dobíjení Zetor 6211
Moderátor: Lukashil
- -sheppard-
- Příspěvky: 330
- Registrován: sob úno 20, 2016 5:39 pm
- Bydliště: Opava
Re: dobíjení Zetor 6211
Určitě to změř když bude motor v normálním volnoběhu a když kontrolka neprosvěcuje, to je normální stav kdy altík dobíjí jak má, v případě co jsi psal nemá cenu nic měřit páč altík nedělá svojí práci správně a to právě z důvodu nízkých otáček. Nicméně při volnoběhu (700-750ot/min) by měl dávat 14,2V. Starší altíky klidně dávali nějakých 13,8. Nicméně v zátěží ti volty vždycky klesnou, záleží jak moc ho zatížíš. Já mám megnetonácký altík a při volnoběhu 14,2-14,3V a při zátěží mi klidně klesne napětí až k 12,8V ale to už jsem s se zátěží hodně nahraně altíku (55A). Nicméně napětí dobře nabíté a v kondici baterky je 12,5V, takže cokoliv nad touto hodnou je relativně dobré, páč pořád je baterie dobíjená. Ale samozřejmě ideál je aby altík stabilně dobijel okolo těch 13,8V v idealním případě 14,2V.
Zetor 7211 Tunis
Re: dobíjení Zetor 6211
Ja ked meriam dobijanie, tak po nastartovani meriam na volnobeh a potom pri vysokych otackach. Potom dalsie meranie robim tak ze pozapinam na traktore vsetko co sa len da so spotrebičov (ventilatory kurenia, svetla) a meranie opakujem, t.j. aj pri volnobehu a aj v otackach. A hned viem na com som.
Re: dobíjení Zetor 6211
Ahoj,
jen pozor na jednu věc - relé alternátoru má teplotní kompenzaci, takže napětí v ohřátém stavu může být o 0,2 až 0,4 V nižší než ve studeném stavu. Také proto v literatuře píšou, že se souprava relé - alternátor měří ve studeném stavu. Dokonce na to má vliv i roční období - v létě naměřím nižší napětí než v zimě.
Libor
jen pozor na jednu věc - relé alternátoru má teplotní kompenzaci, takže napětí v ohřátém stavu může být o 0,2 až 0,4 V nižší než ve studeném stavu. Také proto v literatuře píšou, že se souprava relé - alternátor měří ve studeném stavu. Dokonce na to má vliv i roční období - v létě naměřím nižší napětí než v zimě.
Libor
Re: dobíjení Zetor 6211
Ahoj pratele
Ozivim zde diskuzi a poprosim o radu.
Resil jsem ted dobijeni na deste s motorem 6901
Napeti po nastartovani se ani nehlo, kontrolka stale svitila.
Zacal jsem nejjednodussi cestou, prehodit rele, mel jsem ho po ruce, trivyvodove skodovkove stare za nove stejne.
Zavada setrvavala. Nasledne jsem merenim zjistil:
1. Prohozene konektory na altiku
2. Preruseny vodic 15/54
Po naprave i techto dvou neduhu kontrolka zhasinala hned po startu, ale napeti se nemenilo
Altik sel na repas, kde zjistili tusim prerusenou fazi a prorazenou diodu
Nyni se z 12,6v pred startem dostanem na 13,5v po startu.
Jesterka casto startuje ale jinak spotrebice temer nepouziva.
Bude to baterce z dlouhodobeho hlediska stacit? (Kdyz puvodne dobijela 13,9 vydrzela to par let)
Diky
Ozivim zde diskuzi a poprosim o radu.
Resil jsem ted dobijeni na deste s motorem 6901
Napeti po nastartovani se ani nehlo, kontrolka stale svitila.
Zacal jsem nejjednodussi cestou, prehodit rele, mel jsem ho po ruce, trivyvodove skodovkove stare za nove stejne.
Zavada setrvavala. Nasledne jsem merenim zjistil:
1. Prohozene konektory na altiku
2. Preruseny vodic 15/54
Po naprave i techto dvou neduhu kontrolka zhasinala hned po startu, ale napeti se nemenilo
Altik sel na repas, kde zjistili tusim prerusenou fazi a prorazenou diodu
Nyni se z 12,6v pred startem dostanem na 13,5v po startu.
Jesterka casto startuje ale jinak spotrebice temer nepouziva.
Bude to baterce z dlouhodobeho hlediska stacit? (Kdyz puvodne dobijela 13,9 vydrzela to par let)
Diky
Stydím se za tuto zem
Re: dobíjení Zetor 6211
Ahoj, a co po delší době, když se baterie trochu dobije, pořád 13,5 ? Napětí by se mělo malinko zvednout. Já s novou baterkou pořídil remenicku ze škodovky upravenou, a dobijim celkem pěkně i ve volnoběhu.
Jede traktor, je to Zetor 3011
Re: dobíjení Zetor 6211
To mi zmerili po namontovani altiku, muzu to premerit az tam v tydnu pojedu, ale stacilo by to baterce pripadne?
Stydím se za tuto zem
Re: dobíjení Zetor 6211
Ono to dobitie baterie zalezi aj na tom aku je velka tvoja bateria. Cim viac amperhodinova, tym jej trva aj dlksie kym sa dobije spät do plneho stavu. Tieto traktory ako 62XX 72XX chodili a uplne stacila 150Ah baterka. Tych 13,5V ti dobija so zapnutymy spotrebicmi?
Re: dobíjení Zetor 6211
Se spotrebici jsem jeste nestihl zmerit, zatim bez zateze po montazi altiku meril pan majitel
Stydím se za tuto zem
Re: dobíjení Zetor 6211
Taky záleží čím se to měří, když honime desetiny voltů.
Nějaký multimetr ze zeleniny nemusí být až tak přesný.
Doporučuje se 13,8V až 14,2V.
Nějaký multimetr ze zeleniny nemusí být až tak přesný.
Doporučuje se 13,8V až 14,2V.
Jede traktor, je to Zetor 3011
- Atlan
- Příspěvky: 9528
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení Zetor 6211
Este zalezo kde sa meria, a ci je alternator s integrovanym reglerom. Meraj priamo na altiku. A na vybitej baterke to polezie hore troska dlhsie.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: dobíjení Zetor 6211
Meril jsem na baterce, a rele je externi a jeste ze atare skodovky, trikonektorove
Stydím se za tuto zem
- Atlan
- Příspěvky: 9528
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení Zetor 6211
Ked je 3kontaktove tak pozor, nenechavad dlho zapnute zapalovie moze zhoriet regler. Zmeraj na altiku kolko dava.
Inak sisi isty ze mas 3 vyvodovy regler elektronicky? Tych vela nebolo. Daj fotlu reglera.
Inak sisi isty ze mas 3 vyvodovy regler elektronicky? Tych vela nebolo. Daj fotlu reglera.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.