Zts 18345

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
johny50super
Příspěvky: 9
Registrován: ned úno 28, 2010 8:52 pm

Zts 18345

#1 Nový příspěvek od johny50super »

Zdravim, kupil som zts 18345 a mam problem s nasobicom ked zaradimkorytnacku tak zadusi motor myslite ze bude stacit vymena lamiel alebo to bude zlozitejsie? A este vyhadzuje 1 a 5 prevodovy stupen cim by to mohlo byt? Moc sa v tom nevyznam traktor mam len na hobby do zbierky a na kusok pola.
Vdaka za odpovede

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Zts 18345

#2 Nový příspěvek od pavel sk »

Ten nasobic sa ti proste miesa. Ked zaradis rezim korytnacka, tak ti nevypne rezim zajac. Moze to robit necistova v oleji, poskodene vratne pruziny v nasobici, lebo aj rozvadzac. To je ako keby si zaradil dve rychlosti. Podla toho co pises aj o prevodovke, tak je to asi cele suce na generalku komplet.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Zts 18345

#3 Nový příspěvek od koprkam »

Jen bych doplnil, že u 18345 a obecně u UŘ IV násobič funguje přesně opačně jako u UŘ II, tedy želvu jenom s min 1600 otáčkama. Třeba to nebude zase taková hrůza, mohla by to byt jenom vidlička, protože pokud jsem dobře pochopil převodovku u 18345, tak by to měly být dvě H nad sebou, čili ti vlastně vyskakuje furt to samé ozubené kolo. Leč i ta vidlička se bude asi velice špatně shánět, jako vše na UŘ IV. Jak jsi spokojenej se 18345, taky o ní uvažujeme, ale mám strach, že ty traktory budou dojetý do smrti a hlavně všechny mají Pšonci.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

johny50super
Příspěvky: 9
Registrován: ned úno 28, 2010 8:52 pm

Re: Zts 18345

#4 Nový příspěvek od johny50super »

Vdaka za odpovede skusim to vsetko prejst celu olejovu sustavu a uvidim ked nepomoze budem rozoberat.
No spokojny ako spokojny roboty je kopec na nom nakolko je to traktor z druzstva a moc teda sa on nestarali jazdil s tym kto mal ruky nohy a tak aj vyzera. Po vyzorovej stranke to problem nie je spravit ale skor tej prevodovky sa desim no uvidime. No ja ho mam len tak pre radost a mam ho kratko spravil tak 5mth. Kupoval som ho skor preto ze si ho chcem nechat ako veterana nakolko ich je dost malo a nie moc na robotu, aj ked kusok pola spravi ale vsetkeho mam 15 ha a este k tomu 8011,8045,10245. Nasobic viem ako funguje teda teoriu, no u nas uz dost vymyzli aj z dovodu tazkej dostupnosti ND dost sa stazovali ze nepasovali diely z katalogu, a tiez ich kvalita furt sa v tom traktore hrabali. Ako ak by to mal byt traktor na viac ha urcite by som volil nieco ine, ja dufam ze ked sa ho podari poladit tak bude jazdit aspon par rokov bez problemov na tych mojich par ha.

Tech
Příspěvky: 263
Registrován: ned dub 03, 2016 3:56 pm
Bydliště: Litomyšl

Re: Zts 18345

#5 Nový příspěvek od Tech »

koprkam píše:Jen bych doplnil, že u 18345 a obecně u UŘ IV násobič funguje přesně opačně jako u UŘ II, tedy želvu jenom s min 1600 otáčkama. Třeba to nebude zase taková hrůza, mohla by to byt jenom vidlička, protože pokud jsem dobře pochopil převodovku u 18345, tak by to měly být dvě H nad sebou, čili ti vlastně vyskakuje furt to samé ozubené kolo. Leč i ta vidlička se bude asi velice špatně shánět, jako vše na UŘ IV. Jak jsi spokojenej se 18345, taky o ní uvažujeme, ale mám strach, že ty traktory budou dojetý do smrti a hlavně všechny mají Pšonci.
To mne zajímá. Je ta převodovka, resp. násobič, hřídele atd. podobný s uř2 ? Vím o chlapíkoj, který má zrychlenou 16245 tak, že násobič funguje opačně. Ale už nevím jak to udělal.

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Zts 18345

#6 Nový příspěvek od pavel sk »

Uplne to neni rovnake. Ak ma zrychlenu prevodovku tak hlavne je upravena v prevodovke. UR2 nasobic upravit nejde opacne, lebo prave tam je ten zajac ako rychlobeh. Ak by si to otocil, tak to na zajaca pojde pomalsie ako na korytnačku :smich: :smich: :smich: . U tychto starych UR2 sa vela laborovat neda s nasobicom. Jedine zrychlenim samotnej prevodovky (vymena sady ozubenych kolies). Nasobic je samostatna jednotka za spojkov, a s prevodovkov vlastne nema nic. Zrychlovanie Kristalov sa tu uz niekde riesilo viackrat.

Tech
Příspěvky: 263
Registrován: ned dub 03, 2016 3:56 pm
Bydliště: Litomyšl

Re: Zts 18345

#7 Nový příspěvek od Tech »

Nemáš pravdu. Opravdu to má zrychlené na násobiči (navíc má tříkvalt). Já Crystalovou převodovku znám. Musí to být nějak otočený ten násobič. Klasika je přes satelity do pomala, zajíc 1:1 zabržděné satelity odbrždéný pás. On má zajíc 1:1 a želva je do rychla. Prostě pokud ten násobič otočíš na hřídely, bude místo zpomalování zrychlovat. Jen mě zajímá jak to udělal, jestli použil díly z něčeho ( třeba uř4) nebo je to nazakázku upravené.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Zts 18345

#8 Nový příspěvek od koprkam »

A to s tím jezdí jenom po silnici a nikde se s tím nemotá, ne? Protože už tak mi jsou kolikrát ty kvalty rychlé, takže taková úprava mi připadá, jako totální blbina. Kor když potřebuješ do něčeho docouvnout, nebo se nějak blbo namotat s vlekem, to by pak chtělo plazivky.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Zts 18345

#9 Nový příspěvek od pavel sk »

Tech: Ale to potom nema nasobic so starych UR2. a cele to bude kombinacia uz aj s UR3 a ktovie s coho este. A ver ze o tom uz za tie roky aj ja nieco viem. Klasicky nasobic neotocis. Bubon s lamelami na naboj opacne ani nepasuje. Naboj ma kanaliky oleja vzadu. A ani na ihlove loziska ho opacne nenasadi. Ako by k tomu potom pripojil reduktor nasobica??? Proste je to nejake puzzle.

Tech
Příspěvky: 263
Registrován: ned dub 03, 2016 3:56 pm
Bydliště: Litomyšl

Re: Zts 18345

#10 Nový příspěvek od Tech »

https://www.youtube.com/watch?v=OGnCXDivwGM&t=9s

Asi to je nějak na zakázku udělané. Jen mě zaujala ta 18345. Jak to funguje tam ? ta má třístupňový násobič ? Nebo základ je rychlý a na "zajíce" to zpomalí ?

zts18345
Příspěvky: 665
Registrován: ned pro 06, 2009 6:42 pm
Bydliště: dudince

Re: Zts 18345

#11 Nový příspěvek od zts18345 »

U 18345 teda celej UR4 je nasobic len dvojstupnovy, zakladny prevod je zajac a tlakom oleja radi korytnacku, co je opacny princip ako u UR2 kde je zakladny prevod korytnacka. Konstrukcne su uplne odlisne, teda do UR2 sa neda pouzit.
Zetor crystal 8011, 2xZetor 50 super + kopec veci k nim co furt vsade zavadzaju

Tech
Příspěvky: 263
Registrován: ned dub 03, 2016 3:56 pm
Bydliště: Litomyšl

Re: Zts 18345

#12 Nový příspěvek od Tech »

A jak rychle ta 18345 jede ?

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Zts 18345

#13 Nový příspěvek od koprkam »

Někdo ve vlákně UŘ IV psal, že na novejch gumách snad skoro padesát.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

johny50super
Příspěvky: 9
Registrován: ned úno 28, 2010 8:52 pm

Re: Zts 18345

#14 Nový příspěvek od johny50super »

Tak moja podla radaru v obci ide 42 takze plis minus tou 40tkou ide, a to mam zadne pneu nove na nej a klasiku 8 rychlostnu.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“