Proxima 8441 - kouří
Moderátor: Lukashil
Re: Proxima 8441 - kouří
Olej sa moze objavit takisto aj turbinovej casti tak ako aj v duchadlovej. AK sa objavy v duchadlovej tak je to horsie. To je nie daleko na exitus motora. Ak by sa olej dostaval do vyfukoveho traktu turbiny, tak ten motor by hulil stale aj vo vykone a zhorsovalo by sa to a objavili by sa mastne škvrny na spojoch turbiny a vyfuku. Ta spotreba oleja co si spomenul je podla mna este v norme. Kazdy motor ma predpisanu urcitu spotrebu oleja. Na prepade oleja s turba neni taky tlak ako na vstupe donho.
Re: Proxima 8441 - kouří
Jenže on hulí právě i ve plným výkonu....
Re: Proxima 8441 - kouří
Odpoj výfuk za turbom a pozri ako to vypadá. Ak je karbon ciernosivy bez mastnoty a náhorenej hrubsej vrstvy na lopatkach, tak tade olej nejde. Výstreky boli tiež robené? Koľko má ten motor odkrutene?
Re: Proxima 8441 - kouří
Kdyby to valilo turbem, bude to hulit jak lokomotiva, akorát šedobíle a olej bude mizet po litrech. Většinou když pustí turbo tak pořádně.
Před tím než jsi nechal dělat čerpadlo to nekouřilio? Proč jsi ho vůbec nechával dělat? Co ty vstřiky jak píše Pavel. Natoč video jak to kouří
Před tím než jsi nechal dělat čerpadlo to nekouřilio? Proč jsi ho vůbec nechával dělat? Co ty vstřiky jak píše Pavel. Natoč video jak to kouří
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Proxima 8441 - kouří
Natočím dneska video jak to kouří. Čerpadlo jsem nechával dělat protože už teda bylo dost nepříjemně hlučné, vstřikovače taky dělali v Motorpalu a dle servisu, od roku 2007 v čerpadle nikdo nebyl, takže už bylo dost vyběhané...
Co se týče kouření před opravou, tak to nemohu až tak subjektivně porovnat, protože jeden zlodějský servisák, který měl udělat opravu palivového čerpadla, mi tvrdil, že je motor po smrti. Byli jsme domluveni že udělá palivové čerpadlo, jenže on jej nakonec vůbec neudělal, jen seřidíl dávku nafty na totální minimum a mě tvrdil, že je tam dávka taká jak má být a že ten motor nejede protože nemá kompres. Mě se téhle verzi nějak nechtělo věřit tak sem sám kompres změřil a bylo tam na mezi 25-27atm, což mi nepřijde na úplně KO motor.
Mám ten traktor teprve rok, a teda už mě potrápil dost... Už se dělalo krom přední nápravy, válců, kliky a turba snad skoro vše
Troufnu si říct, že najeto bude mít přes 20tis mth
Co se týče kouření před opravou, tak to nemohu až tak subjektivně porovnat, protože jeden zlodějský servisák, který měl udělat opravu palivového čerpadla, mi tvrdil, že je motor po smrti. Byli jsme domluveni že udělá palivové čerpadlo, jenže on jej nakonec vůbec neudělal, jen seřidíl dávku nafty na totální minimum a mě tvrdil, že je tam dávka taká jak má být a že ten motor nejede protože nemá kompres. Mě se téhle verzi nějak nechtělo věřit tak sem sám kompres změřil a bylo tam na mezi 25-27atm, což mi nepřijde na úplně KO motor.
Mám ten traktor teprve rok, a teda už mě potrápil dost... Už se dělalo krom přední nápravy, válců, kliky a turba snad skoro vše
Troufnu si říct, že najeto bude mít přes 20tis mth
Re: Proxima 8441 - kouří
Vzduchový filter je v akom stave?
Re: Proxima 8441 - kouří
Komplet všechny filtry a oleje na celém traktoru jsou teď dva týdny po výměně...
Re: Proxima 8441 - kouří
Motorpal už tiež není to čo bývalo. Skúsil by som to čerpadlo odniesť niekde ide cerpadlarovy čo by tomu na stolici ukázalo.
Re: Proxima 8441 - kouří
No možná to je taky pravda... teď jsem se konečně dovolal na servis do Motorpalu a pán mi řekl, že pokud je předvstřik ok, tak jedině že to má moc nafty. Tak sem se ptal jestli to mají seřízené podle tabulek - což samozřejmě že mají, ale další otázka je, že ten motor není převložkovaný a určitě se nejeví jako nový, a to čerpadlo je seřízené pro jakoby nový motor...
Každopádně dneska změřím tlak turba a asi mu trochu uberu dávku a uvidím jak to pojede....
Každopádně dneska změřím tlak turba a asi mu trochu uberu dávku a uvidím jak to pojede....
Re: Proxima 8441 - kouří
Pokiaľ si to vieš upraviť sám,tak by som tiež skúsil tu dávku mierne ubrať. A budeš vidieť. Co to spravy. Ale zase aby to aj ťahalo.
Re: Proxima 8441 - kouří
Přesně tak, změřím turbo nejdříve a pak se mrknu na tu dávku. Určitě tu na večer pošlu video a info jak to dopadlo
Re: Proxima 8441 - kouří
Zdar, včera jsem tedy zapojil tlakoměr na sání abych zjistil jak na tom je turbo. Při seřízení čerpadla tak jak bylo z Motorpalu turbo při plným výkonu tlačilo 1,2 baru. No s servisákem s Palu jsem se domluvil že uberu lehce dávku, tak na 3krat jsem to seřizoval, motor kouří podstatně míň, ale turbo v plném výkonu tlačí pouze 1,0baru - otázka zní zdali je to ok, nebo už je to málo ?
Nahrál jsem i video, teda už jen po seřízení tak ho tu později pošlu.
Děkuji
Nahrál jsem i video, teda už jen po seřízení tak ho tu později pošlu.
Děkuji
Re: Proxima 8441 - kouří
Nebo nemáte náhodou někdo přístup / popřípadě kde najít charakteristiku turba ? Jestli to mám nastavené správně nebo je to už pod ?
-
- Příspěvky: 213
- Registrován: stř bře 17, 2010 7:33 pm
- Bydliště: hlinsko
Re: Proxima 8441 - kouří
Zdravím, mě by zajímali vstřikovače jestli práší že všech dírek stejně, nevím jaká je to práce vyndat vstřiky z motoru, pak určitě jestli je tam jen jedna podložka pod vstřikovačema a ne 2 a na jaký tlak jsou nastaveny + správné vstřikovací trysky, dále jak na tom byla palice, konkrétně ventily hlavně vodítka,aby tudy nesel olej buď do spal. prostoru nebo do výfuku.
Ve staré knize jsem našel na modrý kouř závady - vstřikovací čerpadlo vstřikuje příliš pozdě
Motor běžel dlouho naprázdno a ve vyf. potrubí je mnoho oleje
Nedostatečná komprese (netěsnost ventilů, pístních kroužků)
Ve staré knize jsem našel na modrý kouř závady - vstřikovací čerpadlo vstřikuje příliš pozdě
Motor běžel dlouho naprázdno a ve vyf. potrubí je mnoho oleje
Nedostatečná komprese (netěsnost ventilů, pístních kroužků)
Re: Proxima 8441 - kouří
Ahoj, děkuji za příspěvek. Budu se snažit na vše odpovědět.crazymen11 píše: ↑úte črc 26, 2022 10:23 pm Zdravím, mě by zajímali vstřikovače jestli práší že všech dírek stejně, nevím jaká je to práce vyndat vstřiky z motoru, pak určitě jestli je tam jen jedna podložka pod vstřikovačema a ne 2 a na jaký tlak jsou nastaveny + správné vstřikovací trysky, dále jak na tom byla palice, konkrétně ventily hlavně vodítka,aby tudy nesel olej buď do spal. prostoru nebo do výfuku.
Ve staré knize jsem našel na modrý kouř závady - vstřikovací čerpadlo vstřikuje příliš pozdě
Motor běžel dlouho naprázdno a ve vyf. potrubí je mnoho oleje
Nedostatečná komprese (netěsnost ventilů, pístních kroužků)
- vstřikovače, ano tady mám pochyby, zdali Motorpal namontoval správné + seřídil na vstřikovací tlak 242 - 250bar. Jeden vstřikovač půjde vytáhnout bez většího rozebírání, takže namátkově zkusím, na kolik je nastavený a a hlavně jaká tam je tryska...
- Ventily jsem vyloučil, a to z důvodu, že když se ubrala dávka na čerpadle, motor nekouřil vůbec, ale taky ztratil výkon - pochopitelně.
- co se týče oleje ve výfukovém nebo sacím potrubí za turbem, tak intercooler je suchý a ve výfukovém potrubí, tak i na turbíně není žádný nános - je to docela čisté.
- kompres jsme měřili a je tam 25, 26, 27 a 27; což mi nepřijde nějak moc opotřebované...
Každopádně čekám na vyjádření Motorpalu (pán se měl podívat do servisního protokolu, zda-li tam dali správné trysky), ale stejně dneska asi vytáhnu jeden vstřikovač (pouze ten který jde vytáhnout bez větší demontáže dalších komponent) a zajedu ho proměřit a uvidí se kde je problém. Dle názoru autorizovaného servisu, by TIER III motor teda neměl na volnoběh kouřit viditelně vůbec.