelavat saci potrubi nebo nekde v lese po tme rano sundavat ze sani hadici a i tak nemuzu v jednom cloveku vstrikovat a startovat

2.horkovzduska stejne jako ohrev vody je na 230v a ty bezne na parezu nebo borovici nejsou :)
Tak ty to chces startovat mimo civilizaciu. Tak potom jedine ten start sprej. Ked ho nafukas do sania tak on tam nejaky cas zostane a neodpari sa okamzite a natocis aj bez pomoci druhej osoby. Alebo nenechavat traktor v lese. U nas ich tak v minulosti niekolko zmyzlo a nenasli sa dodnes.

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 6541
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Žhavení v sání

#299 Nový příspěvek od Lukashil »

Ono vzdy jen o les nejde a pokud tam prijedete v6 rano a do 11 nakladate dva vleky tak uz ma motor -6 taky a to mu to zhaveni malicko ulevi
Stydím se za tuto zem

Uživatelský avatar
staník
Příspěvky: 5476
Registrován: stř říj 22, 2008 6:13 am
Bydliště: U Nového Města na Mo

Re: Žhavení v sání

#300 Nový příspěvek od staník »

Ma termostart mám všechno nachystaný,jen nejsou lidi na dodělání :pohlavek:
Na žhavicí svíčce je tuším nějakej UNF závit ale to jen co si pamatuju :zapomel: :zapomel:
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“