3011 na 3045

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: 3011 na 3045

#76 Nový příspěvek od pavel sk »

Malokto tu laboruje stym v takom rozsahu ako ty :D

Uživatelský avatar
Kutil.cz
Příspěvky: 1053
Registrován: ned zář 13, 2009 11:04 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 3011 na 3045

#77 Nový příspěvek od Kutil.cz »

Tu připomínku naprosto chápu :friends: .... ale není správně mířená, nic ve zlým. Já po nikom nechcu aby nespal kvůli mojemu projektu Zetor LLS 3043 FORESTER......to je moje máčka, to beru. Možná je to způsobeno tím, že mám v oblibě věci, který se nedají koupit, nebo věci, které, v konečném důsledku nikdo jiný nemá. (a přesto mají velice pěkné průmyslové zpracování) Já jsem požadoval pomoc, poskytnutí zkušenosti, ohledně demontáže standardně vyráběné a standardně montované PHN. I když na druhou stranu jich bylo dáno do provozu tak málo, že asi hledám jehlu v kupce sena...... V dědině jsou dva stroje 4x4, jedna manžetovka, a jedna těžká.....kdysi tu cosi s lehkou projelo.... odkud kam ? Nevím :zapomel: Ale trklo mě to, protože to vnímám jako raritu....
....na každů robotu nám treba špecialistov...
Miluju jednoduché stroje,
páka,kladka,nakloněná rovina,
to je moje...
...největší slabinou i těch nejdokonalejších strojů a nářadí je zpravidla obsluha :-(
Dokud se kreslilo na pytel do cimentu,všecko sedělo

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: 3011 na 3045

#78 Nový příspěvek od pavel sk »

Ja som to v dobrom myslel :friends: Ja tvoj projekt neodcudzujem, skôr naopak 8) . Nech sa dielo dari.

Uživatelský avatar
Kutil.cz
Příspěvky: 1053
Registrován: ned zář 13, 2009 11:04 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 3011 na 3045

#79 Nový příspěvek od Kutil.cz »

To je mi přece jasný, tady snad nikdo nemyslí nic ve zlým :friends: Ale teď mě napadlo, když není nikdo kdo by sundával těleso rejdovýho čepu, nebo otvíral reduktor, pro výměnu ložiska, gufera nebo ozubenýho kola........to musí být nesmírně spolehlivá montážní sestava ;-) No třicítkou, ji určitě neztrhnu :smich:
....na každů robotu nám treba špecialistov...
Miluju jednoduché stroje,
páka,kladka,nakloněná rovina,
to je moje...
...největší slabinou i těch nejdokonalejších strojů a nářadí je zpravidla obsluha :-(
Dokud se kreslilo na pytel do cimentu,všecko sedělo

Uživatelský avatar
Kutil.cz
Příspěvky: 1053
Registrován: ned zář 13, 2009 11:04 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 3011 na 3045

#80 Nový příspěvek od Kutil.cz »

Jak říká pan kolega Pavel, laboruju s tím, to je fakt. Přestože je pilno se skládáním po modernizaci převodovky, zadrbal jsem dva dny, protože to vyšlo přes víkend, kvůli barvě. Ano kvůli špatně zvolenýmu odstínu barvy :'( .....kdysi před lety jsme s tatou renovovali jeden potrál, komplet, od ložisek až po brzdový obložení. Takže když to bylo rozebraný a na špalkoch, provedla se povrchová úprava přístupných a očištěných částí. Bádali jsme tenkrát nad barvou, a stanovili jsme takovou velmi tmavou zelenou. Namíchal jsem to tenkrát z běžné zelené asi 5400 a černé. Povedla se a líbila se mi. Když jsem plánoval tuto rozborku, začal jsem pátrat po nejbližším RAL odstínu k oné míchané. Půjčil jsem si vzorkovník, odmontoval jsem držák podlahy, a hledal. Samozřejmě na denním světle, při různé intenzitě osvětlení. Vypadalo, že jsem trefil RAL 6009 lesk, přestože postupně zavrhnutých nominací bylo víc. V pátek jsem otevřel plechovku a začal jsem na převodovce, a nějakých demontovaných dílech. Tyvoletoneniono..... Nějakou dobu jsem si říkal, že si zvyknu, že to je moc zelený. Dotřel jsem tu část převodovky co byla přístupná, a zkoušel jsem si zvyknout. Přes nedělu se mi zhnusila úplně. Říká se tomu: Projekt si sednul. Dyť to bylo zelený jak hastrman.....vzal jsem držák podlahy, hnusně zelenej, a vyrazil do míchárny. Paní, musíme najít jinej odstín, to nejde použít. Neřešil jsem to jako reklamaci, i když mi to do toho vzorkovníku moc nesedělo. Hledal jsem prostě míň zelenou. RAL 6015 pololesk. Tmavě šedá, nepatrně nazelenalá. Prohlásil jsem to barvou pro podvozky pracovních strojů, a tu zelenou na hastmany jsem nabídl již zmiňované kamarádce na bránku....takže jsem si udělal radost dvakrát, a natíral jsem co šlo nějak vzít do ruky. Ale protože natírání jsem musel přerušovat, něco se natíralo ještě základem, tak jsem po telefonu řešil PHN lehkou, neboli Jugoslávskou....nebylo to hned, ale z Měřína jsem se dozvěděl, že reduktor je zřejmě možné sejmout z hřídele, a pak stejným, resp. opačným způsobem sestavit. A to byla teprve radost 8) Takže slíbená slivovice poputuje na Vysočinu. A já se už teď těším, jak budu povrchově upravovat přední víko motoru 6711, litinovou konzolu s tu PHN 5243. A budu postupně řešit čerpadlo servořízení, protože ho musím nakonfigurovat k řídící jednotce......ano, laboruju nad tím. Ale když mě to tak baví ....
....na každů robotu nám treba špecialistov...
Miluju jednoduché stroje,
páka,kladka,nakloněná rovina,
to je moje...
...největší slabinou i těch nejdokonalejších strojů a nářadí je zpravidla obsluha :-(
Dokud se kreslilo na pytel do cimentu,všecko sedělo

Uživatelský avatar
Kutil.cz
Příspěvky: 1053
Registrován: ned zář 13, 2009 11:04 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 3011 na 3045

#81 Nový příspěvek od Kutil.cz »

Nechci vyvolávat dojem, že by se projekt rozběhl nějakým závratným tempem (tolik času zase není), ale jak jsem se během modernizace převodovky a rekonstrukce některých dílů a povrchů motal kolem oné odložené PHN 5243, do toho ta parádně zvolená barva na podvozky, teď do toho ten telefon z Měřína.....prostě reduktor je dole. Ohromila mě nejenom masivnost ozubení, které je vidět po popojetí pastorku dírou po hřídeli,(vůbec bych se nebál pustit to jenom na samotnej předek,teda pokud bych se nebál, že to utrhne motor od převodovky) ale to co jsem potřeboval - excentrita je asi 35 mm. Teda rozdíl mezi maximální a minimální světlou výškou/rozvorem je 70 mm. Vzhledem k tomu, že byla z výroby nastavena na téměř nejmenší světlou výšku, neměl by být problém dostat se z viničních 250 mm na LLS 290 - 300 mm. Víc asi stejně nemá cenu, protože za přední rozvodovkou bude vyrovnávací převodovka a dál orig.převodovka pro odběr výkonu pro PHN. Ta poslední je typizovaná, jsem zvědavej kolik místa pod ní zůstane. Dočistím nepěknosti na odlitku tělesa rejdovýho čepu, natřu zpřístupněný části, složím to na maximální světlou výšku (pro začátek), a zkusím to sestavit zpátky. Asi to bude chtít otočit těleso nápravy vzhůru nohama, aby pastorek ležel kde má, nebo to udělat nastojato na jeřábu a hřídel spustit do reduktoru. A pak už zase nebude na to čas, protože je v plánu les, druhej les, třetí les, něco obecního - novej náhon se musí točit 8) ....oprava vody na dvoře, polystyren na dvoře, chodník před barákem, příprava na položení NN ze vzduchu do země.....mezitím budu řešit servořízení.....nebojte, dám vědět jak se něco šustne :friends:
....na každů robotu nám treba špecialistov...
Miluju jednoduché stroje,
páka,kladka,nakloněná rovina,
to je moje...
...největší slabinou i těch nejdokonalejších strojů a nářadí je zpravidla obsluha :-(
Dokud se kreslilo na pytel do cimentu,všecko sedělo

Uživatelský avatar
Kutil.cz
Příspěvky: 1053
Registrován: ned zář 13, 2009 11:04 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 3011 na 3045

#82 Nový příspěvek od Kutil.cz »

Jak tady zmiňoval Peny tu redukovanou, tak jsem to podrobil detailnějšímu zkoumání, zatím z praktického, nikoli mechanického hlediska. Minulej týden jsem se točil opět na dně rokle , jak říkáme tomu dolu v obecním lese v Malhoticích. Souprava s KMH 130 Hc a přívěsem.....je fakt, že v takovým terénu je takový lomcování soupravou , kdy je potřeba ještě ovládat uzávěrku, nebo polobrzdu, nic moc. Na redukovanou 4x4 by to pochodovalo samo. Tak jako jsem dnes touto soupravou opouštěl les na redukovanou, než jsem se dostal na schůdnější podklad. Měl jsem naloženou fůru dubovýho a jasanovýho kusovýho. K tomu jak rám mlýnku vynese zátěž kus za traktor, se to lomcování taky moc nehodí. S lehkými stroji a těžkými náklady se musí v terénu zvolna. A na to je ta redukce.......Před tím jsem to posuzoval jenom na manipulaci s lesním tahačem, spíše prázdným.......projekt, tedy funkční studie stále zraje A díky za inspiraci :friends:
....na každů robotu nám treba špecialistov...
Miluju jednoduché stroje,
páka,kladka,nakloněná rovina,
to je moje...
...největší slabinou i těch nejdokonalejších strojů a nářadí je zpravidla obsluha :-(
Dokud se kreslilo na pytel do cimentu,všecko sedělo

Uživatelský avatar
mojmirmatta
Příspěvky: 73
Registrován: sob dub 23, 2011 4:04 pm
Bydliště: Vranov nad Toplou

Re: 3011 na 3045

#83 Nový příspěvek od mojmirmatta »

Kutil.cz píše:Jak tady zmiňoval Peny tu redukovanou, tak jsem to podrobil detailnějšímu zkoumání, zatím z praktického, nikoli mechanického hlediska. Minulej týden jsem se točil opět na dně rokle , jak říkáme tomu dolu v obecním lese v Malhoticích. Souprava s KMH 130 Hc a přívěsem.....je fakt, že v takovým terénu je takový lomcování soupravou , kdy je potřeba ještě ovládat uzávěrku, nebo polobrzdu, nic moc. Na redukovanou 4x4 by to pochodovalo samo. Tak jako jsem dnes touto soupravou opouštěl les na redukovanou, než jsem se dostal na schůdnější podklad. Měl jsem naloženou fůru dubovýho a jasanovýho kusovýho. K tomu jak rám mlýnku vynese zátěž kus za traktor, se to lomcování taky moc nehodí. S lehkými stroji a těžkými náklady se musí v terénu zvolna. A na to je ta redukce.......Před tím jsem to posuzoval jenom na manipulaci s lesním tahačem, spíše prázdným.......projekt, tedy funkční studie stále zraje A díky za inspiraci :friends:
Zdravím Kutil.cz

Tak ako si postupil z predným nahonom na 3011 _

M.M

Uživatelský avatar
Tomis_Zetor_3011
Příspěvky: 15
Registrován: čtv srp 05, 2021 11:43 pm
Bydliště: C.Krumlov

Re: 3011 na 3045

#84 Nový příspěvek od Tomis_Zetor_3011 »

Zdravim,
take uz dele resim tuto otazku, zda moji 3011 rozsirit o predni pohanenou napravu. Jake jsou dnes moznosti? Originalni napravu ocividno neni uz vubec mozne sehnat.

Diky za jakoukoliv inspiraci,
Tom

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“