3011 - dobíjení, řemenice, přestavba

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Wema
Příspěvky: 1
Registrován: čtv čer 09, 2022 10:27 am
Bydliště: Prostějov

3011 - dobíjení, řemenice, přestavba

#1 Nový příspěvek od Wema »

Zdravím borci. :help:
Jsem to nový, tak mám pár dotazů. Svoji Z 3011 mám již předělanou z dřívějška na alternátor ze Š 120. Nechodilo to nikdy úplně dobře. Teď chci dát alternátor z Felicie, který má zabudovaný regulátor. Chtěl bych to udělat poctivě a nenechat nic náhodě, protože fušeřinu tam mám teď a není to správná cesta.
Nedokázal jsem nikde zjistit, jaká by měla být na alternátoru řemenice - myšleno průměr. Není v mých silách spočítat rozdíl mezi otáčkami Felicie a otáčkami Majorka a přenést ten rozdíl do průměru alternatorove řemenice. Předem díky za radu.
Dále budu vyrábět nový, schopný držák altíku s napínákem a rád bych tu nejnutnější elektroinstalací k dobíjení udělal novou. Je potřeba dát si na něco pozor? Je nutný odizolovat kontrolku dobíjení od kastle? Co z nového alternátoru musím zapojit a co vše odstranit ze staré elektroinstalace? Regulátor dobíjení a dráty vedoucí k němu? Nemá někdo popis nebo fotodokumentaci se schématem zapojení?
Všem díky za trpělivost, omlouvám se, že neumím hledat ve starých tématech, pokud to tam bylo a těším se, až to s Vaší pomocí rozchodím.
Major zůstane majorem! Ať se Vám daří 👌

Uživatelský avatar
StaPo3011
Příspěvky: 2436
Registrován: úte črc 22, 2014 8:54 am
Bydliště: Táborsko a Praha

Re: 3011 - dobíjení, řemenice, přestavba

#2 Nový příspěvek od StaPo3011 »

průměr řemenice použij nejmenší, co seženeš, aby to dobíjelo i při volnoběhu. Přetočení při vyšších otáčkách se bát nemusíš, ty benzínový motory v autě mívaj 3x vyšší max.otáčky než máš na traktoru a 3x vyšší převod do rychla než byl na autě reálně v traktoru neuděláš, tolikrát větší řemenici na klice zase v tom Zetoru nemáš.
Zapojení alternátoru s integrovaným regulátorem je jednoduchý, viz https://postimg.cc/8jJLh1TD , což je ukradeno z tématu viewtopic.php?f=82&t=26548&start=45 . Kontrolka musí být pochopitelně izolovaná od kostry, přes ní se to při startu nabudí od plusového kontaktu spínací skříňky.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“