dobíjení Zetor 6211
Moderátor: Lukashil
dobíjení Zetor 6211
Ahoj před nějakým časem mi přestala po zapnutí klíčku svítit kontrolka dobíjení. Dnes jsem se k tomu dostal a dal do Zetora nový alternátor, kontrolka dobíjení se po zapnutí klíčku už rozsvítí, ale teď k tomu problému dobíjení zhasne až při cca 800-900 ot. toto předtím když ještě starý alternátor fungoval nedělalo... kde hledat chybu??? děkuji
Re: dobíjení Zetor 6211
ano řemenice stejná...
- pavolmakys
- Příspěvky: 2374
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: dobíjení Zetor 6211
To mas alternator uz aj z regulatorom?
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: dobíjení Zetor 6211
nene bez regulátoru jako byl původní..
Re: dobíjení Zetor 6211
Regulátor je starý relátkový nebo nový polovodičový (tranzistorový)?
Zetor 50S, Zetor Crystal 8011, vlastní výroba 4x2 s hydraulikou a motorem 45k
Re: dobíjení Zetor 6211
Pochybuju, že tam někdo cpal mechanický rele, když už od dob 70(?) tam bylo polovodičový ale mohlo by se stát. Nicméně to, že začne dobíjet až při vyšších otáčkách není žádná vada, pokud pak už dobíjí jak má. Podle mě řešíš něco co není potřeba řešit.
Re: dobíjení Zetor 6211
Kolega nadomnou ma pravdu. Pokial po pridani plynu na cca. 900ot. kontrolka zhasne a potom uz nezasvieti, tak je to vporiadku.
- -sheppard-
- Příspěvky: 330
- Registrován: sob úno 20, 2016 5:39 pm
- Bydliště: Opava
Re: dobíjení Zetor 6211
Když jsem měl na 7211 stará alternátor bez vestavěného relé tak mi kontrolka zhasla hned. Pak jsem si koupil nový s už vestavěným relátkem a kontrolka zhasla až při 1500 ot. a pak už nesvítila. Duležíté je aby při opětovném ubrání už nesvítila a tím pádem dobíjel alternátor... Toto je co jsem se tak dočetl klasický problém alternátoru s vestavěným relé, tak jsem trochu pátral a našel jsem že se paralelně ke kontrolce dobíjení ještě připojoval rezistor o hodnotě 47R 2W, tak jsem ho zakoupil namontoval a altík začal dobijet hned při volnoběhu.
Zetor 7211 Tunis
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení Zetor 6211
Alebo osadit 4w ziarovku namiesto 2w
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: dobíjení Zetor 6211
Atlan:
Toto som skúšal, nefunguje to . Traktor Z-4611, altík z feldy +malá remenica a predsa to začína dobíjať až pri zvýšených otáčkach A to nás v škole učili že alternátor dobíja aj pri nízkych otáčkách
Toto som skúšal, nefunguje to . Traktor Z-4611, altík z feldy +malá remenica a predsa to začína dobíjať až pri zvýšených otáčkach A to nás v škole učili že alternátor dobíja aj pri nízkych otáčkách
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: dobíjení Zetor 6211
Však taky dobíjí při nízkých otáčkách. Problém magnetoňáckých altíků s vestavěným rele je ve velikosti budícího proudu když je altík vklidu. 2W žárovička je prostě málo, proto se tam při origo zástavbě dával ještě odpor(hodnotu tu už napsal kolega)...
Re: dobíjení Zetor 6211
Ahoj,
mám také Z 6211 se samostatným elektronickým regulátorem pod palubní deskou a chová se to stejně - po startu kontrolka zhasne při cca 800 až 900 otáčkách a pak už zůstává při normálních volnoběžných otáčkách zhasnutá (je tam originální regulátor i alternátor). 4W žárovička nabuzení alternátoru urychlí, ale tu už tam máš. Je to běžný stav, ono to stejně příliš při doporučeném volnoběhu (600-650 ot.) nenabíjí. Nelámej si s tím hlavu a jezdi.
Libor
mám také Z 6211 se samostatným elektronickým regulátorem pod palubní deskou a chová se to stejně - po startu kontrolka zhasne při cca 800 až 900 otáčkách a pak už zůstává při normálních volnoběžných otáčkách zhasnutá (je tam originální regulátor i alternátor). 4W žárovička nabuzení alternátoru urychlí, ale tu už tam máš. Je to běžný stav, ono to stejně příliš při doporučeném volnoběhu (600-650 ot.) nenabíjí. Nelámej si s tím hlavu a jezdi.
Libor
- giovanny1971
- Příspěvky: 140
- Registrován: sob zář 17, 2016 3:16 pm
- Bydliště: Vsetin
Re: dobíjení Zetor 6211
Ahoj...mám jen dotaz...kolik by mělo dobíjet zde minimalně...mě to dobíjí 13,5...při nízkém volnoběhu se mirozsvicuje kontrolka...po zvyšení ot zhasne..Alternator je po repasi vyměným zpusobem..stary to nedělal... Vím že dobíjení u aut je ok 14,5 ok.. dik za odp..
Re: dobíjení Zetor 6211
Nepíšeš jaký tam máš altík, při jakým zatížení... starý magnetoňácký altíky (35,42,55A) bez zátěže dají +/- 14,2V se zátěží padnou někam kolem 13,8V. Hodně záleží na relé, ty první série 70/80. léta měly napětí ještě o kus nižší. Pak to zvedali v knize o škodovkách je o tom zmínka. Jestli se dostaneš v zátěži a otáčkách někam k 13,8V neřešil bych to.