M!íšánkův 8045
Moderátor: Lukashil
M!íšánkův 8045
Zdravím vás kolegové traktoristi Tak už jsem do toho spadnul i já a nedávno pořídil svou 8045 s turbomotorem, takže de facto 10045 neoficiálně
Nicméně mám teď problém, jelikož mi začal u levého kola blít celkem dost olej z vnitřní strany, takže bude k.o. gufero. Tudíž bych se vás, věci znalých, rád zeptal, co a jak s výměnou, co všechno musí jít dolů, co všechno doporučujete při té příležitosti vyměnit a jak velký porod mě ve finále čeká?
Díky moc za reakce a případné odpovědi. Posílám vám sem pár fotek toho mého vraku spolu i se suprem, co se válí vedle toho
Nicméně mám teď problém, jelikož mi začal u levého kola blít celkem dost olej z vnitřní strany, takže bude k.o. gufero. Tudíž bych se vás, věci znalých, rád zeptal, co a jak s výměnou, co všechno musí jít dolů, co všechno doporučujete při té příležitosti vyměnit a jak velký porod mě ve finále čeká?
Díky moc za reakce a případné odpovědi. Posílám vám sem pár fotek toho mého vraku spolu i se suprem, co se válí vedle toho
Re: Jak na výměnu levého gufera zadní nápravy u 8045?
To se tady ze zdejších členů vážně ještě nikdo nevrtal v zadní nápravě Crystalu, pánové? Hoďte sem prosím někdo nějaké špeky jak na to.
Díky
Díky
Re: Jak na výměnu levého gufera zadní nápravy u 8045?
Ale vrtal len to uz bolo davno pri demontazi musi ist dolu sponovak od ramena a uchytenie kabiny nic viac tam tusim neni. A este treba davat pozor a nevykrucat dva sroby su tusim mensie aby sa ti nerozisiel koncak na traktore na kusy. ked by uz bol dolu tak samozrejme gufera tesnenia loziska by som dal nove a tiez mozes pozriet na brzdy a aj tie spravit ked tak a budes mat na dlho pokoj pri domacom pouzivani.
Zetor crystal 8011, 2xZetor 50 super + kopec veci k nim co furt vsade zavadzaju
Re: Jak na výměnu levého gufera zadní nápravy u 8045?
takže stačí shodit kolo a pak povolit celý portál i s reduktorem od převodové skříně? A kabina se taky bude muset nějak podepřít?
Jinak ten reduktor je prý těžký jak hovado, co mi jeden kluk říkal. Údajně je to celé oser jak prase, tak právě proto se tady ptám
Jinak ten reduktor je prý těžký jak hovado, co mi jeden kluk říkal. Údajně je to celé oser jak prase, tak právě proto se tady ptám
Re: M!íšánkův 8045
Tak co pánové, měl by ještě někdo nějaké tipy? Jinak předpokládám, že pokud budu shazovat reduktor, tak brzda zůstává u převodovky, potažmo u diferáku, ne?
Jinak ještě řeším jednu věc skrze hydrauliku tady - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 80&t=89399 , tak pokud by někoho něco napadlo, tak budu velmi vděčný za případné rady či poznatky
Jinak ještě řeším jednu věc skrze hydrauliku tady - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 80&t=89399 , tak pokud by někoho něco napadlo, tak budu velmi vděčný za případné rady či poznatky
-
- Příspěvky: 149
- Registrován: úte pro 02, 2014 9:31 pm
- Bydliště: Jihlava
Re: M!íšánkův 8045
ahoj loni na jaře jsem dělal oba portaly... a ve třech lidech jsme to tam dali dobře aby jsme nepoškodili gufero. v předu jsme byly dva a třetí vzadu reguloval směr. Kdyby jsi měl doma žirafu taky to tím jde dobře
Re: M!íšánkův 8045
Takže jsi potvrdil mé domněnky - ve dvou lidech v rukách je to nerálné... Prosím můžeš mi popsat, co vše teda shazování portálu obnáší? Samozřejmě dolů kolo, pak jak bylo výše zmíněno držák kabiny (musí se kabina nějak podepřít?) a šrouby po obvodu s tím, že samotný reduktor drží již pouze tyto šrouby?
Jinak jaké gufero jsi měl na mysli? Ještě je nějaké vevnitř v reduktoru nebo jenom pouze to u náboje u kola? Jinak těsnění mezi samotný portál, resp. reduktor a převodovku se dá předpokládám bez problémů sehnat, ne?
Jinak jaké gufero jsi měl na mysli? Ještě je nějaké vevnitř v reduktoru nebo jenom pouze to u náboje u kola? Jinak těsnění mezi samotný portál, resp. reduktor a převodovku se dá předpokládám bez problémů sehnat, ne?
Re: M!íšánkův 8045
Kolo dolů, vyndáš čep co drží silentblok na kabině, kabinu mírně přizvedneš, případně se ještě oddelava konzola pod silentblokem co drží kabinu na podvozku (to už si nepamatuju), povolíš šrouby na reduktoru a vysuneš ho ven. Brzdy zůstanou u vnitř. Na hřídeli zůstane jedna brzdová lamela. Reduktor drží po kupě tuším dvěma šrouby a když je odděláš tak ho máš rozloženej v podstatě.
Jinak gufero měl na mysli co je v rozvodovce aby ti netekl olej do brzd. V portálu máš gufera to mezi nohavicí a hvězdicí (to co ti teče) a na druhý straně co drží aby ti netekl olej z reduktoru do brzd. Nějaký další si teď nevybavuju.
Nevím jestli jsem napsal vše už je to chvilka co jsem to dělal, ale nic na tom není.
Jinak gufero měl na mysli co je v rozvodovce aby ti netekl olej do brzd. V portálu máš gufera to mezi nohavicí a hvězdicí (to co ti teče) a na druhý straně co drží aby ti netekl olej z reduktoru do brzd. Nějaký další si teď nevybavuju.
Nevím jestli jsem napsal vše už je to chvilka co jsem to dělal, ale nic na tom není.
Re: M!íšánkův 8045
Super, děkuji za perfektní popis díky kterému už mám zhruba představu, jak to vevnitř vypadá
tak teď už jen sehnat gufero, další dva silné borce a chuť do práce
Jo a ještě se mi doneslo, že bude možná potřeba vyměnit i poloosu, pokud ta původní bude mít v místě gufera hranku. Pokud bych se rozhodl jít cestou stočení na soustruhu, tak bych mohl údajně relativně dost urychlit možnou nemoc Crystalů - upadávající kolo
tak teď už jen sehnat gufero, další dva silné borce a chuť do práce
Jo a ještě se mi doneslo, že bude možná potřeba vyměnit i poloosu, pokud ta původní bude mít v místě gufera hranku. Pokud bych se rozhodl jít cestou stočení na soustruhu, tak bych mohl údajně relativně dost urychlit možnou nemoc Crystalů - upadávající kolo
Re: M!íšánkův 8045
Pripadne kukni do mojho vlakna a tam najdes aj foto ako to vypada. Strana 29, 30.
Re: M!íšánkův 8045
Jdu to zkusit najít a mrknu, děkuju moc
Re: M!íšánkův 8045
Nasiel si?
Re: M!íšánkův 8045
Ano, našel Ještě jednou díky. už mám konečně aspoň trochu představu jak to vypadá Nevypadá to úplně složitě
Re: M!íšánkův 8045
Trochu to tady oživím
Nějaké menší video jak nám Crystálek pomáhal když jsme dělali doma dřevo
No a taky jsem se pustil do menšího tunningu ve formě přídavného rozvaděče. Je fakt, že jsem měl jít spíše asi také do elekricky ovládaného rozvaděče, nciméně na druhou stranu traktor prozatím není využíván jako chlebodárce ale hlavně jako koníček, takže tomu odpovídají i investice, bohužel... I tak tahle sranda vyšla na cca 13t kč, takže to neni žádná levná sranda no.
Dvě sekce jsou na na joystick a třetí sekci jsem si nechal udělat s aretací ve všech třech polohách, např. kvůli sklápění vlečky ať se páka nemusí držet celou dobu než vlečka zase spadne nazpátek, nebo kdybych do budoucna potřeboval připojit hydromotor nebo tak.
Sice to zapojení rozvaděče trochu vypadá, jak když mrdají hadi, ale na funkČnost je i tak excelentní
A tady celá souprava připravená do lesa
Zatím jsem výkon Crystalu v podstatě nevyužil pomalu ani z 50%, tak už se těším na to, až za něj zapřihnu něco pořádného a uvidím, co ta mašina dokáže v tahu a pod zatížením
Ještě mám na Crystaláky dotaz - vzadu u hydrauliky nemám ani jednu pomocnou pístnici a co jsem zkoušel naviják, uvázal jsem lano kolem stromu, zapnul navíjení a znovu namotával lano (na bubnu bylo totiž dost na prd navinuto), tak jsem si všiml, že když jsem úplně zašlápnul traktor, tak hydraulika neudržela nápor navjáku a ramena šly dolů. V okamžiku když jsem brzdu povolil, tak opět vylezly nahoru. Dle mého tohle neni úplně standartní chování a traktor by se měl spíše stavět na zadní než aby ramena šly s navijákem dolů, je tak? Tak se chci zeptat na dvě věci - Může být tohle důsledek absence pomocných pístnic na ramenech? A pokud ano, a tyto pístnice by se mi povedlo sehnat (teď je právě na bazoši sada dvou), tak může mi někdo říct, kde se na traktor zapojuje jejich tlakové vedení prosím? Pokud možno s fotkou by to bylo úplně nejlepší
Díky
Nějaké menší video jak nám Crystálek pomáhal když jsme dělali doma dřevo
No a taky jsem se pustil do menšího tunningu ve formě přídavného rozvaděče. Je fakt, že jsem měl jít spíše asi také do elekricky ovládaného rozvaděče, nciméně na druhou stranu traktor prozatím není využíván jako chlebodárce ale hlavně jako koníček, takže tomu odpovídají i investice, bohužel... I tak tahle sranda vyšla na cca 13t kč, takže to neni žádná levná sranda no.
Dvě sekce jsou na na joystick a třetí sekci jsem si nechal udělat s aretací ve všech třech polohách, např. kvůli sklápění vlečky ať se páka nemusí držet celou dobu než vlečka zase spadne nazpátek, nebo kdybych do budoucna potřeboval připojit hydromotor nebo tak.
Sice to zapojení rozvaděče trochu vypadá, jak když mrdají hadi, ale na funkČnost je i tak excelentní
A tady celá souprava připravená do lesa
Zatím jsem výkon Crystalu v podstatě nevyužil pomalu ani z 50%, tak už se těším na to, až za něj zapřihnu něco pořádného a uvidím, co ta mašina dokáže v tahu a pod zatížením
Ještě mám na Crystaláky dotaz - vzadu u hydrauliky nemám ani jednu pomocnou pístnici a co jsem zkoušel naviják, uvázal jsem lano kolem stromu, zapnul navíjení a znovu namotával lano (na bubnu bylo totiž dost na prd navinuto), tak jsem si všiml, že když jsem úplně zašlápnul traktor, tak hydraulika neudržela nápor navjáku a ramena šly dolů. V okamžiku když jsem brzdu povolil, tak opět vylezly nahoru. Dle mého tohle neni úplně standartní chování a traktor by se měl spíše stavět na zadní než aby ramena šly s navijákem dolů, je tak? Tak se chci zeptat na dvě věci - Může být tohle důsledek absence pomocných pístnic na ramenech? A pokud ano, a tyto pístnice by se mi povedlo sehnat (teď je právě na bazoši sada dvou), tak může mi někdo říct, kde se na traktor zapojuje jejich tlakové vedení prosím? Pokud možno s fotkou by to bylo úplně nejlepší
Díky
Re: M!íšánkův 8045
To co popisujes moze ti urobit aj regulacia hydrauliky. V akej funkcii regulacie ju mas zapnutu? Na tahanie navijakom je najlepsie pouzivat len polohovu regulaciu. Ono hydraulika aj bez pomocnych valcov dost zdvyhne a udrzi pokial je OK. Moze ti prepustat valec (manzetky na pieste) v hydraulike. Pomocne valce sa napajaju na rurku s rychlospojkov ktora je spojena s vnutornym valcom (pokial ju tam mas). V mojom vlakne ak pohladas tak najdes aj foto tychto veci. Ono tie pomocne valce su kus nedoriesene. Ak ti niektory s nich zacne prepustat tlak, tak cela hydraulika aj ked bude OK bude stracat na vykone. Na montaz pomocnych valcov potrebujes upravit konzolu zavesu ine horne ramena, prirpadne premiestnit dorazi (klatiky) spodnych ramien.