Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor5245
Moderátor: Lukashil
Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor
Reduktor na těžkou stojí u Nekvindy 19 tis, celá náprava 100.
Vyrábí je ted Stetex na Slovensku.
Jo a ted jsem si vzpoměl, dodělával jsem tlumič řízení.
Vyrábí je ted Stetex na Slovensku.
Jo a ted jsem si vzpoměl, dodělával jsem tlumič řízení.
- Baartheez
- Příspěvky: 244
- Registrován: pát říj 12, 2007 4:15 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor
To origo řízení vykopnu a už mám koupený hydrostatický.
Mě se ta jugoslavská líbí, právě kvůli tomu malému odporu. Dám tam ty bronzový futra a nemá kam co padat a bude to ok.
Mě se ta jugoslavská líbí, právě kvůli tomu malému odporu. Dám tam ty bronzový futra a nemá kam co padat a bude to ok.
***Dodìlej to nebo tì to dodìlá***
Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor
To, že se vysype ložisko a sežero to redukci beru. Ale to nevyřeší tím odvětráním. Předpokladám, že tam je ložisko s klecí. Pokud je to reálný zkusil bych sypaný jehly, nebo pořádný ložisko. Na ojnicích v motorkách taky nevydrží obyč jehlový ložisko a rozpadne se klec, musí tam být ložisko na to určený.
Jaký je tam průměr jehel? Bez mazacích drážek to na tom futru zadřeš.
Jaký je tam průměr jehel? Bez mazacích drážek to na tom futru zadřeš.
-
- Příspěvky: 797
- Registrován: ned čer 10, 2012 4:46 pm
- Bydliště: Plzeňsko
Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor
docela mne to zajímá,pokukuji po tříválci s předkem... futra s mazací spirálou má třeba Tatra 805 na poloose,a není to zdroj problémů...
Zetor 6245
Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor
Tak zpět klec mají
Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor
Naposledy jsem koupil takovej čep, že nešel zastrčit pastorek, abych mohl přetáhnout ložisko.Musel jsem to na hulváta probrousit flexou.
- Baartheez
- Příspěvky: 244
- Registrován: pát říj 12, 2007 4:15 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor
Mám 5211 je to výborný traktor, hlavně rejd a spotřeba. Ideální baráčnickej traktor.
Traktor s předkem sem volil kvůli čelnímu nakladači a 5ha polí. 5245 sem původně nechtěl kvůli té nápravě, ale stav byl perfektní a měl jsem to kousek od baráku.
Byl jsem u těch prodejců co inzerují traktory s dovozu Svitavy-Telecí.......traktory slušný ale cena 350tis +dph. Pak ještě u toho "borce" z Blanska.......ceny podobný, velký výběr, traktory horší, spousta věcí na dodělání.
K těm ložiskům.........měl jsem koupené japonské NKT v kleci, ale rozhodl jsem se pro bronzová futra
Traktor s předkem sem volil kvůli čelnímu nakladači a 5ha polí. 5245 sem původně nechtěl kvůli té nápravě, ale stav byl perfektní a měl jsem to kousek od baráku.
Byl jsem u těch prodejců co inzerují traktory s dovozu Svitavy-Telecí.......traktory slušný ale cena 350tis +dph. Pak ještě u toho "borce" z Blanska.......ceny podobný, velký výběr, traktory horší, spousta věcí na dodělání.
K těm ložiskům.........měl jsem koupené japonské NKT v kleci, ale rozhodl jsem se pro bronzová futra
***Dodìlej to nebo tì to dodìlá***
-
- Příspěvky: 797
- Registrován: ned čer 10, 2012 4:46 pm
- Bydliště: Plzeňsko
Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor
Baartheez píše:Mám 5211 je to výborný traktor, hlavně rejd a spotřeba. Ideální baráčnickej traktor.
Traktor s předkem sem volil kvůli čelnímu nakladači a 5ha polí. 5245 sem původně nechtěl kvůli té nápravě, ale stav byl perfektní a měl jsem to kousek od baráku.
Byl jsem u těch prodejců co inzerují traktory s dovozu Svitavy-Telecí.......traktory slušný ale cena 350tis +dph. Pak ještě u toho "borce" z Blanska.......ceny podobný, velký výběr, traktory horší, spousta věcí na dodělání.
K těm ložiskům.........měl jsem koupené japonské NKT v kleci, ale rozhodl jsem se pro bronzová futra
Nekoupils náhodou tak měsíc,dva zpět 5245 se slovenskou boudou kousek od loun?
Než jsem se rozhoupal,byla pryč...jinak Blansko sem navštívil taky.. :-)
Zetor 6245
- Baartheez
- Příspěvky: 244
- Registrován: pát říj 12, 2007 4:15 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor
Jo jo, tak tu jsem koupil. Byla na bazosi docela dlouho. Fotky byli takovy nic moc. Rikam si ze tam zajedu jen tak na kukacku, ale kdyz sem tam dorazil a videl sem ho tak sem ho hned vzal. Mel najeto 2500mth,vse funkcni a original zachovale. Ma prepinani packou 540 - 1000, nemusi se menit koncovka a ma gramer sedacku. Je to dovoz z Nemecka a pan rikal, ze sem byl jediny zajemce
***Dodìlej to nebo tì to dodìlá***
- pavolmakys
- Příspěvky: 2374
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor
Ahoj,
mam kamarata co mam tuto napravu ma na 5340. MA to vymenene za tie puzdra z broznu, a od vtedy uz nic s nou nemusi robit, toto jednoznacne funguje dobre.
Pevnost napravy? Jednoznacne tazka, uz si videl roztrhnuty kos, teda koncovy prevod na tazkej ,ja nie. Pri tazkych pracach (tahanie na spiatocke) to tato naprava dlhodobo neda, ale to plati len pre extremne pripady, beznemu cloveku to vydrzi vecne. Takze do tazkych prac som za tazku napravu. A este ma napadla jedna vec a to samosvor. Ano ide dat aj do tejto ale opat si myslim ze z dlhodobeho hladiska to prevody nemudu mat moc radi. Aj na tazkej sa odporuca dat kratka poloos a cetralne koleso s tym vacsim poctom drazok. Inak ich vymacka. Jednoducho planetovy prevod verzus celne ozubenie je rozdiel.
mam kamarata co mam tuto napravu ma na 5340. MA to vymenene za tie puzdra z broznu, a od vtedy uz nic s nou nemusi robit, toto jednoznacne funguje dobre.
Pevnost napravy? Jednoznacne tazka, uz si videl roztrhnuty kos, teda koncovy prevod na tazkej ,ja nie. Pri tazkych pracach (tahanie na spiatocke) to tato naprava dlhodobo neda, ale to plati len pre extremne pripady, beznemu cloveku to vydrzi vecne. Takze do tazkych prac som za tazku napravu. A este ma napadla jedna vec a to samosvor. Ano ide dat aj do tejto ale opat si myslim ze z dlhodobeho hladiska to prevody nemudu mat moc radi. Aj na tazkej sa odporuca dat kratka poloos a cetralne koleso s tym vacsim poctom drazok. Inak ich vymacka. Jednoducho planetovy prevod verzus celne ozubenie je rozdiel.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
-
- Příspěvky: 797
- Registrován: ned čer 10, 2012 4:46 pm
- Bydliště: Plzeňsko
Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor
Tak to je hezký, to se povedlo.
Zetor 6245
Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor
Zdravim vas, mam 5245 a mam problem s reduktorom. Tecie olej v mieste styku medzi nabojom a capom reduktora ( zvnutra po disku kolesa) Opravivali to uz dvaja co sa tomu venuju a stale to tecie. Vymenene okrem capu ozubeneho kolesa a naboja uz bolo vsetko. Skor ako sa rozhodmem pre kupu noveho reduktora sa chcem opytat... nepoznate niekoho co s tym ma skusenost a vedel by poradit co tomu moze byt?
Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor
Zdravím všechny, mám rozebranou nápravu a chtěl jsem se optat, jaká má být vůle u těch půlměsícových podložek co vymezují vůli na ložisko, nikde jsem se o tom nedočetl., přechod mezi čepem a ložiskem je 0,4mm
Re: Řešení problémů s reduktory na jugoslávské nápravě Zetor5245
Takze problem s olejom vyrieseny bol trosku zdeformovany naboj. Ohladom tej vôle ste zistil nieco? Tiez to tak mam.