Technická kontrola Zetor 5211 bez kabiny.
Moderátor: Lukashil
Technická kontrola Zetor 5211 bez kabiny.
Ahoj všichni, před šesti lety jsme koupil traktor viz. foto. poslední technickou dělal původní majitel nyní je 2 roky propadlá ale na tom nesejde, jde mi to to zda na tomto traktoru musí být při TK namontovány přední blatníky a zadní zástěrky, když jde o takový atyp. traktor, o SPZ se v techničáku píše že má vyjímku a nemusí být na traktoru namontovaná,ty blatáky a zasátěrky tam nebyly od výroby a na technocké mi tvrdí že je tam usím dát jiank technickou neudělám, jenže já je k tomu traktoru nemám a ani je nepotřebuju.
Dík za odpověd.
https://i.postimg.cc/4NC4yYtt/IMG-20200707-192422.jpg
Dík za odpověd.
https://i.postimg.cc/4NC4yYtt/IMG-20200707-192422.jpg
Re: Technická kontrola Zetor 5211 bez kabiny.
Na své 4712 jsem před technickou taky musel dodělat přední blatníky, přes to nejel vlak, i když je ten traktor taky nikdy neměl. Nad chybějícíma zástěrkama přimhouřil oči. Co ale ještě chtěl, byly zpětný zrcátka. Napřed trval na tom, aby měl traktor 3, ale nakonec mu stačilo jen jedno. A jak se tak dívám na tu fotku, tak ty zrcátka ti taky chybí.
Zetor 4712 + Fella KM166, Poettinger LW 15, Rožmitál SP4 204, Abbra Pajak, Sukov 3x30, Kromag DSV1, PAJ-1, Star MRB 850
Castelgarden XZ4 180 PWX + bubnovka B82, kartáč Kova PA 501
Castelgarden XZ4 180 PWX + bubnovka B82, kartáč Kova PA 501
Re: Technická kontrola Zetor 5211 bez kabiny.
Je to prostě napalici, zrcátka stejně nemám kam umístit, přední blatnímy jsem teda dodělal, ale zadní zástěrky i když je tam dám stejně budou k ničemu protože na našem traktoru není to prodložení blatníku, kdybych kupoval i to prodloužení tak už mužu rovnou shánět celou kabinu, ale díky za info.
Re: Technická kontrola Zetor 5211 bez kabiny.
Budu jen hádat neb vařím z fotky - ten s tím traktorem asi bude problém na ŚTK protože si myslím, že je to vrácený nebo už neuskutečněný vývoz kde oravdu chybělo pár věcí, které by varianta pro ČR měla. Schválně - nemá to i jiné vstřikovací čerpadlo, než je obviklé? Pokud ano, možná bych trefil i zemi, kam to mělo jít. To jiné čerpadlo by mělo být Bosch.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Technická kontrola Zetor 5211 bez kabiny.
Ahoj,
tak prostuduj legislativu, zda traktor musí mít přední blatníky a zástěrky atd. Podle mého zástěrky být nemusí, vždyť novější traktory jen nemají, a ani auta. Přední blatníky u traktorů na vývoz asi také vždycky nebyly. Dnes jsme v EU a když něco dovezeš, tak to odpovídá předpisům, které platily v dané zemi. A není přece povinnost vozidlo přestavět podle našich předpisů. Možná to chce technik jen ze setrvačnosti.
Libor
tak prostuduj legislativu, zda traktor musí mít přední blatníky a zástěrky atd. Podle mého zástěrky být nemusí, vždyť novější traktory jen nemají, a ani auta. Přední blatníky u traktorů na vývoz asi také vždycky nebyly. Dnes jsme v EU a když něco dovezeš, tak to odpovídá předpisům, které platily v dané zemi. A není přece povinnost vozidlo přestavět podle našich předpisů. Možná to chce technik jen ze setrvačnosti.
Libor
Re: Technická kontrola Zetor 5211 bez kabiny.
Přihlašoval jsem Z4712 z Chorvatska. Nejdříve to byly zástěrky - podle technika v době kdy tady traktory jezdily, tak zástěrky na focení musely být. Navíc tento typ traktoru se tady oficiálně neprodával, takže kolečko s dobrozdáním ze Zetoru a nevím, co ještě. Celá "sranda" s přihlášením mě stála 18.000,- Kč (je pravda, že všechno zařizoval technik)...
Libor_p - "pokud něco dovezeš, odpovídá to předpisům, které platily v dané zemi" - jsi na velkém omylu. Zkus to říct nějakému technikovi na STK. Pochybuji, že se s Tebou bude vůbec bavit...
Libor_p - "pokud něco dovezeš, odpovídá to předpisům, které platily v dané zemi" - jsi na velkém omylu. Zkus to říct nějakému technikovi na STK. Pochybuji, že se s Tebou bude vůbec bavit...
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."
Re: Technická kontrola Zetor 5211 bez kabiny.
Není důležitý jestli něco dnes má nebo nemá, důležitý je jak to bylo schváleno do provozu... jeden čas stačily jen nástavce blatníků, dnes už zase ne a zástěrky se řeší...
U kabrií je potíž v tom, že dlouhou dobu v ČSSR a ze začátku asi i v ČR nebyly schválený do provozu, takže všechny šly na vývoz.
U kabrií je potíž v tom, že dlouhou dobu v ČSSR a ze začátku asi i v ČR nebyly schválený do provozu, takže všechny šly na vývoz.
Re: Technická kontrola Zetor 5211 bez kabiny.
Ano, na vývaz mohl jít traktor bez předních blatníků a chodil bez blatníků, ale na české STK prostě chtějí přední blatníky, to se nedá nic dělat. Dobře to znají lesáci, ti fungují v lese zásadně bez nich ale na STK být musí a je jedno jestli je předek hnaný nebo není. Red. bill má pravdu v tom, že dlouhý léta neexistovalo legálně v ČSSR a i pak provozovat traktor bez kabiny, to prostě bylo zakázané. Takže studuj legislativu, ale předním blatníkům na STk se prostě nevyhneš. A běda, jestli někdo vyšťárá, že tvůj typ vývozového - koupeného traktoru Zetor nebyl schválen pro provoz v ČR!!
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Technická kontrola Zetor 5211 bez kabiny.
Pokud vím, tak v současnosti lze dovézt vozidlo ze země EU a pokud má v zemi vývozu registraci, lze jej tady registrovat. V některých případech musí projít dovozovou STK. Podle mého názoru však neplatí, že by muselo být schváleno pro provoz na pozemních komunikacích v ČR (ČSSR). Stačí tedy, aby bylo schváleno pro provoz v nějaké členské zemi EU. V Nymuburce jezdí starý německý traktor (značku si už nepamatuji) ze šedesátých let, který má SPZ. Určitě nebyl schválen pro provoz na pozemních komunikacích v ČR. Jsme součást EU, což má výhody i nevýhody, jedna z výhod je možnost dovézt a registrovat vozidlo z členské země, aniž by bylo třeba podstoupit individuální schvalování do provozu. Koneckonců přebíráme legislativu EU, takže podmínky provozu vozidel na komunikacích se mění.
Co se týče předních blatníků - např. Zetor 25 je nemá a také prochází STK. Technici na STK se velmi liší, někteří vyžadují věci, které v současnosti vyžadovány nejsou, buď ze setrvačnosti, nebo mají prostě takový přístup a "prudí". Takže osobně navštěvuji STK, o které vím, že má korektní přístup, což znamená, že vyžadují jen to, co má na vozidle být.
Technici na STK se velmi liší, někteří vyžadují věci, které vyžadovány nejsou. Takže osobně navštěvuji STK, o které vím, že má korektní přístup. Bohužel, přístup jednotlivých institucí a úřadů se v různých okresech liší, to se týká i institucí zabývajících se provozem vozidel.
Směrodatný by byl vhodně formulovaný dotaz na ministerstvo dopravy. Pokud na STK úplně nespěcháš, tak bych se tam zkusil zeptat. Na odpověď mají lhůtu 30 dnů.
Libor
Co se týče předních blatníků - např. Zetor 25 je nemá a také prochází STK. Technici na STK se velmi liší, někteří vyžadují věci, které v současnosti vyžadovány nejsou, buď ze setrvačnosti, nebo mají prostě takový přístup a "prudí". Takže osobně navštěvuji STK, o které vím, že má korektní přístup, což znamená, že vyžadují jen to, co má na vozidle být.
Technici na STK se velmi liší, někteří vyžadují věci, které vyžadovány nejsou. Takže osobně navštěvuji STK, o které vím, že má korektní přístup. Bohužel, přístup jednotlivých institucí a úřadů se v různých okresech liší, to se týká i institucí zabývajících se provozem vozidel.
Směrodatný by byl vhodně formulovaný dotaz na ministerstvo dopravy. Pokud na STK úplně nespěcháš, tak bych se tam zkusil zeptat. Na odpověď mají lhůtu 30 dnů.
Libor
Re: Technická kontrola Zetor 5211 bez kabiny.
A tady se podle mě pleteš, není to tak dlouho co se řesili globální/evropský/národní homologace. Pokud to nemělo aspoň evropskou homologaci tak s tím byl oser(aspoň u os, u traktorů bych předpokládal, že to bude podobný)... jestli se ale něco změnilo nevím.
Re: Technická kontrola Zetor 5211 bez kabiny.
Citace:
Od 1.1.2015 se neschvaluje technická způsobilost jednotlivě dovezených vozidel, které byly posledně registrovány v jiném členském státu EU (za členský stát EU se pro tyto potřeby považuje i Švýcarsko a státy Dohody o Evropském hospodářském prostoru) ani u vozidel, které jsou schváleny jiným členským státem EU, je-li toto schválení platné ve všech členských státech (pozor, pouhá registrace na vývoz nebo vystavení čistopisu technického průkazu některým členským státem se v případě předchozí registraci ve třetí zemi nepovažuje za plnohodnotnou registraci!). U těchto vozidel lze tedy požádat rovnou o zápis do registru silničních vozidel. U ostatních vozidel je nutné nejprve schválit jejich technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích (viz popis "Schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného vozidla (mimo EU)").
Od 1.1.2015 se neschvaluje technická způsobilost jednotlivě dovezených vozidel, které byly posledně registrovány v jiném členském státu EU (za členský stát EU se pro tyto potřeby považuje i Švýcarsko a státy Dohody o Evropském hospodářském prostoru) ani u vozidel, které jsou schváleny jiným členským státem EU, je-li toto schválení platné ve všech členských státech (pozor, pouhá registrace na vývoz nebo vystavení čistopisu technického průkazu některým členským státem se v případě předchozí registraci ve třetí zemi nepovažuje za plnohodnotnou registraci!). U těchto vozidel lze tedy požádat rovnou o zápis do registru silničních vozidel. U ostatních vozidel je nutné nejprve schválit jejich technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích (viz popis "Schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného vozidla (mimo EU)").
Re: Technická kontrola Zetor 5211 bez kabiny.
Pokud by po mě někdo chtěl např. zástěrky u vozidla, které má napsáno v TP, že je mít nemusí, tak bych se ho ještě jednou zeptal, na základě čeho rozporuje údaje v TP (platnost TP) a pokud by si trval na svém, tak bych se nechal vyhodit a podal stížnost na jeho způsobilost.
Protože např. takové jedničkové oktávky mají v TP taky uvedeno, že lapače nemusí být montovány a žádný samozvaný odborník na STK s tím problém nemá.
Protože např. takové jedničkové oktávky mají v TP taky uvedeno, že lapače nemusí být montovány a žádný samozvaný odborník na STK s tím problém nemá.
Re: Technická kontrola Zetor 5211 bez kabiny.
No jenže to v případě kabrií naráží na fakt, že v ČSSR/ČR nebyly schválený... Odkdy je možno kabrio v ČR provozovat ale nevím. Prostě konkrátně tyhle případy nebudou nijak pořádně legislativně ošetřeny, takže to bude co kus to originál...
Re: Technická kontrola Zetor 5211 bez kabiny.
Jak jsem psal, dnes už se neřeší při dovozu staršího (už registrovaného) vozidla z EU schválení způsobiblosti k provozu v ČR (ČSSR). Pokud mělo vozidlo platnou registraci v členském státě EU, je odhlášeno na vývoz, tak jej tady přihlásíš. Je úplně jedno, zda je to Zetor Cabrio nebo třeba Lanz Bulldog.