matisx píše:toto mi pise vyroce auta ze tam mam pouzivat -nebo pouzivam Castrol Edge 5W-30 motor ma obsah 3,0L s je v nem 8,5l oleje-takze bud ted musim napsat vyrobci ze to ma napsany spatne?a ty mi doporucis neco jineho???-toto ma udany jako celorocni olej-takze podle tebe tam mam lit co?
to samy u zetora ma tam spacifikaci 15w40 tak to tam je.
v ktm sx520 co jezdim motorcross mam tam vyrobce KTM udava 10w50--ale tam se teplota motoru prehoupne klidne pres 100 i vice stupnu
u auta i traktoru je porad 80stupnu at je mraz nebo plus 30
tak proc tam cpat 5w50 kdyz to te teploty stejne nedosahne
a ani to snad nevyrabi
co mam podle tebe do toho osobaku lit kdyz vyrobce trva na 5w30
a je to spatnej olej teda?
jo k tomu sytici v aute je tam vstrikovani common rail-(1500atm) s tim jako nic neudelam.neovlivnim-spoleham na vyrobce ze vi co dela
Existují manuály pro auta
http://manualy.ben.cz/ tam je vše napsano (nevím co máš za auto, pracuji s informacemi co mi napíšeš)
Píšeš tu o jedné specifikaci ,ale oleje maji dvě specifikace , druhá složená se 4 písmen a jsou rozděleny lomitkem a tu udavají i výrobce aut.
Značku nemohou nařizovat kvůli hospodařské souteži(konkurence) jenom oni informuji.
U motocrossvejch motorek bývá chladič oleje, profesionalové dávají nový olej na závod, tady bych ani neřešil a namotorce nejezdíš v mínus -20°c.
vstrikovani common rail -je že čerpadlo tlačí nadržky vní se udržuje tlak z ní to jde ke vstřikum které jsou ovladný elektronicky.
tohle řešeni kvůli ladění za chodu motoru.
nejhorší pro oleje když nechaš blafat motor na sytič a na volnoběch než se motor ohřeje. Nejlepší jsou otačky střední.
výmenu oleje určuje výrobce auta, své k tomu říka výrobce oleje a výrobce filtru :
podle tvvého přistupu jsi škodovkář.