ZETOR 80,81-82xx CRYSTAL
Moderátor: Lukashil
Re: ZETOR 80,81-82xx CRYSTAL
U nás nevědí, kterej crystal turbo měl a kterej ne, hlavně když číslo sedí. A co technik říkal ohledně orsty, tak prej v technickém průkazu není uvedený typ řízení a orsta se vede a prodává normálně jako ND pod katalogovým číslem, tak to tolerují. Tak doufám, že to tak bude i nadále.
Re: ZETOR 80,81-82xx CRYSTAL
A ta skratka HSR mi bola technikom vysvetlena ako HydroStaticke Riadenie.
Re: ZETOR 80,81-82xx CRYSTAL
Nejsem vztahovačný, narážel jsem na tu poznámku o technicích... Jasně, že neprojde úplně všechno ale pokud sedí čísla a není to úplný vrak tak se dost věcí přehlídne... viz. ty turba, u náklaďáku jak jsem psal typ a číslo motoru(pokud je zapsáno měli by ho kontrolovat) nikdo neřeší. Pokud máš sklopnou boudu do poznámek ti napíšou, že nebylo kontrolováno není přístup... Zatím projde i mates s motorem z torona atd... Jasan pokud do tatry narveš motor z lizky asi to neprojde a vyrazítě... Tady klučina od nás nacpal 160 do V3S, nějaký čas to s problémama tahal přes STK, pak to přetypoval na pracovní stroj a má od technický pokoj... U V3S se jen zvedla kapota protože na příčníku před motorem je ražený číslo podvozku, jinak by motor ani nikdo neřešil. V dobách kdy se ještě nefotilo ti technik čet číslo z papírů a ty jsi mu potvrdil, že takový číslo tam je... Od dob co se fotí jsou problém okatý věci, rozměry jako výška(konkrétně na V3S senážní nástavby i z fotky je poznat, že je to vyšší tak to nechtějí pouštět. Třeba u nás mají jezeďáci ještě 2 V3S, jedna původně valník v generálce přestavěný na sklopku, v papírech je to změněný ale asi ne rozměry, u tý jim ta nástavba nevadí. Druhá je origo sklopka a na tý je nástavba problém). S orstama to není tak jednoznačný, už před lety s tím bývaly někde problémy. U UŘ2 na fotce řízení není vidět, takže tam to bylo bez problémů asi vždy. U UŘ1 to jde poznat, že tam není táhlo od řízení, vím, že jedna z úvah byla, že tam budou fotit narafičenou trubku aby to jako vypadalo, ale jestli to tak i realizovali či ne netuším. Orstu nemám, takže to jde mimo mě... Co je velký problém jsou čelní nakladače a konzole k nim, to moc pouštět nechtějí... Zatím není problém ani dodělávaný PTZ s PVH. Jako všude je to o lidech, jak se vyspí a jak kdo vysírá atd...
Re: ZETOR 80,81-82xx CRYSTAL
Ono je to vsetko pekne, len vsetko je to o to čo bolo. V minulosti cca. 10-15 rokov spät tiez kadečo prešlo so zatvorenymi očamy. Aj tymy kurími. Ale posledne roky uz neprejde. Ked u nas v SR zaviedli kamery a fotenie vsetkeho na STK, tak u vas v CR ste o tom ani nesnivali a mnohy s CR sa čudovali co u nas na Slovakov chystaju ba byč. Na Slovensku je to proste tak. Ty "naši" zmrdi (zakonodarcovia) casto predbiehali a predbiehaju predpisy a zakony EU. Hlavne ze vsetci sa napokon furt vyhovoria na EU. Co sa tyka tych prekopavok V3S, LIAZ. a pod tak na riadnych papieroch to nehrozi. red.bill: koa si napisal. jedine to prehlasit ako pracovny stroj co u nas je jednoduksie to prihlasit na F- cisla. Len podmienka je ze to ma max. 25km konstrukcnu rychlost.
Naposledy upravil(a) pavel sk dne pát pro 16, 2022 7:39 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: ZETOR 80,81-82xx CRYSTAL
O tomhle vím, kamarád to má z výroby zapsané u 10145 taky. Já to myslel tak že když je origo řízení, tak tam není uvedený jaký řízení to je.
Co se týče čelního nakladače není s tím problém, pokud má nakladač Technické osvědčení nebo průkaz.
Dle mého je to o vzájemném přístupu, sám bych na technickou nejel s nějakým vrakem, potom by mě ale nasralo, kdybych neprošel s orstou, kde je řízení bez vůle, ale origo posilovač se čtvrt otáčky vůle by bylo v cajku.
Co se týče čelního nakladače není s tím problém, pokud má nakladač Technické osvědčení nebo průkaz.
Dle mého je to o vzájemném přístupu, sám bych na technickou nejel s nějakým vrakem, potom by mě ale nasralo, kdybych neprošel s orstou, kde je řízení bez vůle, ale origo posilovač se čtvrt otáčky vůle by bylo v cajku.
Re: ZETOR 80,81-82xx CRYSTAL
Zdravím
Co říkáte na tuhle vychytávku? Zubová spojka místo lamel do spojky PHN. Mohl by to být takový kompromis mezi origo zubovou spojkou a lamelovkou.
Teoreticky i při nižším tlaku by to mělo držet zapnuté a bez prokluzu.
https://www.nekvinda-obchod.cz/produkt/ ... va-spojka/
Co říkáte na tuhle vychytávku? Zubová spojka místo lamel do spojky PHN. Mohl by to být takový kompromis mezi origo zubovou spojkou a lamelovkou.
Teoreticky i při nižším tlaku by to mělo držet zapnuté a bez prokluzu.
https://www.nekvinda-obchod.cz/produkt/ ... va-spojka/
Re: ZETOR 80,81-82xx CRYSTAL
To vypadá dobře,, jen zjišťoval někdo dostupnosti?? beztak už to nepůjde sehnat,jabych to aj skusil,
zetor 50super,Z10045turbo,7011,E516B,BSS P53S,6T,P93S,10.08-agro,hon un 050 2x,BDT po faceliftu,bogballe,kertitox ala Napa,a spousta dalších stroju co uz není kam davat:)
Re: ZETOR 80,81-82xx CRYSTAL
Při nižším tlaku, ti stejně bude blbnout zbytek převodovky. Otázkou zůstává, výška těch zubů, když si vezmeš jak vysoký jsou u uř1. Tady jak to jednou přeskočí bude to už blbnout pořád.
Re: ZETOR 80,81-82xx CRYSTAL
Taky se mi takhle z fotky zdá ta výška zubů nějaká malá, minimálně v porovnání s origo zubovkou co mám na Crystalu já. Ale je možné že ta fotka klame.
Škoda že jsem o téhle možnosti nevěděl dřív. Určitě bych zkusil raději tohle než kupování celé druhé zubovky na celkem dost peněz
Škoda že jsem o téhle možnosti nevěděl dřív. Určitě bych zkusil raději tohle než kupování celé druhé zubovky na celkem dost peněz
Re: ZETOR 80,81-82xx CRYSTAL
Jo to je mi jasné, že když bude nízký tlak v okruhu převodovky, tak bude haprovat i násobič a spojka PTO.
Ale myslím, že za těch 14 stovek by to stálo za zkoušku.
Ono ty zuby budou vysoké tak těch 5mm, protože ten píst který stlačí lamely nemá moc velký krok.
Osobně jsem neměl problémy s lamelovými spojkami předního náhonu, ale klidně bych tohle vyzkoušel
Ale myslím, že za těch 14 stovek by to stálo za zkoušku.
Ono ty zuby budou vysoké tak těch 5mm, protože ten píst který stlačí lamely nemá moc velký krok.
Osobně jsem neměl problémy s lamelovými spojkami předního náhonu, ale klidně bych tohle vyzkoušel
Re: ZETOR 80,81-82xx CRYSTAL
Nojo 14stovek ale kdoví kdy, když je to nedostupný a nikdo neví jestli ještě bude, pokud tam nikdo nevolal... takže je tu otázka, proč se to nerozšířilo... já to beru jako nějaký pokus s nejistým výsledkem. Kdyby to šlo takhle lehce obejít, proč by fabrika vymýšlela zubovku která je komplet jiná.
Re: ZETOR 80,81-82xx CRYSTAL
Asi to žiaden zazrak nebude. Ked si tu pruzinu s obrazku predstavim v max. stlacenom stave drôt na drôt( zavit na zavit) medzi tymy zubovymi spojkami, tak uz ta je vyska je väčšia, ako hlbka zubov zaberu Je pravda ako niekto tu napisal vyssie, ze ten piest ktory zapina spojku nema velky chod. U lamiel je to tak do 3mm. U tej zubovky musi vyliest viac. Na tesnost systemu a tlak to moze byt este viac haklivejsie ako tie origo lamely.