Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor5245

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Baartheez
Příspěvky: 244
Registrován: pát říj 12, 2007 4:15 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor5245

#1 Nový příspěvek od Baartheez »

Ahoj,
řeším problematiku přední jugoslavské nápravy co se dávala na zetor 5245 a některé 6245.
Problém nápravy spočívá v reduktorech, které nejsou odvětrány a pří delší jízdě v létě vzniká uvnitř přetlak, který může vyrazit gufero, ztrátu oleje, vysypání jehličkového ložiska a napadání jehel mezi ozubení. Oprava je drahá a problém se může kdykoli opakovat.

Napadlo mě řešení, které bych rád skonzultoval.

Jehličková ložiska nahradit bronzovými kluznými futry - to by mělo bez problémů fungovat. Musí se vytočit, nejdou koupit jako náhrada.
Jelikož na nápravě není nikde pořádně místo pro odvětrání jako na těžké nápravě, tak mě napadlo využít nalévací otvor pro olej v reduktoru. Do něj pasuje průtokový ventil s kuličkou a pružinkou co je zezadu na vstřikovacím čerpadle k zamezení padání nafty. Do otvoru se ventil našroubuje společně s průtokovou čočkou, tím se utěsní závit a v případě vytvoření přetlaku se přes kuličku s pružinkou upustí.

Co si o tom myslite?

Jinak jsem porovnával a oměřoval jugoslávskou a českou nápravu a nechápu proč se jugoslávské říká lehká. Síla stěn je stejná 10mm. Jugo. je více vyžebrovaná v kritických mistech a působí robustně. Jde pěkně rozebrat přes odtlačovací šrouby, není třeba žádný lis. Těsnění je všude Ó kroužek, není třeba žádné těsnění ani silikon. Při jízdě jde lehčeji, diky jednomu pastorku v reduktoru. Pasují na ní disky s carara. Čelního nakladače bych se také nebál, je tam silný čep uložen na dvou velkých ložiskách, která nejsou ani drahá. Uložení v rejdu je stejné jako na těžké.
Další zjištění je že, reduktor je na nápravě uložen exentricky, kola čumí více do předu před traktor a tím se podstatně maže rozdíl mezi čtyřválcem a tříválcem v rozvoru. Je tam rozdíl asi jen 5cm a ne celý válec (ten má 15cm). Navíc to jde celé natáčet jako zadní portály a tím by šla teoreticky měnit výška traktoru.

Tolik moje zjištění.

Pokud bude odvzdušnění reduktoru společně s bronzovými futry místo jehličkových ložisek fungovat, tak si myslím, že náprava bude stejně spolehlivá jako česká těžká a možná bude i v některých ohledech lepší. Všude se jen píše, že je to špatná náprava.
***Dodìlej to nebo tì to dodìlá***

Uživatelský avatar
Franta.cz
Příspěvky: 8745
Registrován: úte říj 21, 2008 4:10 pm
Bydliště: Příbram na Mor.

Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor

#2 Nový příspěvek od Franta.cz »

Ten nápad z ventilkama fugovat nebude.
Když Ti to pak vychladne vznikne v reduktoru podtlak a povolí gufera.
Bronzový futra by fungovat mohli.
Taky se dají vyměnit celé reduktory.

Uživatelský avatar
Franta.cz
Příspěvky: 8745
Registrován: úte říj 21, 2008 4:10 pm
Bydliště: Příbram na Mor.

Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor

#3 Nový příspěvek od Franta.cz »

Z čelákem nemá problém já ji jezdil.

Obrázek

Uživatelský avatar
Sorbus
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 13, 2018 8:14 pm
Bydliště: Hostomicko

Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor

#4 Nový příspěvek od Sorbus »

U nás sloužil traktor s touhle nápravou v ŽV, a proto se do něj neinvestovalo, a do nápravy se místo oleje dala vazelína PZ0P. Byla to prasečina ale fungovalo to.
Na všechno nám treba špecialistou !

red.bill
Příspěvky: 2071
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor

#5 Nový příspěvek od red.bill »

Nevím čeho se bojíš, pokud tam bude oleje tolik kolik ho tam má být nemůže se nic stát. V tohle případě je víc oleje horší než míň. Rotačky taky nemají žadný odvzdušnění, gufer je tam víc, ta skříň je namáhaná mnohem víc a nic nepovolí. Stejně jako portály vzadu nemají odvzdušnění a nic nepovolí.

polemnepolem
Příspěvky: 797
Registrován: ned čer 10, 2012 4:46 pm
Bydliště: Plzeňsko

Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor

#6 Nový příspěvek od polemnepolem »

odvětrání trubičkou vyvedenou výš,třeba na držáky blatníků?
Takto jsou odvětrány dify na offroadech a funguje to....(na konci trubička zahnutá nebo s kloboučkem.!


jen laický nápad,postřeh..
Zetor 6245

polemnepolem
Příspěvky: 797
Registrován: ned čer 10, 2012 4:46 pm
Bydliště: Plzeňsko

Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor

#7 Nový příspěvek od polemnepolem »

Franta.cz píše:Ten nápad z ventilkama fugovat nebude.
Když Ti to pak vychladne vznikne v reduktoru podtlak a povolí gufera.
Bronzový futra by fungovat mohli.
Taky se dají vyměnit celé reduktory.

myslíš za reduktor z carara?nebo jsem to jen blbě pochopil. :-)
Zetor 6245

Uživatelský avatar
Baartheez
Příspěvky: 244
Registrován: pát říj 12, 2007 4:15 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor

#8 Nový příspěvek od Baartheez »

Jasně, toto je možné, že si to prisaje zpět přes gufero.
Tak mě ještě napadlo, když tam budou ty bronzové futra, tak trochu snížit olejovou náplň a ten vzduch na víc už by ten přetlak mohl pobrat, když je stlačitelnej.

Bronzový futra se daji sehnat samomazná (spékaný bronz) bez nutnosti mazání. Ten olej je pro ne jen takový bonus na víc. A i kdyby bylo v reduktoru méně oleje, tak kuličkovým ložiskům to nevadí a ozubení se s tim taky popere.

Řeším to proto, že nechci jezdit s pocitem, že se to muže kdykoli vyvalit a zničit jinak dobrý reduktor.
***Dodìlej to nebo tì to dodìlá***

Uživatelský avatar
Franta.cz
Příspěvky: 8745
Registrován: úte říj 21, 2008 4:10 pm
Bydliště: Příbram na Mor.

Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor

#9 Nový příspěvek od Franta.cz »

polemnepolem píše:
myslíš za reduktor z carara?nebo jsem to jen blbě pochopil. :-)
Pochopil jsi to blbě.
Pasují na to reduktory z těžký.
Tahle náprava se dělala u taky nás tuším v Havl. Brodě.

red.bill
Příspěvky: 2071
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor

#10 Nový příspěvek od red.bill »

Kolik si potkal vystřených gufer u těch náprav?

Uživatelský avatar
Baartheez
Příspěvky: 244
Registrován: pát říj 12, 2007 4:15 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor

#11 Nový příspěvek od Baartheez »

polemnepolem píše:odvětrání trubičkou vyvedenou výš,třeba na držáky blatníků?
Takto jsou odvětrány dify na offroadech a funguje to....(na konci trubička zahnutá nebo s kloboučkem.!


jen laický nápad,postřeh..
No právě to tam není kam přivrtat, všechno se to točí a tam kde se to netočí tam není místo, protože je tam točící poloosa.
***Dodìlej to nebo tì to dodìlá***

Uživatelský avatar
Baartheez
Příspěvky: 244
Registrován: pát říj 12, 2007 4:15 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor

#12 Nový příspěvek od Baartheez »

red.bill píše:Kolik si potkal vystřených gufer u těch náprav?
Neviděl jsem ani jednu, ale všude se o tom píše
***Dodìlej to nebo tì to dodìlá***

Uživatelský avatar
Franta.cz
Příspěvky: 8745
Registrován: úte říj 21, 2008 4:10 pm
Bydliště: Příbram na Mor.

Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor

#13 Nový příspěvek od Franta.cz »

U týhle nápravy dělají problém jehly z ložisek.Vypadají a pak rozšrotují celej reduktor.
Měl jsem ji od nova 2000 mth vydržela bez problémů a pak to bylo levá, pravá .......

Uživatelský avatar
Franta.cz
Příspěvky: 8745
Registrován: úte říj 21, 2008 4:10 pm
Bydliště: Příbram na Mor.

Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor

#14 Nový příspěvek od Franta.cz »

Jakmile začnou vlhnout gufera okamžitě, ale okamžitě udělat!!!

Uživatelský avatar
Baartheez
Příspěvky: 244
Registrován: pát říj 12, 2007 4:15 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor

#15 Nový příspěvek od Baartheez »

Franta.cz píše:U týhle nápravy dělají problém jehly z ložisek.Vypadají a pak rozšrotují celej reduktor.
Měl jsem ji od nova 2000 mth vydržela bez problémů a pak to bylo levá, pravá .......
No právě..........chci to dát taky pod čelák a nejezdit s tim blbim pocitem.

Chtěl jsem 7245, ale to je nereálný, bud´je to šrot, nebo drahý šrot a když už traktor vypadá dobře, tak za to chtěj 400tis
***Dodìlej to nebo tì to dodìlá***

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“