Ahoj, nemám ale chtěl bych ho dodělat, zajímalo by mě to jak se to tam nabastlí. Každopádně teď dělám GO motoru a násobiče, budu dělat vývod na topení ze zadního víka hlavy, pač takhle to mají už C řady Crystalů tzv. 82xx-16245. a topí to prý o poznání líp. Protože ten vývod na pravé straně bloku stojí za prd, není tam tlak a ta voda v tom radiátoru téměř necirkuluje. PS: měl jsem chladící kapalinu kompletně rezavou, až když jsem odpojil trubky od kouhoutu topení tak na mě vytekla krásně čistá chladící směs, takže tak. A i kdž to topí mizerně tak výledek je, že máš horkou palici a nohy zmrzlí.honzasl píše:Jelikož já mám s traktorem naježděno tolik, co většina členů fora nacouvá za rok, nemůžu se čtyřkolové diskuze nijak zúčastnit
Ale protože jsem dosud neměl T-řidičák, současně s koupí trakoru jsem začal chodit do autoškoly, kde jezdím se 7211 a musím konstatovat, že co se týče komfortu řidiče, ergonomie, hluku atd. jsou tyhle dva stroje jako nebe a dudy. Zatímco do Crystala jsem prostě sednul a jel, s 72 nějak pořád zápasím, po hodině ježdění mám pravou nohu v křeči a šaltrpáka mezi nohama je prostě výplod šílence. Jezdíme max na 1500 ot., protože potom už se v kabině prostě neslyšíme. V crystalu plochá podlaha, klid, všechny ovladače na svém místě. Jsem rád, že jsme koupili tohle.
Začali jsme řeši trochu tuningu a došlo i na topení dole u nohou, jak to kdo řešíte? Ve sloupku, jak to má 8011 je to prý servisně na houby. Má tady někdo hezky dodělané topení dole?
Honzasl 8111
Moderátor: Lukashil
Re: Honzasl 8111
Re: Honzasl 8111
A jak to má C řada? Nemohl bys dát fotku? Já mám topení oboje a na ten vrchní to nějak nejde. Ale chci jej odpojit a nechat pouze do noh a Vrchní topení používám jako ventilátor (Klimu ) přijde mi to tak lepší.
Zetor crystal 12011 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 42&t=82270
štepkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=61022
Co si člověk neudělá, to nemá!!!
štepkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=61022
Co si člověk neudělá, to nemá!!!
Re: Honzasl 8111
Foto ještě nemám, musím si to během příštího týdne vyrobit, pak pošlu, každopádně je to dle katalogu ND číslo 4 ale nelze to nikde koupit musíš si to vyrobit. Možná z hlavy do stropu a zbloku do noh to by mělo adekvátně stačit, v zimě budeš mít nahoře dobrej odmlžovač skel.kajjik píše:A jak to má C řada? Nemohl bys dát fotku? Já mám topení oboje a na ten vrchní to nějak nejde. Ale chci jej odpojit a nechat pouze do noh a Vrchní topení používám jako ventilátor (Klimu ) přijde mi to tak lepší.
http://www.nekvinda-obchod.cz/katalogy/936/509/
Re: Honzasl 8111
Vývod z hlavy by to měl dotlačit, důležité je aby jsi tam neměl v tom chladícím okruhu jenom rezavej sajrajt, zadělaný topení od kamene, a přívod do topení musí být ten dole, ne nahoře.kajjik píše:A jak to má C řada? Nemohl bys dát fotku? Já mám topení oboje a na ten vrchní to nějak nejde. Ale chci jej odpojit a nechat pouze do noh a Vrchní topení používám jako ventilátor (Klimu ) přijde mi to tak lepší.
Re: Honzasl 8111
Ked je vsetko OK tak to do kurenia normalne tlaci a s origo napojenia. U nas stym neni problem ani na jednom.
Re: Honzasl 8111
Tady mám konečně to slíbené výko hlavy na vývod topení a více fota z genrálky zde http://standakristek.rajce.idnes.cz/GO_ ... _nasobice/
Re: Honzasl 8111
To budes na tom aj tak rovnako ako ked je to s bloku len okus nizsie. Tie zadne zaslepky na hlavach rady koroduju aj bez zasahu spajkovanim mosadzou.
Re: Honzasl 8111
JJ ta původní byla pěkně, čerpadlo jsem vyměni, tak by to mělo být v pohodě
Re: Honzasl 8111
Tak, a máme vlek venku z jeskyně: vrata garáže měly o pác cm víc, než šířka vleku. Trochu jsem se zapotil při vytahování.
Teď jen najít výrovní číslo, počkat na evidenční kontrolu pak z něj zkusit něco vykřesat. Jede lehce, točna jde také zlehka. Brzdy asi KO. Podlaha je kombinace fošny+plech a ty fošny už to mají taky za sebou. Bočnice jsou taky spíš z perníku.
Mimochodem: jaký je rozdíl v zapojení světel vleku 5p a 7p. Na Crystalu máme dvě zásuvky, prý pětka a sedmička - já jsem byl dosud přesvědčen, že je to vzájemně záměnné.
http://honzasl.rajce.idnes.cz/Vlek_A3_P ... ie0356.jpg
Teď jen najít výrovní číslo, počkat na evidenční kontrolu pak z něj zkusit něco vykřesat. Jede lehce, točna jde také zlehka. Brzdy asi KO. Podlaha je kombinace fošny+plech a ty fošny už to mají taky za sebou. Bočnice jsou taky spíš z perníku.
Mimochodem: jaký je rozdíl v zapojení světel vleku 5p a 7p. Na Crystalu máme dvě zásuvky, prý pětka a sedmička - já jsem byl dosud přesvědčen, že je to vzájemně záměnné.
http://honzasl.rajce.idnes.cz/Vlek_A3_P ... ie0356.jpg
Re: Honzasl 8111
Traktor se nám na zimu schoval do dílny, kde se bude trochu ladit. O mechaniku se starají strejček a bratránkův skorotchán, já se budu držet řemesla a vrtám do elektriky.
Co se týče mechaniky, opravuje se ruční brzda, ložiska na diferáku, brzdy jako takové, hydraulika se dotěsní. Bude se vyvářet podlaha kabiny aby měla sedačka na čem stát. Blatníky se musí narovnat, vydrbat a natřít. Střecha se opravuje, střešní okno se zruší. Zadní disky opískovat a nastříkat.
To jsou věci, které jdou trochu mimo mě, já budu akorát cálovat svoji půlku materiálu.
Na ponku mám teď celý střešní pult, který jsem se rozhodl:
- kompletně nově vydrátovat
- nová relé v patici, relátka hella, co mám v šuplíku na své Peugeoty - prostě ty dnešní kostičky místo původních ala š120.
- nový přepínač stěračů, starý blbne.
- vyřezat díru na 1 DIN autoradio, řeším kam dát repráky (kam je asi zamýšleli původní konstruktéři?)
- nové lampičky, LEDkové
- ventilátory - četl jsem tady o přeložiskování, má to cenu?
V další fázi mě čeká přístrojovka, kde je to prý pěkný masakr, prakticky tam jsou dvě kabeláže, původní vycvakaná a nově dobastlená, funguje kontrolek polovina.
Zatím teoreticky řešíme:
- má tady někdo zkušenosti s předělám přepínače blinkrů na LUCAS (páčka jako 72xx)? Co použít - origo Zetor(Škoda 120), nebo nějaký novější typ z vrakáče? Chceme mít přepínač blinkrů a světel v jednom. Mám v zásobách přepínač na P306, ten nepotřebuje relé a má v sobě i zapínání světel.
- horní přídavná světla. Z fabriky fungují tak, že se přepíná dolní tlumená nebo horní tlumená. Chceme zapojit horní jako čistě nezávislá přídavná světla, může s tím být problém na STK?
- dají se do horních světel sehnat paraboly s halogenovou žárovkou?
Máte někdo nějaké tipy, co v elektrice vytunit, když už se to dělá? Budu přidávat zásuvky pro nabíjení telefonu
Co se týče mechaniky, opravuje se ruční brzda, ložiska na diferáku, brzdy jako takové, hydraulika se dotěsní. Bude se vyvářet podlaha kabiny aby měla sedačka na čem stát. Blatníky se musí narovnat, vydrbat a natřít. Střecha se opravuje, střešní okno se zruší. Zadní disky opískovat a nastříkat.
To jsou věci, které jdou trochu mimo mě, já budu akorát cálovat svoji půlku materiálu.
Na ponku mám teď celý střešní pult, který jsem se rozhodl:
- kompletně nově vydrátovat
- nová relé v patici, relátka hella, co mám v šuplíku na své Peugeoty - prostě ty dnešní kostičky místo původních ala š120.
- nový přepínač stěračů, starý blbne.
- vyřezat díru na 1 DIN autoradio, řeším kam dát repráky (kam je asi zamýšleli původní konstruktéři?)
- nové lampičky, LEDkové
- ventilátory - četl jsem tady o přeložiskování, má to cenu?
V další fázi mě čeká přístrojovka, kde je to prý pěkný masakr, prakticky tam jsou dvě kabeláže, původní vycvakaná a nově dobastlená, funguje kontrolek polovina.
Zatím teoreticky řešíme:
- má tady někdo zkušenosti s předělám přepínače blinkrů na LUCAS (páčka jako 72xx)? Co použít - origo Zetor(Škoda 120), nebo nějaký novější typ z vrakáče? Chceme mít přepínač blinkrů a světel v jednom. Mám v zásobách přepínač na P306, ten nepotřebuje relé a má v sobě i zapínání světel.
- horní přídavná světla. Z fabriky fungují tak, že se přepíná dolní tlumená nebo horní tlumená. Chceme zapojit horní jako čistě nezávislá přídavná světla, může s tím být problém na STK?
- dají se do horních světel sehnat paraboly s halogenovou žárovkou?
Máte někdo nějaké tipy, co v elektrice vytunit, když už se to dělá? Budu přidávat zásuvky pro nabíjení telefonu
Re: Honzasl 8111
K tomu předělání na lukas.Když už to chceš překopat tak bych udělal úpravu na lukas 7211 nebo tímto směrem. Čistě z praktických důvodů,až o tenhle zavadíš a urveš páčku(neboj některejm se to povedlo i dvakrát do měsíce),nebo se ti pokadí z jnýho důvodu,vyměníš ho lehce a myslím že i levnějc, než něco z vrakáče co se bude po čase třá hůř shánět.
Ventilátory jsou problém páč jsou vyvážený a jak z něj sudáš vrtuli tak potom hází a rachotí,za mě nový a je na čas pokoj.
Rádio jsem vyřízl napravo.Dal jsem tam bez CD mechaniky takže je kratší a líp se vejde.Repráky jsem dal do rohů směrem né na mě ,ale dolů,slyšet jsou,jinde místo není.Leda komplet předělat tu kysnu co v ní drží ventilátory ,to se mi nechtělo.
Světla na střeše jsem osadil žárovkama co mají patice z asimetriky,ale jinak jsou to H4.
Zásuvku na telefon mám dole, páč mám na palubce kastlík na peněženku , telefon ,zápisník a jinej nezbytnej bordel.Tu jsem koupil normálně asi na pumpě nebo v autodílech a pleskl jí na ten boční plech co kryje palubovku.
Tož asi tolik k tomu.
Ventilátory jsou problém páč jsou vyvážený a jak z něj sudáš vrtuli tak potom hází a rachotí,za mě nový a je na čas pokoj.
Rádio jsem vyřízl napravo.Dal jsem tam bez CD mechaniky takže je kratší a líp se vejde.Repráky jsem dal do rohů směrem né na mě ,ale dolů,slyšet jsou,jinde místo není.Leda komplet předělat tu kysnu co v ní drží ventilátory ,to se mi nechtělo.
Světla na střeše jsem osadil žárovkama co mají patice z asimetriky,ale jinak jsou to H4.
Zásuvku na telefon mám dole, páč mám na palubce kastlík na peněženku , telefon ,zápisník a jinej nezbytnej bordel.Tu jsem koupil normálně asi na pumpě nebo v autodílech a pleskl jí na ten boční plech co kryje palubovku.
Tož asi tolik k tomu.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
Re: Honzasl 8111
Tak zase trochu popojedeme. Mame opiskovane zadnidisky, budou barvičky.
https://honzasl.rajce.idnes.cz/Crystal_ ... ani_disku/
https://honzasl.rajce.idnes.cz/Crystal_ ... ani_disku/
Re: Honzasl 8111
Budu cervene?
Re: Honzasl 8111
Asi spíše klasika slonova kost, jak byla 8111 z vyroby. Přední kola se budou dělat bůhví kdy, tak ať to trochu ladí.
Dostal jsem radu v lakovne, kde se piskovalo, abychom sparu mezi rafkem a diskem vymazli PUR tmelem, aby nevylezla tam odsud rez. Máte s tím někdo zkušenosti?
Dostal jsem radu v lakovne, kde se piskovalo, abychom sparu mezi rafkem a diskem vymazli PUR tmelem, aby nevylezla tam odsud rez. Máte s tím někdo zkušenosti?
Re: Honzasl 8111
Já jsem tak tmelil vrata. Klempířské PÚčko je přetíratelné a je velmi jemné, takže se do spáry dá prstem vtlačit jemný proužek (nematlat okolo). Teprve pak barvu. Samozřejmě pod ten tměl nějaký základ. Vzhledem k vlasové mezeře doporučuji nějaký penetrátor. Třeba alkyton, nebo jinou značku, co nejmenší balení.