Ohřívač chladící kapaliny

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5460
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#136 Nový příspěvek od thovt »

matisx píše:nevim ja kdyz jsem pred caa 10lety(mozna vic) na to prisel tak to pro me byla revoluce ten predehrev a horkovzduch bych pozil snad jen v nouzi-motor mi chytne i -15 ale ten chod motoru je jako flasinet-musel by tam byt o dost ridci olej jako v osobaku ale to zase 6718 neda.
takze ja kdyz rano vstal ve 3h na prohrnovani tak jsem to hned zapojil a sel se nasnidat(natankovat naftu) a za tech cca 30-45 minut jsem vyjizdel s plnym nasazeni s pluhem do snehu.
myslim si ze horkovzduskou bych ten motor za sezonu prohrnovani tema startama odrovnal. :-/

Znáš na jakem principu funguje vznětový motor?
Horkovzdušná pistole je nastavená 300° spustím a jdu startovat, motor běží, jdu horkovzdušnou pistoli vypnout jestli to trvá asi dvě minuty běh horkovzdušné pistole.

Když už tak bych používal předehřívaní paliva co používají moderní auta.

Uživatelský avatar
Martin90
Příspěvky: 1586
Registrován: pát lis 12, 2010 9:15 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#137 Nový příspěvek od Martin90 »

thovt píše:
matisx píše:nevim ja kdyz jsem pred caa 10lety(mozna vic) na to prisel tak to pro me byla revoluce ten predehrev a horkovzduch bych pozil snad jen v nouzi-motor mi chytne i -15 ale ten chod motoru je jako flasinet-musel by tam byt o dost ridci olej jako v osobaku ale to zase 6718 neda.
takze ja kdyz rano vstal ve 3h na prohrnovani tak jsem to hned zapojil a sel se nasnidat(natankovat naftu) a za tech cca 30-45 minut jsem vyjizdel s plnym nasazeni s pluhem do snehu.
myslim si ze horkovzduskou bych ten motor za sezonu prohrnovani tema startama odrovnal. :-/

Znáš na jakem principu funguje vznětový motor?
Horkovzdušná pistole je nastavená 300° spustím a jdu startovat, motor běží, jdu horkovzdušnou pistoli vypnout jestli to trvá asi dvě minuty běh horkovzdušné pistole.

Když už tak bych používal předehřívaní paliva co používají moderní auta.
Jde o to, že sice zapálíš naftu, protože je při kompresi řádově o hodně teplejší vzduch, ale pořád startuješ zmrzlý motor.
Zetor 8245 Turbo, Zetor 12145 Turbo, ZTS 16245 Super

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5460
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#138 Nový příspěvek od thovt »

Používam motorový olej který je celoroční jinak multigradový do -25°C, a ze specifikací pro naftový motor který mám.
Zeptám se předehřívaš motor i u osobního auta?
Zeptám co by se mělo stát motoru při startování horkovzdušnou pistoli?

Kdo namazal, ten jezdí.


Udělej si spíš předehřívaní oleje to se děla u vrtulových letadel které létají v artických zimách.

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#139 Nový příspěvek od jirka_holub »

Muj pohled na věc je ten, ze pokud predehreju cely motor vodou, tak jej daleko drive muzu plne zatížit. Se zmrzlym motorem ( nastartuje mi klidne i bez ohrivaku nebo horkovzdusky, staci "cudl" a v nouzi i dekompres (4011)) zachazim opatrne dokud se nezahreje na nejakou provozni teplotu. Je to stary stroj a slouží mi, tak mu to muzu také trochu ulehcit.
Proto jsem si udelal ten ohrivak (foto o par stran drive) Pokud vim předem kdy pojedu, tak jen zapojim produzku a motor se ma dobře.
S autama to nesrovnávej, na auto se..u, to je spotrebak, který stejne na motor neumre, vždy umre na korozi.

Uživatelský avatar
kaja.h
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv úno 10, 2011 3:35 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#140 Nový příspěvek od kaja.h »

Tyhle zázrační ohřívače motorů zetor vymysleli hlavně proto , že 70 a72 přišli o čudla a nešlo jim startovat. Ten automatickej asi neni spolehlivej. Kdo to zná!!! Jinak ohřát motor před startem je supr.
Jede traktor, je to Zetor 3011

Uživatelský avatar
zetorak jirka
Příspěvky: 4525
Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#141 Nový příspěvek od zetorak jirka »

Sadumdesátka má eště mechanickej čudl. automat začal až na dvojkoví řadě, to samí ta mrazovka na bloku, kam jde ten ohřev.
S tím automatem není žádnej problém, funguje to dobře, že by nefugoval je fakt vyjímka, ale může se stát. Ten ohřev je jen dobrej doplněk. Taky u novího traktoru (72xx) a dále není namontovanej, je jen přibalenej jako výbava.

Uživatelský avatar
matisx
Příspěvky: 1211
Registrován: pon pro 15, 2008 7:53 pm
Bydliště: Moravska Trebova

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#142 Nový příspěvek od matisx »

thovt píše:Používam motorový olej který je celoroční jinak multigradový do -25°C, a ze specifikací pro naftový motor který mám.
Zeptám se předehřívaš motor i u osobního auta?
Zeptám co by se mělo stát motoru při startování horkovzdušnou pistoli?

Kdo namazal, ten jezdí.


Udělej si spíš předehřívaní oleje to se děla u vrtulových letadel které létají v artických zimách.

no mam zetor 6718 (olej 15w40) v osobaku v 3L mam olej 5w30-to je jako voda proti tomu kitu co je v 6718.
jinak startovat zetora v -20 a vic jen horkovzduskou je fakt pomoc pro ten motor.takze nastartuji zvednu pluh a hned plnej a jdu prohrnovat-tot tvuj nazor????asi ten vozovy park neni tvuj-to ja delat teda nebudu.
do -5 bych se te pistoli nebranil-kdyz uz tak uplne staci jak u v3s stiknout startovaci prej do sany a nemusim delat tiatr s pistoli a 220v :-/ a je to to samy a rychlejsi-a chytne to i -25 v pohode-ale to proste neresi problen setrneho staru motoru.
jo jeste mi vysvetli proc maji kluci na vyvazeckach a atd nezavysle topeni na predehrev motoru-co vym od kamose co s timjezdi tak bez toho to nenakoti-ale bavime se o -20 a vyse
co vim tak osobaky to maji taky.
jo to samy nakladaky-ten hrci co chvila-ohratej motor i kabina a sedne a jede-proc to tam ti tupci teda montuji :-/
kdyz to jde nastartovat horvzduskou :-/

Tomas6
Příspěvky: 5401
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#143 Nový příspěvek od Tomas6 »

Nažblechtnu motor pomocí horkovzdušky, ometu sněh a oškrábu okna a mezitím je motor už trochem rozjetý a vyrazím. No rozhodně lepší jak to řešit startsprejem.Ohřev je fajn ale jedině to zapínat doma nebo spínacíma hodinama.
Bufiky se montují ne kvůli motoru ten je každém fuk ale kvůli pohodlí řidiče.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5460
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#144 Nový příspěvek od thovt »

matisx píše:
thovt píše:Používam motorový olej který je celoroční jinak multigradový do -25°C, a ze specifikací pro naftový motor který mám.
Zeptám se předehřívaš motor i u osobního auta?
Zeptám co by se mělo stát motoru při startování horkovzdušnou pistoli?

Kdo namazal, ten jezdí.


Udělej si spíš předehřívaní oleje to se děla u vrtulových letadel které létají v artických zimách.

no mam zetor 6718 (olej 15w40) v osobaku v 3L mam olej 5w30-to je jako voda proti tomu kitu co je v 6718.
jinak startovat zetora v -20 a vic jen horkovzduskou je fakt pomoc pro ten motor.takze nastartuji zvednu pluh a hned plnej a jdu prohrnovat-tot tvuj nazor????asi ten vozovy park neni tvuj-to ja delat teda nebudu.
do -5 bych se te pistoli nebranil-kdyz uz tak uplne staci jak u v3s stiknout startovaci prej do sany a nemusim delat tiatr s pistoli a 220v :-/ a je to to samy a rychlejsi-a chytne to i -25 v pohode-ale to proste neresi problen setrneho staru motoru.
jo jeste mi vysvetli proc maji kluci na vyvazeckach a atd nezavysle topeni na predehrev motoru-co vym od kamose co s timjezdi tak bez toho to nenakoti-ale bavime se o -20 a vyse
co vim tak osobaky to maji taky.
jo to samy nakladaky-ten hrci co chvila-ohratej motor i kabina a sedne a jede-proc to tam ti tupci teda montuji :-/
kdyz to jde nastartovat horvzduskou :-/

v osobáku máš 3L olej 5w30 víš něco této specifikaci , tento olej se může používat do 30°C okolního vzduchu, jak víš v ČR vyšší teploty pokud z autem vyjedeš zkracuješ si životnost oleje možná i motoru, pokud máš syntetický olej ten je náchylný na přehřátí. olej má další specifikaci tu nebudu rozebírat.

zima motoru tak nevadí (je se u součástek zvyšuje vůle) jak přehřívaní -teplotní roztažnost zmenšuje se vůle

hodně záleží na kvalitě oleje a jak často vyměňuješ olej a filtr oleje.
start motoru který, běží dlouho na sytič znehodnocuje olej.

Předehříváš blok motoru a hlavu motoru. Olej ne, který je nejdůležitější pro chod motoru až za určitých teplotních podmínek efektivně maže , teplotu určuje výrobce oleje. Tvoje specifikace oleje u traktorka je -15°C to znamená že když bude -20°C okolní teplota bude ti špatně mazat.

Efektivní spalovaní nafty je za určité teploty kterou určuje výrobce nafty.
Karbon vzniká při nedokonalém spalování a to je hlavně při startu, nekvalitní nafta .

Závěr si udělej sám.

Uživatelský avatar
matisx
Příspěvky: 1211
Registrován: pon pro 15, 2008 7:53 pm
Bydliště: Moravska Trebova

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#145 Nový příspěvek od matisx »

toto mi pise vyroce auta ze tam mam pouzivat -nebo pouzivam Castrol Edge 5W-30 motor ma obsah 3,0L s je v nem 8,5l oleje-takze bud ted musim napsat vyrobci ze to ma napsany spatne?a ty mi doporucis neco jineho???-toto ma udany jako celorocni olej-takze podle tebe tam mam lit co? :-/
to samy u zetora ma tam spacifikaci 15w40 tak to tam je.
v ktm sx520 co jezdim motorcross mam tam vyrobce KTM udava 10w50--ale tam se teplota motoru prehoupne klidne pres 100 i vice stupnu
u auta i traktoru je porad 80stupnu at je mraz nebo plus 30 :-/ tak proc tam cpat 5w50 kdyz to te teploty stejne nedosahne :-/ a ani to snad nevyrabi
co mam podle tebe do toho osobaku lit kdyz vyrobce trva na 5w30 :-/ a je to spatnej olej teda?
jo k tomu sytici v aute je tam vstrikovani common rail-(1500atm) s tim jako nic neudelam.neovlivnim-spoleham na vyrobce ze vi co dela :)

Uživatelský avatar
Kutil.cz
Příspěvky: 1053
Registrován: ned zář 13, 2009 11:04 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#146 Nový příspěvek od Kutil.cz »

Chlapi, nehádajte sa. To auto jak tu bylo řečené, na motor zpravidla neumře, a temu traktoru to v zimě každopádně pomože. :pivo:
....na každů robotu nám treba špecialistov...
Miluju jednoduché stroje,
páka,kladka,nakloněná rovina,
to je moje...
...největší slabinou i těch nejdokonalejších strojů a nářadí je zpravidla obsluha :-(
Dokud se kreslilo na pytel do cimentu,všecko sedělo

Uživatelský avatar
matisx
Příspěvky: 1211
Registrován: pon pro 15, 2008 7:53 pm
Bydliště: Moravska Trebova

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#147 Nový příspěvek od matisx »

presne receno-mam jeste facko jako pracovni a ted jsem tam dolil vyjetej olej z toho 3,0L a ten motor facka ne a ne umrit :D to byla koncepkce motoru 8)
ted mam kamose ww golfl(2013 MODEL) 100 tis a cosy rachoti v motoru-proste ty dlouhy intervali vymeny oleju 30tis km tomu asi neprospivaj :-/

Uživatelský avatar
kaja.h
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv úno 10, 2011 3:35 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#148 Nový příspěvek od kaja.h »

Kutil.cz píše:Chlapi, nehádajte sa. To auto jak tu bylo řečené, na motor zpravidla neumře, a temu traktoru to v zimě každopádně pomože. :pivo:
To je nejlepší rada. Hned bych si dal. Ale odcházím na noční. :friends:
Jede traktor, je to Zetor 3011

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5460
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#149 Nový příspěvek od thovt »

matisx píše:toto mi pise vyroce auta ze tam mam pouzivat -nebo pouzivam Castrol Edge 5W-30 motor ma obsah 3,0L s je v nem 8,5l oleje-takze bud ted musim napsat vyrobci ze to ma napsany spatne?a ty mi doporucis neco jineho???-toto ma udany jako celorocni olej-takze podle tebe tam mam lit co? :-/
to samy u zetora ma tam spacifikaci 15w40 tak to tam je.
v ktm sx520 co jezdim motorcross mam tam vyrobce KTM udava 10w50--ale tam se teplota motoru prehoupne klidne pres 100 i vice stupnu
u auta i traktoru je porad 80stupnu at je mraz nebo plus 30 :-/ tak proc tam cpat 5w50 kdyz to te teploty stejne nedosahne :-/ a ani to snad nevyrabi
co mam podle tebe do toho osobaku lit kdyz vyrobce trva na 5w30 :-/ a je to spatnej olej teda?
jo k tomu sytici v aute je tam vstrikovani common rail-(1500atm) s tim jako nic neudelam.neovlivnim-spoleham na vyrobce ze vi co dela :)
Existují manuály pro auta http://manualy.ben.cz/ tam je vše napsano (nevím co máš za auto, pracuji s informacemi co mi napíšeš)

Píšeš tu o jedné specifikaci ,ale oleje maji dvě specifikace , druhá složená se 4 písmen a jsou rozděleny lomitkem a tu udavají i výrobce aut.
Značku nemohou nařizovat kvůli hospodařské souteži(konkurence) jenom oni informuji.

U motocrossvejch motorek bývá chladič oleje, profesionalové dávají nový olej na závod, tady bych ani neřešil a namotorce nejezdíš v mínus -20°c.

vstrikovani common rail -je že čerpadlo tlačí nadržky vní se udržuje tlak z ní to jde ke vstřikum které jsou ovladný elektronicky.
tohle řešeni kvůli ladění za chodu motoru.

nejhorší pro oleje když nechaš blafat motor na sytič a na volnoběch než se motor ohřeje. Nejlepší jsou otačky střední.

výmenu oleje určuje výrobce auta, své k tomu říka výrobce oleje a výrobce filtru :
podle tvvého přistupu jsi škodovkář.

Uživatelský avatar
McPeci
Příspěvky: 3788
Registrován: pát dub 06, 2012 2:15 pm
Bydliště: Juřinka
Kontaktovat uživatele:

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#150 Nový příspěvek od McPeci »

Trochu uberu debatu k původnímu směru. Mám zetor 25 chci tam dodělat předehřev teď otázka jak to napojit do hlavy to nechcu tam napojím pouze vývod z kotlíku. Odkud ake přívod?? Zvažuji 2 možnosti buď z výpušťáku motoru nebo z spodního vývodu chladiče. Jakou nastavit teplotu? 60 stupňů by mohlo být ideální ne??
Robert ;)

každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis

https://www.facebook.com/robert.peciva


http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“