Ložisko zubové spojky phn Crystal
Moderátor: Lukashil
Re: Ložisko zubové spojky phn Crystal
zetor 50super,Z10045turbo,7011,E516B,BSS P53S,6T,P93S,10.08-agro,hon un 050 2x,BDT po faceliftu,bogballe,kertitox ala Napa,a spousta dalších stroju co uz není kam davat:)
Re: Ložisko zubové spojky phn Crystal
Tak ono by se dle mého nic tak hrozného asi z logiky věci ani nestalo při té rychlosti když by zrovna nedocházelo k prokluzu přední vs. zadní náprava. Akorát jediné co, tak by to samozřejmě na tvrdém začalo hučet, ale jinak podle mě nic katastrofálního.
Jinak kola mám Zadek 18.4-34 TZ 19, Předek 12.4-24 a počet zubů popravdě nevím, nepočítal jsem je ještě
Ale zítra budu u traktoru tak je schválně spočítám, každopádně prodejce mi říkal že to na moji kombinaci rozměrů bude údajně sedět bez nutnosti nějakého jiného zásahu v podobě výměny vloženého kola.
Jinak kola mám Zadek 18.4-34 TZ 19, Předek 12.4-24 a počet zubů popravdě nevím, nepočítal jsem je ještě
Ale zítra budu u traktoru tak je schválně spočítám, každopádně prodejce mi říkal že to na moji kombinaci rozměrů bude údajně sedět bez nutnosti nějakého jiného zásahu v podobě výměny vloženého kola.
Re: Ložisko zubové spojky phn Crystal
Takže byl jsem se teď podívat konkrétně na tu moji zubovku, Přemo a má 32 zubů, průměr ozubeného kola je 134mm.
Takže jestli tu tabulku co jsi sem nasdílel chápu správně, tak bych při těch mých rozměrech pneu mít problém neměl, ne?
A ještě bych měl teda jeden, možná asi trochu debilní dotaz, ale nedá mi a klidně mě za to kdyžtak zpucujte jestli je to bude úplná konina:
Nechat ten původní vnitřní kroužek ložiska na zubovce a strčit jej do stávajících válečků a vnější části ložiska by byla moc velká prasárna která by ve skutečnosti neměla další moc velkou životnost nebo by to nemusel ve výsledku být až tak zásadní problém? Či se to naopak třeba dělá i běžně pokud se to ložisko doposud ještě nějak neprojevilo?
Ja jen jestli do toho ložiska mám nějak vrtat když s ním doposud nebyly nějaké problémy, nějak si posvařovat nějaké reverzní kladivo (protože doma žádné nemám, ani stahovák na ložiska neni) anebo to nechat být a poskládat jak jsem napsal výše? Nemám s tím zkušenost tak proto se ptám na praxi.
Díky
Takže jestli tu tabulku co jsi sem nasdílel chápu správně, tak bych při těch mých rozměrech pneu mít problém neměl, ne?
A ještě bych měl teda jeden, možná asi trochu debilní dotaz, ale nedá mi a klidně mě za to kdyžtak zpucujte jestli je to bude úplná konina:
Nechat ten původní vnitřní kroužek ložiska na zubovce a strčit jej do stávajících válečků a vnější části ložiska by byla moc velká prasárna která by ve skutečnosti neměla další moc velkou životnost nebo by to nemusel ve výsledku být až tak zásadní problém? Či se to naopak třeba dělá i běžně pokud se to ložisko doposud ještě nějak neprojevilo?
Ja jen jestli do toho ložiska mám nějak vrtat když s ním doposud nebyly nějaké problémy, nějak si posvařovat nějaké reverzní kladivo (protože doma žádné nemám, ani stahovák na ložiska neni) anebo to nechat být a poskládat jak jsem napsal výše? Nemám s tím zkušenost tak proto se ptám na praxi.
Díky
Re: Ložisko zubové spojky phn Crystal
Kroužky ložisek by se zaměňovat neměly, kor už u jetých. Kolik to vydrží ti stejně nikdo neřekne... Kolik má to kolo na zubovce zubů není úplně podstatný, z tý tabulky vychází, že lamelovka a zubovka nemá záměnnou sadu koleček. Podle rozdílných čísel v nich jsou nějaký rozdíly
Re: Ložisko zubové spojky phn Crystal
No tak to potom, přeju hodně štěstí a budu stebou doufat zetito bude sedět a nevyhodil si 20 tisíc,mi tam teda nepasovalo jeto 8045 motor turbo třeba utebe to pasovat bude, těžko říct,nejlepe proste 4 matky povolit kardan dolů,a shod nohavicu a uvidíš pul hodiny práce, až na ten olej teda nejlepe traktor převrátit na bok nebo spíš spustit toje stoho to nejotravnejsi teda za mě..a skus porovnat velikost ozubení a hned budeš vědět na čem jsi... protože jak říká red.bill vtom přehození zubovky místo lamelovky.
zetor 50super,Z10045turbo,7011,E516B,BSS P53S,6T,P93S,10.08-agro,hon un 050 2x,BDT po faceliftu,bogballe,kertitox ala Napa,a spousta dalších stroju co uz není kam davat:)
Re: Ložisko zubové spojky phn Crystal
Myslíš že podle te tabulky co jsi sem dal to sedět nebude, Přemo? Tobě to tam nesedělo poměrně, tzn. že se ti lišil počet zubů na původní lamelovce vs. na zubovce. Nebo jsem Te pochopil špatně?
Ja to mám taky minimálně na papírech 8045, ale jestli je to originál 10045 nebo 8045 s turbom9torem s přeraženýma číslem to netuším. Ale ve své podstatě by to roli hrát nemělo vubec žádnou, ne?
Ty jsi měl teda jaké rozdíly v počtech zubů mezi tou zubovkou co máš a lamelovkou co jsi tam měl původně že ti to tam nakonec nesedělo?
Jinak mne bylo doporučeno najet na nějaké cca 40cm dřevo levým kolem aby se odlil olej a pak že prý údajně skoro nic nevyteče a je k tomu i o něco lepší přístup, tak nevím.
to red.bill: díky moc za odpověď. Já si to tak nějak myslel, z logiky věci to i dává smysl... ...bohužel pro mě
Ja to mám taky minimálně na papírech 8045, ale jestli je to originál 10045 nebo 8045 s turbom9torem s přeraženýma číslem to netuším. Ale ve své podstatě by to roli hrát nemělo vubec žádnou, ne?
Ty jsi měl teda jaké rozdíly v počtech zubů mezi tou zubovkou co máš a lamelovkou co jsi tam měl původně že ti to tam nakonec nesedělo?
Jinak mne bylo doporučeno najet na nějaké cca 40cm dřevo levým kolem aby se odlil olej a pak že prý údajně skoro nic nevyteče a je k tomu i o něco lepší přístup, tak nevím.
to red.bill: díky moc za odpověď. Já si to tak nějak myslel, z logiky věci to i dává smysl... ...bohužel pro mě
Re: Ložisko zubové spojky phn Crystal
viewtopic.php?f=42&t=63419&start=525
Tady toje
Tady toje
zetor 50super,Z10045turbo,7011,E516B,BSS P53S,6T,P93S,10.08-agro,hon un 050 2x,BDT po faceliftu,bogballe,kertitox ala Napa,a spousta dalších stroju co uz není kam davat:)
Re: Ložisko zubové spojky phn Crystal
Jo jo, už jsem to přelouskal. Díky Přemo.
Tak je otázka co vytáhnu já na té svojí lamelovce a to asi rozhodne. Každopádně ještě budu muset pro sichr změřit vzácnost těch zubů od dosedací plochy té spojky jestli to bude sedět osově. Jestli ne, tak by mě asi jeblo
Tak je otázka co vytáhnu já na té svojí lamelovce a to asi rozhodne. Každopádně ještě budu muset pro sichr změřit vzácnost těch zubů od dosedací plochy té spojky jestli to bude sedět osově. Jestli ne, tak by mě asi jeblo
Re: Ložisko zubové spojky phn Crystal
Měřit nic moc nemusíš, důležitý bude porovnat ozubení. Z nějakýho důvodu jsou sady koleček pro zubovku a lamelovku rozdílný(aspoň dle katalog. čísel). Kola na nohavici jsou rozdílnýho provedení už z logiky zapínání předku. Ale kolečka v rozvodovce nemají moc důvodů k rozdílům. Pochybuju, že by se lišily šířkou, případně polohou ve skříni. Ani poměry nevycházejí úplně na chlup stejně a jsou tam trochu rozdíly. Buď u lamelovky počítali s tím, že něco pobere ona(že si klouzne) a přesný poměr neřešili. Což u zubovky nešlo, a jelikož mají danou osovou vzdálenost kol(ty skříně rozhodně nejsou obráběný/vrtaný jinak), tak to museli řešit změnou ozubení. Buď jiný modul zubu nebo nějaká korekce. Jestli tam opravdu je rozdíl v ozubení, tak bys musel měnit i kolečka v rozvodovce. To by musel někdo potvrdit, převodovkou UŘ2 nejsem políben...
Re: Ložisko zubové spojky phn Crystal
Tohle jsem moc nepochopil, zkusíš mi to, prosím, vysvětlit? Máš na mysli vnitřek nohavice nebo právě to hnané kolo?
Vnitřek je jasné že je jiný, ale právě nerozumím tomu proč by právě ty hnané kola měly být jiné z logiky zapínání předku, i když tedy asi nějak jsou vzhledem k těm jiným číslům jak jsi podotkl.
Myslel jsem si, jestli třeba není ta nohavice zubovky polohově usazená ruskou jinde a z toho důvodu jestli třeba ty hnané kola nemají trochu jiné osazení aby vycházely do zubů vložených kol, chápeš..
Re: Ložisko zubové spojky phn Crystal
Na hnaný kolo z lamelovky nenasadíš spojku ze zubovky a obráceně na kolo ze zubovky nenasadíš lamely(teda nasadíš ale předpokládám, že zubovka bude mít menší průměr než je průměr lamel). Takže minimálně tahle část kola/hřídele/drážek budou jiný(to ozubený kolo a jeho hřídel bude z jednoho kusu) už tím je dán rozdíl a proto ty rozdíný čísla.
Hnací kolo to bude přepokládám na hřídeli pastorku podobně jako u UŘ1 a jeho poloha bude daná, nějaký velký změny v umístění nebudou možný. I tyhle kola jsou ale rozdílný i přes stejný počet zubů. Nedává smysl vyrábět x sad kol, pokud by se měnilo jen axiální umístění na hřídelích. To bys měl výhodnější použít stávající hnací kola, vložený kolo udělat širší(pokud by skřín umožnila měnit jeho polohu zabiješ 2mouchy...) aby pobralo ty změny. Máš levnější výrobu, míň náhradních dílů atd...
U hnanýho kola si zase můžeš hnout s obalem. Jsou u obou provedení rozdílný, takže si ho při navrhu můžeš přizpůsobit tak aby kola vyšly ve stejný pozici vůči dosedací ploše na rozvodovku. Tím máš vyřešenou i pozici kol uvnitř skříně(u obou provedení pak budou kola ve stejný pozici).
Takže už toho není moc co bys na těch kolech změnil aby byly rozdílný. To platí hlavně u těch hnacích kol, tam těch důvodů k rozdílům je nejmíň. Buď by ty kola byly jen širší protože zubovka přenese plný moment až k nápravě. Zatím co lamelovka si může klouznout(obdoba lehkých předků u 57, ale tam byla spojka z důvodů "slabých" poloos). U krystalů to nedává smysl, ty mají konstrukci stejnou jako těžký předky kde žádná spojka není. Takže proč vymýšlet nějaký omezení přenosu na předek když náprava to vydrží. Tak už zbývá jen jiný ozubení což by podpořil i ten fakt, že tam jsou trochu rozdíly a nekopírují úplně přesně převodový poměry jednoho a druhýho provedení(ikdyž výsledná kombinace obutí předku i zadku je stejná). Tím potřebuješ korigovat ozubení kol, protože osovou vzdálenost kol máš pevně danou pro obě provedení. Ale jak jsem psal uvažuju jen od stolu, zkušenosti s tím nemam, takže to může byt i úplně jinak.
Hnací kolo to bude přepokládám na hřídeli pastorku podobně jako u UŘ1 a jeho poloha bude daná, nějaký velký změny v umístění nebudou možný. I tyhle kola jsou ale rozdílný i přes stejný počet zubů. Nedává smysl vyrábět x sad kol, pokud by se měnilo jen axiální umístění na hřídelích. To bys měl výhodnější použít stávající hnací kola, vložený kolo udělat širší(pokud by skřín umožnila měnit jeho polohu zabiješ 2mouchy...) aby pobralo ty změny. Máš levnější výrobu, míň náhradních dílů atd...
U hnanýho kola si zase můžeš hnout s obalem. Jsou u obou provedení rozdílný, takže si ho při navrhu můžeš přizpůsobit tak aby kola vyšly ve stejný pozici vůči dosedací ploše na rozvodovku. Tím máš vyřešenou i pozici kol uvnitř skříně(u obou provedení pak budou kola ve stejný pozici).
Takže už toho není moc co bys na těch kolech změnil aby byly rozdílný. To platí hlavně u těch hnacích kol, tam těch důvodů k rozdílům je nejmíň. Buď by ty kola byly jen širší protože zubovka přenese plný moment až k nápravě. Zatím co lamelovka si může klouznout(obdoba lehkých předků u 57, ale tam byla spojka z důvodů "slabých" poloos). U krystalů to nedává smysl, ty mají konstrukci stejnou jako těžký předky kde žádná spojka není. Takže proč vymýšlet nějaký omezení přenosu na předek když náprava to vydrží. Tak už zbývá jen jiný ozubení což by podpořil i ten fakt, že tam jsou trochu rozdíly a nekopírují úplně přesně převodový poměry jednoho a druhýho provedení(ikdyž výsledná kombinace obutí předku i zadku je stejná). Tím potřebuješ korigovat ozubení kol, protože osovou vzdálenost kol máš pevně danou pro obě provedení. Ale jak jsem psal uvažuju jen od stolu, zkušenosti s tím nemam, takže to může byt i úplně jinak.
Re: Ložisko zubové spojky phn Crystal
Jo ahaaa, už asi chápu tedy!
Jsem idiot Ja celou dobu měl za to, že hnané kolo je separátní díl oddělitelný od hřídele převodovky ale nyní po opětovném pohledu do katalogu vidím že to je opravdu jeden kus
Takže ano, i z ilustračních obrázků je zřejmé že konec hřídele s hnaným kolem je u zubovky jiný v porovnání s lamelovkou z důvodu jiné koncepce tohoto spojení jak jsi psal. A teď už tu tvou frázi chápu
Takže teoreticky pokud vytáhnu původní lamelovku a ta bude mít 32 zubů a průměr 134mm stejně jako má zubovka, což by tedy i podle tabulky rozměrů pneu mít měla s jiná varianta by existovat neměla, tak už by žádný další problém neměl logicky existovat, ne?
Jsem idiot Ja celou dobu měl za to, že hnané kolo je separátní díl oddělitelný od hřídele převodovky ale nyní po opětovném pohledu do katalogu vidím že to je opravdu jeden kus
Takže ano, i z ilustračních obrázků je zřejmé že konec hřídele s hnaným kolem je u zubovky jiný v porovnání s lamelovkou z důvodu jiné koncepce tohoto spojení jak jsi psal. A teď už tu tvou frázi chápu
Takže teoreticky pokud vytáhnu původní lamelovku a ta bude mít 32 zubů a průměr 134mm stejně jako má zubovka, což by tedy i podle tabulky rozměrů pneu mít měla s jiná varianta by existovat neměla, tak už by žádný další problém neměl logicky existovat, ne?
Re: Ložisko zubové spojky phn Crystal
Za předpokladu, že by obě kola měly stejný počet zubů a průměr by to mělo být vzájemně záměnný. Jenže pak by nebyl důvod dělat rozdílný vložený a hnací kola. A přesto ta tabulka uvádí, že celá sestava kol je pro zubovku a lamelovku rozdílná... Teda pokud ta tabulka nekecá.
Re: Ložisko zubové spojky phn Crystal
Jo takhle. Vložená a hnací kola jsem neporovnával
Netuším tedy z čeho by tato rozdílnost stávajících dílů mohla plynout
Netuším tedy z čeho by tato rozdílnost stávajících dílů mohla plynout
Re: Ložisko zubové spojky phn Crystal
O tom ale mluvím od začátku, že ty kola podle čísel nejsou stejný... když se podíváš na 121 tak zubovka i lamelovka mají shodný počty zubů a přesto jsou kola pod jinými čísly. Tady by to teoreticky mohlo být plně záměnný ale kde je pravda těžko říct.