Proxima 8441 - kouří
Moderátor: Lukashil
Proxima 8441 - kouří
Dobrý den, zetoráci. Je tomu rok co jsem koupil Proximu 8441, která teda byla komplet po smrti, ale už jsem to jakž tak dal dohromady. Teď nastala zase nemilá situace a to taková, že jsem poslal na GO čerpadlo a trysky (vše bylo děláno v Jihlavě v Motorpalu). Po namontování traktor kouří do modra, ale dost nechutně a je jedno jestli je motor studený nebo zahřátý, volnoběh nebo v otáčkach. Prosím vás o rady co by to mohlo dělat ?
Níže co jsem již prověřil:
Kompres - 25,26,27,26 atm
Intercooler je suchý, turbo asi ok
Vedení vzduchu se zdá být všude těsné.
Mohl by to dělat vadný EGR ventil ? máme podezření, že už taky má něco za sebou tak sem ho pro jistotu zaslepil...
Děkuji za každou radu / názor !
Níže co jsem již prověřil:
Kompres - 25,26,27,26 atm
Intercooler je suchý, turbo asi ok
Vedení vzduchu se zdá být všude těsné.
Mohl by to dělat vadný EGR ventil ? máme podezření, že už taky má něco za sebou tak sem ho pro jistotu zaslepil...
Děkuji za každou radu / názor !
Re: Proxima 8441 - kouří
Co předvstřik? Máš správně nastaveno?
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Proxima 8441 - kouří
to musím ještě prověřit podle čeho to nastavovali - nedělal jsem to já, protože na tomto modelu netuším jak se to dělá...
Re: Proxima 8441 - kouří
To ti dělal servis?
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Proxima 8441 - kouří
právě že ne ... známý který opravuje autobusy
Re: Proxima 8441 - kouří
No takže to dal tak jak to možná bylo. Horko těžko ti poradím jak se to u proxy nastavuje, sám to nevím, ale pokud to začalo kouřit až po opravě čerpadla a vstřiků, nehledal bych problém v egru. Ten můžeš nechat směle zaslepený, pro motor to je jen dobře
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Proxima 8441 - kouří
A to jako špatně nastavený předvstřik, muž dělat až tak velkou paseku co se týče kouřivosti ? Nemůžu se dovolat na Motorpal, abych se zeptal, zdali oni nenastavili nějak větší dávku než má být, ale to se mi nezdá, ví přesně co mají s čerpadlami dělat ...
Re: Proxima 8441 - kouří
Predvstrek sa nastavuje pri montazi cerpadla spät na motor. Samotna oprava+ nastavenie u cerpadlarov na stolici je nieco ine. Na motor si cerpadlo montoval ty alebo niejaky servis?
Re: Proxima 8441 - kouří
Nastavenie predvstreku je na motore zaklad.
Re: Proxima 8441 - kouří
Montoval to kamarád s jeho bráchou co dělá servis na autobusech... jasně tomu rozumím že předvstřik je vlastně správná poloha vuči natočení kliky, jak se seřizuje na tomto motoru netuším, a ani netuším jak to udělali oni ale pokud by tu kouřivost opravdu mohl dělat předvstřik tak to dovezu do servisu zetoru, mám to kousek a snad se na to mkrnou....
Re: Proxima 8441 - kouří
Na meranie predvstreku je viac metod. Ak si nikdy nieco take nerobil, a mas blizko po ruke servis, tak to napichnu na stroboskop a zmeraju ti predvstrek. Ak vedia co robia, tak ti to pripadne nastavia podla tabuliek. Podaty predvstrek moze aj spôsobovat nadmerne dymenie, zle štarty za studena, znizeny vykon motora, prehrievanie.
Re: Proxima 8441 - kouří
Děkuji za rady
- pavolmakys
- Příspěvky: 2374
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Proxima 8441 - kouří
Ale pise ze mu to dymi domodra, co by naznacovalo spalovanie oleja, nie nafty, ci?
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Proxima 8441 - kouří
Modro dymy aj od nafty. V robote mame jedneho CASE 95. Ta 95-ka dole kopcom dymy ako parny rusen. Ale len dole kopcom. Olej drzi od vymeny do vymeny. Ked to zerie viac oleja, tak to je tmavy dym pripadne mix farieb.
Re: Proxima 8441 - kouří
Tak jsem provedl nastaveni předvstřiku dle poučení technika v autorizovaném servisu. Startuje to opravdu na pul otáčky a je jedno jestli je to studené nebo teplé... Kouří to ale pořád
Tak ještě mě napadlo - Turbo ? Koukal jsem se do potrubí intercooleru a tam teda je to vše suché - tzn olej z ložiska turba se netlačí do sání. Otázka zní může se olej tlačit na druhou stranu tedy do komory kde je "výfuková turbína" ? a tím pádem by to tam mohlo hořet v výfuku... ?
Poslední věc co mě napadlo, že napojím na potrubí za turbem manometr a změřím kolik vlastně to dává tlaku, otázka zní jestli to má až tak markantní vliv na tu kouřivost, a to jen proto, protože čerpadlo, vlivem zvyšování tlaku v sání, zvyšuje dávku pokud se nemýlím. A další věc je, že turbo asi nemá žádný vliv na množství vzduchu co se týče otáček na volnoběhu, nebo se pletu ? protože nejvíce teda to kuří na volnoběhu...
Doplním, že maže to mezi 4-5,5 bar a trochu se olej tratí... loni na 100 mth jsem dolíval cca 1 litr.
Děkuji
Tak ještě mě napadlo - Turbo ? Koukal jsem se do potrubí intercooleru a tam teda je to vše suché - tzn olej z ložiska turba se netlačí do sání. Otázka zní může se olej tlačit na druhou stranu tedy do komory kde je "výfuková turbína" ? a tím pádem by to tam mohlo hořet v výfuku... ?
Poslední věc co mě napadlo, že napojím na potrubí za turbem manometr a změřím kolik vlastně to dává tlaku, otázka zní jestli to má až tak markantní vliv na tu kouřivost, a to jen proto, protože čerpadlo, vlivem zvyšování tlaku v sání, zvyšuje dávku pokud se nemýlím. A další věc je, že turbo asi nemá žádný vliv na množství vzduchu co se týče otáček na volnoběhu, nebo se pletu ? protože nejvíce teda to kuří na volnoběhu...
Doplním, že maže to mezi 4-5,5 bar a trochu se olej tratí... loni na 100 mth jsem dolíval cca 1 litr.
Děkuji