Žhavení v sání
Moderátor: Lukashil
Re: Žhavení v sání
Já bych sundal hadici od filtru a vysával vysavačem.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Žhavení v sání
Závit je menší než na svíčkách, ale hlavně tam je zahloubení... vyšroubovat ten náustek není problém... pokud nemáš, doporučuju sehnat sání který má ten nálitek oválnej. Na něj se vejde i svíčka s tím náustkem. Nemusíš nechávat něco na sání dovářet... Origo svíčka k eko motorům má nějaký atyp palcák závit a nemá na 6hranu ani moc místa na nějaký těsnění...
Re: Žhavení v sání
V robote sme mali asi na dvoch traktoroch (jeden 7745, druhy 7245HS) sacie potrubia origo uz s predpripravenym otvorom v sani hned za sacim vstupom pre kompresor. Tie otvory boli od vyroby zaslepene srobovacou zatkou na 17 kluc. Ta zatka aj zavit mi prisli rovnake, ako je aj zatka na vypustacom otvore olejovej vane u motora. Bol tam mierne kuželovy zavit Niekde asi mam sacie potrubie s takym zväcsenym naliatkom v mieste kde je ustie pre sanie kompresora. Akurat tam neni nic navrtane, ale miesta aj hrubka materialu v tom mieste na sani tam je
Re: Žhavení v sání
nechci být za prudiče, ale žhavení v sání je tak nějak k ničemu. 72 nastaruje i v -20 bez žhavení. Pokud je v pořádku a správně seřízená.
.
A pokud je problém a používá se tohle žhavení v sání, už nejde použít startovací sprej, protože se zapálí už v sání a ne ve válcích.
Druhá věc je, že teoreticky v sání vyhoří kyslík a pak nemá co hořet ve válcích. Mám to u MF a je lepší místo toho používat startovací spray.
72 startuje úplně bez problémů i bez žhavení. Pomůže mít v motoru min. 15W40 a vypnout náhonovou spojku.
.
A pokud je problém a používá se tohle žhavení v sání, už nejde použít startovací sprej, protože se zapálí už v sání a ne ve válcích.
Druhá věc je, že teoreticky v sání vyhoří kyslík a pak nemá co hořet ve válcích. Mám to u MF a je lepší místo toho používat startovací spray.
72 startuje úplně bez problémů i bez žhavení. Pomůže mít v motoru min. 15W40 a vypnout náhonovou spojku.
Re: Žhavení v sání
Preto doma v mrazoch pouzivame teplovzdušnu pistol ktora nespaluje kyslik. Nahrejeme hlinikove sacie potrubie za moment na teplotu ze na nom skoro nezdrzim ruku, a motor zdrapne ako v lete v +35. Ked boli v minulosti silnejsie zimy tak sme este nahriali aj olejovu vanu a olej. Zaklad u zimneho startu je baterka v kondicii+ dobry štarter a neztuhnuta nafta vo filtroch. Pokial nema motor pri studenom starte dostatocnu piestovu rychlost, tak bude furt tazko chytat.
Re: Žhavení v sání
Panove co rikate ma logiku ovsem
1. Startovaci sprej pokud ho u sebe mas musis nekudy do sani vstriknout, takze bud budu stejne predelavat saci potrubi nebo nekde v lese po tme rano sundavat ze sani hadici a i tak nemuzu v jednom cloveku vstrikovat a startovat
2.horkovzduska stejne jako ohrev vody je na 230v a ty bezne na parezu nebo borovici nejsou
1. Startovaci sprej pokud ho u sebe mas musis nekudy do sani vstriknout, takze bud budu stejne predelavat saci potrubi nebo nekde v lese po tme rano sundavat ze sani hadici a i tak nemuzu v jednom cloveku vstrikovat a startovat
2.horkovzduska stejne jako ohrev vody je na 230v a ty bezne na parezu nebo borovici nejsou
Stydím se za tuto zem
Re: Žhavení v sání
Spíš je to tak že startovací sprej jde použít je to jedno jestli to hoří ve válci nebo v saní, jde oto nasávat teplý vzduch, dříve se používal termostart tedy žhavicí svíčka skrz ní protékala nafta tu zapálila, při startovaní šel do motoru velký plamen.
Přestalo se to používat protože termostart časem přestal těsnit, v nádobce nebyla nafta, dlouho se žhavilo nakonec to nevydržela spirála.
Když má motor vyběhané válce nebo zapečené pístní kroužky, špatné vstřiky, startovací sprej nepomůže. Dále elektrika v nepořádku , když se hřejí kontakty v důsledku oxidace.
Přestalo se to používat protože termostart časem přestal těsnit, v nádobce nebyla nafta, dlouho se žhavilo nakonec to nevydržela spirála.
Když má motor vyběhané válce nebo zapečené pístní kroužky, špatné vstřiky, startovací sprej nepomůže. Dále elektrika v nepořádku , když se hřejí kontakty v důsledku oxidace.
Re: Žhavení v sání
Mozna by bylo resenim jako maji nektere traktory na prani zarizeni pro vstrikovani eteru. Ovsem tam jiz bude cenovka jinde.....
Stydím se za tuto zem
Re: Žhavení v sání
On sice teoreticky ten kyslík vyhoří ale pokud startuješ tak si nasává další... ať chceš nebo nechceš ono to prostě funguje... já si na to nestěžuju, jako Lukáš parkuju tak, že nemám přístup k 230V takže nic jinýho mi nezbývá...
Eter ještě někdo používá? To je slušnej hrob pro motor...
Eter ještě někdo používá? To je slušnej hrob pro motor...
Re: Žhavení v sání
Měli jsme v hadici píchnutou klasickou jehlu a v případě potřeby se stříkačkou stříknul benzín. Fungovalo to jak u liazky tak u krystala.
Na všechno nám treba špecialistou !
Re: Žhavení v sání
to sadlicko: Figel je tom, ze to ma zhoriet este v sani aby nedochadzalo k neriadenej detonacii https://youtu.be/2h-0z5QY8r0?t=54 . Stare Ducata co mali motor Iveco Sofim, tak mali tiez jeden zhavic v sani na ktory pocas startu striekala nafta cez trysku. Ono je pravda, ze tie motori boli velmi vydarene a vinikajuco startovali aj bez toho kedze to rozprasovanie nafty po rokoch nefungovalo ani na jednom. Potom tie trochu novsie JTD mali v prvedeni microbus ( Panorama ) tzv. termostarter, co bola asi 500W el. spirala v nasavacom potrubi. Nova generacia motorov Iveco uz ma normalne 4 zhavice priamo vo valcoch.
Re: Žhavení v sání
Éter dost ničí motory, ČSLA testovala studené starty na V3S a zjistili že start na éter způsobí opotřebení ekvivalentní 1000km jízdy, studený start bez éteru ekvivalent 100km jízdy.
Re: Žhavení v sání
Tak ty to chces startovat mimo civilizaciu. Tak potom jedine ten start sprej. Ked ho nafukas do sania tak on tam nejaky cas zostane a neodpari sa okamzite a natocis aj bez pomoci druhej osoby. Alebo nenechavat traktor v lese. U nas ich tak v minulosti niekolko zmyzlo a nenasli sa dodnes.Lukashil píše: ↑sob led 15, 2022 9:58 am Panove co rikate ma logiku ovsem
1. Startovaci sprej pokud ho u sebe mas musis nekudy do sani vstriknout, takze bud budu stejne predelavat saci potrubi nebo nekde v lese po tme rano sundavat ze sani hadici a i tak nemuzu v jednom cloveku vstrikovat a startovat
2.horkovzduska stejne jako ohrev vody je na 230v a ty bezne na parezu nebo borovici nejsou
Re: Žhavení v sání
Ono vzdy jen o les nejde a pokud tam prijedete v6 rano a do 11 nakladate dva vleky tak uz ma motor -6 taky a to mu to zhaveni malicko ulevi
Stydím se za tuto zem
Re: Žhavení v sání
Ma termostart mám všechno nachystaný,jen nejsou lidi na dodělání
Na žhavicí svíčce je tuším nějakej UNF závit ale to jen co si pamatuju
Na žhavicí svíčce je tuším nějakej UNF závit ale to jen co si pamatuju
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.