M!íšánkův 8045

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Míšánek
Příspěvky: 866
Registrován: pát úno 12, 2010 3:51 pm

Re: M!íšánkův 8045

#16 Nový příspěvek od Míšánek »

Je pravda, že tu regulaci hydrauliky jsem asi pořádně moc zatím nepochopil, i když jsem si četl návod k použití. Páku mám teď aktuálně přepnutou v poloze úplně na horu, kdy mi hydraulika funguje tak, že drží nastavenou výšku. Nevím jestli to mám špatně nebo dobře. Mohl by jsi mi eventuelně prosím trochu zjednodušeně vysvětlit kdy a v jakých situacích je vhodné používat tyto tři různé režimy?

Jinak hydraulika se právě chová tak, že pokud ji pořádně zatížím, tak ramena padnou dolů, ale jakmile třeba zase povolím, tak ramena okamžitě "vystřelí" do své původní polohy. Když to popíštu tak, jak to cítím, tak mi přijde, že olej se ve válci nad pístem ne že propustí, ale jakoby "stlačí" (já vím, že je to blbost :) ) pod tím tlakem navíjejícícho navijáku vs. zabržděného traktoru. Pokud zase traktor odbrzdím, tak se ramena opět hned zvednou do nastavené výšky. Snad jsem to napsal srozumitelně.

Standartně by měla teda hydraulika mělá být v extrémních případech schopná zvednout při zatížení traktoru i jeho čumák bez toho, aniž by ramena poklesly a hydraulika neměla nainstalována tyto pomocné válce?

Jedná se mi o tuhle sadu, co jsem našel: https://stroje.bazos.cz/inzerat/7101392 ... RYSTAL.php
Tu trubku s rychlospojkou, do které by se tyto přídavné válce měly zapojovat bych měl najít kde konkrétně prosím tě? Já se totiž obávám, že na traktoru asi nic takového nemám, jelikož tam nemám ani jeden válec. Původně jsem se totiž domníval, že na každém Crystalu by měl být minimálně jeden pomocný válec a já je tam nemám jenom pouze z důvodu zásahu nějakého kutila přede mnou, který tento válec shodil... Vzadu jsem měl v podstatě akorát dvě rychlospojky na vnější okruhy a pak (asi) někým dodělaný přepad od rozvaděče čelňáku, do kterého jsem přes Téčko dopojil ještě přepad od mnou dodělávaného rozvaděče - čéstečně jde vidět ta moje zadní hydraulika na fotce s rozvaděčem výše.

pavel sk
Příspěvky: 12796
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: M!íšánkův 8045

#17 Nový příspěvek od pavel sk »

Tu paku ak mas uplne hore tak ju mas spravne v polohovej regulacii. To co popisujes moze robit netesny pies vo valci a to tak ze pri zvysenenej zatazi prepusti polej skrz manzetky a akonahle zataz znizis, tak cerpadlo docerpa olej do valca a zdvyhne ti ramena. V mojom vlakne na str. 28 su foto hydrauliky. Na foto kde je hydaulika ofotena s hora vidno tu rychlospojku pred ktorou je na rurke rozvodka a do nej sa napajaju hadice pre pomocne valce. Ventil na celnej strane ne podlahy pod sedackou nad rucnou brzdov mas otvoreny nadoraz? Tu sadu valcov co si nasiel tak ta konzola je niejaka samo domo vyroba a valce su bud s novsej rady kristala alebo niecoho ineho. Pasovat mozu. Ci ti hydraulika zdvyghne predok traktora tak na tom zalezi celkovy stav hydrauliky a cerpadla. Hyrdaulika neni žeriav. Inak kus nerozmiem tomu s tym navijanim. To navijas so zdvyhnutym navijakom len na brzdach ze ti ho tak stlaci dole?

Míšánek
Příspěvky: 866
Registrován: pát úno 12, 2010 3:51 pm

Re: M!íšánkův 8045

#18 Nový příspěvek od Míšánek »

Standartně ho takhle samozřejmě nepoužívám, vždy štít spustím dolů a pak tahám. Nicméně ještě jsem neměl možnost za traktor do navíjaku pověsit nějaký větší svazek dřeva a jak říkám, hlavně jsem musel převinout lano na bubnu, protože tam bylo od prodejce namotáno dost na hovno se smyčkama, takže jsem konec lana uvázal o strom, traktorem jsem ho roztáhl a pak jsem stál na brzdách a pod tlakem, resp tahem jsem ho navíjel na buben aby se pěkně porovnalo a nařádkovalo. Právě jsem při tom i zkusil traktor na chvilku zašlápnout víc a překvapilo mně právě to, že místo toho aby se traktor začal stavět na zadní, tak šli dolů ramena i s navijákem, rozumíš. Tak jsem právě nevím, jestli je to standartní chování hydrauliky nebo jestli je to tak v pořádku, tak proto jsem se tady ptal. Nicméně tím nechci tvrdit, že traktor budu používat a vázat za něj tolik, abych furt jezdil po zadních jak na rodeu :smich: Spíš mi jde o to, abych nepřišel na to, že mi hydraulika něco nezvedne zrovna ve chvíli, kdy bych to mohl potřebovat, rozumíš ;-)

Co se týče toho zapojení pomocných pístnic, tak nejlépe vystihující obrázky jsou asi tyhle tři:
https://postimg.cc/image/bubococh5/
https://postimg.cc/image/jx9unzx2h/
https://postimg.cc/image/jyjsheyw9/

Z toho Téčka které je přišroubované k víku hydrauliky jdou hadice do pístnic, ne? Nicméně v tomhle místě, kde je našroubovaný ten bazmek do víka já mám přepady z rozvaděčů. Jak tahle věc vlastně funguje? To téčko je zároveň nějaký přepouštěcí ventil který při spouštění ramen vrací olej z pístnic zpátky do víka nebo jak?

Mohly by mi tyhle pomocné pístnice tedy pomoci? Musel bych asi první zjistit, zda-li mám vývod na té kostce nahoře na víku hydrauliky, co?

Jinak jaký ventil máš na mysli? Já mám ventil v kabině mám ten dojem akorát jeden, který je kolmo vzhůru právě z té kostky na hydraulice a je dalo by se říct za/pod sedačkou a tímto ventilem se dá regulovat rychlost zvedání/snižování ramen. Myslel jsi tento ventil? Nejsem si jist, zda-li ho mám úplně povolený, ale nastavil jsem jej tak, aby ramena chodily pěkně rychle nahoru i dolů.

Jinak ty typy regulace by jsi mohl prosím vysvětlit kdy, jakou a na co použít?

Děkuju moc za rady, Pavle

pavel sk
Příspěvky: 12796
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: M!íšánkův 8045

#19 Nový příspěvek od pavel sk »

Mal som na mysli ten ventil co popisujes. Rychlost zdvyhu. Tu kocku vredu musis mat aj ty na hydraulike. je to vlastne ten skrtiaci ventil s obtokom. Na tej prvej foto vydno tu rozvodku (nieco ako T-ku) kde sa napajaju hadice od pomocnych valcov. Je to hore na vrchu nad vekom hydrauliky. To T-ečko pod rychlospjkami sluzi na napojenie prepadu s pomocnych valcov a napojenie prepadu s pridavneho rozvadzaca ktory uz na traktore neni. Sluzilo to napr pre polonesene pluhy kedy sa ramenami dvihal aj zadok pluhu na kolese. Je na foto pri rychlospojke. Od nej vedie rurka do hydrauliky priamo do rozvadzaca. Popis funkcii regulacie je na dlhe pisanie a miekde v tech. problemoch to je aj vysvetlene, ale ak mas prirucku tak tam to najdes vysvetlene len treba k tomu predstavivost :) . V principe je to rovnake ako aj u UR1, len s tym rozdielom ze u kristala impuzy berie hydraulika od dolnych ramien a u UR1 od tretieho bodu. Inak to navijanie so zdvyhnutym navijakom som uz pochopil :smich: . Ty si vlastne napraval zle navynute lano na cievke tak ze si sa pritahoval ku stromu :smich:. Hydraulika ti inak chodi dobre a nepada? napr s pluhom? Co sa tyka tych pomocnych valcov, tak tie sa montovali az pozdejsie. Prve kristaly 80XX ich nemali. Potom pri modernizacii 81XX sa daval jeden na lavu stranu a dva sa davali potom. V robote mame staru 12045 a ta ma len jeden valec. Kamos ma 8045 origo tiez bez valcov. Ono ked su tie valce OK tak, pomozu vela. Ale vedi aj potrapit. Uz sa viackrat stalo ze kvoli nim ludia rozobrali hydrauliku ked nedrzala lebo nevladala dvihat. Napokon zistili ze hydraulika je OK a mohli zato prave tie pomocne valce :D

pavel sk
Příspěvky: 12796
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: M!íšánkův 8045

#20 Nový příspěvek od pavel sk »

Tu som este v archive nasiel foObrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázekto hydraualiky. Su to vlastne foto s dvoch kristalov. Tam vidno tu rozvodku pre pomocne valce.
Obrázek sipkou je oznacena ta rozvodka.

Míšánek
Příspěvky: 866
Registrován: pát úno 12, 2010 3:51 pm

Re: M!íšánkův 8045

#21 Nový příspěvek od Míšánek »

ahaa, tak už tomu začínám rozumět! Děkuju :) Takže vzhledem k tomu, že nemám horní ramena s těma čepama zhruba v prostředku ramen, tak je možné, že v mém případě traktor nebyl okraden o pomocné pístnice hydrauliky, ale nejspíše je už od výroby neměl. Já si právě myslel, že pístnice jdou do těch čepů na konci ramen. Ale tam jde asi ovládání pro agrohák, pokud je na traktoru nainstalován.

Co se týče funkce hydrauliky s pluhem nebo tak, tak bohužel zatím nemám jinou zkušenost, jelikož jsem traktor zatím použil pouze s navijákem. A jinak mi právě přijde, že hydraulika chodí krásně, ať už jde o přídavné okruhy, ovládání čelního nakladače nebo o samotné ramena.

Takže na ty pomocné pístnice teda kašlu a nebudu nad tím přemýšlet. V mém případě tedy asi bude spíše závada ve špatně těsnícím válci zdvihu ramen, co?

Jdu se tedy ještě pokusit nastudovat tu regulaci zetormaticu :)

Uživatelský avatar
Přemo
Příspěvky: 1669
Registrován: pát lis 26, 2010 9:31 pm
Bydliště: Kousek od Hlučína

Re: M!íšánkův 8045

#22 Nový příspěvek od Přemo »

co plánuješ zvedat v ramenach??že chces posilit hydruliku??ja sem daval na stovku..ale donutil me ktomu 4obracak VOGEL NOOT,celkem macek pokud neplanujes něco podobného tak si myslim že aji origo hydraulika,bude mit slusny vykon:)
zetor 50super,Z10045turbo,7011,E516B,BSS P53S,6T,P93S,10.08-agro,hon un 050 2x,BDT po faceliftu,bogballe,kertitox ala Napa,a spousta dalších stroju co uz není kam davat:)

Míšánek
Příspěvky: 866
Registrován: pát úno 12, 2010 3:51 pm

Re: M!íšánkův 8045

#23 Nový příspěvek od Míšánek »

No, zatím nic takového v plánu nemám. Jediné co, tak možná to dřevo v navijáku (netuším jak moc velkou páku by tvořilo). Spíš jsem si myslel, že to mnou popsané padnutí ramen bylo spíš díky té absenci pomocných pístnic, tak proto jsem se na to ptal ;-)

Míšánek
Příspěvky: 866
Registrován: pát úno 12, 2010 3:51 pm

Re: M!íšánkův 8045

#24 Nový příspěvek od Míšánek »

Crystálku jsem dodal nějaké ty světýlka :)
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Míšánek
Příspěvky: 866
Registrován: pát úno 12, 2010 3:51 pm

Re: M!íšánkův 8045

#25 Nový příspěvek od Míšánek »

Tak mám asi další problém, na jehož radu by se mi hodilo pár slov a doporučení odborníků.

Řeším docela nízky tlak oleje. Za studena je tlak úplně v pohodě, ale jakmile se olej pořádně ohřeje, tak je tlak mizerný - v otáčkách se drží těsně pod 2 Barama ana volnoběh nemaže vůbec, resp. ručička spadne na nulu.
Motor by měl být po go, ale bylo to pouze řečeno, takže pravda to být nemusí. Nicméně v něm nijak nemlátí, startuje i v mrazech krásně, takže tlaky mít evidentně dobré mít bude.

Je fakt, že jsem ještě nevyměnil olej, který tam je již od dubna 2014, takže v první řadě vyměním tenhle mazut a budu doufat, že to bude mít nějaký dopad na zlepšení mazacího tlaku (i když tomu zase tolik nevěřím)

každopádně by mě zajímala jedna věc - údajně lze nějak štelovat mazací tlak na nějakém regulačním ventilu olejového čerpadla, je to pravda? A případně kde přesně bych eventelně tuhle věc našel?

Ten nízký tlak mne znervózňuje hlavně kvůli mazání turba. Bojím se, aby turbína kvůli tomu nezakukala.

Jo a odstředivku jsem čistil, ta byla v pohodě

pavel sk
Příspěvky: 12796
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: M!íšánkův 8045

#26 Nový příspěvek od pavel sk »

Tlak oleja je zavisly na tesnosti klznych lozist klukovej hriadele a vacky. Dymivost ci starty s tym nemaju nic spolocne. Mat ten tvoj krištof doma tak prv zhodim olejovu vanu. Uz som riesil povolene tlakove potrubie oleja od cerpadla a aj povolene ceradlo oleja. Su dva typy cerpadla oleja.

ford109
Příspěvky: 577
Registrován: ned kvě 22, 2011 8:09 pm
Bydliště: KSK

Re: M!íšánkův 8045

#27 Nový příspěvek od ford109 »

V dielenskej prirucke sa pise ze 120ka ma cerpadlo s vyzsou litrazou (prietok)... Cisto teoreticky,ak by sa dane cerpadlo dalo na 80ku,pomoze niecomu ? (mazacie myslim)
ZKL Zetor 8011 (1974)

Praga V3S M2

Míšánek
Příspěvky: 866
Registrován: pát úno 12, 2010 3:51 pm

Re: M!íšánkův 8045

#28 Nový příspěvek od Míšánek »

A nepleteš si to a čerpadlem hydrauliky? V těch prý nějaký rozdíl je, ale v čerpadla motorového oleje to nevím. A o kdyby, tak je fakt otázka jestli tyhle díly že šestiválce jdou na čtyřválec.

Každopádně i tak by to asi neřešilo příčinu tohohle problému

pavel sk
Příspěvky: 12796
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: M!íšánkův 8045

#29 Nový příspěvek od pavel sk »

Ceradla oleja motora su starsie prevedenie a novsie. To Novsie sa dava uz do 6valcov a aj do novsich 4 valcov napr. 81XX, 100XX. Pasuje aj do starsich typov. Tlak robia rovnaky len s okus väcsim prietokom. To starsie co sa montovalo na prve 80XX a 120XX sa uz asi neda kupit.

ford109
Příspěvky: 577
Registrován: ned kvě 22, 2011 8:09 pm
Bydliště: KSK

Re: M!íšánkův 8045

#30 Nový příspěvek od ford109 »

Míšánek píše:A nepleteš si to a čerpadlem hydrauliky? V těch prý nějaký rozdíl je, ale v čerpadla motorového oleje to nevím. A o kdyby, tak je fakt otázka jestli tyhle díly že šestiválce jdou na čtyřválec.

Každopádně i tak by to asi neřešilo příčinu tohohle problému

Nepletiem,tu to je v knihe...

http://img21.rajce.idnes.cz/d2101/13/13 ... .jpg?ver=0
ZKL Zetor 8011 (1974)

Praga V3S M2

Odpovědět

Zpět na „Zetor 80 Crystal+“