Zetor 5211 jak rozmotat rychlosti.
Moderátor: Lukashil
Re: Zetor 5211 jak rozmotat rychlosti.
Zdravím,
chci vyměnit kulisu řazení za tu, co má blokaci proti zakvaltování - https://www.nekvinda-obchod.cz/produkt/ ... -59112037/ . Dají se zároveň někde koupit nové vidličky, ať na staré nemusím nic navařovat?
chci vyměnit kulisu řazení za tu, co má blokaci proti zakvaltování - https://www.nekvinda-obchod.cz/produkt/ ... -59112037/ . Dají se zároveň někde koupit nové vidličky, ať na staré nemusím nic navařovat?
Re: Zetor 5211 jak rozmotat rychlosti.
Podívat se o stránku dál u Nekvindy tě nenapadlo?
https://www.nekvinda-obchod.cz/239-20-razeni/strana-2/
https://www.nekvinda-obchod.cz/239-20-razeni/strana-2/
Re: Zetor 5211 jak rozmotat rychlosti.
Díky moc, já tam pár vidliček rozkliknul a nic extra jsem na nich neviděl. Až teď vidím ty s navařenými dorazy.
Re: Zetor 5211 jak rozmotat rychlosti.
Jinak tedy chci tuhle úpravu udělat na 7745. Hádám, že to je vše stejné jako na 5211.
Re: Zetor 5211 jak rozmotat rychlosti.
Proč chceš kupovat nový? Zbytečně vyhozený peníze. Sežeň si buď 5 klínkovici nebo vhodně dlouhý 5x5klínky(možná by šla i 6klínkovice či 6x6 klínky) a ty na stávají vidličky navař. Dá se i elektrodou ale lepší to je COčkem... Pokud svářečku doma nemáš, tak ti to někdo za pár peněz navaří... Stejně se musí vybrousit i víko ve dvou místech...
Re: Zetor 5211 jak rozmotat rychlosti.
pavol.sk to ma vsetko vo svojom vlakne napisane aj nafotene. ta klinkovina je tusim 5x7mm. podla jeho navodu som to robil aj ja a funguje to
Re: Zetor 5211 jak rozmotat rychlosti.
Ano, když to teď aspoň vidím na obrázku, tak to nejspíš navařím. Jestli teda nebudou nějaké vidličky KO.
Povedlo se mi dneska při pojíždění v lese zamotat kvalty. Jelikož jsem nevěděl, jak se to dá rozmotat, tak jsem to nechal na kolegovi a ten to myslím dojebal ještě víc, protože se to snažil dát do kupy přes ty šroubovací "pojistky" na deklu převodovky. Teď jsem oddělal aspoň řadicí páku a vidlička 2 - 3 byla úplně vypadlá z drážky, ve které jezdí pod řadičkou a vidlička 4 - 5 je v poloze 5 a nejde do neutrálu. Při pouštění spojky převodovka rachotí (něco jde přes zuby). Hádám, že to bude něco s kameny synchronu. Snad nebudou vypadlé...
Povedlo se mi dneska při pojíždění v lese zamotat kvalty. Jelikož jsem nevěděl, jak se to dá rozmotat, tak jsem to nechal na kolegovi a ten to myslím dojebal ještě víc, protože se to snažil dát do kupy přes ty šroubovací "pojistky" na deklu převodovky. Teď jsem oddělal aspoň řadicí páku a vidlička 2 - 3 byla úplně vypadlá z drážky, ve které jezdí pod řadičkou a vidlička 4 - 5 je v poloze 5 a nejde do neutrálu. Při pouštění spojky převodovka rachotí (něco jde přes zuby). Hádám, že to bude něco s kameny synchronu. Snad nebudou vypadlé...
Re: Zetor 5211 jak rozmotat rychlosti.
Prosím tě, jak bych našel jeho vlákno, případně ty příspěvky, které by mě zajímaly? Je tu dost aktivní search.php?author_id=16298&sr=posts ...
Re: Zetor 5211 jak rozmotat rychlosti.
Díky moc pánové. S takovým návodem bych to mohl zvládnout
Re: Zetor 5211 jak rozmotat rychlosti.
Ta kulisa není delší, je počítaný, že v každý poloze drží obě vidličky který neřadíš... Při zkrácení to v jedný krajní poloze, jednu vidličku neblokuje ale na funkci jako takovou by to nemělo mít vliv...
To je klasika, pojistky dělají zároveň doraz, po vyšroubování vidlička vyjede pryč kor v kopci... To chce nejdřív vytáhnout kvalt pákou a potom pákou vidličku přidržet(jakoby se snažit zařadit do boku ikdyž tě to nepustí) pak teprve rozdělat pojistku, snažit se to srovnat a pořád přidržovat pákou... Kameny i kdyby vyskákaly, tak musí normálně fungovat, jen ti přestane jít synchron nebo bude blbnout... Buď ste si očesali zuby na kole, kor pokud tam je opravdu hozený 4/5 a něco k tomu a zkoušeli jste přes spojku cukat, tim uvolnit prřevodovku aby se to rozkvaltovalo... Nebo není dořezená redukce ale to se nestává, ta většinou vypadne do neutrálu... uvidíš co tam máš za pokázu až sundáš víko...
To je klasika, pojistky dělají zároveň doraz, po vyšroubování vidlička vyjede pryč kor v kopci... To chce nejdřív vytáhnout kvalt pákou a potom pákou vidličku přidržet(jakoby se snažit zařadit do boku ikdyž tě to nepustí) pak teprve rozdělat pojistku, snažit se to srovnat a pořád přidržovat pákou... Kameny i kdyby vyskákaly, tak musí normálně fungovat, jen ti přestane jít synchron nebo bude blbnout... Buď ste si očesali zuby na kole, kor pokud tam je opravdu hozený 4/5 a něco k tomu a zkoušeli jste přes spojku cukat, tim uvolnit prřevodovku aby se to rozkvaltovalo... Nebo není dořezená redukce ale to se nestává, ta většinou vypadne do neutrálu... uvidíš co tam máš za pokázu až sundáš víko...
Re: Zetor 5211 jak rozmotat rychlosti.
Ja som ten jeden koniec mal prave par mm, dlksi. Skusal som si nanecisto na ponku zlozit. Nepustil kulisu uplne do krajnej polohy Asi sa Poliak pri vyrobe kopol kus. Po skrateni isti aj tak dalsie vidlice v krajnej polohe, lebo stacilo s toho odbrusit len cca. 3mm. Uz štvrty rok neviem co je to zamiesana rychlost.
Re: Zetor 5211 jak rozmotat rychlosti.
Co vím, tak se všude vybrušovali víka, dokonce tu jeden zámečník svýho času, víka házel na frézku. Ale "toho času" než to upneš, to to máš v ruce dávno hotový... Jak to bylo při origo montáži ve fabrice s víkem nevim.
- lukisek 099
- Příspěvky: 3127
- Registrován: čtv kvě 05, 2011 1:20 am
- Bydliště: Oderské Vrchy
Re: Zetor 5211 jak rozmotat rychlosti.
Ted jsem to resil podle navodu od Pavla nakonec jsem to ve sveraku sesadil jak to ma cca byt i s vidlickama ty mi drzel kolega a zkousel jsem radit a ve viku prevodovky sem vybrousil dve mista a slape to traktor uz jezdi u majitelebv lese zatim bez zakvaltovani.
Jeste pises ze ti nejde 4ka? Mu vzdycky jak se to bloklo tak povyskocily kameny na sinchronu ma tam uz desnou vuli cca 5mm ale nevyskocily uplne a uz nesla radici objimka zpet musel zhodit viko jeden nasunul zpet kameny a druhy doradil objimku zpet. A tak mu to udelalo treba dvakrat za tyden...jeste jsem navaril a vybrousil do puvodniho stavu ty drazky od tech pojistek jak drzi vidlicky tam to mel taky vyzrane.nez vyhodit 2tis za jednu vidlicku to je lepsi ji popravit a dovarit tam ty kameny na antiblok
Jeste pises ze ti nejde 4ka? Mu vzdycky jak se to bloklo tak povyskocily kameny na sinchronu ma tam uz desnou vuli cca 5mm ale nevyskocily uplne a uz nesla radici objimka zpet musel zhodit viko jeden nasunul zpet kameny a druhy doradil objimku zpet. A tak mu to udelalo treba dvakrat za tyden...jeste jsem navaril a vybrousil do puvodniho stavu ty drazky od tech pojistek jak drzi vidlicky tam to mel taky vyzrane.nez vyhodit 2tis za jednu vidlicku to je lepsi ji popravit a dovarit tam ty kameny na antiblok
Re: Zetor 5211 jak rozmotat rychlosti.
Já si myslím, že jsme snad nic nedojebali úplně, nic nešlo na sílu. Vidlička 4-5 je posunutá směrem k předku traktoru (tzn kvalt 5) a chybí cca 1 cm dostat ji do neutrálu. Při pouštění spojky je vidět, jak něco nejprve cukne vidličkou 4-5 a pak se začne ozývat rachot od ozubených kol. Spojku jsem samozřejmě nikdy úplně nepustil, jak se začal ozývat trochu rachot, tak jsem ji hned zase vymáčknul. V týdnu oddělám víko převodovky a uvidí se.
Zakvaltoval jsem to ve svahu, což asi vysvětluje, že vidlička 2-3 opustila svoje místo a ujela pryč, a byl jsem celkem rád, že se nám traktor aspoň podařilo vyprostit a odtáhnout domů.
Zakvaltoval jsem to ve svahu, což asi vysvětluje, že vidlička 2-3 opustila svoje místo a ujela pryč, a byl jsem celkem rád, že se nám traktor aspoň podařilo vyprostit a odtáhnout domů.