3011 na 3045

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kutil.cz
Příspěvky: 1053
Registrován: ned zář 13, 2009 11:04 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

3011 na 3045

#1 Nový příspěvek od Kutil.cz »

Zdravím...... Chlapi má někdo osobní zkušenosti s přestavbou předku 3011 na 3045 ?? Originál nápravu 45 se mi nedaří sehnat,alespoň na této planetě :( Napadla me varianta použít nápravu z viniční verze 5243,líbí se mi že má 16 palcový ráfky a je sama o sobě užší,myslím že by to mohl být přínos ve smyslu zachování manévrovatelnosti,ale nevím jestli je tato cesta vůbec schůdná. Drobné odchylky v rozměrech se většinou dají upravit,převodový poměr ale těžko. Nejradši bych ponechal i kulatou kapotu. Díky za jakýkoliv informace. Ivoš
Přílohy
122_01_big.jpg
tuto teorii jsem objevil na netu,vidím tam jen tři vstřikovače
tuto teorii jsem objevil na netu,vidím tam jen tři vstřikovače
Naposledy upravil(a) Kutil.cz dne čtv říj 15, 2009 9:30 pm, celkem upraveno 1 x.
....na každů robotu nám treba špecialistov...
Miluju jednoduché stroje,
páka,kladka,nakloněná rovina,
to je moje...
...největší slabinou i těch nejdokonalejších strojů a nářadí je zpravidla obsluha :-(
Dokud se kreslilo na pytel do cimentu,všecko sedělo

Uživatelský avatar
Jindra
Příspěvky: 702
Registrován: pon črc 16, 2007 8:44 am
Bydliště: kousek od Jičína

Re: 3011 na 3045

#2 Nový příspěvek od Jindra »

Kutil.cz píše:Zdravím...... Chlapi má někdo osobní zkušenosti s přestavbou předku 3011 na 3045 ?? Originál nápravu 45 se mi nedaří sehnat,alespoň na této planetě :( Napadla me varianta použít nápravu z viniční verze 5243,líbí se mi že má 16 palcový ráfky a je sama o sobě užší,myslím že by to mohl být přínos ve smyslu zachování manévrovatelnosti,ale nevím jestli je tato cesta vůbec schůdná. Drobné odchylky v rozměrech se většinou dají upravit,převodový poměr ale těžko. Nejradši bych ponechal i kulatou kapotu. Díky za jakýkoliv informace. Ivoš

Určite tu budou lidi kteří o tom ví víc, u nápravy z 5243 bude problém v tom že bude mít kardan vedený ze zadní části převodovky, kdežto u nápravy pro zetor 3045 nebo 3545 je vývod vepředu. Rozdíl je v tom že, přední náhon se u 3045 lze použít pouze při silničních rychlostech a ne při redukovaných, to je právě způsobeno umístěním vývodu pro přední náhon v přední části převodovky. Pokud použiješ nápravu z 5243 tak se Ti asi těžko povede dodržet správný převodový poměr
kdo si hraje nezlobí

Krcaka1
Příspěvky: 1202
Registrován: sob črc 07, 2007 8:46 pm
Bydliště: Olomouc

Re: 3011 na 3045

#3 Nový příspěvek od Krcaka1 »

Když budeš šikovnej, tak to uděláš,ale není to žádná legrace. Je potřeba odělat zadní víčko z převodovky, kde byla originál skříňka na PHN a zvednout zadek traktoru a budeš muset spočítat(co nejpřesněji) kolik otáček udělá ozubené kolo v převodovce na 1 otáčku zadního kola.(problém je v tom, že při zatížení a opotřebení pláště se ti mění průměr kola, tím i obvodová rychlost, ale to je normal).
To samé si budeš muset udělat u přední nápravy, to znamená, že kolikrát musím otočit kardanem,aby jsem dosáhl stejné dráhy co ujede zadní kolo na 1 otáčku (dráha= Pí x vnější průměr kola, nebo-li obvod) je jasné, že přední kolo se musí otočit vícekrát na hřídeli, aby urazilo stejnou vzdálenost jak zadní kolo při jedné otáčce.Až budeš vědět poměr táček ozubeného kola v převodovce a kardanu PHN, pak spočítáš převodový poměr na nové ozubené kolo do skříňky na PHN.( Pokud nemáš zkušenosti se strojírenskou výrobou, tak doporučuji sehnat si náhradní originál ozubené kolo do převodovky, aby výrobce věděl jaký je použit modul zubu)

comet
Příspěvky: 14
Registrován: pon pro 29, 2008 12:47 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: 3011 na 3045

#4 Nový příspěvek od comet »

napravu 3045 by mal mat na predaj goral,skus sa s nim spojit

Uživatelský avatar
Kutil.cz
Příspěvky: 1053
Registrován: ned zář 13, 2009 11:04 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 3011 na 3045

#5 Nový příspěvek od Kutil.cz »

Jindra píše:
Kutil.cz píše:Zdravím...... Chlapi má někdo osobní zkušenosti s přestavbou předku 3011 na 3045 ?? Originál nápravu 45 se mi nedaří sehnat,alespoň na této planetě :( Napadla me varianta použít nápravu z viniční verze 5243,líbí se mi že má 16 palcový ráfky a je sama o sobě užší,myslím že by to mohl být přínos ve smyslu zachování manévrovatelnosti,ale nevím jestli je tato cesta vůbec schůdná. Drobné odchylky v rozměrech se většinou dají upravit,převodový poměr ale těžko. Nejradši bych ponechal i kulatou kapotu. Díky za jakýkoliv informace. Ivoš

Určite tu budou lidi kteří o tom ví víc, u nápravy z 5243 bude problém v tom že bude mít kardan vedený ze zadní části převodovky, kdežto u nápravy pro zetor 3045 nebo 3545 je vývod vepředu. Rozdíl je v tom že, přední náhon se u 3045 lze použít pouze při silničních rychlostech a ne při redukovaných, to je právě způsobeno umístěním vývodu pro přední náhon v přední části převodovky. Pokud použiješ nápravu z 5243 tak se Ti asi těžko povede dodržet správný převodový poměr
Díky za odpověď. To chceš říct,že pokud bych se tím tak moc zaobíral,a pokusil bych se o tu zástavbu 5243 tak bych musel jít z toho zadního víka,a za to jako bonus bych získal to,že by to chodilo i na redukovaný 4x4 ? To by byl ale hodně velkej luxus 8) . Otázka je,kde je ta hranice mezi realitou a sci-fi,asi by to chtělo někoho kdo to třeba dokázal. Je mi jasný,že převodový poměr by se musel asi řešit,ale vzhledem k nějaké té unifikaci,by to třeba nebylo neschůdný. Je čas,nechám to tu uležet. Ale ta představa třicítky s malýma šípákama vepředu je fantastická. Zatím si těžko dovedu představit jak moc se mi natáhne,(při orig. nápravě 3045),poloměr zatáčení a kolik ztratím obratnosti,které si v lese fakt cením. Zatím dík. Ivoš
Přílohy
Snímek 009.jpg
....na každů robotu nám treba špecialistov...
Miluju jednoduché stroje,
páka,kladka,nakloněná rovina,
to je moje...
...největší slabinou i těch nejdokonalejších strojů a nářadí je zpravidla obsluha :-(
Dokud se kreslilo na pytel do cimentu,všecko sedělo

Uživatelský avatar
Jindra
Příspěvky: 702
Registrován: pon črc 16, 2007 8:44 am
Bydliště: kousek od Jičína

Re: 3011 na 3045

#6 Nový příspěvek od Jindra »

Kutil.cz píše:
Jindra píše:
Kutil.cz píše:Zdravím...... Chlapi má někdo osobní zkušenosti s přestavbou předku 3011 na 3045 ?? Originál nápravu 45 se mi nedaří sehnat,alespoň na této planetě :( Napadla me varianta použít nápravu z viniční verze 5243,líbí se mi že má 16 palcový ráfky a je sama o sobě užší,myslím že by to mohl být přínos ve smyslu zachování manévrovatelnosti,ale nevím jestli je tato cesta vůbec schůdná. Drobné odchylky v rozměrech se většinou dají upravit,převodový poměr ale těžko. Nejradši bych ponechal i kulatou kapotu. Díky za jakýkoliv informace. Ivoš

Určite tu budou lidi kteří o tom ví víc, u nápravy z 5243 bude problém v tom že bude mít kardan vedený ze zadní části převodovky, kdežto u nápravy pro zetor 3045 nebo 3545 je vývod vepředu. Rozdíl je v tom že, přední náhon se u 3045 lze použít pouze při silničních rychlostech a ne při redukovaných, to je právě způsobeno umístěním vývodu pro přední náhon v přední části převodovky. Pokud použiješ nápravu z 5243 tak se Ti asi těžko povede dodržet správný převodový poměr
Díky za odpověď. To chceš říct,že pokud bych se tím tak moc zaobíral,a pokusil bych se o tu zástavbu 5243 tak bych musel jít z toho zadního víka,a za to jako bonus bych získal to,že by to chodilo i na redukovaný 4x4 ? To by byl ale hodně velkej luxus 8) . Otázka je,kde je ta hranice mezi realitou a sci-fi,asi by to chtělo někoho kdo to třeba dokázal. Je mi jasný,že převodový poměr by se musel asi řešit,ale vzhledem k nějaké té unifikaci,by to třeba nebylo neschůdný. Je čas,nechám to tu uležet. Ale ta představa třicítky s malýma šípákama vepředu je fantastická. Zatím si těžko dovedu představit jak moc se mi natáhne,(při orig. nápravě 3045),poloměr zatáčení a kolik ztratím obratnosti,které si v lese fakt cením. Zatím dík. Ivoš
Sci-fi to asi není tohle dost řešil Ondra ve vlákně ZETOR 6718. Pořád zkoumal jestli má v převodovce ty správný kolečka na přední náhon, jde o to, že u 30 tam možná na ty kolečka není ani místo, je jen vepředu a to bys pak byl opravdu odkázanej jen na silniční rychlosti. Ale možná se pletu, sám doma 3011 nemám takže to co píšu je jen z toho co jsem kde četl a slyšel. Jinak je to utčitě zajmavej nápad :)
kdo si hraje nezlobí

goral
Příspěvky: 143
Registrován: stř říj 22, 2008 6:39 pm

Re: 3011 na 3045

#7 Nový příspěvek od goral »

na prevodovke Z.3011 kolečko na vývod predného náhonu do redukcie nedostaneš... iba ak by si ju zredukoval´cez ďalšiu prevodovku... mám doma Zetor 3545.. ťahám drevo oriem a robím všetko okolo domu a redukovanú rýchlosť pri prednom náhone som zatiaľ veľa krát nepoužil.. a aj keď som ju zazadil nevadí.. mám dobre nastavenú preklzovú spojku... talže poloosiam neublížiš... pomer peňazí a muziky v mojom prípade optimálny... ale každý musí vedieť načo to potrebuje... 8)

Uživatelský avatar
Kutil.cz
Příspěvky: 1053
Registrován: ned zář 13, 2009 11:04 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 3011 na 3045

#8 Nový příspěvek od Kutil.cz »

goral píše:na prevodovke Z.3011 kolečko na vývod predného náhonu do redukcie nedostaneš... iba ak by si ju zredukoval´cez ďalšiu prevodovku... mám doma Zetor 3545.. ťahám drevo oriem a robím všetko okolo domu a redukovanú rýchlosť pri prednom náhone som zatiaľ veľa krát nepoužil.. a aj keď som ju zazadil nevadí.. mám dobre nastavenú preklzovú spojku... talže poloosiam neublížiš... pomer peňazí a muziky v mojom prípade optimálny... ale každý musí vedieť načo to potrebuje... 8)

Zdravím... Přemýšlím nad tím průběžně,a sem tam po něčem pokukuju. Jak mě napadla ta náprava 5243 tak to nepovažuju za definitivní,spíš za krajní řešení(pokud vůbec). Nad tou redukovanou jsem přemýšlel,a máš pravdu,že ta redukovaná není tak nezbytná. V lese je potřeba nějčastěji 1. - 3. stupeň silniční. V podstatě jsem díky chybějícímu "předku" zatím uvízl v lese jen jednou. Ten předek 45 by byl taková jistota. Jak dumám nad tím předkem 5243 tak zjišťuju,že to má komplet servořízení,tzn. že by ten zásah do 3011 byl asi dost velkej. Zatím stejně čekám jak to dopadne s originál nápravou 3045. V každým případě zkusím počkat. Originál je originál. 8) Zatím dík.
....na každů robotu nám treba špecialistov...
Miluju jednoduché stroje,
páka,kladka,nakloněná rovina,
to je moje...
...největší slabinou i těch nejdokonalejších strojů a nářadí je zpravidla obsluha :-(
Dokud se kreslilo na pytel do cimentu,všecko sedělo

Uživatelský avatar
winch
Příspěvky: 2213
Registrován: stř bře 11, 2009 12:08 am
Bydliště: Pov. Bystrica

Re: 3011 na 3045

#9 Nový příspěvek od winch »

Starý, dobrý je to stroj, som rád že mám traktor môj.

Uživatelský avatar
Kutil.cz
Příspěvky: 1053
Registrován: ned zář 13, 2009 11:04 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 3011 na 3045

#10 Nový příspěvek od Kutil.cz »

Díky,o skřínce vím. Tu není problém sehnat,horší je to s nápravou :'(
....na každů robotu nám treba špecialistov...
Miluju jednoduché stroje,
páka,kladka,nakloněná rovina,
to je moje...
...největší slabinou i těch nejdokonalejších strojů a nářadí je zpravidla obsluha :-(
Dokud se kreslilo na pytel do cimentu,všecko sedělo

Uživatelský avatar
pirat
Příspěvky: 1569
Registrován: stř led 02, 2008 8:41 pm
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: 3011 na 3045

#11 Nový příspěvek od pirat »

ted sem videl na internetu vinicni zetor 5213 VR s dodelavanym predkem (neorigo) na hydropohon o necem takovem si neuvazoval ??? jinak ten predek z toho 5243 je dost uzkej oproti normalni predni naprave

Uživatelský avatar
Kutil.cz
Příspěvky: 1053
Registrován: ned zář 13, 2009 11:04 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 3011 na 3045

#12 Nový příspěvek od Kutil.cz »

pirat píše:ted sem videl na internetu vinicni zetor 5213 VR s dodelavanym predkem (neorigo) na hydropohon o necem takovem si neuvazoval ??? jinak ten predek z toho 5243 je dost uzkej oproti normalni predni naprave
Ta menší šířka by mi nevadila,spíš si myslím že bych tím zachoval dobrou manévrovatelnost. Uvažoval jsem i o verzi hydropohon,zatím teoreticky,i když někde na bazošu sk jsem zahlídl nabídku takto dostavěnýho zetroru,asi by to chtělo vidět zblízka. Zatím fakt teoreticky. Ještě čekám jak to dopadne se sháněním orig. nápravy. Hydropohon by byl asi přínos i v tom smyslu že by tím vznikl v podstatě mezinápravový diferencilál. Čerpadlo by chtělo asi hnát původním výstupem z převodovky přes skříňku,buď orig. nebo možná i z boční žací lišty. Pak by to asi mohlo jezdit 4x4 trvale. A mohl bych si nejspíš i zvolit rozměr pneu. Ale sám nedokážu určit optimální parametry jak čerpadla tak hydromotoru. Už jsem se díval na bazošu i na nápravu Z 56xx,nevím ale stavební rozměry uchycení a jak by se na to ta třicítka "tvářila",ostatně tak jako totéž zatím nevím u 5243. Chtělo by to prostě mít potřebný materiál po ruce,a možnost si tu a tam pod ten traktor lehnout s metrem a se šuplerou. Ale po ruce mám jenom 3011. V každým případě bych hydromotor považoval za krok dopředu. Díky za příspěvek. 8)
....na každů robotu nám treba špecialistov...
Miluju jednoduché stroje,
páka,kladka,nakloněná rovina,
to je moje...
...největší slabinou i těch nejdokonalejších strojů a nářadí je zpravidla obsluha :-(
Dokud se kreslilo na pytel do cimentu,všecko sedělo

Uživatelský avatar
Kutil.cz
Příspěvky: 1053
Registrován: ned zář 13, 2009 11:04 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 3011 na 3045

#13 Nový příspěvek od Kutil.cz »

Tak jak tak bádám nad tou přední nápravou,a porovnávám parametry 11 vs. 45 tak mě vyděsila ztráta manévrovatelnosti :( . Byl jsem se i na jednu nápravu na prodej mrknout,ale dát za to 50 tisíc,a zjistit,že se neotočím na dvoře.....,tak jsem to po úvaze vzdal :'( . Rozpracoval jsem nějakou sondu do Anglie,a říkám si,že pokud by se to podařilo sehnat podstatně levněji,tak na zkoušku bych to namontoval a zkusil jak se to chová,pokud by se mi to nelíbilo,tak bych ji prodal :-/ . Zatím zjišťuju parametry té viniční 5243 8) ,zjišťuje se to těžko,protože tady po ruce není vzorek :-/ .
Přílohy
IMG_7733.JPG
Naposledy upravil(a) Kutil.cz dne stř črc 14, 2010 9:08 pm, celkem upraveno 1 x.
....na každů robotu nám treba špecialistov...
Miluju jednoduché stroje,
páka,kladka,nakloněná rovina,
to je moje...
...největší slabinou i těch nejdokonalejších strojů a nářadí je zpravidla obsluha :-(
Dokud se kreslilo na pytel do cimentu,všecko sedělo

Uživatelský avatar
Kutil.cz
Příspěvky: 1053
Registrován: ned zář 13, 2009 11:04 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 3011 na 3045

#14 Nový příspěvek od Kutil.cz »

Přeju všem příjemný trávení vánoc. Dovolím si obtěžovat s dotazem,nemáte někdo představu kolik stojí litinová konzola přední nápravy UŘ I,ať jako nová,nebo kolik se tak hodí dát za použitou ?? Díky.
....na každů robotu nám treba špecialistov...
Miluju jednoduché stroje,
páka,kladka,nakloněná rovina,
to je moje...
...největší slabinou i těch nejdokonalejších strojů a nářadí je zpravidla obsluha :-(
Dokud se kreslilo na pytel do cimentu,všecko sedělo

Krcaka1
Příspěvky: 1202
Registrován: sob črc 07, 2007 8:46 pm
Bydliště: Olomouc

Re: 3011 na 3045

#15 Nový příspěvek od Krcaka1 »

Kutil.cz píše:Přeju všem příjemný trávení vánoc. Dovolím si obtěžovat s dotazem,nemáte někdo představu kolik stojí litinová konzola přední nápravy UŘ I,ať jako nová,nebo kolik se tak hodí dát za použitou ?? Díky.
To bude ranec peněz za novou :( Já jsem se teď ptal na novej blok motoru na 3001 a chtějí za něj 15.000kč

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“